DAN Cases A4 SFX - nu är det på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@spda242: Jag tror inte det är omöjligt PostNord försöker göra en av deras ökända "hemleveranser" ikväll. Visst gör de alltid det på internationella paketförsändelser? Har för mig det i alla fall. Jag har dock aldrig lyckats "vara hemma" när de gjort "leveransförsök", trots att jag suttit och stirrat på dörren exakt det klockslag som det påstådda leveransförsöket skett, något jag först fått reda på någon/några dagar senare när jag fått en pappersavi med information om de påstådda leveransförsöken och ändå måste åka ut till nån avlägsen terminal i nåt industriområde långt bort för att hämta mitt paket.

HEHE! Vi får se, kommer att vara hemma idag men jag sitter iofs 3-4 meter från dörren så jag kan missa att dörrklockan ringer
Den där terminalen är kanske bara 1-1,5km hemifrån så det skulle inte göra för ont i så fall.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Känns som att Nära Malmö nere i Skåne kan ha chans på fredag annars är det nästa vecka som gäller för er på Kickstarter.

Verkar som det är på gång att anlända strax för mig (har snurrat i stan jag bor ett par olika 5-6 stationer nu på morgonen emellan 05:00 - 9:00).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Lite nyfiken nu när alla rykten kommer om Ryzen och uppdaterade intel Cpu på inkommande kommer ni vänta 3 veckor till eller bygga omgående ??

Har inte bestämt mig riktigt...

Troligen Kaby Lake, men skulle vara intressant att se vad Kaby Lake-X och Ryzen levererar och hamnar på för pris. Skulle gärna se att det blev stöd för senaste HDMI/HDCP/DRM så att man kan streama 4k/HD/UHD ifrån Netflix och andra leverantörer (synd att missa det tillfället, även om detta kommer att bli mer skrivbordsdator än HTPC).

Vad har du själv för planer?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@serverfel: Låter lovande! Kommer försöka vara hemma på eftermiddagen idag för att vara säker på att vara där om det sker ett leveransförsök. Förväntad leverans har uppdaterats till kl 16.00 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@spda242: Jag tror inte det är omöjligt PostNord försöker göra en av deras ökända "hemleveranser" ikväll. Visst gör de alltid det på internationella paketförsändelser? Har för mig det i alla fall. Jag har dock aldrig lyckats "vara hemma" när de gjort "leveransförsök", trots att jag suttit och stirrat på dörren exakt det klockslag som det påstådda leveransförsöket skett, något jag först fått reda på någon/några dagar senare när jag fått en pappersavi med information om de påstådda leveransförsöken och ändå måste åka ut till nån avlägsen terminal i nåt industriområde långt bort för att hämta mitt paket.
Men men, jag ska inte vara negativ. Jag hoppas verkligen de gör någon form av leverans ikväll, antingen hem eller till mitt ombud. Det vore riktigt kul att äntligen få se chassit IRL (och äntligen bygga datorn som stått i delar på skrivbordet i två veckor).

Postnord gör alltid hemleverans på utlandspaket och dom ringer aldrig kunden före pga detta krav finns ej enligt dom själva.

Missar du denna får du hämta direkt hos terminalen som sorterar paketet. Tidigaste dagen efter räcker med att ta med kolliinner.

Tycker deras tillvägagångssätt är helt fel mot kund och jobbar själv som lastbilschaufför

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@serverfel: Låter lovande! Kommer försöka vara hemma på eftermiddagen idag för att vara säker på att vara där om det sker ett leveransförsök. Förväntad leverans har uppdaterats till kl 16.00 nu.

Enligt artikeln ringer de inte om de inte kommer in. Bor du i lägenhet med porttelefon får du typ stå vid porten. De kanske har ändrat sina regler nu.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@serverfel: Låter lovande! Kommer försöka vara hemma på eftermiddagen idag för att vara säker på att vara där om det sker ett leveransförsök. Förväntad leverans har uppdaterats till kl 16.00 nu.

Räkna med leverans allt från 10-16.00 , 16-17 tiden går chaufför hem för dagen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har inte bestämt mig riktigt...

Troligen Kaby Lake, men skulle vara intressant att se vad Kaby Lake-X och Ryzen levererar och hamnar på för pris. Skulle gärna se att det blev stöd för senaste HDMI/HDCP/DRM så att man kan streama 4k/HD/UHD ifrån Netflix och andra leverantörer (synd att missa det tillfället, även om detta kommer att bli mer skrivbordsdator än HTPC).

Vad har du själv för planer?

Lär vänta in Ryzen sedan ta beslutet då , sugen på rykten om svalare energi effektivt och bra prestanda. Känns som kabylake är bra varm.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

"2017-02-09 10:28 Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas."

Hoppas det går att hämta ut idag så att man slipper vänta till imorgon.... >.<

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

"2017-02-09 10:28 Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas."

Hoppas det går att hämta ut idag så att man slipper vänta till imorgon.... >.<

Det tråkiga är att paketet går tillbaka till paket terminalen och först efter omsortering går det att hämta hos dom

Så chansen att hämta idag på terminalen är väldigt liten.

Kan även säga att de kommer köra ut paket till ombud imorgon och tidsluckan att hinna få det innan dom kör ut det till ombudet är väldigt liten så inte värt att försöka sig på.

Haft diskussion med dom på terminalen i Östersund utan något resultat då som sagt deras tillvägagångssätt känns fel mot kund.

Även tagit upp hur jag som yrkeschaufför tänker ut mot kund utan gehör.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

"2017-02-09 10:28 Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas."

Hoppas det går att hämta ut idag så att man slipper vänta till imorgon.... >.<

Fick liknande, men lite annorlunda meddelande:

2017-02-09 11:11 Unable to deliver. The street door was locked and the recipient could not be reached

Undra vad skillnaden är?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@pellen: Samma för mig. Ursprungligen var beräknad leveranstid vid 18:00, som ändrades till 16:00 i morse. Nu skedde ett "leveransförsök" vid 11.10 istället. Utan förvarning.

2017-02-09 11:10
Veddesta Skåpbil Sweden
Unable to deliver. The street door was locked and the recipient could not be reached

Inte har jag fått några försök att bli nådd heller. Då blir det väl att vänta tills imorrn helt enkelt :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@pellen: Samma för mig. Ursprungligen var beräknad leveranstid vid 18:00, som ändrades till 16:00 i morse. Nu skedde ett "leveransförsök" vid 11.10 istället. Utan förvarning.

2017-02-09 11:10
Veddesta Skåpbil Sweden
Unable to deliver. The street door was locked and the recipient could not be reached

Inte har jag fått några försök att bli nådd heller. Då blir det väl att vänta tills imorrn helt enkelt :(.

Som sagt posten har ingen skyldighet att ringa på utlandspaket så då gör dom inte detta heller även om telefon nummer står på paketet som för min egen del när jag fick via dom sist.

Komiska är att jag jobbar på Thermo åt Postnord alltså kyltransporter och rutinerna är helt annorlunda mot kund, matbutiker, restauranger och vi kontaktar alltid kunden före medans paket sidan rutiner verkar fallerat.

Thermo vill inte ens förknippas med paketsidan och vägrade flytta till samma terminal så är åtskillda terminaler på olika sidor av stan.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Leveransförsök vid 11:36 trots att inte en enda bil hade kört förbi Aja, får svänga förbi och hämta chassit i eftermiddag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bättre att uppge adress till arbetsplatsen kanske? Fungerar det normalt bra på stora företag?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Är det bättre att uppge adress till arbetsplatsen kanske? Fungerar det normalt bra på stora företag?

För mig fungerade det dåligt då jag utryckligen sa att de skulle ringa mig när de var på väg så jag kunde komma och möta upp. Istället körde de till godsmottagningen som givetvis inte tog emot paketet.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Får bara hålla tummarna att de lämnar till ombud imorrn (som ironiskt nog är i huset intill mitt), och inte ger sig på nåt nytt "leveransförsök" (som de historiskt sett ALLTID gjort för alla mina internationella försändelser, så har inte så höga förhoppningar egentligen). Vore ju minst sagt kul att få det innan helgen!

Permalänk
Medlem

Det ringde precis på dörren
Där stod det en postgubbe med ett paket i handen
Lådan är så lätt så att jag trodde den var tom men det var ett chassi i den.

PS: Glömde att säga att han såg lite förvånad ut....

Hmm lite snett...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Även mitt dök upp idag, plingade på dörren strax innan 08:00 imorse.....

Enligt posten så skulle det inte leveras förrän på Fredag så okej då:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Det ringde precis på dörren
Där stod det en postgubbe med ett paket i handen
Lådan är så lätt så att jag trodde den var tom men det var ett chassi i den.

PS: Glömde att säga att han såg lite förvånad ut....

http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/184497?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE4NDQ5NyIsImZpbHRlcnMiOlsidD1zbGlkZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIxYzZhMzBlMDYyMWMyNTU2MzZlNTU0YTEyZmJjMmEzNyJ9
Hmm lite snett...

Kul att någon fått fram till dörren!

Grattis!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fan vad jag hatar hemleverans. Hur många procent av Sveriges befolkning är hemma 13:00... suck!
De kunde ju i alla fall lämnat en lapp på dörren eller i brevlådan om var man kan hämta paketet.

Väntat hela dan på att få komma hem och bygga.

Permalänk
Medlem

Grattis till er som fått hem chassit! Jag inväntar fortfarande på att paketet ska tas emot/registreras av PostNord.

Jag kollade nyss under "detailed recipient information" på DHL:s trackingsida och blev lite orolig för att paketet inte adresserats fullständigt. Där står nämligen bara mitt namn och ett lägenhetsnummer men ingen adress. Vet inte om det är meningen att adressen ska vara angiven där. Hur har det sett ut för er?

Edit: tänkte inte på att man behövde skriva in postnumret för att se mottagarinformationen - så det är ju uppenbart att dem har mer informationen om sändningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sponge:

Fan vad jag hatar hemleverans. Hur många procent av Sveriges befolkning är hemma 13:00... suck!
De kunde ju i alla fall lämnat en lapp på dörren eller i brevlådan om var man kan hämta paketet.

Väntat hela dan på att få komma hem och bygga.

Tror UPS brukar lämna lapp ("info notice"). DHL och UPS har ibland också ringt mig när jag inte varit hemma och öppnat.

Tyvärr verkar det inte ha fungerat i detta fallet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Även mitt dök upp idag, plingade på dörren strax innan 08:00 imorse.....

Enligt posten så skulle det inte leveras förrän på Fredag så okej då:)

Gott - grattis!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tror UPS brukar lämna lapp ("info notice"). DHL och UPS har ibland också ringt mig när jag inte varit hemma och öppnat.

Tyvärr verkar det inte ha fungerat i detta fallet.

Sist jag fick leverans från UPS så ringde de och fråga om jag var hemma. Då sa jag när jag är på jobbet och han svarar "men då åker vi inom ditt jobb". Lite skillnad jämte mot postnord.

Permalänk
Medlem

@martinot: Tack tack, nu ska man bara vänta in Ryzen så man vet vilken CPU som hamnar i vad, så att man vet vilket moderkort det blir, så att man vet hur långa PSU kablarna ska vara osv, osv.

Tänkte att jag skulle bygga ett litet hölje åt det så att man kan ställa det riktat uppåt, alla kablarna kommer ner i botten och själva fotavtrycket på skrivbordet inte speciellt mycket större än 20x11cm.

Fick du något uppdatering på paketet idag?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag fick nyligen uppdatering om att chassit skickats tillbaka till torsvik/Jönköping... Så jävla onödigt. Aja, imorgon så!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spda242:

Det ringde precis på dörren
Där stod det en postgubbe med ett paket i handen
Lådan är så lätt så att jag trodde den var tom men det var ett chassi i den.

PS: Glömde att säga att han såg lite förvånad ut....

http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/184497?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE4NDQ5NyIsImZpbHRlcnMiOlsidD1zbGlkZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIxYzZhMzBlMDYyMWMyNTU2MzZlNTU0YTEyZmJjMmEzNyJ9
Hmm lite snett...

Vänta nu, fick du ett paket levererat från POSTNORD??????? detta måste markeras som en historisk händelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag fick nyligen uppdatering om att chassit skickats tillbaka till torsvik/Jönköping... Så jävla onödigt. Aja, imorgon så!

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt skickades också tillbaka till Örebro (10 mil ifrån mig). Får se om det är möjligt att att få det denna veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

@martinot: Tack tack, nu ska man bara vänta in Ryzen så man vet vilken CPU som hamnar i vad, så att man vet vilket moderkort det blir, så att man vet hur långa PSU kablarna ska vara osv, osv.

Tänkte att jag skulle bygga ett litet hölje åt det så att man kan ställa det riktat uppåt, alla kablarna kommer ner i botten och själva fotavtrycket på skrivbordet inte speciellt mycket större än 20x11cm.

Fick du något uppdatering på paketet idag?

Ja, kommer nog också att invänta lite kommande nyheter då det (äntligen) börjar hända lite nu. Förutom Ryzen så tror jag att 4-6 core Coffe Lake också skulle kunna bli intressant (om till rätt pris).

Checkade med Postnord, och paketet kommer att köras ut till lokalt utlämningsombud i eftermiddag (lite synd att man inte kunde få det alternativet ifrån början, även om just jag kanske inte har någon större brådska i just detta fallet).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/