Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@drwlz:

Automatico trench är ju trasig.

Går att skjuta hur långt som helst och träffa utan att sikta. Knappt rekyl heller. Mitt favoritvapen helt klart.

Skrivet av drwlz:

@lakej:

Har inte lirat med den alls faktiskt, kollade bara symthic-statsen.

Kanske dags att låsa upp

Gör det, helt sjukt trasig. Bara man har lite reflexer när man springer runt i skyttegravarna eller bland hus vinner du varje gång i en mot en.
Men det var perfekt när jag skulle klara Assault medaljen: 20kills med SMG, 10 headshots med SMG och 5 kills på ett liv.

Något jag störde mig på igår är att medaljerna ibland buggar och går tillbaka till förra veckans medaljer och den progress du fått på medaljen inte följer med..

@ mattias östlund: Du får nog lugna dig lite Det här är 10ggr bättre än BF4 releasen både buggmässigt och servermässigt. Även mycket bättre än BF:Hardline release. Men ja, det finns lite buggar men det är nog oundvikligt i ett sånt här stort spelsläpp. Inte direkt så att man kan köra CTRL-C på alla buggfixar från BF4 och klistra in i BF1... Lite annan kod

Lär komma några fina patchar nu snart när fler och fler buggar anmälts.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@SunQ:
ja det blir som alla andra versioner som ja skrev tidigare när det är dags o släppa nästa version och de knappt är några spelare kvar så funkar kanske spelet .
att få tolerera dessa rent ut sagt dåliga saker i ett spel man betalt för tycker jag är dåligt
handlar inte om att kasta skit på någon. mer att dom kan se till att spelet funkar innan dom släpper det , patcha ett spel för att det skall funka visar bara än en gång att dom inte gjort det rätt från början . gör om gör rätt tänk på dessa fel vid nästa spel uppbyggnad se till att det inte upprepas . men det gör dom inte det är det tråkiga

Permalänk
Medlem

@SunQ:

Brukar vara fint med 900 RPM. Är dock på tok för svag för snipers så det blir sällan andra klasser än scout

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Nu äntligeeeeeeen är mitt fryslag och fpsdrops borta! Jag får krypa till korset och erkänna hur fel jag hade om hur mycket windows 7/windows 10 gör för prestandan.

Rigg: Asus 1070 gtx turbo 8GB, 16 GB ddr4, SSD, i5 6600k 3.5 ghz (>4.1)

Med win7 hade jag 30-60 fps (ULTRA). Var väldigt ostabilt och fryslaggade.
Med win10 har jag nu 110-120 fps (ULTRA). Såg att det kröp under 90 vid något enstaka tillfälle. Fryslagget är helt borta.

Så tack alla ni som tipsa om att byta till win10 och förlåt för att jag inte trodde er. Nu ska det gibbas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Har för första gången på länge riktigt kul i ett Battlefield spel! Tyckte BF3 och BF4 var "Meh".

Håller med till fullo! Och tycker bössorna lyder mig igen... inte för jag bryr mig om KD egentligen, men kollade snabbt nyss och hade 1.66 i KD och är i rank 19... men kd säger ju inte så mycket... allt beror väl på motståndet Kör bara CQ och domination, tycker det är dom roligaste... men skulle vilja se servrar med lite mindre folk än 64p, är lite väl rörigt för min del... kommer det snart eller?
Det enda jobbiga är supportklassen... där har jag svårt att träffa med dom bössorna... kanske kommer bättre senare... men man har ju mortar när man ger understöd åt sin grupp, det är ruggigt kul, och bra funktion när man ska ta/försvara flaggor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Nu äntligeeeeeeen är mitt fryslag och fpsdrops borta! Jag får krypa till korset och erkänna hur fel jag hade om hur mycket windows 7/windows 10 gör för prestandan.

Rigg: Asus 1070 gtx turbo 8GB, 16 GB ddr4, SSD, i5 6600k 3.5 ghz (>4.1)

Med win7 hade jag 30-60 fps (ULTRA). Var väldigt ostabilt och fryslaggade.
Med win10 har jag nu 110-120 fps (ULTRA). Såg att det kröp under 90 vid något enstaka tillfälle. Fryslagget är helt borta.

Så tack alla ni som tipsa om att byta till win10 och förlåt för att jag inte trodde er. Nu ska det gibbas!

Är det skillnad mellan w8 och w10 med..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

@blackis:

videon han visar , visar än en gång till och med hur kasst det är internet ikoner på kasst nät och paket loss samma som Bf4 . samtidigt som han oxå pratar att dom har fixat det . tyckte jag var humor tack du gjorde min dag bättre hahahahah
Men tack för din humanitära sida att försöka hjälpa det uppskattas . lycka till och hoppas du njuter av spelet

Jag har inte packetloss ikonerna längre i BF4 så det är väl upp till ens internet antar jag. Visst, någon gång dyker det upp men inte alls ofta.

Såg att du klagade på drivrutiner också men det är upp till AMD och Nvidia och inte DICE. Resten av det du skriver kan jag inte säga något om eftersom jag inte har spelet, men efter att ha sett gameplay så tvekar jag inte på att du har rätt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Finns inte mycket som är dåligt med BF1 men jag stör mig lite på det nya medaljsystemet och att "ribbons" är borta. Sen stör jag mig på att kassa squadleaders (ger inga order) inte blir degraderade.

Hur många DLC är det tänkt att det ska släppas? 3-4?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

@ClintBeastwood:
helt rätt att det är nvidia och amd som skall göra drivers för sina spel . men seriöst om man kodar ett spel och skall släppa det borde man inte dom som spel tillverkare prova drivrutiner fullt ut innan man näs släpper varken spel eller drivrutin.

nätkodningen och tickrate i spelet skall inte balanseras så dom som har kasst internet har fördel emot dom som har ett bättre internet . .
Tycker bara det är fel av ett företag som tjänar sådana sjuka pengar på ett spel att fortsätta släppa ett spel som är ofärdigt för att sedan uppdatera det under tid .

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

@ClintBeastwood:
helt rätt att det är nvidia och amd som skall göra drivers för sina spel . men seriöst om man kodar ett spel och skall släppa det borde man inte dom som spel tillverkare prova drivrutiner fullt ut innan man näs släpper varken spel eller drivrutin.

nätkodningen och tickrate i spelet skall inte balanseras så dom som har kasst internet har fördel emot dom som har ett bättre internet . .
Tycker bara det är fel av ett företag som tjänar sådana sjuka pengar på ett spel att fortsätta släppa ett spel som är ofärdigt för att sedan uppdatera det under tid .

Det där att man har fördel om man har dåligt internet stämmer inte riktigt. Jag satt och spelade 4 månader med ett internet där det såg ut som ett disco i spelet på grund av alla nätverksikoner som dök upp hela tiden, och det gick också därefter. Kollade ofta på nätverksgrafen och för varje ~500 träffar så var det cirka ~150 som registrerades. Jag dog ofta precis när jag hörde att jag blev träffad och dog bakom väggar fler gånger än jag gjort sedan releasen av spelet. Nu är internet bättre och ibland dör jag väldigt snabbt av folk med hög ping t.ex, men jag vet själv att man inte vill byta med dom utan man förlorar mer på det än vinner. Det kan du själv testa genom att gå in på en amerikansk server t.ex. Det funkade i början i BF4 och då var man odödlig, men det är fixat nu. Jag kan inte se hur detta skulle vara annorlunda i BF1. Jag spelade betan med dåligt internet och det var inte roligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är helt kass på datorer till att börja med.
Varför får jag så kass fps i battlefield 1?
Kör 1080p på ultra, ligger på 90 fps när jag är själv och runt 60-70 i strid.
GTX 1080, 16 GB ram, ssd, i5 6400.
Borde jag inte ligga högre med tanke på inlägget ovan som kör med gtx 1070 och ligger på 110-120.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berget80:

Är helt kass på datorer till att börja med.
Varför får jag så kass fps i battlefield 1?
Kör 1080p på ultra, ligger på 90 fps när jag är själv och runt 60-70 i strid.
GTX 1080, 16 GB ram, ssd, i5 6400.
Borde jag inte ligga högre med tanke på inlägget ovan som kör med gtx 1070 och ligger på 110-120.

Kan nästan sätta ett finger på att det är din processor som håller dig tillbaka.:)

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood:
håller med ovanstående om cpun
men kan vara annat som spökar tex shadowplay
eller xboxlive appen i win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

@SunQ:
ja det blir som alla andra versioner som ja skrev tidigare när det är dags o släppa nästa version och de knappt är några spelare kvar så funkar kanske spelet .
att få tolerera dessa rent ut sagt dåliga saker i ett spel man betalt för tycker jag är dåligt
handlar inte om att kasta skit på någon. mer att dom kan se till att spelet funkar innan dom släpper det , patcha ett spel för att det skall funka visar bara än en gång att dom inte gjort det rätt från början . gör om gör rätt tänk på dessa fel vid nästa spel uppbyggnad se till att det inte upprepas . men det gör dom inte det är det tråkiga

Allt "funkar" ju. Så de har inte släppt ett spel som inte fungerar. Tvärt om. De har släppt ett spel som fungerar väl.
Sen finns det alltid buggar när man släpper en produkt.

Det är några mindre fel men själva grundfunktionen fungerar. Du kan spela utan problem om man har en dator som kan driva spelet.

Men sen finns det saker som uppkommer om "du" (kanske inte just du Mattias, utan bara ett exempel) som minoritet har en konstig uppsättning av alla miljontals variationer av datordelar stöter på ett visst problem.

Detta kanske inte uppdagades under de veckor/månader som alpha/beta körts.

Jag själv tycker allt har fungerat kanon och har inte haft några problem med lagg eller spelchrash eller annat. Absolut värt pengarna. Sen att det bara kommer bli bättre med tiden när de fixar småbuggar är ju bara bra! Då tröttnar man inte på spelet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan nästan sätta ett finger på att det är din processor som håller dig tillbaka.:)

så en i5 6600 istället för en i5 6400 gör betydligt större skillnad än ett 1070 mot ett 1080?

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Är det skillnad mellan w8 och w10 med..?

Som jag har förstått det så ska det vara störst skillnad mellan win7 och win8, och en marginell skillnad mellan win8 och win10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berget80:

Är helt kass på datorer till att börja med.
Varför får jag så kass fps i battlefield 1?
Kör 1080p på ultra, ligger på 90 fps när jag är själv och runt 60-70 i strid.
GTX 1080, 16 GB ram, ssd, i5 6400.
Borde jag inte ligga högre med tanke på inlägget ovan som kör med gtx 1070 och ligger på 110-120.

Om du kör DX12 så byt till DX11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Om du kör DX12 så byt till DX11

DX12 är inte på i video menyn.

Permalänk

Förstår inte rankningssystemet i bf 1
Spelar på xbox
Och är inte så värst skillad mest kört titanfall.
Men om jag i bf får
5 kills 6 deth
Och hamnar då på 16 plats
Medans den som har plats 17
Har 8 kills 5 deth
Hur kan den ligga under mig? Borde inte den personen ligga över mig på listan ?

Noob på bf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BabaYaga85:

Förstår inte rankningssystemet i bf 1
Spelar på xbox
Och är inte så värst skillad mest kört titanfall.
Men om jag i bf får
5 kills 6 deth
Och hamnar då på 16 plats
Medans den som har plats 17
Har 8 kills 5 deth
Hur kan den ligga under mig? Borde inte den personen ligga över mig på listan ?

Noob på bf

Skickades från m.sweclockers.com

Battlefieldserien har inte handlat så mycket om k/D ratio utan att spela som ett lag, mot ett gemensamt mål. I tex conquest handlar det att hålla så många kontrollpunkter som möjligt för att vinna. Det är det som ger poäng.
Jag har vissa rundor spelat som medic och haft katastrofal k/d men legat i topp poängmässigt samt vunnit matchen.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@SunQ:

jag har inga problem med min hårdvara kan jag lova . har bra saker och aldrig haft en krasch i spelet de var inte va ja menade med inlägget . vad ja mena är att spelet är långt ifrån optimerat och fullt med buggar och lagg . det är ganska absurt och skrämmande när vissa inte ser de . ibland avundas man det ovetandet.
kan spela spelet illa upplösningar från vanlig 1080p till 4k utan problem de är inte grafiken ja pratar om de är hela spelet . men står man o campar som merparten gör kan ja förstå att man kanske inte tänker på de

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feykir:

En nybörjar fråga😃 Detta med battlepack hur funkar det? Alltså jag har öppnat några stycken, men när jag sedan går in på min soldat för att välja dem nya vapnen som jag fått i battlepack, så finns inte vapnena med att välja på? 😕 tacksam för hjälp 😃

Vapnen får man köpa loss.
Är nog mest skins i battlepacken.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Battlefieldserien har inte handlat så mycket om k/D ratio utan att spela som ett lag, mot ett gemensamt mål. I tex conquest handlar det att hålla så många kontrollpunkter som möjligt för att vinna. Det är det som ger poäng.
Jag har vissa rundor spelat som medic och haft katastrofal k/d men legat i topp poängmässigt samt vunnit matchen.

OK då hänger jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av mattias östlund:

@SunQ:

jag har inga problem med min hårdvara kan jag lova . har bra saker och aldrig haft en krasch i spelet de var inte va ja menade med inlägget . vad ja mena är att spelet är långt ifrån optimerat och fullt med buggar och lagg . det är ganska absurt och skrämmande när vissa inte ser de . ibland avundas man det ovetandet.
kan spela spelet illa upplösningar från vanlig 1080p till 4k utan problem de är inte grafiken ja pratar om de är hela spelet . men står man o campar som merparten gör kan ja förstå att man kanske inte tänker på de

haha va? står och campar? va?

Nu får du nog förklara vad som är så buggigt och dåligt.

Ända problemen jag stött på är fordon inte fungerar, fixar sig med alt/tab eller skriva i chatten.

Visa signatur
Permalänk

@Garderoben:

som jag skrivit tidigare på detta inlägg så skrev jag att spelet inte hänger med . det uppdaterar inte vad som hände i tid tex . spelar inge roll om du skulle ha 100 talls fps . när spel programmering i detta spel är usel .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattias östlund:

@Garderoben:

som jag skrivit tidigare på detta inlägg så skrev jag att spelet inte hänger med . det uppdaterar inte vad som hände i tid tex . spelar inge roll om du skulle ha 100 talls fps . när spel programmering i detta spel är usel .

Är nog din dator där är fel på.
Dom flesta av oss spelar helt utan problem.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

När du kör operatons kan du sätta ner till 40 spelare, lagom!

Skrivet av Swennis:

Håller med till fullo! Och tycker bössorna lyder mig igen... inte för jag bryr mig om KD egentligen, men kollade snabbt nyss och hade 1.66 i KD och är i rank 19... men kd säger ju inte så mycket... allt beror väl på motståndet Kör bara CQ och domination, tycker det är dom roligaste... men skulle vilja se servrar med lite mindre folk än 64p, är lite väl rörigt för min del... kommer det snart eller?
Det enda jobbiga är supportklassen... där har jag svårt att träffa med dom bössorna... kanske kommer bättre senare... men man har ju mortar när man ger understöd åt sin grupp, det är ruggigt kul, och bra funktion när man ska ta/försvara flaggor!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är nog din dator där är fel på.
Dom flesta av oss spelar helt utan problem.

Funkar SLI bra i bf1?
såg i signaturen att du körde sli och sitter själv på 2st 970s men har inte haft chansen och köra än och är lite nyfiken

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte den hårda kritiken. Tycker att hit detection fungerar utmärkt, inte ofta jag blir skjuten bakom hörnet osv, även om det händer. Vissa osynliga klippor som blockar skott också. Är inte tickrate 60hz? Det borde väl räcka? Har du dålig ping? Har du läst att netcoden ska vara dålig eller något du märkt själv, beskriv gärna mer detaljerat vad som är fel?

Har märkt lite glitchar, mest grafiska men några med svårigheter att exempelvis att gå prone från knästånde blir plötsligt stående vilket ofta är förödande. Själva vapenhanteringen tycker jag är utmärkt. Ärligt talat undrar jag vad du pratar om.

EA lär ha tvingat fram release innan allt är helt 100℅, men är ingå större fel i gameplayet. Bra mycket bättre än BF4 på alla sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Förresten, en irriterande grej när man kryper framåt till en kant för att få en bra position är att gubben skuttar framåt. Går det att ställa in så den inte gör det ? Vet inte hur många gånger gubben skuttat ner för en brant till en grupp fienden