SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falafelbollen:

Jag mailade dom och de säger att 1499 gäller så bokade av där. Köper en via argos för 79 pund och en via amazon för 100€.

Skickades från m.sweclockers.com

Argos skickar inte till Sverige. Hur har du löst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Att tänka på för de som beställt fr brittiska sajter i £, då tillkommer ca 20% i VAT avgift (skatt), plus att adapter måste användas.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av EquinoXXX:

Ett gott råd: Försök köpa svenskt även om det kostar några hundralappar mer. Från ex Storbritannien får man ofta betala ca 15-18£ i frakt för denna plus numera VAT på runt 20% (importskatt), det kommer en faktura eller så kräver de kreditkortsnr vid leverans. Tillsammans hamnar man runt 1200SEK, plus att du blir tvungen att skaffa en UK adapter. Om du sen behöver byta den av någon anledning så får du ett sabla trassel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av EquinoXXX:

Först om "tips" som du inte begrep: Om man importerar från Storbritannien kan det vara så att man får betala importskatt fr icke EU-land (VAT). Jag är osäker på om det börjat gälla ännu. Det går att kolla upp på skatteverkets hemsida. Jag påstod inte att det var absoluta fakta, bara att det kan vara bra att kolla upp, men tydligen räcker ju det för att vissa ska sätta i halsen totalt.
Det andra gällde att vissa utländska Mini NES konsoler levererades m kontakt istället för ström via HDMI (det kanske bara var i USA?), och brittiska eluttag har 3 platta pluggar. Men det är lätt å fixa en adapter.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du skriver att det är importskatt från Storbritannien. Inte att det är bra att kolla upp innan.
Storbritannien är fortfarande med i EU som sagt.

Onödig formulering raderad enl § 1. // MOD
Permalänk

Polaren i London tar den hem till sig. Men finns ju shipto tjänster, då är dock amazon smidigare.

Skrivet av KoiKoo:

Argos skickar inte till Sverige. Hur har du löst det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tycker det verkar dumt. Har du inte redan någon sådan liggande från någon gammal telefon, så har du antagligen ett USB uttag på TV'n, Digitalboxen, eller BD-spelaren. Den här enheten lär inte dra mer ström än NES classic gjorde, så det verkar onödigt att köpa en ny, dedikerad enhet.Och har du ingen, borde det gå att köpa en billigare...

Skrivet av xlr8:

Om du vill ha Nintedologga på alltihop så varför inte.
Om du inte har USB-laddare liggandes så rekommenderar jag Ikeas Koppla för 79:-. Välgjord laddare med 3st uttag.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00291891/

Det är nog bara jag, men jag föredrar original produkter så mycket som möjligt. Delvis för känslan av kvalité, både presentationsmässigt och att det garanterar 100% kompatibilitet.

Jag har dålig erfarenhet via min omgivning av tredjeparts adaptrar och sladdar, vill helst inte riskera en sådan fin konsol utifall det skulle bli problem så som kortslutning eller att sladden helt plötsligt smälter bara av att den suttit i eluttaget, utan koppling till någon mobil eller annan enhet (Det hände en bekant till mig av en iPhone sladd köpt från El-Giganten).

Därför tar jag helt enkelt inte risken, även fast risken är väldigt liten i just det här fallet. Men det är som sagt inte enda anledningen heller

Permalänk
Medlem

Storbrittanien är med i EU till i alla fall 2019 men har man otur kan man åka dit på att betala skillnaden mellan svensk och engelsk moms om de säljer för mer än en viss summa till Svenska kunder. Men då ska de ha berättat det när man lägger ordern, typ som Amazon.co.uk gör när de räknar om priset.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...
https://www.radron.se/guider/handla-smart-fran-utlandet/

Hur som helst, har 2 betala i butik-förordrar kvar hos Webhallen och Media Markt. Låter de stå kvar tills vi får veta de officiella slutpriserna trots att det inte verkar särskilt troligt att de kommer att ändras från 1500:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Delvis för känslan av kvalité, både presentationsmässigt och att det garanterar 100% kompatibilitet.

5v, 1A, är 5v 1A, oavsett var du får dem ifrån. Standarden som gäller är USB, inte någon obskyr Nintendo endast, konstig lösning.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag har dålig erfarenhet via min omgivning av tredjeparts adaptrar och sladdar, vill helst inte riskera en sådan fin konsol utifall det skulle bli problem så som kortslutning eller att sladden helt plötsligt smälter bara av att den suttit i eluttaget, utan koppling till någon mobil eller annan enhet (Det hände en bekant till mig av en iPhone sladd köpt från El-Giganten).

Först och främst är jag "rätt" säker på att Nintendo gör precis som alla andra tillverkare med USB väggbulan. Man ber helt enkelt någon asiat tillverka dem åt en, och sätter sitt eget varumärke på dem. Jag misstänker att IKEA's håller samma standard som exempelvis Samsung, LG, Sony, Apple's, eller Nintendos väggbulor.
En sladd som smälter bara för att väggbulan sitter i vägguttaget, men inte gjorde det första gången man kopplade in den, har blivit skadad, och lämnat utrymmer för kortslutning. Sladdar smälter inte av sig själva, men med tanke på hur många iPhone sladdar jag sett där folk har skadat anslutningen mellan kontaktstycke, och kabel, så är jag inte förvånad om det är ett vanligt problem. Däremot skulle jag nog snarare klandra den bekanta, än kabeln. Slutar man inte använda skadade kablage, får man liksom ta konsekvenserna.

Du får så klart lägga pengarna på vad du vill, men Nintendo skickar inte med någon väggbula av en anledning. Det är miljösvineri, och en helt onödig kostnad, att skicka med en, när alla har en liggande redan.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du får så klart lägga pengarna på vad du vill, men Nintendo skickar inte med någon väggbula av en anledning. Det är miljösvineri, och en helt onödig kostnad, att skicka med en, när alla har en liggande redan.

Lustigt, baserad på en unboxing video av den amerikanska snes mini medföljer det tydligen en strömadapter, precis som den jag länkade tidigare.

Permalänk
Avstängd

Jag tror det är smartast att vi gör en kollektiv anmälan till Konsumentverket så att detta ärende prioriteras av dem så att Bergsala får sig en tillrättavisning, samt att det skickar en tydlig signal till andra importörer som har monopol.

Du kommer sällan undan tull och moms som privatperson ändå så. Det är att vi fixar problemet på hemmaorten istället för att som fega "skatteslavar" söker hjälp utifrån genom att försöka beställa det billigare från andra länder.

Btw, stämmer det att det INTE ingår någon USB-kabel för strömförsörjning??

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Lustigt, baserad på en unboxing video av den amerikanska snes mini medföljer det tydligen en strömadapter, precis som den jag länkade tidigare.

Och varför tror du det INTE gör det i vår del av världen?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Btw, stämmer det att det INTE ingår någon USB-kabel för strömförsörjning??

USB-kabel för strömförsörjning ingår i kartongen, AC-adapter ingår däremot inte.

Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System

Med i kartongen för Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System ingår en HDMI-kabel, en USB-strömsladd*, och två trådade Super Nintendo Classic handkontroller [...] Konsolen drivs via den medföljande USB-kabeln. Även om vissa USB-enheter (som moderna tv-apparater och datorer) kanske klarar av att driva konsolen rekommenderar Nintendo att man använder en AC-adapter till USB-kabeln (ingår inte). Vänligen följ anvisningarna för de enheter från tredje part du tänkt använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

5v, 1A, är 5v 1A, oavsett var du får dem ifrån. Standarden som gäller är USB, inte någon obskyr Nintendo endast, konstig lösning.

Först och främst är jag "rätt" säker på att Nintendo gör precis som alla andra tillverkare med USB väggbulan. Man ber helt enkelt någon asiat tillverka dem åt en, och sätter sitt eget varumärke på dem. Jag misstänker att IKEA's håller samma standard som exempelvis Samsung, LG, Sony, Apple's, eller Nintendos väggbulor.
En sladd som smälter bara för att väggbulan sitter i vägguttaget, men inte gjorde det första gången man kopplade in den, har blivit skadad, och lämnat utrymmer för kortslutning. Sladdar smälter inte av sig själva, men med tanke på hur många iPhone sladdar jag sett där folk har skadat anslutningen mellan kontaktstycke, och kabel, så är jag inte förvånad om det är ett vanligt problem. Däremot skulle jag nog snarare klandra den bekanta, än kabeln. Slutar man inte använda skadade kablage, får man liksom ta konsekvenserna.

Du får så klart lägga pengarna på vad du vill, men Nintendo skickar inte med någon väggbula av en anledning. Det är miljösvineri, och en helt onödig kostnad, att skicka med en, när alla har en liggande redan.

Det är stor skillnad på kvalitetskontrollen mellan t.ex. Samsungs tillbehör och noname-saker. Min uppfattning om ikeas elektronik är att den är ungefär som biltema-saker - CE-märkta och förhoppningsvis ok vilket är bättre än om man skulle beställa billigast möjliga på ebay. Ofta, men inte alltid, ptresterar dom som angivet.

Samsung, Apple och troligtvis flera andra stora märken har större marginaler på sakerna och garanterat bättre QC. Har inte haft en Samsung- eller HTC-laddare som gått sönder, men de Biltema- och andra noname-laddare jag haft har gett upp efter hand (börjat glappa, laddar toklångsamt eller stendör).

Sen har inte alla en massa bra presterande (ca 2A) USB-laddare över om man inte byter mobil ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Det är stor skillnad på kvalitetskontrollen mellan t.ex. Samsungs tillbehör och noname-saker. Min uppfattning om ikeas elektronik är att den är ungefär som biltema-saker - CE-märkta och förhoppningsvis ok vilket är bättre än om man skulle beställa billigast möjliga på ebay. Ofta, men inte alltid, ptresterar dom som angivet.

Samsung, Apple och troligtvis flera andra stora märken har större marginaler på sakerna och garanterat bättre QC. Har inte haft en Samsung- eller HTC-laddare som gått sönder, men de Biltema- och andra noname-laddare jag haft har gett upp efter hand (börjat glappa, laddar toklångsamt eller stendör).

Sen har inte alla en massa bra presterande (ca 2A) USB-laddare över om man inte byter mobil ofta.

Nu riskerar vi att hamna lite utanför ämnet i tråden men vad det gäller Ikeas laddare så har jag bara läst bra saker om den.
Jag har haft 2st i snart ett år och dessa används flitigt till att ladda batteripack, plattor och mobiltelefoner.
Ofta används samtliga uttag samtidigt och den har aldrig blivit oroväckande varm till skillnad från noname-laddare köpta på ebay som har börjat lukta brännt under samma omständigheter (hamnade i elskroten direkt)
Och jag tror att Ikea inte skulle våga släppa en produkt som var i närheten av farlig eller inte höll vad den lovade.

En snabb googling på Ikea koppla review och man hittar ett antal recentioner som bara har bra att säga om produkten.
https://www.google.se/search?q=ikea+koppla+review&oq=Ikeas+Ko...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Det är stor skillnad på kvalitetskontrollen mellan t.ex. Samsungs tillbehör och noname-saker.

Visst.

Skrivet av mudde:

Min uppfattning om ikeas elektronik är att den är ungefär som biltema-saker - CE-märkta och förhoppningsvis ok vilket är bättre än om man skulle beställa billigast möjliga på ebay.

IKEA's "mobilladdare" har blivit dissekerad flera gånger, och de som gjort det har konstaterat att inälvorna är klart mer påkostade än de flesta "märkes" enheterna, och den är helt enkelt en bra designad produkt. Det kommer fortfarande finnas enheter som slutar fungera, men det har å andra sidan även min Nokia laddare som medföljde Nokia N9 gjort. Allt går sönder, för eller senare. Frågan är hur.

Skrivet av mudde:

Har inte haft en Samsung- eller HTC-laddare som gått sönder, men de Biltema- och andra noname-laddare jag haft har gett upp efter hand (börjat glappa, laddar toklångsamt eller stendör).

Glappa kan de mycket väl börja göra, USB kontakten är mekaniskt konstruerad för ett begränsat antal till och från-kopplingar. Stendör, är vad som händer när skyddskretsarna gör vad de ska, och konstaterar att laddaren ger felaktig utspänning. Laddar långsamt kan vara allt möjligt, och behöver inte ens vara något fel. Återigen min Nokia N9 som exempel. 95% av alla laddare jag har testat får telefonen att skicka upp en textruta som säger att laddaren ger för lite ström för att den ska kunna ladda effektivt, och det tar 2000-3000 minuter för en full laddning. Inget som helst fel på laddaren, den laddar allt annat utmärkt. Men Nokia, till skillnad från många andra, krävde att laddaren "identifierade" sig på rätt sätt för att telefonen skulle dra max för laddning, så att telefonen inte skulle bränna USB portar i datorer osv. Väldigt många laddare har databenen flytande, alltså, inte anslutna, varken till varandra, eller till ett gemensamt motstånd, och telefonen "ser" laddaren som en gammaldags 100mA max USB port.

Skrivet av mudde:

Sen har inte alla en massa bra presterande (ca 2A) USB-laddare över om man inte byter mobil ofta.

Fast varför skulle du behöva en sådan? NES Classic, vars väggbula du jämför med, tror jag är på 1A, och folk som har testat har kört NEX classic på 750mA väggbulor. En sådan har "alla" som har köpt en telefon de senaste 5 åren. Trist att använda just den, om man bara har en, men ett köp av en 2A verkar onödigt, speciellt om den ska vara dedikerad till konsolen. Oddsen för att hårdvaran i SNES mini är samma som den tidigare, med små tweaks för att förhindra kända hack, är rätt höga.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Och jag tror att Ikea inte skulle våga släppa en produkt som var i närheten av farlig eller inte höll vad den lovade.

Är den direkt farlig vore det illa för Ikea, men de har många usla produkter av kvalitet som inte ens Rusta skulle acceptera (kolla t.ex. deras 199:- bokhylla). De är vad jag vet ofta ganska enkla att reklamera hos, vilket gör att varumärket inte påverkas så negativt. Köparna förväntar sig att det är billigt och fungerar hyfsat (inte nödvändigtvis bra) och att man får byta om den inte gör det.

Citat:

En snabb googling på Ikea koppla review och man hittar ett antal recentioner som bara har bra att säga om produkten.
https://www.google.se/search?q=ikea+koppla+review&oq=Ikeas+Ko...

Ok, då kan vi hoppas den är bättre än flera av deras tidigare elprylar. Lite samma som biltema som ibland har utmärkta produkter under eget namn och ibland har ren skit.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Visst.

IKEA's "mobilladdare" har blivit dissekerad flera gånger, och de som gjort det har konstaterat att inälvorna är klart mer påkostade än de flesta "märkes" enheterna, och den är helt enkelt en bra designad produkt. Det kommer fortfarande finnas enheter som slutar fungera, men det har å andra sidan även min Nokia laddare som medföljde Nokia N9 gjort. Allt går sönder, för eller senare. Frågan är hur.

Glappa kan de mycket väl börja göra, USB kontakten är mekaniskt konstruerad för ett begränsat antal till och från-kopplingar. Stendör, är vad som händer när skyddskretsarna gör vad de ska, och konstaterar att laddaren ger felaktig utspänning. Laddar långsamt kan vara allt möjligt, och behöver inte ens vara något fel. Återigen min Nokia N9 som exempel. 95% av alla laddare jag har testat får telefonen att skicka upp en textruta som säger att laddaren ger för lite ström för att den ska kunna ladda effektivt, och det tar 2000-3000 minuter för en full laddning. Inget som helst fel på laddaren, den laddar allt annat utmärkt. Men Nokia, till skillnad från många andra, krävde att laddaren "identifierade" sig på rätt sätt för att telefonen skulle dra max för laddning, så att telefonen inte skulle bränna USB portar i datorer osv. Väldigt många laddare har databenen flytande, alltså, inte anslutna, varken till varandra, eller till ett gemensamt motstånd, och telefonen "ser" laddaren som en gammaldags 100mA max USB port.

Fast varför skulle du behöva en sådan? NES Classic, vars väggbula du jämför med, tror jag är på 1A, och folk som har testat har kört NEX classic på 750mA väggbulor. En sådan har "alla" som har köpt en telefon de senaste 5 åren. Trist att använda just den, om man bara har en, men ett köp av en 2A verkar onödigt, speciellt om den ska vara dedikerad till konsolen. Oddsen för att hårdvaran i SNES mini är samma som den tidigare, med små tweaks för att förhindra kända hack, är rätt höga.

Det är inte en slump att vissa laddare börjar glappa mycket tidigare än andra medan vissa måste bokstavligt talas misshandlas för att det ska ske. Min älsta smartphone-laddare (HTC) fungerar fortfarande utmärkt efter många års tjänst förutom att 1A är lite långsamt nu för tiden.
Inte säker på att skyddskretsarna gör vad de ska om laddaren plötsligt stendör av samma kända last. I sånt fall har noname-laddare ofta utmärkta skyddskretsar
Om en laddare efter en tids användning plötsligt laddar allt mycket långsammare är det troligtvis ett fel. Om den alltid laddar en viss sak långsamt är det en annan sak.

750 mA är tyvärr för mycket för många TV-apparater, datorer och andra elektronikprylar, men som du säger tillräckligt lite att kunna laddas av alla de senaste årens mobilladdare.

Sen har jag aldrig sagt att just "nintendo"-laddaren i tråden är något att rekommendera. Troligtvis har den bra QC, men det är nog inte svårt att hitta en laddare som presterar bättre med liknande kvalitet för samma peng.

Permalänk
Medlem

I Elsäkerhetsverkets test av 60 USB-laddare gjorde både Biltema och Ikea bra ifrån sig. Biltemas 84-8121 fick beslutet "ingen anmärkning" (delad förstaplats) och Ikeas Koppla hade näst lägst temperatur av alla (52 grader Celsius vid en belastning på hela 3,4 ampere).

Elsäkerhetsverkets granskning av USB-laddare – 2017
Summering av beslut samt bilder på samtliga testade USB-laddare

Permalänk
Medlem

Då vi ändå diskuterar AC-adaptrar till SNES-classic: Är det någon som hittat bekräftade uppgifter på hur mycket ström den vill ha?

Hittar någon siffra på 850 mA men inget bekräftad. 1A verkar bekräftat att det fungerar (Nintendos egna verkar vara det), men det vore intressant att se om den kan drivas av 500 mA som uttagen från många lite äldre hemelektronikprylar ofta garanterar att de kan ge.

Permalänk
Medlem

Är det bara att koppla in USB-strömsladden till en av USB-ingångarna på tvn? Har en gammal USB-strömadapter från en Sony Ericsson mobil men jag är osäker på om den funkar. Hade varit smidigt att bara koppla in den i en av tvns 3 USB-ingångar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Izak80:

Är det bara att koppla in USB-strömsladden till en av USB-ingångarna på tvn? Har en gammal USB-strömadapter från en Sony Ericsson mobil men jag är osäker på om den funkar. Hade varit smidigt att bara koppla in den i en av tvns 3 USB-ingångar.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan den leverera tillräckligt så bör det fungera. Kolla manual för din TV och hur många ampere den kan leverera på USB-portarna. Kanske inte ens står där men kan ju gå att hitta någon info om du söker på din TV-modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan den leverera tillräckligt så bör det fungera. Kolla manual för din TV och hur många ampere den kan leverera på USB-portarna. Kanske inte ens står där men kan ju gå att hitta någon info om du söker på din TV-modell.

Ok, hur har Nintendo tänkt att man skall göra tror du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Izak80:

Ok, hur har Nintendo tänkt att man skall göra tror du?

Skickades från m.sweclockers.com

Troligen som med NES Classic, använda en gammal laddare (den krävde mindre än 1 A så det mesta gick), ansluta till ett USB-uttag som levererar tillräckligt med ström (gamla och/eller) usla TV-apparater kan ge för lite, annars bör det vara lugnt) eller köpa en ny passande laddare.

Själv kommer jag använda samma laddare som jag använt till NES Classic då min TV är för gammal för att ha USB-portar. Fungerar inte laddaren så har jag en hel hög med kraftigare laddare att testa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Troligen som med NES Classic, använda en gammal laddare (den krävde mindre än 1 A så det mesta gick), ansluta till ett USB-uttag som levererar tillräckligt med ström (gamla och/eller) usla TV-apparater kan ge för lite, annars bör det vara lugnt) eller köpa en ny passande laddare.

Själv kommer jag använda samma laddare som jag använt till NES Classic då min TV är för gammal för att ha USB-portar. Fungerar inte laddaren så har jag en hel hög med kraftigare laddare att testa med.

Har en Iphone 5 laddare samt en ytterligare till en gamnal Sony Ericsson mobil. Skall kolla imorgon hur mycket de kan leverera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Elgiganten har 100+ SNES Classic i webblager nu.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/NINTENDOC...

Permalänk
Medlem

Skönt att se att det verkligen inte är någon bristvara. Förhoppningsvis tar de flesta sitt förnuft till fånga och undviker dessa ockerpriser.

Permalänk

Meddelade just CDON att jag önskar avbeställa, behåller istället beställningen från Mediamarkt, som bekräftat leverans vid release. Det är en hundring dyrare, men det känns som skitsamma med tanke på att det ändå handlar om ca 1500 kr. Visst önskar jag att priset skulle ligga närmre tusenlappen, men vad kan man göra åt det...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Min beställning står som skickad från Retrospelsbutiken, kanske får jag den innan fredag, vore väldigt isåfall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

2 Oct säger Elgiganten, via chat att min ska komma...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Izak80:

Har en Iphone 5 laddare samt en ytterligare till en gamnal Sony Ericsson mobil. Skall kolla imorgon hur mycket de kan leverera.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge de har USB bör det vara rätt lugnt. Så länge den klarar 1 A bör det vara lugnt då Nintendos egna ska ligga på detta vad jag förstod.

Skrivet av Izak80:

Min beställning står som skickad från Retrospelsbutiken, kanske får jag den innan fredag, vore väldigt isåfall

Skickades från m.sweclockers.com

Sweet! Hoppas på tidig leverans för dig, med lite tur borde du kunna ha den redan imorgon beroende på hur snabb de annars är samt hur posten levererar hos dig.

Tog precis en titt på mina två beställningar, inte rört sig från CDON och Inet ännu. Men borde inte vara många dagar kvar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Intressant, en fösta bekräftelse på det som Nintendo själva gått ut med, att det kommer produceras fler SNES mini
bara till release än det producerades NES mini totalt (hittills). Mer och mer tyder på att det inte blir någon bristvara,
ytterligare en anledning att starkt ifrågasätta Bergsalas scalping.

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem

Galet att switch kostar 2890 när snesen går för över 1500.
Lutar mer å mer åt att jag inte kommer hämta ut min snes.

Skickades från m.sweclockers.com