Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Hoppas du inte tog hemleverans med PostNord.

Jo, det gjorde jag. Vad tänkte du?
Det är dock oklart om den är skickad med hemleverans öht, mitt kollinr säger att den ska till ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjälmen:

Jo, det gjorde jag. Vad tänkte du?
Det är dock oklart om den är skickad med hemleverans öht, mitt kollinr säger att den ska till ombud.

Klarar de inte av att leverera dagen då man bokat hemleverans (10 Dec, beställningen skickades 9e Dec) så får man ingen ny förfrågan och det dröjer länge innan de hör av sig. Fick ta kontakt med support, vilket var lättare sagt än gjort. 300+ i telefonkö och man får battla med en robot där först också, men genom något mysterium från att jag angett mitt sändningsnr i telefonen fick jag till slut en länk via sms till att öppna en chat.

Väl i chatten möttes man av ännu en robot som bad om postnr, den svarade då bara med närmaste ombud. Skrev något annat men då sa den att den inte kunde hjälpa mig med denna leverans, sen skrev jag "Hemleverans kom ej", eller "kom ej" och det nyckelorden triggade en vidarekoppling till en i chattens kundtjänst efter några minuter av "kopplar" status.

Väl hos denna mänskliga kundtjänst kunde de låsa upp min första bokning om hemleverans och sen kunde jag ändra den till ombud via deras change sida, för min order som var uppdelad i två försändelser, två behövdes alltså bokas om. Kanon tänkte jag, nu kommer den till ombudet istället då de var oförmögna att leverera hem.

Försändelse 1 och 2 benämns F1 och F2 nedan.
För F1 så ringde budet efter det att jag varit i kontakt med kundtjänst (där jag bokat om allt) och frågade om de kunde leverera nästa dag mellan x och y, jag sa, nej jag har bokat om via kundtjänst och den ska till ombud "jaha, ja då stämmer nog det" sa budet.

Någon dag/dagar efter det så blir F1 markerad som felsorterad i Veddesta Stockholm och går igenom hela faderullan igen, förmodligen för att de nu informerade budet markerat den som felsorterad då jag bokat om. Just efter det så ringer budet igen men nu gällande utkörning om F2, suck. Ingen av mina ändringar har alltså slagit igenom till budet
trots att det står så. Det slutar med att F1 nu är "rätt" sorterad och på väg till ombud. F2 har fortfarande samma status som när jag bokade om den, "på väg" med senaste status att jag har blivit meddelad via sms att jag bokat om till ombud. Men inte att den är på transport igen mot ombud som för F1.

So kontentan är att F1 är nu förhoppningsvis på g till ombud om man ska tro statusuppdateringen, där den skickades ut för cirka 24 timmar sedan. Hanteringen i Veddesta är inte långt ifrån Solna, så F1 borde komma idag. F2 har jag ingen aning om den ens kommer, trots att kundtjänst på chatten sa det, då den inte fått en ny status om att den är under transport sedan ändringen 11 Dec.

Så undvik hemleverans och PostNord som pesten, för om första leverans inte sker som planerat från deras sida kan du glömma att det kommer i tid. Jag är snart upp i en vecka försenat pga. att deras system inte uppdateras.

Permalänk
Webhallen

Så!

Nu är det fixat

Alla orders på 5600X, 5800X, 5900X kommer vara täckta senast början av januari.

5950X är det forfarande lite svårt med men även där kommer ett större lass. (29 november och tidiigare komma få tilldelat)

Gällande datum tror jag att jag var snabb på pistolen med 22a december, kan bli något senare, trots att volymerna är bekräftade så är det spridda skurar utan större tracking direkt från AMD. Sista leveransen är sagd att landa runt 10e januari.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Så undvik hemleverans och PostNord som pesten, för om första leverans inte sker som planerat från deras sida kan du glömma att det kommer i tid. Jag är snart upp i en vecka försenat pga. att deras system inte uppdateras.

Postnord slutar aldrig förvåna, haha. Shit alltså. Tur att jag tog BudBee ändå, kan börja följa den lilla pluppen på kartan om ett par timmar och gå till gymmet under tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Så undvik hemleverans och PostNord som pesten, för om första leverans inte sker som planerat från deras sida kan du glömma att det kommer i tid. Jag är snart upp i en vecka försenat pga. att deras system inte uppdateras.

Problemet jag upplevt med Postnords hemleveranser är att förarna skiter i att göra sitt jobb. De kör fram så nära porten de kan för att GPSen ska logga att de varit där men that's it. Hade ett par leveranser förra sommaren där jag definitivt var hemma, en av gångerna såg jag dessutom lastbilen köra utanför men hann inte springa ut (fjärde våningen), och läste sedan i appen "Porten låst, kunden gick ej att nå"

Förarna klev alltså inte ens ur sina bilar och kollade porten, än mindre försökte ringa och kolla om jag var hemma.

Vid ett tillfälle var det två kollin som skulle levereras. Det ena kom till närmaste utlämningsställe dagen efter, det andra dröjde en hel vecka. Helt sjukt när båda kom från samma avsändare och båda var med i bilen när det skulle köras ut.

Efter flera samtal till deras kundtjänst, med upp till en timmes väntetid, så blev det dock bättre. De började faktiskt ringa när de var utanför. Jag påpekade att jag inte kan sitta vid porten hela dagen och vänta för att fånga latmasken när han passerar.

Har dock upplevt exakt samma sak med både FedEx och DHL. De kör till adressen men åker bara vidare på direkten så egentligen är det hugget som stucket vilken man använder när det gäller hemleverans.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Klarar de inte av att leverera dagen då man bokat hemleverans (10 Dec, beställningen skickades 9e Dec) så får man ingen ny förfrågan och det dröjer länge innan de hör av sig. Fick ta kontakt med support, vilket var lättare sagt än gjort. 300+ i telefonkö och man får battla med en robot där först också, men genom något mysterium från att jag angett mitt sändningsnr i telefonen fick jag till slut en länk via sms till att öppna en chat.

Väl i chatten möttes man av ännu en robot som bad om postnr, den svarade då bara med närmaste ombud. Skrev något annat men då sa den att den inte kunde hjälpa mig med denna leverans, sen skrev jag "Hemleverans kom ej", eller "kom ej" och det nyckelorden triggade en vidarekoppling till en i chattens kundtjänst efter några minuter av "kopplar" status.

Väl hos denna mänskliga kundtjänst kunde de låsa upp min första bokning om hemleverans och sen kunde jag ändra den till ombud via deras change sida, för min order som var uppdelad i två försändelser, två behövdes alltså bokas om. Kanon tänkte jag, nu kommer den till ombudet istället då de var oförmögna att leverera hem.

Försändelse 1 och 2 benämns F1 och F2 nedan.
För F1 så ringde budet efter det att jag varit i kontakt med kundtjänst (där jag bokat om allt) och frågade om de kunde leverera nästa dag mellan x och y, jag sa, nej jag har bokat om via kundtjänst och den ska till ombud "jaha, ja då stämmer nog det" sa budet.

Någon dag/dagar efter det så blir F1 markerad som felsorterad i Veddesta Stockholm och går igenom hela faderullan igen, förmodligen för att de nu informerade budet markerat den som felsorterad då jag bokat om. Just efter det så ringer budet igen men nu gällande utkörning om F2, suck. Ingen av mina ändringar har alltså slagit igenom till budet
trots att det står så. Det slutar med att F1 nu är "rätt" sorterad och på väg till ombud. F2 har fortfarande samma status som när jag bokade om den, "på väg" med senaste status att jag har blivit meddelad via sms att jag bokat om till ombud. Men inte att den är på transport igen mot ombud som för F1.

So kontentan är att F1 är nu förhoppningsvis på g till ombud om man ska tro statusuppdateringen, där den skickades ut för cirka 24 timmar sedan. Hanteringen i Veddesta är inte långt ifrån Solna, så F1 borde komma idag. F2 har jag ingen aning om den ens kommer, trots att kundtjänst på chatten sa det, då den inte fått en ny status om att den är under transport sedan ändringen 11 Dec.

Så undvik hemleverans och PostNord som pesten, för om första leverans inte sker som planerat från deras sida kan du glömma att det kommer i tid. Jag är snart upp i en vecka försenat pga. att deras system inte uppdateras.

Det värsta är när en del utländska företag är vana att allt skickas som hemleverans och Postnord är deras representant i sverige, om hemleveransen råkar falla in på en fredag och man inte har möjlighet att ta emot så går paketet tillbaka till deras distributionscentral och först på måndag körs den då ut till ombud. Detta innebär då att den "bättre" servicen som hemleverans borde vara gör att man i ett sådant läge får vänta 3 extra dygn innan man får sin leverans. Den "extra bra" servicen som hemleverans borde innebära och som Postnord antagligen fått extra betalt för blir ju för kunden ofta extra dåligt istället.

Om de istället kunde höra av sig till kund innan de försöker leverera vilket vanligtvis är någongång mitt under de flesta kunders arbetstid, och att man som kund hade fått möjligheten att styra om leveransen till ombud så hade det inte varit ett problem, och om kunden inte är hemma direkt leverera paketet till ombud och lämna en lapp i brevlådan samt registrera detta så att det kommer upp i deras spårningsapp/program. Det kan väl inte vara mycket svårare att leverera paketen som inte kunde tas emot till närmaste ombud istället för att åka tillbaka och lasta av dem på distributionscentralen?

Det är uppenbart att fraktbolagen här i Sverige alltid utgår från vad som är enklast för dem själva rent logistikmässigt, de glömmer helt enkelt bort att de arbetar för den som skickat varan samt den som tar emot varan, fraktbolagets uppgift borde vara att så snabbt som möjligt förflytta paketet från punkt A till punkt B och hela tiden utgå från kundernas vy och vad som passar bäst för honom/henne, inte vad som är enklast för dem själva.

Kanske märks det att jag råkat ut för Postnords "hemleveranser" vid ett antal tillfällen, deras omfattande nätverk av ombud tycker jag däremot fungerar ypperligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlindh:

Kontaktade AMD nu så får se vad dom svarar. Nån som har ett screenshot eller liknande där NetonNet står med?

Hi
If you did not receive a coupon code or did not receive all of your rewards, please contact your retailer to receive them.

Unfortunately, we do not distribute codes on our end as participating retailers are responsible for giving them out when an eligible product is purchased for the promotion. We advise customers to check with their retailers before the purchase to ensure that they are participating in our promo.

Codes are valid while supplies last. If you do not see the promotion on your retailer's website, the promotion may either have been exhausted or the retailer may not be participating.

Please note that sometimes the retailer does not provide a redeemable code until after the initial return period.

Please try to keep a log of all your communication with your retailer, as we may need this information in case we have to escalate your case internally.

We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.

https://www.amdrewards.com/faq
https://www.amdrewards.com/terms

Regards,

AMD Rewards

Permalänk
Hjälpsam

YES!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlindh:

Hi
If you did not receive a coupon code or did not receive all of your rewards, please contact your retailer to receive them.

Unfortunately, we do not distribute codes on our end as participating retailers are responsible for giving them out when an eligible product is purchased for the promotion. We advise customers to check with their retailers before the purchase to ensure that they are participating in our promo.

Codes are valid while supplies last. If you do not see the promotion on your retailer's website, the promotion may either have been exhausted or the retailer may not be participating.

Please note that sometimes the retailer does not provide a redeemable code until after the initial return period.

Please try to keep a log of all your communication with your retailer, as we may need this information in case we have to escalate your case internally.

We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.

https://www.amdrewards.com/faq
https://www.amdrewards.com/terms

Regards,

AMD Rewards

Jag fick exakt samma copy-paste-svar

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Anländer troligen en 5600x från komplett imorgon. Trodde den var avbeställd men icke.. så den åker tillbaka direkt om ingen i Stockholms trakten väntar på en och vill ta den istället. Sorry att jag tog en plats i kön för er som väntar!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Min 5-8 är tydligen skickad för en timme sedan från Wh.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Fick min 5800X med hemleverans idag som jag beställde från NoN igår

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Anländer troligen en 5600x från komplett imorgon. Trodde den var avbeställd men icke.. så den åker tillbaka direkt om ingen i Stockholms trakten väntar på en och vill ta den istället. Sorry att jag tog en plats i kön för er som väntar!

Har också en jag glömde avbeställa.. Svårt att ha överblick när man behövt ha beställningae ligga på så många butiker.. Men verkar som Komplett är ganska smidiga med tillbakablick. Värre är det med NoN.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Min 5600x beställd den 17/11 från Webhallen har haft en grön bock sen 3 dagar tillbaka, men det står fortfarande att den saknas i lager på beställningssidan. Blev smått hoppfull om att få processorn innan helgen, men den verkar stå stilla. Så lite smått nyfiken över varför den har fått en grön bock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Så grön bock på ordern betyder att man får en tilldelad @webhallen ? Har grön bock på min 5800x men står fortfarande "inväntar följande produkter"

Ordernr 9355

Skrivet av Webhallen:

Yes nr#1! upp till ordernummer 9646 ser det ut som ska ha på 5800x.

<3

/Patrik

Skrivet av 3ttkatt:

Min 5600x beställd den 17/11 från Webhallen har haft en grön bock sen 3 dagar tillbaka, men det står fortfarande att den saknas i lager på beställningssidan. Blev smått hoppfull om att få processorn innan helgen, men den verkar stå stilla. Så lite smått nyfiken över varför den har fått en grön bock.

Det där borde svara på din fråga. Så du har nog tilldelning så den är nog snart på g till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3ttkatt:

Min 5600x beställd den 17/11 från Webhallen har haft en grön bock sen 3 dagar tillbaka, men det står fortfarande att den saknas i lager på beställningssidan. Blev smått hoppfull om att få processorn innan helgen, men den verkar stå stilla. Så lite smått nyfiken över varför den har fått en grön bock.

Skrivet av freizo:

Det där borde svara på din fråga. Så du har nog tilldelning så den är nog snart på g till dig.

Kul överraskning! Den är tillbaka till att vara gul istället. Men den kommer när den vill

Permalänk
Medlem

Min 5600x beställd på WH 21/11 gick från grön bock till gul igen idag. Frågade supporten varför och fick till svar att min 5600x borde komma till WH’s lager den 22/12.

Kanske kan ha den till julafton om den expressas ut

Permalänk

Webhallen, Orderdatum 16/12
5800X i ett paket på väg till mig SWEET!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dekkan:

Anländer troligen en 5600x från komplett imorgon. Trodde den var avbeställd men icke.. så den åker tillbaka direkt om ingen i Stockholms trakten väntar på en och vill ta den istället. Sorry att jag tog en plats i kön för er som väntar!

Skrivet av marukusu:

Har också en jag glömde avbeställa.. Svårt att ha överblick när man behövt ha beställningae ligga på så många butiker.. Men verkar som Komplett är ganska smidiga med tillbakablick. Värre är det med NoN.

Inte illa ment, men jag tycker att returreglerna är för generösa, det är ju inte gratis att skicka ut varan, minimum borde vara att om kunden ångrar sig, får denne stå för frakten.

Exempel på missbruk.

  • Skalper använder detta, om de inte kan sälja allt, är det bara att returnera.

  • Folk som får strul med grejerna, returnerar i stället för att reklamera, det gör att någon annan stackare som köper den returnerade varan, får strul i sin tur.

  • Sett exempel i Sweclockers forum, på de som köpt och returnerat ex efter ex, till dess att de hittat ett ex, som överklockar riktigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Så!

Nu är det fixat

Alla orders på 5600X, 5800X, 5900X kommer vara täckta senast början av januari.

5950X är det forfarande lite svårt med men även där kommer ett större lass. (29 november och tidiigare komma få tilldelat)

Gällande datum tror jag att jag var snabb på pistolen med 22a december, kan bli något senare, trots att volymerna är bekräftade så är det spridda skurar utan större tracking direkt från AMD. Sista leveransen är sagd att landa runt 10e januari.

/Patrik

Bara dubbelkollar, då det står lite olika sak på 5900X. I förra inlägget stod det att alla som lagt beställning innan 3/12 kommer få sin processor i denna "batch". Jag var tok-sen och lade min beställning 10/12
Kommer ingå i denna batch, eller vänta lite till?
(bara så jag vet om det är dags att jaga moderkort, minnen och SSD).

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Vad är "AMD Ryzen Equipped to Win Q4 2020"?
Enligt webhallens ordersida är min 5800x skickad igår kväll (runt 20.50) men det står att den saknas i lager. Har dock fått en avisering i postnordappen att de väntar på ett paket från WH.
dessutom står det att "AMD Ryzen Equipped to Win Q4 2020" är restnoterad.?

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Bara dubbelkollar, då det står lite olika sak på 5900X. I förra inlägget stod det att alla som lagt beställning innan 3/12 kommer få sin processor i denna "batch". Jag var tok-sen och lade min beställning 10/12
Kommer ingå i denna batch, eller vänta lite till?
(bara så jag vet om det är dags att jaga moderkort, minnen och SSD).

Det är ont om alla delar, det var dags att jaga övriga delar för länge sen, så om du vet vad du vill ha så beställ eller förboka nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Vad är "AMD Ryzen Equipped to Win Q4 2020"?
Enligt webhallens ordersida är min 5800x skickad igår kväll (runt 20.50) men det står att den saknas i lager. Har dock fått en avisering i postnordappen att de väntar på ett paket från WH.
dessutom står det att "AMD Ryzen Equipped to Win Q4 2020" är restnoterad.?

Det är din kupong på Far Cry 6, den kommer skickas till dig i efterhand efter att din processor skickats, eller kanske att Webhallen inväntar fler koder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Inte illa ment, men jag tycker att returreglerna är för generösa, det är ju inte gratis att skicka ut varan, minimum borde vara att om kunden ångrar sig, får denne stå för frakten.

Exempel på missbruk.

  • Skalper använder detta, om de inte kan sälja allt, är det bara att returnera.

  • Folk som får strul med grejerna, returnerar i stället för att reklamera, det gör att någon annan stackare som köper den returnerade varan, får strul i sin tur.

  • Sett exempel i Sweclockers forum, på de som köpt och returnerat ex efter ex, till dess att de hittat ett ex, som överklockar riktigt bra.

Håller med.
Om man beställt på mer än 2 olika ställen så bör man ha koll på dessa beställningar och avbeställa resterande så fort en skickas.
Slarvigt skulle jag vilja påstå. "Lätt att glömma när man behövt beställa på flera olika återförsäljare". Nej det var inte krävt, det var självmant att göra detta, och då borde man egentligen få stå för kostnaden om man får dubbelbeställning. Skulle aldrig köpt av någon som "råkat" få en för mycket. Köper jag nya saker vill jag att garantin ska stå på "mig" som kund, inte andra hand.

Skärp er som kastar beställningar överallt och råkar glömma avboka.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Det är ont om alla delar, det var dags att jaga övriga delar för länge sen, så om du vet vad du vill ha så beställ eller förboka nu.

Övervakar och ser att moderkort och diskar kommer in löpande och säljer inte slut på timmar. Så där är jag mindre orolig

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Inte illa ment, men jag tycker att returreglerna är för generösa, det är ju inte gratis att skicka ut varan, minimum borde vara att om kunden ångrar sig, får denne stå för frakten.

Exempel på missbruk.

  • Skalper använder detta, om de inte kan sälja allt, är det bara att returnera.

  • Folk som får strul med grejerna, returnerar i stället för att reklamera, det gör att någon annan stackare som köper den returnerade varan, får strul i sin tur.

  • Sett exempel i Sweclockers forum, på de som köpt och returnerat ex efter ex, till dess att de hittat ett ex, som överklockar riktigt bra.

I senaste Råd&Rön står det att det kommer en översyn av distansköplagen, detta då det är en lag som ska skydda konsumenten på så sätt att man inte kan kika på varan i butik och då såg man till att köparen ska försiktigt kunna inspektera varan hemma för att bli pålurad något man aldrig blivit om man plockat varan i butik.

Idag används "försiktigt inspektera varan" till att montera t.ex. CPU med kylpasta, köra den någon vecka och sen skicka tillbaka. Det var inte lagen avsedd till och eftersom tillräckligt många överutnyttjar lagen så kommer också försämringar för oss alla... som vanligt alltså!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Håller med.
Om man beställt på mer än 2 olika ställen så bör man ha koll på dessa beställningar och avbeställa resterande så fort en skickas.
Slarvigt skulle jag vilja påstå. "Lätt att glömma när man behövt beställa på flera olika återförsäljare". Nej det var inte krävt, det var självmant att göra detta, och då borde man egentligen få stå för kostnaden om man får dubbelbeställning. Skulle aldrig köpt av någon som "råkat" få en för mycket. Köper jag nya saker vill jag att garantin ska stå på "mig" som kund, inte andra hand.

Skärp er som kastar beställningar överallt och råkar glömma avboka.

Jag som la den kommentaren håller helt med. Kan försvara att jag glömde beställningen med hundra olika anledningar men oavsett bör man ha koll på det.

Tror dock jag behåller 5600X som jag glömde och lämnar tillbaka 5800X eftersom jag ändå inte hunnit bygga datorn än, så inget ont som inte för nåt gott med sig.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mindfighter:

I senaste Råd&Rön står det att det kommer en översyn av distansköplagen, detta då det är en lag som ska skydda konsumenten på så sätt att man inte kan kika på varan i butik och då såg man till att köparen ska försiktigt kunna inspektera varan hemma för att bli pålurad något man aldrig blivit om man plockat varan i butik.

Idag används "försiktigt inspektera varan" till att montera t.ex. CPU med kylpasta, köra den någon vecka och sen skicka tillbaka. Det var inte lagen avsedd till och eftersom tillräckligt många överutnyttjar lagen så kommer också försämringar för oss alla... som vanligt alltså!

Behövs verkligen.
- "Öh! den CPU:n såg inte alls ut som jag trodde, den vill jag returnera!´"

Jag vill inte köpa något, som någon klant tagit ut ur antistatpåsen och fingrat på utan ESD-skydd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av marukusu:

Jag som la den kommentaren håller helt med. Kan försvara att jag glömde beställningen med hundra olika anledningar men oavsett bör man ha koll på det.

Tror dock jag behåller 5600X som jag glömde och lämnar tillbaka 5800X eftersom jag ändå inte hunnit bygga datorn än, så inget ont som inte för nåt gott med sig.


Inte illa menat från min sida, som jag skrev.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Vad är "AMD Ryzen Equipped to Win Q4 2020"?
Enligt webhallens ordersida är min 5800x skickad igår kväll (runt 20.50) men det står att den saknas i lager. Har dock fått en avisering i postnordappen att de väntar på ett paket från WH.
dessutom står det att "AMD Ryzen Equipped to Win Q4 2020" är restnoterad.?

Skrivet av goat:

Det är din kupong på Far Cry 6, den kommer skickas till dig i efterhand efter att din processor skickats, eller kanske att Webhallen inväntar fler koder.

Koder är påfyllt så ska matas ut tillslut

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch