DAN Cases A4 SFX - nu är det på gång!

Permalänk
Medlem

Någon som kopplat in sin PSU? Märkte att min kabel var bakåtvänd, men det kanske bara är pga att socketen är flippade på SFX 450w corsair?

Kabeln matchar ju directionen på instruktionerna av kabeln, men inte på själva PSU'n, någon som stött på det här problemet?

Får möjligtvis bara flippa kabeln så den inte rör strömbrytaren eller dra in den åt andra hållet.

http://imgur.com/a/sI1uy

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite på andra SF Psu's online, det verkar vara så här SF450w och SF600w Corsar är konstruerade, där var socketen är flippade.

SF450 & SF600
http://www.fudzilla.com/media/k2/items/cache/1fe6fa85daaa6ab9...

SilverStone SST-ST30SF
https://www.quietpc.com/images/products/sst-st30sf-large.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, kommer nog också att invänta lite kommande nyheter då det (äntligen) börjar hända lite nu. Förutom Ryzen så tror jag att 4-6 core Coffe Lake också skulle kunna bli intressant (om till rätt pris).

Checkade med Postnord, och paketet kommer att köras ut till lokalt utlämningsombud i eftermiddag (lite synd att man inte kunde få det alternativet ifrån början, även om just jag kanske inte har någon större brådska i just detta fallet).

Tidigare i tråden så berättar jag hur deras rutiner är men ändå kolla upp.

Du kanske missa mitt inlägg dock.

Hade dock hoppats att nå fram till dom att kunna ringa upp kunden innan leverans på utlandspaket men pga Inga krav föreligger så gör dom inte det även om det står i frakthandlingarna och på själva paketet för min senaste leverans via dom. " Post Nord Paket "

Själv jobbar jag på " Post Nord Thermo " Kyltransporter med Matvaror till butiker och restauranger.

Åter på jobbet idag och fundera först innan att ta en bild på min Blå Postnord lastbil men det kändes som jag gick ut 1 dag för tidigt från sjukdom och var helt död så fokus låg på att klara av dagen istället.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Någon från Kickstartern som hämtat sitt chassi hos ombudet ännu ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Jag har. Har byggt hela kvällen. Eller nja. Typ en timme bygga och installera allt. Sen fick jag för mig att dra om allt kablage i kontoret, så det tog lite tid...

Tog lite bilder under bygget dock. Lägger upp dem på dropbox eller nåt snart så folk kan se om jämföra med sina byggen om de vill.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Jag fick mitt levererat i Östersund av postnord idag, stod bredvid dörren när jag kom hem. Tror grannen eventuellt kan ha kvitterat åt mig, hur det nu är möjligt men grannens namn stod som kvittens. Glad är jag för det, inte börjat byggt ännu dock men ska till strax

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

@Jonas79: Jag fick mitt levererat i Östersund av postnord idag, stod bredvid dörren när jag kom hem. Tror grannen eventuellt kan ha kvitterat åt mig, hur det nu är möjligt men grannens namn stod som kvittens. Glad är jag för det, inte börjat byggt ännu dock men ska till strax

Riktigt ärlig och snäll granne du har.

Ska inte vara möjligt för honom att skriva under utan din fullmakt skriftligt.

Men blir inte brydd på paket sidan alls jobbade där för massa år sedan och redan då var det kaos så valde att säga upp mig och byta jobb till Gamla Nkl i Lugnvik och sedan blev dom uppköpt av PostNord men alla Bilar och personal + körning blev kvar från Nkl tiden. (Nordisk kyl logistik)

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken vilken CPU kylare kommer ni köra på.

Själv sugen på Cooltek LP53+ Noctua pvm fan även nyfiken på Dynatron K129 + Noctua pvm fan.

Sett en modifierad Nexus 7000 Low R2 då man inverterat top fläkten och skruvat bort kylflänsar under tornet borde vara kraftigaste man kan få in i chassit. Känns dock omöjlig att hitta.

Sett att Cryorig C7 kylaren fått kritik för att bli högljutt pga för nära sidopanelen med fläkten och blir tystare om man tar bort sidan.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Någon från Kickstartern som hämtat sitt chassi hos ombudet ännu ?

Japp. Hämtade ut det i eftermiddags hos ombud.

Älskar verkligen hur litet och lätt det är - trodde först knappt att det var ett chassi i kartongen!

Litet minus är att Lian-Li inte lyckats helt med sin kvalitet. Passformen är inte helt perfekt på mitt exemplar emellan sidoplåtarna och den böjda fronten/toppen. Dock inga stora variationer, men något lite mer avvikelse än vad man förväntar sig på en såpass dyr produkt.

Riktigt nöjd med det (så här långt). Kommer nog att bli ett grymt smidigt bygge så småningom.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Sett att Cryorig C7 kylaren fått kritik för att bli högljutt pga för nära sidopanelen med fläkten och blir tystare om man tar bort sidan.

Jag körde en Cryorig C7 och jag håller med. Det blir nån sorts turbulens precis invid chassiplåten när sidan är på. Den låter inte så farligt när sidan är av, men på defaultinställningarna (runt 1500 rpm vid idle) så låter den helt klart mer än min gamla CoolerMaster Hyper 212 i min stora gamla rigg. Men med lite tweakande av fläktprofilen i BIOS är det inte lika farligt längre, dock fortfarande hörbart. Grafikkortsfläktar hörs inte alls, och PSU-fläkten har aldrig snurrat nåt, så vet inte hur den låter ännu.

Permalänk
Medlem

Nu är min färdigbyggd, det var de roliga de

@Jonas79 Jag kör med noctuas l9i tillsammans med deras nf-a9 25mm pwm. Bra temps hittils vid tester och lite spelande, max temp 61c med en i7 5775c @3.3ghz / 0.975V inte särskilt hård fläktkurva.

Riktigt nöjd hittils

Permalänk
Medlem

Nu har även jag migrerat över gamla datordelarna till A4-SFX. Riktigt nice! Sen fick jag bråka resten av kvällen med Windows då jag inte kunde återaktivera pga att jag uppgraderat från W8->W10...men nu så är det uppe och snurrar! Kör för nuvarande med boxkylaren till CPUn (som jag aldrig använt innan ), sen framöver blir det väl en datoruppgradering med lite vettigare kylare...förhoppningsvis till en Ryzen R7 1700

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Nu är min färdigbyggd, det var de roliga de

@Jonas79 Jag kör med noctuas l9i tillsammans med deras nf-a9 25mm pwm. Bra temps hittils vid tester och lite spelande, max temp 61c med en i7 5775c @3.3ghz / 0.975V inte särskilt hård fläktkurva.

Riktigt nöjd hittils

Bilder tack!

Permalänk
Medlem

Jag la upp lite bilder på hardforum.

https://hardforum.com/threads/dan-a4-sfx-the-smallest-gaming-...

Jag kan också intyga att det låter mycket med C7 och sidopanelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Nu är min färdigbyggd, det var de roliga de

@Jonas79 Jag kör med noctuas l9i tillsammans med deras nf-a9 25mm pwm. Bra temps hittils vid tester och lite spelande, max temp 61c med en i7 5775c @3.3ghz / 0.975V inte särskilt hård fläktkurva.

Riktigt nöjd hittils

Vad kör du för grafikkort med dom fina tempraturerna och är det nåt tyngre som BF1 du nördat online

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Då har jag fått ordning på mina grejer. Hade precis som @pellen lite strul med min Windowslicens som inte ville aktivera (en Win 8.1 som uppgraderats till 10).
Kommentarer från bygget:

  • Det är väldigt trångt med de långa standardkablarna. De hade alla kunnat vara en tredjedel så långa. Har svårt att föreställa mig att få in ytterligare två SSDs.

  • Precis som @shogou noterade jag att PSU-kabeln löper i en hård 180-graderssväng på grund av riktningen på kontakten. Jag drog kabeln den tänkta vägen ändå utan några problem. Okej att sladden löper över on-off-switchen på nätagget, men det är ju inget problem.

  • Det går inte att montera SSDn i fronten EFTER man satt i nätagget :D.

  • Cryorigs instruktioner är röriga; man behöver ingen backplate till mitx-moderkort.

  • Cryorig C7 har ett semihögpitchat turbulent vinande när chassisidan är på. Det gick att motverka till stor del med en mindre aggressiv fläktkurva.

  • Förstår inte riktigt grejen med hårddiskhållaren. Varför är den gummiupphängd, och varför ser hålen ut som de gör? Känns som en konstruktionsmiss här nånstans...

  • Fötterna på chassit känns lite hårdare än jag hade förväntat mig. Men de verkar göra ett bra jobb ändå :).

  • I övrigt hög kvalitet på hela chassit, allting sitter som en smäck. Rätt tunna plåtar, chassit väger typ ingenting när det är tomt.

Här är några bilder från mitt bygge, håll till godo! Alla bilder finns här.

Byggdags.

Färdigbyggd med plåtar på.

Från drygt 40L CoolerMaster Elite 430, till drygt 7L A4 SFX. Rätt stor skillnad!

Edit: nu har jag hunnit testa spela lite också. Körde nya DOOM i 20 minuter eller så, CPU-fläkten går stadigt på 30% duty cycle, ca 1300 rpm. PSU-fläkten och grafikkortsfläktarna snurrar ej. CPU på ~52 grader, GPU ~50 grader. Helt ok!

Permalänk
Medlem

@Boulund: Grymt detaljerat! Tack för att du konfirmerade PSU slotten med kabeln!

På min Cryorig C7 valde jag att ta bort backplaten och köra med de inkluderade washer alternativet istället. När jag hade backplaten på kändes det lite läskigt med hur trångt det blev mellan PCIE extendern och moderkortet. Var lite orolig över att det skulle kunna bli signal fel när der var packat så hårt eller eventuellt påverka livslängden.

Det känns som att när man kör med washer alternativet finns det tillräckligt med rum bakom moderkortet.

Någon som vet om backplaten vs. Washer påverkar Cryorig C7 på något sett? Har inte kunnat konfirmera det.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Kör ett gtx 1060

Öppnade upp och tog nån bild nu på morgonen för de som är intresserade inte direkt de snyggaste.

Dan A4 SFX pxs

Jag valde att sätta fast min pcie extender innan montering av moderkort med några väl valda tejpremsor så den inte skulle ligga emot moderkortet och därmed få lite mer spelrum.

@Boulund Även jag fick vända psu kontakten men drog som tänkt och det går att få så det inte täcker on/off kanppen för psu, funkade iallafall för mig med SF450.

Annars så hade jag inga större problem att dra in 3st ssd. Enda problemet jag såg är att strömkontakten till den nedre ssdn i racket blir riktigt tight att få dit då den sitter lite för långt ner mot botten av chassit.

Permalänk
Medlem

@pxs: vad för typ av tejp använde du? El tejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

@Jonas79: Kör ett gtx 1060

Öppnade upp och tog nån bild nu på morgonen för de som är intresserade inte direkt de snyggaste.

Dan A4 SFX pxs

Jag valde att sätta fast min pcie extender innan montering av moderkort med några väl valda tejpremsor så den inte skulle ligga emot moderkortet och därmed få lite mer spelrum.

@Boulund Även jag fick vända psu kontakten men drog som tänkt och det går att få så det inte täcker on/off kanppen för psu, funkade iallafall för mig med SF450.

Annars så hade jag inga större problem att dra in 3st ssd. Enda problemet jag såg är att strömkontakten till den nedre ssdn i racket blir riktigt tight att få dit då den sitter lite för långt ner mot botten av chassit.

Tycker du fått till kabelhanteringen bra med alla strapps.

Förstod när jag kopplade att du menade Pcie ricer kablarna som du tejpat fast bakom moderkortet.

Är detta en fördel och göra ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@shogou: Japp jag drog eltejp men extendern är ju skärmad så borde inte spela nån roll vilken tejp man använder ska jag tro.

Låter det vara osagt om det är en fördel eller inte, jag tyckte det kändes schysst att veta att extendern och moderkort inte har någon kontakt.

Permalänk
Medlem

En kille på Hardforum jämförde sitt Ncase M1 och Dan A4. Det var större skillnad i storlek än vad jag hade trott!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Annars så hade jag inga större problem att dra in 3st ssd. Enda problemet jag såg är att strömkontakten till den nedre ssdn i racket blir riktigt tight att få dit då den sitter lite för långt ner mot botten av chassit.

Du har gjort ett bra jobb med buntbanden för att få ihop kablaget! Det gjorde inte jag alls. Men jag är nöjd ändå, fick in allt jag ville ha in utan problem :).

Skrivet av shogou:

@Boulund: Grymt detaljerat! Tack för att du konfirmerade PSU slotten med kabeln!

På min Cryorig C7 valde jag att ta bort backplaten och köra med de inkluderade washer alternativet istället. När jag hade backplaten på kändes det lite läskigt med hur trångt det blev mellan PCIE extendern och moderkortet. Var lite orolig över att det skulle kunna bli signal fel när der var packat så hårt eller eventuellt påverka livslängden.

Det känns som att när man kör med washer alternativet finns det tillräckligt med rum bakom moderkortet.

Någon som vet om backplaten vs. Washer påverkar Cryorig C7 på något sett? Har inte kunnat konfirmera det.

Jag tolkade de något förvirrade instruktionerna som följde med Cryorig C7 att för ITX-kort där det finns komponenter i vägen för backplaten på baksidan så är det washers som gäller (på mitt Asus z170i finns t.ex. några komponenter som gör backplaten omöjlig att få på öht). Tror inte det är nån direkt skillnad med eller utan backplate, särskilt inte för en så lätt kylare som C7. Kanske om man haft nån riktigt hög tornkylare...

Permalänk
Medlem

Med kabelkit från moddiy https://www.moddiy.com/products/Corsair-SF600-Premium-Single-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Nu har även jag migrerat över gamla datordelarna till A4-SFX. Riktigt nice! Sen fick jag bråka resten av kvällen med Windows då jag inte kunde återaktivera pga att jag uppgraderat från W8->W10...men nu så är det uppe och snurrar! Kör för nuvarande med boxkylaren till CPUn (som jag aldrig använt innan ), sen framöver blir det väl en datoruppgradering med lite vettigare kylare...förhoppningsvis till en Ryzen R7 1700

Sitter i samma position sett till ett uppgraderat Windows 8.1, löst det sig med den befintliga nyckeln trots byte av hårdvara?

Skrivet av Boulund:

Då har jag fått ordning på mina grejer. Hade precis som @pellen lite strul med min Windowslicens som inte ville aktivera (en Win 8.1 som uppgraderats till 10).
Kommentarer från bygget:

  • Det är väldigt trångt med de långa standardkablarna. De hade alla kunnat vara en tredjedel så långa. Har svårt att föreställa mig att få in ytterligare två SSDs.

  • Precis som @shogou noterade jag att PSU-kabeln löper i en hård 180-graderssväng på grund av riktningen på kontakten. Jag drog kabeln den tänkta vägen ändå utan några problem. Okej att sladden löper över on-off-switchen på nätagget, men det är ju inget problem.

  • Det går inte att montera SSDn i fronten EFTER man satt i nätagget :D.

  • Cryorigs instruktioner är röriga; man behöver ingen backplate till mitx-moderkort.

  • Cryorig C7 har ett semihögpitchat turbulent vinande när chassisidan är på. Det gick att motverka till stor del med en mindre aggressiv fläktkurva.

  • Förstår inte riktigt grejen med hårddiskhållaren. Varför är den gummiupphängd, och varför ser hålen ut som de gör? Känns som en konstruktionsmiss här nånstans...

  • Fötterna på chassit känns lite hårdare än jag hade förväntat mig. Men de verkar göra ett bra jobb ändå :).

  • I övrigt hög kvalitet på hela chassit, allting sitter som en smäck. Rätt tunna plåtar, chassit väger typ ingenting när det är tomt.

Edit: nu har jag hunnit testa spela lite också. Körde nya DOOM i 20 minuter eller så, CPU-fläkten går stadigt på 30% duty cycle, ca 1300 rpm. PSU-fläkten och grafikkortsfläktarna snurrar ej. CPU på ~52 grader, GPU ~50 grader. Helt ok!

Mycket trevlig information, trevligt färgschema och bra bilder!

Det där chassit är så oerhört läckert, men att köpa det från Inet blir relativt dyrt(vilket det också blivit för er via Kickstarter). Vad slutade notan på för er som bidrog till Kickstartern? Ville själv göra det, men hade inte utrymme för det.

Permalänk
Medlem

Någon som har lite högpresterande komponenter och vill dela med sig av benchmarks/ljudvolym (subjektiva) och temperaturer? )

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

Du har gjort ett bra jobb med buntbanden för att få ihop kablaget! Det gjorde inte jag alls. Men jag är nöjd ändå, fick in allt jag ville ha in utan problem :).

Jag tolkade de något förvirrade instruktionerna som följde med Cryorig C7 att för ITX-kort där det finns komponenter i vägen för backplaten på baksidan så är det washers som gäller (på mitt Asus z170i finns t.ex. några komponenter som gör backplaten omöjlig att få på öht). Tror inte det är nån direkt skillnad med eller utan backplate, särskilt inte för en så lätt kylare som C7. Kanske om man haft nån riktigt hög tornkylare...

Jag har samma kombination med asus z170i och c7. När jag köpte den så skickade de inte med washers, utan jag fick beställa via dem (gratis, men tog ju ett tag att skicka från Korea eller var de nu håller till).

Tycker för övrigt att den kan vara lite högljudd, den varvar upp väldigt fort. Men det kanske går att ställa in?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Sitter i samma position sett till ett uppgraderat Windows 8.1, löst det sig med den befintliga nyckeln trots byte av hårdvara?

Tips som jag använt mig av innan:

If you do a clean install using the Windows 8 Upgrade Assistant, you should be fine—but if you've already formatted your drive or you're moving to a new drive, you can't do a "clean install" without installing an old version of Windows first. It'll let you install Windows 8 cleanly, but when you go to activate, you get an error 0x8007007B, saying your product key can only be used for upgrading.

If you get that error, here's how to fix it:

Press the Windows key and type regedit. Press enter to open the Registry Editor.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/and double-click on the MediabootInstall key in the right pane.
Change the key's value from 1 to 0.
Exit the Registry Editor, press the Windows key again, and type cmd. Right-click on the Command Prompt icon and run it as an administrator.
Type slmgr /rearm and press Enter.
Reboot Windows.
When you get back into Windows, you should be able to run the Activation utility and activate Windows as normal, without getting an error. Obviously, you could use this trick for evil, but it has its legitimate place too—if, say, you're upgrading your hard drive and want to do a fresh install on it, or if you formatted your drive before upgrading.

Skrivet av Qn1f3:

Det där chassit är så oerhört läckert, men att köpa det från Inet blir relativt dyrt(vilket det också blivit för er via Kickstarter). Vad slutade notan på för er som bidrog till Kickstartern? Ville själv göra det, men hade inte utrymme för det.

Notan ifrån DAN Cases hamnade på:

Dan A4: 1935,25 SEK

Frakt: 168,42 SEK

Detta är baserat på medföljande faktura ifrån DAN Cases som kom i lådan och omräknat i dagens valutakurs (inte den som gällde juni 2016 vid betalning). Till detta kommer Kickstarters avgifter/pålägg som jag just nu inte minns vad de var på (kanske runt ca 200 SEK).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Blir det mycket kabel över på detta paket och hur mycket skulle man kunna korta dom ??

Hur lång sata ström skulle man behöva om man vill sätta den i fronten till nätdelen ??

För dom erbjuder även Custom längder om man skriver det i beställningen därav frågan, står emellan att göra själv för att lära eller köpa från denna sida.

Lång leveranstid från Kina ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Tycker för övrigt att den kan vara lite högljudd, den varvar upp väldigt fort. Men det kanske går att ställa in?

Jag ställde in en custom fläktkurva i UEFI, sa i princip åt den att inte gå över 30% duty cycle om inte processorn blir över 59 grader, då drar den igång successivt upp till max ju varmare den blir. Den har aldrig lämnat 30% duty cycle under något spel än så länge, men vi får se hur det blir i sommar (har rätt svalt inomhus nu).