[AVSLUTAD]Söker stationär dator färdigbyggd eller i delar

Permalänk
Medlem

[AVSLUTAD]Söker stationär dator färdigbyggd eller i delar

Hej, som titeln lyder är jag ute efter en hel dator för ca 5000 kronor, antingen färdigbyggd eller i delar.
Är även intresserad av uppgraderingskit osv men enskilda komponenter är ointressant tills dess att någon form av grund skapats så att säga.

Ideela datorn är ungefär följande:

Processor: Oklockbar skylake eller bättre
Moderkort: Vilket som
Grafikkort: 1060 3GB
Ram: 8GB minst, modell kvittar
Nätaggregat: 500W
SSD: 256GB eller bättre
Chassi: Kvittar

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har en Intel Core i7-5820K monterad på ett Asus X99 Deluxe moderkort tillsammans med 16 gigabyte RAM (4x4 GB). Även en Cryorig H5 Ultimate processorkylare. Grejerna är just nu monterade i ett Phanteks P300 chassi, men jag kan plocka ut allting och skicka t.ex moderkort, ram och cpu monterade och sedan kylaren separat. Då frakten för chassi lär gå på ett par hundringar, men om det inte är några problem för dig så kan jag nog fixa det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Jag har en Intel Core i7-5820K monterad på ett Asus X99 Deluxe moderkort tillsammans med 16 gigabyte RAM (4x4 GB). Även en Cryorig H5 Ultimate processorkylare. Grejerna är just nu monterade i ett Phanteks P300 chassi, men jag kan plocka ut allting och skicka t.ex moderkort, ram och cpu monterade och sedan kylaren separat. Då frakten för chassi lär gå på ett par hundringar, men om det inte är några problem för dig så kan jag nog fixa det också.

Tanken var att slutsumman för en hel dator skulle hamna runt 5000 kronor och att ett uppgraderingskit endast skulle gå för en del av den kostnaden. Jag tror du vill ha lite mer för detta kit än vad min budget duger till men rätta mig gärna om jag har fel.

Annars tackar jag för erbjudandet.