Permalänk
Medlem

Tinder Guld - Olika priser?

Går in och 'swipar' i Tinder ibland på vägen till jobbet. Har flera gånger dykt upp reklam ang. "Tinder Gold". Inget jag tänkt skaffa men priset var kul, det verkar skilja sig beroende på om jag kollar i en webbläsare kontra appen.

Någon som har en idé om varför det kan vara så? 8-)

"Sparar" dessutom mer på den dyrare

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

https://www.businessinsider.com/tinder-under-fire-for-chargin...

Svarar ju inte exakt på din fråga, men ska jag spekulera fritt så har dom väl någon typ av data som vid analys visar på att folk som accessar via browser har större betalvilja.

Även sett att folk skrivit att det är olika prissättning i olika länder. Kan eventuellt vara nått att detekteringen där funkar olika/felaktigt.

Tinder har ju iaf så länge jag sett att dom tagit betalt hållit på med variabel prissättning. Redan första gången dom började ta betalt för en tjänst så var det typ 3 olika prisnivåer folk fick på random, för dom ville försöka undersöka vad betalviljan var innan dom satte ett fast pris...

Permalänk
Medlem

Antagligen för att besöker du i browsern så är det du som aktivt valt att kolla efter det. Vilket betyder att du är intresserad av det.

I appen så vill dom locka dig med ett bra pris.

Är lite som hur winback i telemarketing fungerar.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Antagligen för att Apple och Google tar en avgift för transaktioner i apparna.

Edit: https://www.theverge.com/2019/7/19/20701256/tinder-google-pla...
Du kör ju Android, så jag vet inte.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Går in och 'swipar' i Tinder ibland på vägen till jobbet. Har flera gånger dykt upp reklam ang. "Tinder Gold". Inget jag tänkt skaffa men priset var kul, det verkar skilja sig beroende på om jag kollar i en webbläsare kontra appen.

Någon som har en idé om varför det kan vara så? 8-)

https://i.imgur.com/dvWNUby.png

https://i.imgur.com/m9WSyZ4.png

"Sparar" dessutom mer på den dyrare

Tinder appen verkar ju jätte skum och jag är rädd för att den är som alla andra "vuxen-sidor" man får jätte måna likes i början från fake profiler då man inte får veta vem som gillar än för ens man har betalt bara för att man ska betala, sen finns inte personen som gillat än i verkligheten. Bättre att gå ut på krogen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tinder har ju variabla priset beroende på ålder, vart du bor sen säkert hur du använder skiten. Jag får som exempel 8 öre billigare än dig. Inte direkt för att jag någonsin skulle köpa tinder gold för det där jävla ocker priset. Förstår inte heller varför någon överhuvudtaget skulle köpa tinder gold för den delen heller från ett ocker företag som tinder, nej totalt skräp.

Permalänk
Medlem

Körde Tinder Gold ett tag, och får säga att det var tämligen värt det om man inte vill lägga mängder av tid på att swipea sig igenom horder av mer eller (oftast) mindre aktiva profiler. Hoppade dock på det när det introducerades, då var priserna betydligt lägre för månadsabb. Det fina är att man aktivt kan swipea på de som redan swipeat höger på dig och därmed spara tid och skaffa tid att skriva ett bra första meddelande. Jag tyckte det var toppen när jag använde Tinder! Tyvärr är det ju en app som funkar, och jag vet många som hittat såväl korta som långa relationer via appen ifråga.

Man kan tycka vad man vill om Tinder som företag, men fakeprofiler stötte jag bara på ett fåtal under tre år med av-och-till-Tinder. Tycker man att det är kul och tar Tinder för vad det är, ett sätt att träffa människor, så är det rätt kul, och Gold gjorde det effektivare!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD