SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

100+ avbokningar som nu går att boka eller nya enheter?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

100+ avbokningar som nu går att boka eller nya enheter?

Gissar på avbokningar, jag har avbokat två st. Inte på Elgiganten. men jag lär inte vara ensam om att avboka i Sverige.
Tycker det vore konstigt om de fått extra enheter redan.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Inte en chans att jag betalar det där ockerpriset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Satt massa bevakningar på SNES, men betalar inte 1500 för den. Under 1000kr så är det ett givet köp.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Jag valde att avboka de två snes mini jag förbokat hos netonnet också.

Permalänk

Amazon.fr tar emot order igen.

https://www.amazon.fr/Nintendo-Classic-Mini-Super/dp/B073BVHY...

Till halva priset av vad Maxgaming ockrar åt sig.

Permalänk
Medlem

Avbokar och roffar från Amazon istället.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag är relativt övertygad om att Elgiganten nu säljer loss avbokningar, läser man tråden verkar ju många ha avbokat från ÅF som skickar med post, jag gjorde samma.

Mina bokningar hos Webhallen och Mediamarkt ligger kvar, om någon helt orealistisk sänkning till runt 850:- skulle komma. Men misstänker som sagt starkt att det kommer bli samma sak hos dessa ÅF, Webhallen håller väl ordrarna i 5 dagar? Efter dess lär det smälla till på lagerstatusen.

Permalänk
Medlem

Beställde också ifrån amazon.fr nu.

1067:- inkl frakt

Delivery:
Friday 6th October -
Monday 9th October

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk

@PlogarN97: Var kostar switchen 2890? Är intresserad att köpa den till de priset

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

@PlogarN97: Var kostar switchen 2890? Är intresserad att köpa den till de priset

Elgiganten imorgon. Kolla dagens fynd tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@PlogarN97: Tack

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk

Jag är bara lite besviken över fraktkostnaden på 240~ kr från Storbritannien till Sverige, det verkade vara ungefär lika pris från Frankrike enligt er som beställt därifrån.

Jag antar att man inte kommer undan billigare än 1100kr i det här läget eller hur?

Förresten, för er som vill veta mer om hur situationen ligger till hos Webhallen. De får bekräftelse imorgon på hur många ex de får in, och priset är satt tydligen.

Permalänk
Medlem

Vart hittar ni dessa på amazon?? Jag hittar fan inga till salu på varken .de .fr eller .co.uk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Satt massa bevakningar på SNES, men betalar inte 1500 för den. Under 1000kr så är det ett givet köp.

Jag erkänner att jag har hamnat i ett tjurskalle-läge. Den dåliga hanteringen av NES Classic, kombinerat med priset man vill ha för SNES Mini, har gjort att jag bestämt mig för att det inte blir varken eller, ens om någon skänker mig en. Jag tänker skaffa mig en Pi, och köra RetroPi på den.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av spirates:

Vart hittar ni dessa på amazon?? Jag hittar fan inga till salu på varken .de .fr eller .co.uk

antagligen fullbokat såpass nära släpp.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag avbokade en av mina beställningar nu från Webhallen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Någon som vet varför de säljer SNES för 1500 när "de flesta" utländska återförsäljare verkar sälja för runt 1000 lappen? Varför skiljer SNES så mycket från NES? Ser kanske återförsäljaren guldläge då NES sålde som smör?

Hade velat ha en återförsäljares förklaring här typ Webhallen, Hobbex etc

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

antagligen fullbokat såpass nära släpp.

Dom kommer å går. Är väl folk som avbokar. Signa upp på stockinformer eller kika in emellanåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Någon som vet varför de säljer SNES för 1500 när "de flesta" utländska återförsäljare verkar sälja för runt 1000 lappen? Varför skiljer SNES så mycket från NES? Ser kanske återförsäljaren guldläge då NES sålde som smör?

Hade velat ha en återförsäljares förklaring här typ Webhallen, Hobbex etc

Det är sedan länge avhandlat i denna tråd, men för att slippa få mitt inlägg rapporterat ska jag även ge dig svaret.
Som tips nästa gång, testa att läsa tråden. På sidan 34 är du knappast först med att fundera över detta

Våra ÅF hävdar att det är Bergsala som har drivit upp priset. Tyvärr har ingen velat kommentera exakta belopp.

Jag kan även meddela att Shopto verkar ha ändrat sin frekvens på försäljning. Jag hade glömt att stänga av mitt script, och igår fick jag över 10 notiser vid olika tillfällen om att den gick att beställa.

Edit: Både Icahemma och Elgigantens (100+) har ju bokats upp nu, så lutar ju mot att jag är helt fel ute, verkar finnas enorm efterfrågan fortfarande.

Permalänk
Medlem

Sweet!

Fick nyss mail från Webhallen att min beställning är på väg.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Sweet!

Fick nyss mail från Webhallen att min beställning är på väg.

Vafan, har fortfarande inte fått ordentligt svar från Inet och NoN om de tänker ändra priset, meddelade dem för två veckor sen att om det priset kvarstår så kan de få behålla skiten. Hoppas att de INTE skickar några till mig för de priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fremar:

Vafan, har fortfarande inte fått ordentligt svar från Inet och NoN om de tänker ändra priset, meddelade dem för två veckor sen att om det priset kvarstår så kan de få behålla skiten. Hoppas att de INTE skickar några till mig för de priserna.

Skiter fullständigt i vad den kostar, ska ha en helt enkelt. 1590:-

Vi bor i Sverige, tänk på hur bra vi har det jämfört med andra länder.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Skiter fullständigt i vad den kostar, ska ha en helt enkelt. 1590:-

Vi bor i Sverige, tänk på hur bra vi har det jämfört med andra länder.

Nu tänker jag visserligen också köpa en för 1590:-, men jag förstår inte argumentet? Skulle du tänka likadant om vi fick betala dubbelt pris för samtlig elektronik för att vi "har det bra"?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Nu tänker jag visserligen också köpa en för 1590:-, men jag förstår inte argumentet? Skulle du tänka likadant om vi fick betala dubbelt pris för samtlig elektronik för att vi "har det bra"?

Kolla vad elektronik kostar i Asien kontra Europa, så har du svaret där.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Så min enhet ligger och väntar hos postombudet från Elgiganten. Ska hämta ut den senare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaj:

Så min enhet ligger och väntar hos postombudet från Elgiganten. Ska hämta ut den senare idag.

Gött mos!

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaj:

Så min enhet ligger och väntar hos postombudet från Elgiganten. Ska hämta ut den senare idag.

Till mig säger dom 2/10

Permalänk
Medlem

Gamestop har ju blivit helt tokiga. Jag har en beställning från Gamestop när sålde Snes Mini för 999kr, där man var tvungen att betala 500kr i förskott. Jag har fått bekräftelse på beställningen och att min order finns i lager på fredag, men nu säger de att jag inte får lov att hämta ut min beställning om jag inte betalar ytterligare 500kr till! Och jag måste betala och hämta ut inom 48 timmar från de öppnar på fredag, annars annullerar de min order!

Jäkla utpressning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Gamestop har ju blivit helt tokiga. Jag har en beställning från Gamestop när sålde Snes Mini för 999kr, där man var tvungen att betala 500kr i förskott. Jag har fått bekräftelse på beställningen och att min order finns i lager på fredag, men nu säger de att jag inte får lov att hämta ut min beställning om jag inte betalar ytterligare 500kr till! Och jag måste betala och hämta ut inom 48 timmar från de öppnar på fredag, annars annullerar de min order!

Jäkla utpressning!

999 och 500 i förskott låter precis som priset på hemidan, alltså 1499. Kanske vill säkerhetsställa att folk hämtar ut den.
Men 500+500+999 då alltså? Hmm.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking