Permalänk
Medlem

Varför följer inte scoren med på operations från map1 till map2? Den räknar ju bara in scoren jag får från map 2 om det går vidare dit.

Och ska det ta en hel jävla evighet att levla sin klass? Jag är lvl 15 och har enbart spelat support och resupplyar och cappar och ligger oftast i toppen på kills men är bara lvl 2 på klassen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Flutters:

Hämtade mitt exemplar av BF1 på ICA igår(359 kr är bara för svårt att motstå)
Och är grymt nöjd änsålänge. Ljudet och grafiken är rysligt bra. Får sänka en del dock, kör på 1440 skärm, så mitt 780 får kämpa lite om man säger så.

Hur mycket menar du att du får sänka? På datorn i signaturen så kör jag på High presets i 1440p. Ligger mellan 50-65 FPS för det mesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Hej!

Någon som hört någonting angående kommande expansions gällande vapen? Tycker det är lite snålt tilltaget med vapen som det är nu

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hur mycket menar du att du får sänka? På datorn i signaturen så kör jag på High presets i 1440p. Ligger mellan 50-65 FPS för det mesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör på en mix mellan med/high. Då ligger jag stabilt på 50ish fps.
Spelet ser dock fortfarande grymt ut om jag får säga det själv.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Jag kör på en mix mellan med/high. Då ligger jag stabilt på 50ish fps.
Spelet ser dock fortfarande grymt ut om jag får säga det själv.

Kör du möjligtvis Win7?

Många som har problem med prestandan i windows 7. Testa uppdatera till win10, det har fungerat bra för folk.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Kör du möjligtvis Win7?

Många som har problem med prestandan i windows 7. Testa uppdatera till win10, det har fungerat bra för folk.

W7 ja.
Inget större fan av w10, och prestandan i BF1/W7 duger för mig
Jag kan iofs ge det ett försök. Går så pass snabbt att installera om Windows. Skadar inte att prova ju!

Förresten, är det jag som gör något fel som bara ser Dice official servrar att spela på?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Nej, finns bara Dice än så länge vad jag förstått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Det är intressant för att jag har ungefär samma burk som dig, alltså i7 4790k 4,6Ghz och EVGA gtx 980ti OC men jag har bara 16 GB ram minne som kör @2400mhz och det flyttar på bra, runt 120FPS i snitt, allt på Ultra men jag har dips, det går så lågt som 90 FPS ibland typ i stadmiljö när det sprängs grejer överallt... Kan det vara att du har 32GB ram minne som gör skillnad? Jag har också Windows 10.

Ja kanske det..Jag kör även ASUS game booster som slår av onödiga bakgrunds program som annars ligger och stör till exempel OneDrive..Har jag ej slagit av sånt så flyter det inte lika bra..Väljer även high performance istället för balanserad energi profil så cpu går ej ner i HZ
Samma sak med kylningen sätter det på performance så fläktarna jobbar hårdare.

Detta program gör ju likadant..Testa ifall det hjälper

http://www.razerzone.com/cortex/boost?utm_source=iobit&utm_me...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Sitter med i7 4790k@4.6Ghz,STRIX 980Ti OC med 32gb ram
kör allt på ultra i 1920x1080 utan några dips eller annat det flyter på som smält smör i stekpannan
Har Windows 10
Finns det några nackdelar med att köra allt på Ultr?? För ibland är det fan för mycket detaljer som far omkring så man ser ju knappt något..Men snyggt är det iallafall

Jag har märkt att köra post processing över medium gör att pölar och reflektioner på t ex vapnet ser för jävliga ut. Varje reflektion ser ut som att pixlarna är förstorade och "blockiga". Så det kan vara en aspekt.

Permalänk
Medlem

Vet att sweclockers flera gånger nämnt i ex fredagspanelen hur jobbigt origin är när man testar med många olika grafikkort (pga någon säkerhetsgräns med olika hårdvaru kombinationer) Någon som vet vart gränsen går och vad "straffet" blir om man testar på för många datorer? Och gränsen nollställs varje dygn eller något sådant antar jag? Har en vän som vi tänkte testa hur spelet fungerar hos men jag vill inte riskera något. Har för tillfället testat på två olika datorer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som servrarna verkar ligga nere för tillfället? Det gick att köra tidigare idag, men inte nu:(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Ja det verkar vara lite bekymmer just nu. http://downdetector.com/status/ea

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Ja det verkar vara lite bekymmer just nu. http://downdetector.com/status/ea

Det verkar snurra nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Det verkar snurra nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning

Permalänk
Medlem

Operations (Monte Grappa, osv). Attackerade, vi använde endast bara en bataljon för båda kartorna. Helt fantastiskt intensivt totalkrig.

Permalänk
Medlem

Bra röst

Någon som vet vem det är som sjunger, när man är i start menyn?

Det är en slinga utav instrument som först spelar lite melankoliskt och när hon sedan kör sin sång, så får jag rysningar helt enkelt. Väldigt duktig och jag har försökt mig på att gissa vilket språk, eller dialekt hon sjunger på, men jag ger upp även där.

Stort cred till den stämningsfulla musiken ska teamet i alla fall ha!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Någon som vet vem det är som sjunger, när man är i start menyn?

Det är en slinga utav instrument som först spelar lite melankoliskt och när hon sedan kör sin sång, så får jag rysningar helt enkelt. Väldigt duktig och jag har försökt mig på att gissa vilket språk, eller dialekt hon sjunger på, men jag ger upp även där.

Stort cred till den stämningsfulla musiken ska teamet i alla fall ha!

Såg att soundtracket finns på spotify nu så kolla där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Brottas fortfarande med FPS drops och fryslagg. Jag blir inte klok på detta.

Rigg:
Asus 1070 GTX 8GB TURBO
SSD
i5 6600k 3.5 ghz
16 GB ddr4

Jag har:
- Senaste BIOS uppdateringen.
- Senaste drivrutinerna till grafikkortet.
- Provat ALLA möjliga grafikinställningar (har samma kassa fps och fryslag när jag kör allt på LOW) (60hz-144hz).
- Har klockat processorn till 4,1 gHz
- Provat att skriva in: "RenderDevice.RenderAheadLimit 2" "perfoverlay.drawfps 1" "gametime.maxvariablefps 65" i konsolen.
- Haft koll på CPU tempen, som har varit stabil. (Max 76C med 20 min med Prime95).
- Googlat till förbannelse, slitit mitt hår och svurit.
- DX11

Har en fps som ligger och harvar på 50-60, men vid eldstrider så hoppar den mellan 30-40. CPUn ligger och trampar på stadiga 95%-100% (och när den når 100% så fryser spelet i några sekunder).

Mitt sista kort i rockärmen är att installera win10, då jag för tillfället kör win7. Jag vet att prestandan kan höjas en aning med win10 (https://www.youtube.com/watch?v=DT7egYMyMaQ), men jag tror inte att det kommer lösa min fps från ostadiga 50 till 90 (90 fps, som jag läst att flertal andra har med liknande rigg).

Att CPUn når upp till 100% och fryser skiten, säger mig att den är en flaskhals. Men jag förstår inte varför det inte är någon skillnad mellan ULTRA och LOW?

Hur gör jag? Vad kan jag mer ha missat? Eller tror jag för lite om win10?

Är min rigg för kass för BF1?

Ska tillägga att jag har exakt samma problem med BF4, dock är fryslagget "mildare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Brottas fortfarande med FPS drops och fryslagg. Jag blir inte klok på detta.

Rigg:
Asus 1070 GTX 8GB TURBO
SSD
i5 6600k 3.5 ghz
16 GB ddr4

Jag har:
- Senaste BIOS uppdateringen.
- Senaste drivrutinerna till grafikkortet.
- Provat ALLA möjliga grafikinställningar (har samma kassa fps och fryslag när jag kör allt på LOW) (60hz-144hz).
- Har klockat processorn till 4,1 gHz
- Provat att skriva in: "RenderDevice.RenderAheadLimit 2" "perfoverlay.drawfps 1" "gametime.maxvariablefps 65" i konsolen.
- Haft koll på CPU tempen, som har varit stabil. (Max 76C med 20 min med Prime95).
- Googlat till förbannelse, slitit mitt hår och svurit.
- DX11

Har en fps som ligger och harvar på 50-60, men vid eldstrider så hoppar den mellan 30-40. CPUn ligger och trampar på stadiga 95%-100% (och när den når 100% så fryser spelet i några sekunder).

Mitt sista kort i rockärmen är att installera win10, då jag för tillfället kör win7. Jag vet att prestandan kan höjas en aning med win10 (https://www.youtube.com/watch?v=DT7egYMyMaQ), men jag tror inte att det kommer lösa min fps från ostadiga 50 till 90 (90 fps, som jag läst att flertal andra har med liknande rigg).

Att CPUn når upp till 100% och fryser skiten, säger mig att den är en flaskhals. Men jag förstår inte varför det inte är någon skillnad mellan ULTRA och LOW?

Hur gör jag? Vad kan jag mer ha missat? Eller tror jag för lite om win10?

Jag kör Win 10 och har även problem med fryslagg, otroligt irriterande så uppgradring till win 10 avhjälper inte det, det är något annat. Däremot har jag inga prolem med fps, den är stabil och bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@kallepnken: Jag hade väl efter allt du checkat av gjort följande.

Försökt frigöra plats på speldisken (brukas tjatas om att man ska ha minst ca 20% ledigt, vet inte om det stämmer?)
Testa installera andra drivrutiner, kommit 2-3st sen släppet?
Avinstallera hela spelet och installera igen.
Formatera datorn

För din dator ska ju uppenbart funka utan problem!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Brottas fortfarande med FPS drops och fryslagg. Jag blir inte klok på detta.

Rigg:
Asus 1070 GTX 8GB TURBO
SSD
i5 6600k 3.5 ghz
16 GB ddr4

Jag har:
- Senaste BIOS uppdateringen.
- Senaste drivrutinerna till grafikkortet.
- Provat ALLA möjliga grafikinställningar (har samma kassa fps och fryslag när jag kör allt på LOW) (60hz-144hz).
- Har klockat processorn till 4,1 gHz
- Provat att skriva in: "RenderDevice.RenderAheadLimit 2" "perfoverlay.drawfps 1" "gametime.maxvariablefps 65" i konsolen.
- Haft koll på CPU tempen, som har varit stabil. (Max 76C med 20 min med Prime95).
- Googlat till förbannelse, slitit mitt hår och svurit.
- DX11

Har en fps som ligger och harvar på 50-60, men vid eldstrider så hoppar den mellan 30-40. CPUn ligger och trampar på stadiga 95%-100% (och när den når 100% så fryser spelet i några sekunder).

Mitt sista kort i rockärmen är att installera win10, då jag för tillfället kör win7. Jag vet att prestandan kan höjas en aning med win10 (https://www.youtube.com/watch?v=DT7egYMyMaQ), men jag tror inte att det kommer lösa min fps från ostadiga 50 till 90 (90 fps, som jag läst att flertal andra har med liknande rigg).

Att CPUn når upp till 100% och fryser skiten, säger mig att den är en flaskhals. Men jag förstår inte varför det inte är någon skillnad mellan ULTRA och LOW?

Hur gör jag? Vad kan jag mer ha missat? Eller tror jag för lite om win10?

Är min rigg för kass för BF1?

Har du GeForce Experience installerat? Jag fick fryslagg på Rainbow Six Siege när jag hade det installerat.. Har det dock installerat nu och märker inte samma symptom men det skadar inte att testa?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

@kallepnken: Låter som liknande fel en polare har. Han har också testat det mesta, fick lite bättre flyt med configen och "maxvariablefps" men inte helt hundra.

Har du testat detta?
http://www.coderbag.com/programming-c/disable-cpu-core-parkin...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av MrQke:

@kallepnken: Jag hade väl efter allt du checkat av gjort följande.

Försökt frigöra plats på speldisken (brukas tjatas om att man ska ha minst ca 20% ledigt, vet inte om det stämmer?)
Testa installera andra drivrutiner, kommit 2-3st sen släppet?
Avinstallera hela spelet och installera igen.
Formatera datorn

För din dator ska ju uppenbart funka utan problem!

Har 50% ledigt.
Vad jag har kunnat utläsa så har jag de senaste drivrutinerna.
Det ska jag prova.
Det ska jag också prova, om jag inte finner någon annan mindre jobbig lösning.

Skrivet av Thumbii:

Har du GeForce Experience installerat? Jag fick fryslagg på Rainbow Six Siege när jag hade det installerat.. Har det dock installerat nu och märker inte samma symptom men det skadar inte att testa?

Hade det, men avinstallerade det. Ingen skillnad

Skrivet av drwlz:

@kallepnken: Låter som liknande fel en polare har. Han har också testat det mesta, fick lite bättre flyg med configen och "maxvariablefps" men inte helt hundra.

Har du testat detta?
http://www.coderbag.com/programming-c/disable-cpu-core-parkin...

Det har jag inte, läste lite om det. Är det beprövat?

Permalänk
Skrivet av spicata:

Någon som vet vem det är som sjunger, när man är i start menyn?

Det är en slinga utav instrument som först spelar lite melankoliskt och när hon sedan kör sin sång, så får jag rysningar helt enkelt. Väldigt duktig och jag har försökt mig på att gissa vilket språk, eller dialekt hon sjunger på, men jag ger upp även där.

Stort cred till den stämningsfulla musiken ska teamet i alla fall ha!

Här kommer lite info

Music composed By Patrick Andren & Johan Soderqvist
Vocalist: Shamiran Said (Kani)

Original Music By Aleksandar Sarievski, Macedonian traditional folk song "Zajdi, Zajdi Jasno Sonce" (O Set, O Set, Clear Sun)

https://soundcloud.com/rg-s3-productions/battlefiled-1-menu-t...

Permalänk
Medlem

Såg i en video att man tydligen kan hoppa över murar som är lika höga som en själv. Wtf, jag hade inte ens försökt, men jo det går. Man är ju så van vid att fps-soldaterna har enorma problem med hinder som är mer än 3 decimeter höga.

Som muren här till vänster, man behöver inte springa runt eller spränga hål, bara att hoppa över!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kallepnken:

Mitt sista kort i rockärmen är att installera win10,

gör det så slipper du skriva A4 sidor om dina problem

se även till att sätta växlingsfilen så att "windows hanterar storleken"
custom tjaffs som vissa tweaksidor rekomenderar på swapfilen funkar inte i BF1

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Såg i en video att man tydligen kan hoppa över murar som är lika höga som en själv. Wtf, jag hade inte ens försökt, men jo det går. Man är ju så van vid att fps-soldaterna har enorma problem med hinder som är mer än 3 decimeter höga.

Som muren här till vänster, man behöver inte springa runt eller spränga hål, bara att hoppa över!

https://i.ytimg.com/vi/EbvAFJmxVE4/maxresdefault.jpg

Kan ju ha hänt att man undrat vart tusan den squaden dök upp ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Såg i en video att man tydligen kan hoppa över murar som är lika höga som en själv. Wtf, jag hade inte ens försökt, men jo det går. Man är ju så van vid att fps-soldaterna har enorma problem med hinder som är mer än 3 decimeter höga.

Som muren här till vänster, man behöver inte springa runt eller spränga hål, bara att hoppa över!

https://i.ytimg.com/vi/EbvAFJmxVE4/maxresdefault.jpg

Uppmärkte det direkt, man orkar ju inte springa runt så första steget är att försöka hoppa över trodde jag

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

snörde på kylblocket på mitt 980ti o bytte ut cpu:n till en 6770k o herre jesus vad fint det går nu hur mkt har ni levlat upp än? ja är snart lvl 40 men kan bara speal kvällar då ja har en liten knodd hemma som jag är med på dagarna:) han är lite väl hårdhänt med datorn än för att ja ska kunna spela med honom ^^

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Det har jag inte, läste lite om det. Är det beprövat?

Verkar ha fungerat för många i BF4 i alla fall.

Du kanske redan har denna tråd, men finns en del tips på potentiella "fixar":
https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/57nh6y/bf1_perf...

Visa signatur

Grubblare