AMD Vega visas upp under CES 2017

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

På vilket sätt är 7970 eller 680 framtidssäkra? Jag har aldrig sagt att dom är det

Lägg av nu. 7970 fyllde 5 år förra veckan, det klarar att driva The Division i 60 fps på high settings 1080p. På vilket sätt anser du att det inte har visat sig vara framtidssäkert?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Du har rätt att man inte kan vara framtidssäker per se men det finns alltid större chans om man går igenom vad som kommer att hålla tills nästa uppgradering. AMD tenderar att vara bättre på det än Nvidia dels. pga. att man inte snålar med vram och dels pga. att AMD tenderar att pumpa ut mer prestanda ur sin GPU som i slutändan slutar med att man håller längre än Nvidias. Nvidia däremot verkar snarare sikta på att vara "Best out of the box". Detta är inte heller någon form av fanboyism utan detta är bara vanlig hederlig observation. Så ta ditt "Men du då argument" och släng det i papperskorgen är du snäll.

Nej då. Du satt bara och menade att du köpte Nvidiakort bara för att de var mer framtidssäkra..

I-N-G-E-N köper det bästa (7970) för att ha det i 4-5 år. INGEN. Då köper man 7950. Eller 670.
Köper man det absoluta toppkortet så får du minmal prestanda vs pris utöver det näst högsta kortet.

Så att säga att man vill framtidssäkra och sedan köper det dyraste kortet på marknaden, hur f'n tänker man då? Då köper man hellre 2 mellankort.

Och nej, jag sa att om JAG kollar tillbaka 3-5 år, så har AMD inte kommit med något som Nvidia inte kommit med. Nvidia har dessutom FÖR MIG, visat sig fungera bättre, då AMD senaste åren, FÖR MIG erbjudit artefakter och värmeproblem.

Säg mig varför jag ska byta till AMD när Nvidia bjuder EXAKT samma sak, baserat på dom senaste åren? Vega kommer med ett kort nu som ska matcha 1080ti. Och sen? Jo deras kommande 560/570/580/590 blir matchade av Nvidia.

När 480 osv kom, trodde jag verkligen att Nvidia skulle vara körda i mellansegmenten då dom endast hade 1080 och 1070 för stunden. Sedan kom 1060 och ja, nu var AMD matchade igen.

Nvidia är för stora för att någonsin låta AMD få fri mark. Det kommer ALDRIG att ske, det är 2017. Konkurrensen är deras värsta motståndare. Efter det kommer dåliga kort som näst-värsta.

§ 1.*
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Lägg av nu. 7970 fyllde 5 år förra veckan, det klarar att driva The Division i 60 fps på high settings 1080p. På vilket sätt anser du att det inte har visat sig vara framtidssäkert?

Varför fortsätter du komma med falska påståenden? Lägg av med vad? Jag har fortfarande inte pratat om att det är framtidssäkert.

http://www.sweclockers.com/test/21839-snabbtest-grafikprestan...

1920X1080
High
Medel FPS: 48
Minimum FPS 27

Är detta att klara High? Snälla sluta snacka skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

I-N-G-E-N köper det bästa (7970) för att ha det i 4-5 år. INGEN. Då köper man 7950. Eller 670.
Köper man det absoluta toppkortet så får du minmal prestanda vs pris utöver det näst högsta kortet.

Så att säga att man vill framtidssäkra och sedan köper det dyraste kortet på marknaden, hur f'n tänker man då? Då köper man hellre 2 mellankort.

Man använder nog hjärnan när man tänker skulle jag säga då de dyraste korten oftast är de korten som har mest minne samt bäst prestanda, självfallet så brukar det också leda till att kortet håller längre.

Hade jag gjort som du rekommenderar d.v.s. köpt 2 mellankort så hade jag idag suttit på ett 280x istället för ett 290x vilket hade inneburit att jag hade behövt uppgradera kortet snarast, som det är nu så räcker 290x alldeles utmärkt för 1080p, mitt har dessutom custom vattenkylning så nämn inte kylaren är du snäll, det går aldrig över 60 grader i Furmark.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Man använder nog hjärnan när man tänker skulle jag säga då de dyraste korten oftast är de korten som har mest minne samt bäst prestanda, självfallet så brukar det också leda till att kortet håller längre.

Hade jag gjort som du rekommenderar d.v.s. köpt 2 mellankort så hade jag idag suttit på ett 280x istället för ett 290x vilket hade inneburit att jag hade behövt uppgradera kortet snarast, som det är nu så räcker 290x alldeles utmärkt för 1080p, mitt har dessutom custom vattenkylning så nämn inte kylaren är du snäll, det går aldrig över 60 grader i Furmark.

Du säger ju precis att 7970 klarar dagens spel i HIGH och sen klankar du ner på 280x som är exakt samma kort?

Haha... Lägg ner nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

I-N-G-E-N köper det bästa (7970) för att ha det i 4-5 år. INGEN. Då köper man 7950. Eller 670.
Köper man det absoluta toppkortet så får du minmal prestanda vs pris utöver det näst högsta kortet.

Så att säga att man vill framtidssäkra och sedan köper det dyraste kortet på marknaden, hur f'n tänker man då? Då köper man hellre 2 mellankort.

Och nej, jag sa att om JAG kollar tillbaka 3-5 år, så har AMD inte kommit med något som Nvidia inte kommit med. Nvidia har dessutom FÖR MIG, visat sig fungera bättre, då AMD senaste åren, FÖR MIG erbjudit artefakter och värmeproblem.

Säg mig varför jag ska byta till AMD när Nvidia bjuder EXAKT samma sak, baserat på dom senaste åren? Vega kommer med ett kort nu som ska matcha 1080ti. Och sen? Jo deras kommande 560/570/580/590 blir matchade av Nvidia.

När 480 osv kom, trodde jag verkligen att Nvidia skulle vara körda i mellansegmenten då dom endast hade 1080 och 1070 för stunden. Sedan kom 1060 och ja, nu var AMD matchade igen.

Nvidia är för stora för att någonsin låta AMD få fri mark. Det kommer ALDRIG att ske, det är 2017. Konkurrensen är deras värsta motståndare. Efter det kommer dåliga kort som näst-värsta.

Förutom jag eftersom jag alltid planerar mina kortinköp baserad på ekonomi, prestanda och att jag ska ha korten i 3-5 år? Eller jag kanske ska följa dina preferenser? Dessutom sålde 7970 riktigt bra. Och vad händer när Nvidia matchar AMDs kort? Jo. AMD lanserar nya... och Nvidia lanserar nya... och AMD.. och Nvidia.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Varför fortsätter du komma med falska påståenden? Lägg av med vad? Jag har fortfarande inte pratat om att det är framtidssäkert.

http://www.sweclockers.com/test/21839-snabbtest-grafikprestan...

1920X1080
High
Medel FPS: 48
Minimum FPS 27

Är detta att klara High? Snälla sluta snacka skit.

Testet är gjort i mars i år, Division har numera DX12 och jag kan personligen vittna om att mitt 290X rullar stadigt i 80-100 fps då jag kör med FPS mätare hela tiden. Enligt testet så ska jag ligga på 40-60. Vill du ha benchmark screenshots eller ingame screens så får du pma.

*** raderat ***

§ 1.2
Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Du säger ju precis att 7970 klarar dagens spel i HIGH och sen klankar du ner på 280x som är exakt samma kort?

Haha... Lägg ner nu

Jag har en 144 hz skärm så för mig hade 60 fps varit lite magert, jag menar endast att 7970's prestanda är klart godkänt för ett kort som är 5 år gammalt. Självklart är inte prestandan top of the line, det har jag aldrig hävdat heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Förutom jag eftersom jag alltid planerar mina kortinköp baserad på ekonomi, prestanda och att jag ska ha korten i 3-5 år? Eller jag kanske ska följa dina preferenser? Dessutom sålde 7970 riktigt bra. Och vad händer när Nvidia matchar AMDs kort? Jo. AMD lanserar nya... och Nvidia lanserar nya... och AMD.. och Nvidia.

Ska du ha kort i 5 år kan du köpa 3 st förra-generationens-high-end begagnat, mr ekonomisk.

Skrivet av Bulibasha:

Testet är gjort i mars i år, Division har numera DX12 och jag kan personligen vittna om att mitt 290X rullar stadigt i 80-100 fps då jag kör med FPS mätare hela tiden. Enligt testet så ska jag ligga på 40-60.

Jag snackar inte skit, kalla mig inte en lögnare en gång till patetiska fanboy.

Wow, så kortet får dubbel prestanda av DX12? Har du något att styrka det med? Att det presterar som ett 1080ti som inte ens släppts?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

*** raderat ***

Det handlar för mig inte om att vara ekonomisk utan att jag alltid kör vattenkylning på mitt grafikkort, blocket kostar också en slant och därför är det viktigt för mig att kortet jag köper har mycket minne, presterar bra vid release men även bjuder på ett rimligt pris och som stödjer det som framtiden har att bjuda på.

Vid inköpet så fyllde 290X alla de ovanstående kriterierna.

Jag har postat nedanstående bild förut men här kommer den igen, notera att testet är gjort i VERYHQ till skillnad från SWEC's test där dom endast körde HQ.

290X har samma prestanda i DX12 på VHQ som det hade i SWECs HQ test, vilket förhoppningsvis leder dig till att förstå att jag tjänar extremt mkt fps på att sänka inställningarna till high i DX12. Vill du ha screenshots från benchmark så får du säga till som sagt.

Citerat mtrl raderat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Det handlar för mig inte om att vara ekonomisk utan att jag alltid kör vattenkylning på mitt grafikkort, blocket kostar också en slant och därför är det viktigt för mig att kortet jag köper har mycket minne, presterar bra vid release men även bjuder på ett rimligt pris och som stödjer det som framtiden har att bjuda på.

Vid inköpet så fyllde 290X alla de ovanstående kriterierna.

Jag har postat nedanstående bild förut men här kommer den igen, notera att testet är gjort i VERYHQ till skillnad från SWEC's test där dom endast körde HQ.

290X har samma prestanda i DX12 på VHQ som det hade i SWECs HQ test, vilket förhoppningsvis leder dig till att förstå att jag tjänar extremt mkt fps på att sänka inställningarna till high i DX12. Vill du ha screenshots från benchmark så får du säga till som sagt.

http://www.guru3d.com/index.php?ct=news&action=file&id=17843

280X - AMD

DX11 (High Quality)
1920X1080
High
Medel FPS: 48
Minimum FPS: 27

DX12 (Very High Quality)
1920x1080
High
Medel FPS: 38
Minimum FPS 22

Jag vet inte riktigt vad du syftar på, men en prestandaminskning på 20% TROTS DX12, genom att höja från:

HQ -> VHQ

Och du talar om att ditt 290x ska ha 100 FPS?

290X - AMD

DX11 (High Quality)
1920X1080
High
Medel FPS: 64
Minimum FPS: 41

DX12 (Very High Quality)
1920x1080
High
Medel FPS: 60
Minimum FPS 36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Ska du ha kort i 5 år kan du köpa 3 st förra-generationens-high-end begagnat, mr ekonomisk.

Wow, så kortet får dubbel prestanda av DX12? Har du något att styrka det med? Att det presterar som ett 1080ti som inte ens släppts?

Eller så köper jag ett kort och behåller det i fem år?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Och du talar om att ditt 290x ska ha 100 FPS?

290X - AMD

DX11 (High Quality)
1920X1080
High
Medel FPS: 64
Minimum FPS: 41

DX12 (Very High Quality)
1920x1080
High
Medel FPS: 60
Minimum FPS 36

Jag skrev uttryckligen 80-100 fps ingame vid normal användning. Dina matematiska kunskaper kanske inte är fullgoda men 80-100 innebär inte medel fps 100 utan snarare cirka 90.

Och ja jag vidhåller att det är så, jag är knappast anställd av AMD så varför skulle jag sitta och hitta på? Jag spelar det regelbundet så jag vet väl vad jag har.

Däremot kan jag medge att spelet inte rullar felfritt i DX11, lite hack här och där. Enorm skillnad med DX12 vilket är gratis prestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Eller så köper jag ett kort och behåller det i fem år?

Jo visst, gör så.

Skrivet av Bulibasha:

Jag skrev uttryckligen 80-100 fps ingame vid normal användning. Dina matematiska kunskaper kanske inte är fullgoda men 80-100 innebär inte medel fps 100 utan snarare cirka 90.

Och ja jag vidhåller att det är så, jag är knappast anställd av AMD så varför skulle jag sitta och hitta på? Jag spelar det regelbundet så jag vet väl vad jag har.

80-100, ditt medel är cirka 90 säger du. Ditt minimum är alltså 80 fps och ditt maximum 100, stämmer detta?

Det är så många som du som hittar på vad dom har, kolla testerna istället. Dom ljuger inte.

Nu tänker jag släppa allt detta, vill hellre tala om annat än AMD's och Nvidia's misslyckanden hit och dit. Det gjorde vi igår

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Jo visst, gör så.

80-100, ditt medel är cirka 90 säger du. Ditt minimum är alltså 80 fps och ditt maximum 100, stämmer detta?

Det är så många som du som hittar på vad dom har, kolla testerna istället. Dom ljuger inte.

Nu tänker jag släppa allt detta, vill hellre tala om annat än AMD's och Nvidia's misslyckanden hit och dit. Det gjorde vi igår

Nejdå, 80-100 är det man kan räkna med vid normal användning. Man kikar ju på fps mätaren titt som tätt när man spelar så man vet ju vad den brukar ligga på.

Det finns alltid någon situation varje dag där det är eld + rök + snö som gör att man får dips till runt 50-60 kanske men det är så otroligt sällan att det inte känns relevant. Spelet är ändå fullt spelbart.

För mig flyter spelet på 99% av tiden och det är det viktiga, och då i 80-100 fps, ska köra en benchmark hemma sen för allt tjafs behöver tystas med fakta.

Edit: Vill återigen förtydliga att spelet inte flyter på acceptabelt för min del i DX11 med 144 hz skärm. 40-60 fps är för lite.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har tyvärr varit tvungen att radera och redigera fler inlägg än önskat. Flera hade karaktären av tjafs i chattform. Generellt handlar det om att forumets trivselregler inte följts (se § 1).

/KimTjik

Permalänk
Avstängd

Likadant tjafs varenda gång i såna här trådar.
Det roligaste är att alla som håller på sitt lag tar det så personligt.
Lite som att dom själva tillverkat produkten.
Tror t.e.x inte många skulle brytt sig om jag sagt Att Boschs diskmaskiner är skit.
På ett liknande forum.(Bara ett exempel)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hjälpsam

@Mange43: Håller med Bosch diskmaskiner är skit.
Har personligen dålig erfarenhet av Bosch Bänkdiskmaskiner, via bekanta och släkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

@Mange43: Håller med Bosch diskmaskiner är skit.
Har personligen dålig erfarenhet av Bosch Bänkdiskmaskiner, via bekanta och släkt.

Jag står till 100% för att jag är en Intel/Nvidia kille.
Men respekterar fullt ut, att alla som gillar Amd ska få göra det.
Det känns lite som när jag växte upp på -70 talet.
På vissa garage infarter stod där en saab,på andra stod där en volvo.
Ps.Jag kör Volvo.😁😁😁😁

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mange43:

Jag står till 100% för att jag är en Intel/Nvidia kille.
Men respekterar fullt ut, att alla som gillar Amd ska få göra det.
Det känns lite som när jag växte upp på -70 talet.
På vissa garage infarter stod där en saab,på andra stod där en volvo.
Ps.Jag kör Volvo.😁😁😁😁

Själv föredrar jag AMD.
Och jag kör Saab, holy shit!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Själv föredrar jag AMD.
Och jag kör Saab, holy shit!

Känns som jag dödat denna tråd för gott.😁😁😁😁😁😁
Var inte tanken.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Själv föredrar jag AMD.
Och jag kör Saab, holy shit!

Ja, du kör med mig hela tiden.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Vega med hbm2 hade varit trevligt o se i en gaminglaptop. Dock känns det snarare som rebrand eller nån polaris kanske?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Vega blir fint smaskigt och prisvärt, även om det troligen inte kommer passa min budget innan jag får ett bättre kort fär väldigt mycket mindre pengar

Då jag har begränsad budget till datordelar så har det de senaste åren varigt solklart AMD för min del. Det har aldrig spelat ngn roll vem som har prestanda tronen i varken cpu eller gpu delen.

Amd har haft produkter som motsvarar mina krav till ett väsentligt lägre total pris om du räknar på en hel burk och på det mer framtidsäkert med få sockelbyten samt en fin prestanda utveckling över tid.

Men nu börjas det lite om på 0 igen, AM4 sockeln måste hålla lika länge som AM3/AM3+ lyckas dem bibehålla den linjen är mycket vunnet! Samtidigt som nya Vega arkitekturen inte får hindra fortsatt prestanda utveckling med nya drivers för Polaris.

Sedan vad det gäller benchmarks så är det ett ständigt tjafs mellan Dx11/Dx12/Vulcan, jag kan tycka att spel som stödjer flera av ovan nämnda API:er så bör benchmarken presenteras från den API där spelet i fråga presterar bäst!

Att köra allt i ren Dx11 eller ngn motsvarande blir totalt missvisande och medelvärdena av en serie spel helt felaktiga, jag förstår att man inte benchar om och redigerar när tex Dx12 stöd släpps i efterhand även om en notis om prestanda vinster/förluster vore önskvärt ^^

Då slipper man de rödas skrikande efter Dx12/Vulcan och de gröna kan fortsätta vurma sin Dx11 i lugn och ro, samt att en massa onödigt trollande/tjafsande på detta forum skulle minimeras

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

290X - AMD

DX11 (High Quality)
1920X1080
High
Medel FPS: 64
Minimum FPS: 41

Bara som bevis för det ja sa igår Okej det är inte 90 i snitt som jag hävdade men så kör ju benchmarken inte direkt igenom sånt man faktiskt gör när man spelar så jag vidhåller ändå att räknaren ligger runt 80-100 vid normalt spel.

Snudd på 80 fps vid bench istället för 64 och 90 i snitt vid spel är ju rätt duktigt med tanke på att det endast är tack vare DX12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Själv föredrar jag AMD.
Och jag kör Saab, holy shit!

Är vi inne på något?
Föredrar AMD
Föredrar Saab
Missnöjd med min Bosch diskmaskin..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gruarn:

Är vi inne på något?
Föredrar AMD
Föredrar Saab
Missnöjd med min Bosch diskmaskin..

Oj! hoppas inte det, annars blir det som ett av alla dessa skumma personlighetstester.

"Hur mycket föredrar du AMD eller Nvidia på en tiogradig skala?" osv.

Tycker faktiskt att både Bosch, Volvo, Saab, Nvidia och AMD överlag brukar ha ganska fina produkter, inget snack om det.
Jag tror att största orsaken till så många hoppas på både Ryzen och Vega, är vi vill ha lite mer balans mellan parterna, det är ju bäst för oss konsumenter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Amd har i sitt bås på ces 2017 dator med amd ryzen och vega där dom kör starwars battlefront.
Allt maxat i 4k med vsync på med 60fps. Det droppade ner 57 fps som lägst.

Det här ska vara testat på samma bana. Battle on Tatooine

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte kört med upplåst fps istället. Då hade väl iofs folk klagat på screen tearing men då hade vi i stugorna haft lite mer att gå på i alla fall.
Har vi otur är det ett grafikkort med prestanda som 980Ti, men vi får hoppas på mer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

MSI X370 XPOWER Gaming Titanium Motherboard:

The MSI X370 XPOWER Gaming Titanium comes in the lovely white and black design which is also seen on the Intel Z270 chipset based variant. The motherboard has a 10 Phase PWM design fitted with the highest quality components. These allow higher overclockability and stability on the RYZEN CPUs which will be fully supported by the AM4 socket. There are two aluminum based heatsinks fitted with heatpipe cooling that dissipate heat from the VRMs.

MSI B350 Tomhahawk Gaming Motherboard:

The second board is based on the B350 chipset which is a more affordable PCH for AM4 PC builders. This board was previously showcased in slides during the AMD RYZEN showcase. The motherboard is a pretty decent design that comes with the AM4 socket and a 6 phase PWM design. CPU is powered by a 8-Pin connector.