Flyttrensning - 3D-printer, skärmfästen, lågenergi-dator, ratt, fläktar

Permalänk
Medlem

Flyttrensning - 3D-printer, skärmfästen, lågenergi-dator, ratt, fläktar

På grund av stundande utlandsflytt är det läge att rensa ur lagret.

1) 3D-printer, Prusa i3-klon inkl. filament med diverse uppgraderingar:
Geeetech GT2560-kontrollerkort, 400W-nätagg, E3D All-Metal-Hotend, vibrationsdämpning på X och Z. Uppstartad innan annonsen skapades, kopplade upp mot Repetier Host och testade alla axlar. Displayen fick jag aldrig att fungera efter kontrollerkortbyte, men ska vara möjligt.

Filament: Taulman: 2xBridge Nylon 450g.
ColorFabb: XT Dark Grey 750g, XT Red 750g, nGen Light Grey 750g, PLA Transparent Red 750g

Bara nypris på filament är norr om 1500 kr. Allt nytt, oöppnat och vakuumförpackat. Lådan innehåller diverse reserv/originaldelar, ytterligare vibrationsdämpare m.m.

Budstart: 1000 kr. Hämtas i Sundbyberg.

2) 2 st skärmfästen. Tidigare använda i ledningscentral för att hålla upp 30"-skärmar. Jag använder ett likadant fäste till min 27". Man får ta i när man spänner åt skruvarna, men sen sitter det oerhört stabilt. Specialbeställda från mekanisk verkstad, frästa ur aluminium, vågar inte gissa vad nypris var. Passa på att få tag på något unikt!

Budstart: 100 kr/st. Svintunga, hämtas i Sundbyberg.

3) AMD 5350-system. Asrock AM1B-ITX, Corsair 2x4GB DDR3 1600CL9, nVidia GT730 1GB Passive, Corsair VX450W. Tyst och strömsnålt, ska gå att kyla CPU passivt, men hörde aldrig fläkten så såg inget behov. Använd till HTPC, klarade såväl 4k som 3D när det begav sig. Levereras på mATX-plåt.

Budstart: 100 kr. Skickas helst inte p.g.a. brist på lämplig låda, men vid starkt intresse och tillräckligt bra bud kan det ordnas. Företräde för upphämtning i Sundbyberg.

4) Ratt, Logitech Momo Racing Force Feedback. Gammal ratt, men som fortfarande fungerar. Låter man den stå ett tag kan man behöva öppna pedalenheten och "resetta" sensorn för bromspedalen. Fungerade perfekt i Forza Horizon 4.

Budstart: Gratis mot upphämtning i Sundbyberg. Annars hamnar den på elskroten då jag inte kör längre.

5) Fläktar. Fractal: 1x140mm, 4x120mm. Noctua: 1x120mm NF-S12-1200. Hjälpligt rengjorda.

Budstart: Gratis mot upphämtning i Sundbyberg, annars budstart 50 kr + frakt.

Håll bud och frågor i tråden så att alla lätt kan följa/ta del av information. Håller budgivning öppen till på fredag kl. 23, eller ge mig ett tillräckligt bra bud och snabb upphämtning så kan jag släppa det tidigare!

Länk till bilder: https://imgur.com/a/BZPLrAz

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Pm ang
5) Fläktar. Fractal: 1x140mm, 4x120mm. Noctua: 1x120mm NF-S12-1200. Hjälpligt rengjorda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nr 1, 4, 5 -- 1000 kr med upphämtning.

Antar att 3D-skrivaren fungerar som den ska? Kört många utskrifter? Ungefärlig drifttid?

Permalänk
Medlem

@tboss: Noterat!

5) är ev tingat av personen ovanför dig om han kunde lösa upphämtning.

Gällande skrivaren så skrev den ut fint sist, vilket var 1,5 år sedan. Men kan säkerligen finkalibreras lite till! Största utskrifterna jag gjort var ett par Putin-byster, 18 cm höga. Total drifttid är nog under 40 timmar, drifttid på hotend och kontrollerkort under hälften av det.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@tboss: Noterat!

5) är ev tingat av personen ovanför dig om han kunde lösa upphämtning.

Gällande skrivaren så skrev den ut fint sist, vilket var 1,5 år sedan. Men kan säkerligen finkalibreras lite till! Största utskrifterna jag gjort var ett par Putin-byster, 18 cm höga. Total drifttid är nog under 40 timmar, drifttid på hotend och kontrollerkort under hälften av det.

Lägger på 50 för fläktarna så tangerar (?) jag budet.

Låter bra. Råkar du veta exakt vilken i3-klon den är baserad på? Uppgift på precision och minsta lagertjocklek?

Permalänk
Medlem

@Choffe: 100kr + frakt för 3)

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Kan du skicka ratten 4)?

Är då intresserad att lägga bud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tboss: Well played, helt korrekt! Du har ledande på trion!

Gjorde en dykning! Det är Repraps variant, det närmaste jag kom var den här: https://www.aliexpress.com/item/32357171936.html?spm=a2g0s.90...

Dock med annat kort än det på bilden vid köp. Och som sagt utbytt mot GT2560 med A4988-steppers. Firmware är en variant av den här: http://www.geeetech.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=17181 som jag lekt lite med inställningarna på.

Minsta lagertjocklek är väl en kombo av hur platt bädden är (glas på den här) och hur litet munstycke det är, vill minnas att det är 0,4mm monterat nu, finns 0,3mm och 0,2mm-munstycken i lådan. Så åtminstone 0,1-0,15mm någonstans borde du kunna komma ner på, tror inte att steppermotorerna och Z-stängerna i sig är begränsande där.

@morronrost: Noterat!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@bowseerz: Tyvärr inte, alldeles för åbäkigt paket och lågt värde för att vara värt besväret.

Sovdags, ytterligare svar kommer imorgon!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hämtar gärna raten i sumpan.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

PM ang 2) 2 st skärmfästen.

Permalänk
Medlem

Kan man buda på bara filamentet?

Permalänk
Medlem

200:- för nummer 3

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

@hanjou: tboss har förstatjing på den, i egenskap av först på bollen och spekulant på flera saker. Men om han drar sig ur så finns du med i kölistan!

@gkod: jag säljer det helst som ett paket, och tboss verkar vilja ha hela paketet.

@gulenay: Noterat!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

budar 200 kr för skärmfästena med upphämtning i Sundbyberg

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem

@Choffe: hur är dne här 3d printern genfört med en ultimaker 2

Permalänk
Medlem

Någon uppfattning om vad #2 väger? Inga problem att bära 15kg (får uppfattningen av att det är långt ifrån ett problem enligt beskrivningen)? Hur lång budgivning?

Permalänk
Medlem

@sendrim: Noterat!

@ResarXam: Det vågar jag inte svara på. Kostar inte Ultimakern över 20k? Väldigt olika fokus, Ultimakern skulle jag väl säga är för folk som vill köpa-och-printa, i3:orna mer lämpade för de som tycker om att pilla och byta ut komponenter från den rätt stora floran som finns att välja på när det kommer till hotends, motorer, matare, dual-feed etc.

@kronwalled: Det är inga som helst problem så sett, det är lätt att ta en i varje hand och knata iväg! Tar man med en Ikea-kasse går det att ta dem på axeln också. Kan väga dem när jag kommer hem!

Budgivning är tänkt att vara som längst fram till fredag, men börjar det mattas av med inkommande bud så avslutar jag tidigare, dock tidigast onsdag kväll.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har en ultimaker 2 hemma från tiden av högskolan köpte en om jag vill printa mer saker bara undrade

Permalänk
Medlem

Lägger ett alternativt bud på 1350 kr för rubbet om du hellre vill bli av med allt på en gång.

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Sådär! Ungefär 4,8 kg styck väger de!

@tboss: Definitivt intressant, jag är all for smidighet! Vi kollar läget onsdag kväll!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Budstatus för tillfället:

1,4,5 - 1000 kr från @tboss

2 - 200 kr från @sendrim

3 - 200 kr från @gulenay

1,2,3,4,5 - 1350 kr från @tboss

Med nuvarande bud kommer jag låta @tboss plocka allting för sitt paketpris då det underlättar upphämtandet.

Vi avslutar kl. 21:00 ikväll! P.g.a. AW kommer jag vara segsvarad från kl. 17, uppdaterar med budvinnare när jag kommer hem. Tack för visat intresse så långt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag ökar då mitt bud till 300:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

@gulenay: Noterat, då har du ledningen på det!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

budar 400kr + upphämtning för ratten om den fortfarande finns kvar

Permalänk
Medlem

250kr för #2 + upphämtning förutsatt att jag kan betala i förskott och hämta lite senare, lite oklart exakt när jag har vägarna förbi (under augusti senast).

Passar även på att pinga @sendrim.

Permalänk
Medlem

Se där, lite fler bud. Då uppdaterar med bud på 1, 2, 4, 5 för 1600 kr.

Permalänk
Medlem

@Choffe:
5 minuter sen men testar endå... :/
400:- + frakt för nummer 3!

Permalänk
Medlem

Edit: här händer det grejer när man skriver! Får återkomma när jag kommer hem till datorn!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@Choffe:

Behåller bud ovan på allt utom nr 3 för 1600 kr, men annars avstår jag ratten eftersom du fick rätt bra bud där i slutet på den. I så fall, vad sägs om 1, 2, 5 för 1250 kr?