Permalänk
Inaktiv

Ny på CSGO, lite frågor

Tja, har nyligen börjat att spela CSGO, och tycker det är jättekul.
Har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på:

* Är det alltid någon s k "bot" med i spelet, eller spelar man endast mot riktiga spelare?

* Hur ser jag fienden på kartan uppe till vänster?

* Hur ser jag hur mycket pengar som jag har samlat på mig?

Permalänk
Medlem

Nej det är inte alltid bots med i spelet det är bara om någon lämnar / dcar då kommer en bot in som man kan ta över när man dör eller ge den order men dom är helt värdelösa så säg åt skiten att vakta spawn så den inte dör i onödan i alla fall i ranked är det så i casual vet jag inte kör inte de.

du ser fienden på kartan när någon i ditt team får syn på dom annars kommer dom inte synas där.

det brukar vara under kartan du har dina pengar.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

Nej det är inte alltid bots med i spelet det är bara om någon lämnar / dcar då kommer en bot in som man kan ta över när man dör eller ge den order men dom är helt värdelösa så säg åt skiten att vakta spawn så den inte dör i onödan i alla fall i ranked är det så i casual vet jag inte kör inte de.

du ser fienden på kartan när någon i ditt team får syn på dom annars kommer dom inte synas där.

det brukar vara under kartan du har dina pengar.

ok, tycker att jag dör väldigt lätt; vad beror det på?

testade kevlarvästen och hjälm, men det verkar inte hjälpa?

Någon speciell taktik som kan vara bra att kunna?

Vilket eller vilka vapen är att föredra?

Permalänk

Kör du matchmaking så kör du alltid mot riktiga spelare såvida ingen lämnar, du får du en bot. Vad som kan vara bra att veta då är att man kan trycka på Z+4 precis när man kan börja röra sig i början av en runda så stannar boten i spawn. När du sen dör kan du trycka på din hoppknapp så kommer du direkt till boten och du kan du trycka på knappen E så tar du kontroll över den. (Såvida ingen annan är snabbare)

När dina lagkamrater ser en fiende så kommer det komma upp en röd prick på kartan uppe till vänster, det är din fiende. Den försvinner efter några sekunder när man ej längre ser sin fiende. Då måste man typ räkna ut vart han kan ha gått, vart är troligast att han går nu.

Du kan trycka på TAB för att få fram din scoreboard, vid ditt namn står det hur mycket pengar du har samt hur mycket pengar dina lagkamrater har.

Sen ser man det på huden också under kartan.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

ok, tycker att jag dör väldigt lätt; vad beror det på?

testade kevlarvästen och hjälm, men det verkar inte hjälpa?

Någon speciell taktik som kan vara bra att kunna?

Vilket eller vilka vapen är att föredra?

Du är helt enkelt inte så bra. CSGO är ett lätt spel att lära sig men svårt att bemästra. Fortsätt spela deathmatch så kommer du in i det.

Ha alltid siktet i huvudlängd, kolla Youtube tutorials på CSGO. Det kommer du kunna lära dig mycket av. Finns hur många som helst på alla aspekter i spelet.

M4 på CT sidan och AK på T sidan är att föredra, det är de starkaste vapnen. AWP är också något man vill kunna spela.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Tja, har nyligen börjat att spela CSGO, och tycker det är jättekul.
Har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på:

* Är det alltid någon s k "bot" med i spelet, eller spelar man endast mot riktiga spelare?

* Hur ser jag fienden på kartan uppe till vänster?

* Hur ser jag hur mycket pengar som jag har samlat på mig?

Skrivet av mikael_a1:

ok, tycker att jag dör väldigt lätt; vad beror det på?

testade kevlarvästen och hjälm, men det verkar inte hjälpa?

Någon speciell taktik som kan vara bra att kunna?

Vilket eller vilka vapen är att föredra?

nej, det behöver inte vara bottar med. kör man casual och kör dust2 är det sällan bottar med. i competitive är det sällan bottar med.
fienden är dom röda på kartan. decoys blir dock också röda prickar.
längst nere till höger eller i scoreboarden för ditt namn.

du dör kanske lätt för du pushar konstant, köper fel vapen, kollar på felställen, saknar tålamod eller inte är bra nog. kan vara 500 saker som gör att du dör lätt.
kelvar gör att du kan ta mer skott i kroppen, hjälm gör att du kan stå emot huvudskott från vissa vapen.
kolla youtube efter taktiker, finns säkerligen 200 taktiker per bana. men generella är väl att ha koll på ditt teams pengar om du kör comp, så du inte köper varje runda när ingen kan tex

m4 och 5-7 på ct, ak47 och tec-9 på t. p90, autoshotgun och ump är starka vapen också. folk hatar folk som "mainar" p90 dock. och autosniper är generellt hatade av alla. awp är bra om man är duktig på sniper, men du kommer hatas om du är sämst på det och envisas med att använda det.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, tycker att jag dör väldigt lätt; vad beror det på?

testade kevlarvästen och hjälm, men det verkar inte hjälpa?

Någon speciell taktik som kan vara bra att kunna?

Vilket eller vilka vapen är att föredra?

javisst det tar inte mycket innan man är död det går fort men rör på dig så blir det svårare att sikta på dig och träna lite själv så kommer du döda dom innan dom dödar dig sikta på skallen.

du är ju väldigt ny till spelet så ta tid och lär dig banorna och lyssna på vad ditt team säger och lär dig vad platserna kallas, flashbang, smoke och såna saker är ju väldigt hjälpsamt också.

du vill helst ha m4a1/m4a1-s som counter-terrorist alternativt AWP och så klart armor, som terrorist vill du ha ak47 eller awp med armor(kevlar och hjälm).

du skulle ju kunna kolla någon guide eller något så du lär dig på ett ungefär vad du borde köpa varje runda, t.ex om du har lite pengar så köp ingenting utan gå med din pistol och sen köp någonting rundan efter.

och som counter terrorist spring inte rakt in i dörrar / fönster osv, skulle kunna tänka som counter terrorist = defense och terroristerna är attackers så göm dig och vänta eller om bomben är på andra sidan spring dit istället.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

nej, det behöver inte vara bottar med. kör man casual och kör dust2 är det sällan bottar med. i competitive är det sällan bottar med.
fienden är dom röda på kartan. decoys blir dock också röda prickar.
längst nere till höger eller i scoreboarden för ditt namn.

du dör kanske lätt för du pushar konstant, köper fel vapen, kollar på felställen, saknar tålamod eller inte är bra nog. kan vara 500 saker som gör att du dör lätt.
kelvar gör att du kan ta mer skott i kroppen, hjälm gör att du kan stå emot huvudskott från vissa vapen.
kolla youtube efter taktiker, finns säkerligen 200 taktiker per bana. men generella är väl att ha koll på ditt teams pengar om du kör comp, så du inte köper varje runda när ingen kan tex

m4 och 5-7 på ct, ak47 och tec-9 på t. p90, autoshotgun och ump är starka vapen också. folk hatar folk som "mainar" p90 dock. och autosniper är generellt hatade av alla. awp är bra om man är duktig på sniper, men du kommer hatas om du är sämst på det och envisas med att använda det.

man får ignorera folk som säger att man suger på awp och allt dom kan tänkas släga ur sig, man måste använda den för att bli bättre

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

man får ignorera folk som säger att man suger på awp och allt dom kan tänkas släga ur sig, man måste använda den för att bli bättre

Övar gör man på deathmatch, casual etc, ska man spela MatchMaking så gäller det att man använder vapen man är bekväm med.

Det hjälper alltid om du känner någon eller hittar någon som kan lära dig spelet. I övrigt så har du fått bra tips och exempel på en kanal du kan kika på:
WarOwl https://www.youtube.com/channel/UCpFcHE36IoySjYj1Rytxyog

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

javisst det tar inte mycket innan man är död det går fort men rör på dig så blir det svårare att sikta på dig och träna lite själv så kommer du döda dom innan dom dödar dig sikta på skallen.

du är ju väldigt ny till spelet så ta tid och lär dig banorna och lyssna på vad ditt team säger och lär dig vad platserna kallas, flashbang, smoke och såna saker är ju väldigt hjälpsamt också.

du vill helst ha m4a1/m4a1-s som counter-terrorist alternativt AWP och så klart armor, som terrorist vill du ha ak47 eller awp med armor(kevlar och hjälm).

du skulle ju kunna kolla någon guide eller något så du lär dig på ett ungefär vad du borde köpa varje runda, t.ex om du har lite pengar så köp ingenting utan gå med din pistol och sen köp någonting rundan efter.

och som counter terrorist spring inte rakt in i dörrar / fönster osv, skulle kunna tänka som counter terrorist = defense och terroristerna är attackers så göm dig och vänta eller om bomben är på andra sidan spring dit istället.

ok, tackar supermycket för utförligt svar. hoppas att du orkar med fler

har valt nivån där man kan välja vapen automatiskt inom en tidsgräns.
hur väljer jag en nivå där man kan köpa saker och vapen för pengar man har samlat på sig? vad heter den nivån?

hur man ser hur mycket fps jag har i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

man får ignorera folk som säger att man suger på awp och allt dom kan tänkas släga ur sig, man måste använda den för att bli bättre

visst, men går man 0-10 i peaks emot andra lagets awp är det dags att låta någon annan ha awp. eller köpa ett annat vapen.
träna kan man göra när det är jämnare eller i casual eller liknande. i comp ska man gå för att vinna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Övar gör man på deathmatch, casual etc, ska man spela MatchMaking så gäller det att man använder vapen man är bekväm med.

Det hjälper alltid om du känner någon eller hittar någon som kan lära dig spelet. I övrigt så har du fått bra tips och exempel på en kanal du kan kika på:
WarOwl https://www.youtube.com/channel/UCpFcHE36IoySjYj1Rytxyog

jag körde ranked från början och tränade alla vapen där också jag tycker inte att det gör någon större skillnad man blir ju placerad någonstans i silver som ny spelare och resten av dom där är ju ganska dåliga på vapnen då också.

och sen i takt med att du blir bättre på vapnen och lär sig spelet generellt så rankar man upp.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

visst, men går man 0-10 i peaks emot andra lagets awp är det dags att låta någon annan ha awp. eller köpa ett annat vapen.
träna kan man göra när det är jämnare eller i casual eller liknande. i comp ska man gå för att vinna

jovisst men jag tror inte en nybörjare kommer ha råd att ha awp i 10 rundor heller, som ny kanske man har awp 1 gång per match om ens det.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jovisst men jag tror inte en nybörjare kommer ha råd att ha awp i 10 rundor heller, som ny kanske man har awp 1 gång per match om ens det.

en match kan ha 30 rundor, minst 16 rundor. varför skulle man bara ha råd 1 runda? även om det blir 16-2 så kommer han kunna köpa awp iaf 4-5 gånger pga lossbonus

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

...hur man ser hur mycket fps jag har i spelet?

1. Öppna inställningar,
2. Gå till "Tangentbord/mus"
3. Välj en knapp för "Växla konsol" (Längst ner på sidan)
4. Tryck på knappen du valt efter att du har sparat inställningarna, konsolen öppnar sig då som en popup på skärmen
5. Skriv "net_graph 1" i fältet som finns längst ner i konsolen och tryck på "Enter", din fps syns då bland texten som dyker upp på skärmen

Värt att notera är att CS:GO är väldigt beroende av processorkraft så häng inte läpp om din fps är låg trots att du har ett bra grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

en match kan ha 30 rundor, minst 16 rundor. varför skulle man bara ha råd 1 runda? även om det blir 16-2 så kommer han kunna köpa awp iaf 4-5 gånger pga lossbonus

antar att det är olika för alla men när jag började med csgo köpte jag saker varje runda så jag hade tur om jag hade awp 1 gång per match men jag antar om man inte är dum som jag utan man sparar så kan man väl ha råd.

och sen att han skulle vara dålig med den javisst men som jag sa tidigare är man dålig så placeras man lågt och sen tränar man blir bättre och rankar upp helt enkelt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevvs:

1. Öppna inställningar,
2. Gå till "Tangentbord/mus"
3. Välj en knapp för "Växla konsol" (Längst ner på sidan)
4. Tryck på knappen du valt efter att du har sparat inställningarna, konsolen öppnar sig då som en popup på skärmen
5. Skriv "net_graph 1" i fältet som finns längst ner i konsolen och tryck på "Enter", din fps syns då bland texten som dyker upp på skärmen

Värt att notera är att CS:GO är väldigt beroende av processorkraft så häng inte läpp om din fps är låg trots att du har ett bra grafikkort.

ok, vad är ett bra fps?

hur kommer jag åt chatten när man spelar?

startar micen automatiskt så man kan prata med de man spelar med? (använder Discord).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

antar att det är olika för alla men när jag började med csgo köpte jag saker varje runda så jag hade tur om jag hade awp 1 gång per match men jag antar om man inte är dum som jag utan man sparar så kan man väl ha råd.

och sen att han skulle vara dålig med den javisst men som jag sa tidigare är man dålig så placeras man lågt och sen tränar man blir bättre och rankar upp helt enkelt.

vilken bana eller nivå skall jag välja för att kunna spara ihop pengar köpa saker i spelet?

vad är awp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, tackar supermycket för utförligt svar. hoppas att du orkar med fler

har valt nivån där man kan välja vapen automatiskt inom en tidsgräns.
hur väljer jag en nivå där man kan köpa saker och vapen för pengar man har samlat på sig? vad heter den nivån?

hur man ser hur mycket fps jag har i spelet?

vet inte riktigt vad du har spelat men tryck på hitta spel och sen casual och hitta match eller vad den säger.

fps fick du svar på men finns också andra inställningar både för launch och config här är en liten guide https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=257041...
det är inte nödvändigt om du tycker det är för mycket jobb men det ger lite mer möjligheter att ändra saker.

Skrivet av kevvs:

1. Öppna inställningar,
2. Gå till "Tangentbord/mus"
3. Välj en knapp för "Växla konsol" (Längst ner på sidan)
4. Tryck på knappen du valt efter att du har sparat inställningarna, konsolen öppnar sig då som en popup på skärmen
5. Skriv "net_graph 1" i fältet som finns längst ner i konsolen och tryck på "Enter", din fps syns då bland texten som dyker upp på skärmen

Värt att notera är att CS:GO är väldigt beroende av processorkraft så häng inte läpp om din fps är låg trots att du har ett bra grafikkort.

går ju också att trycka på steams inställningar sen i spel och tryck på fps mätaren så sitter den i ett valfritt hörn. det använder jag i alla fall

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

vilken bana eller nivå skall jag välja för att kunna spara ihop pengar köpa saker i spelet?

vad är awp?

tryck på casual alltså inte mot bottar.

och awp hittar du inne i spelet det är ett stort vapen grön sniper rifle sak dödar oftast med 1 skott om du träffar.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (ohjälpsamt inlägg, se §1.5 & §1.6)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hitta några kompisar att spela med, lär dig ekonomin och flytet i spelet alltså game sense.

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1NstaNT:

Hitta några kompisar att spela med, lär dig ekonomin och flytet i spelet alltså game sense.

ok, har några kompisar att spela med som jag håller kontakt med via Discord.
Vad är det för skillnad på "medium" respektive "high settings under grafik?
Kör på Medium, men märker ingen direkt skillnad.
Väljer spelet automatiskt rätt inställning?

I början när man startar spelet, kommer det upp en ruta som frågar om jag vill stänga av något med Xbox.

Vad är det och vad gör det för skillnad?

Permalänk

@mikael_a1: Man sparar inte ihop mer pengar på vissa banor. Kör du matchmaking t.e.x så får du pengar efter varje runda (mer eller mindre beroende på om du vinner rundan eller förlorar) och så får du pengar när du dödar någon. Hur mycket pengar du får beror på vilket vapen du använder. AK och M4 ger 300 när man dödar någon medans MAC10 ger 900 när du dödar någon. Sen när matchen är slut så försvinner allt. Du sparar inte ihop till nästa match eller något, det återställs alltid när du börjar en ny match.

Det här med XBOX måste nog syfta på DVR funktionen i XBOX appen på windows 10. Stänger du av den funktionen så kan du nog få en hel del mer FPS. Här har du en guide som visar hur du gör det. Det är hur enkelt som helst och kan verkligen boosta din FPS

https://www.youtube.com/watch?v=sU6DFUgBE4g

Enligt mig bör man ha över 120 FPS för att kunna spela så det är smooth. 60 FPS funkar men man märker verkligen skillnaden.

Det väljer automatiskt grafikinställningar åt dig men det är inte alltid bra då spelet har en tendens att välja för höga inställningar gentemot vad ditt system klarar av om du ska spela med hög FPS nog. Men som sagt kolla vad du har för FPS. Har du över 120 med högsta inställningarna kör på det, det funkar fint. Annars kan du sätta lågt på allt sen bara ta de viktigaste inställningarna på hög.

Glöm inte att stänga av VSYNC och sätta på multicore rendering (vet inte vad det heter på svenska men något med Flera kärnor)

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

I början när man startar spelet, kommer det upp en ruta som frågar om jag vill stänga av något med Xbox.
Vad är det och vad gör det för skillnad?

För många halverar Xbod DVR i Win 10 ens FPS. Och i CS:GO vill man ha så hög FPS som det är möjligt.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Edit : Men vfan. Jag kollade ju om det var nån som redan skrivit. Antar att mina ögon börjar hinna ifatt min ålder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tripletutorial:

@mikael_a1: Man sparar inte ihop mer pengar på vissa banor. Kör du matchmaking t.e.x så får du pengar efter varje runda (mer eller mindre beroende på om du vinner rundan eller förlorar) och så får du pengar när du dödar någon. Hur mycket pengar du får beror på vilket vapen du använder. AK och M4 ger 300 när man dödar någon medans MAC10 ger 900 när du dödar någon. Sen när matchen är slut så försvinner allt. Du sparar inte ihop till nästa match eller något, det återställs alltid när du börjar en ny match.

Det här med XBOX måste nog syfta på DVR funktionen i XBOX appen på windows 10. Stänger du av den funktionen så kan du nog få en hel del mer FPS. Här har du en guide som visar hur du gör det. Det är hur enkelt som helst och kan verkligen boosta din FPS

https://www.youtube.com/watch?v=sU6DFUgBE4g

Enligt mig bör man ha över 120 FPS för att kunna spela så det är smooth. 60 FPS funkar men man märker verkligen skillnaden.

Det väljer automatiskt grafikinställningar åt dig men det är inte alltid bra då spelet har en tendens att välja för höga inställningar gentemot vad ditt system klarar av om du ska spela med hög FPS nog. Men som sagt kolla vad du har för FPS. Har du över 120 med högsta inställningarna kör på det, det funkar fint. Annars kan du sätta lågt på allt sen bara ta de viktigaste inställningarna på hög.

Glöm inte att stänga av VSYNC och sätta på multicore rendering (vet inte vad det heter på svenska men något med Flera kärnor)

lite roligt att man inte kommer in i appen utan att regga sig och starta ett konto?

kan man inte bara komma in i settings i appen och stänga av DVR?

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

lite roligt att man inte kommer in i appen utan att regga sig och starta ett konto?

kan man inte bara komma in i settings i appen och stänga av DVR?

Det går. Använd dig av denna guiden https://www.youtube.com/watch?v=BIUuWMT6OKs

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Kolla in tutorials på internet. Tror det skulle vara lättas, iallafall om du förstår engelska. Du kan börja här och kolla igenom resten av 3klickphilips guider. Tänk på att vissa är lite gamla så all information är inte upp to date, men det är småsaker och helt klart värt kolla dom.

https://www.youtube.com/watch?v=a1lK2CKKGzI

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tripletutorial:

Det går. Använd dig av denna guiden https://www.youtube.com/watch?v=BIUuWMT6OKs

ok, väntar med detta och kollar min fps i spelet.

vad är ett bra fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, väntar med detta och kollar min fps i spelet.

vad är ett bra fps?

med csgo är det bra med så hög fps som möjligt men vissa säger ungefär 2x din skärms refresh rate alltså har du 120hz skärm så 240 vore bra men själv har jag en cap på 200fps och jag tycker 200 funkar fantastiskt.

men allt över 120/144fps är bra till csgo.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14