Permalänk
Skrivet av Abbs:

Operations (Monte Grappa, osv). Attackerade, vi använde endast bara en bataljon för båda kartorna. Helt fantastiskt intensivt totalkrig.

Älskar operations! Så läckert när man tagit en sector och folk vrålar och kutar vidare till nästa bland vinande gevärskulor och pansarvagnskott

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Är något sagt om när eller om dom kommer slänga in Hardcoremode i spelet?
Jag måste vara sämst på att sikta men jag har tröttnat lite på att vara tvungen att tömma ett helt magasin i fienden för att denna ska gå ner.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men finns det inget annat sätt att fixa loadout än i mobilen?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men finns det inget annat sätt att fixa loadout än i mobilen?

När du är inte i en server. Går tyvärr inte från menyerna inne i spelet. Förhoppningsvis fixar de något sånt i framtiden, många som stör sig på det verkar det som. Jag är dock van, alltid gjort det, även i BF4 där det gick att fixa genom battle log xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

När du är inte i en server. Går tyvärr inte från menyerna inne i spelet. Förhoppningsvis fixar de något sånt i framtiden, många som stör sig på det verkar det som. Jag är dock van, alltid gjort det, även i BF4 där det gick att fixa genom battle log xD

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det har jag hittat, tyvärr kan man inte lägga på dom "skins" man får via battlepack i spelet utan bara i telefonen.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men finns det inget annat sätt att fixa loadout än i mobilen?

Fattar inte hur folk tänker, alla sitter och rekommenderar en mobilapp som kan få hela din progress att resetta

GÅ BARA IN PÅ HEMSIDAN FÖR ATT ÄNDRA LOADOUT

https://www.battlefield.com/companion

loggar du in, trycker bf1 och loadout. Man kan dock inte ändra på vapen som pilot / tanker där, det får man göra ingame.

§1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Fattar inte hur folk tänker, alla sitter och rekommenderar en mobilapp som kan få hela din progress att resetta

GÅ BARA IN PÅ HEMSIDAN FÖR ATT ÄNDRA LOADOUT

https://www.battlefield.com/companion

loggar du in, trycker bf1 och loadout. Man kan dock inte ändra på vapen som pilot / tanker där, det får man göra ingame.

Tack

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

@robbankentor I läget där man väljer spawnplats inne i spelet så är det bara att trycka på Customize nere till vänster. Då kan man ändra både loadout och skins för vapen och klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Brottas fortfarande med FPS drops och fryslagg. Jag blir inte klok på detta.

Rigg:
Asus 1070 GTX 8GB TURBO
SSD
i5 6600k 3.5 ghz
16 GB ddr4

Jag har:
- Senaste BIOS uppdateringen.
- Senaste drivrutinerna till grafikkortet.
- Provat ALLA möjliga grafikinställningar (har samma kassa fps och fryslag när jag kör allt på LOW) (60hz-144hz).
- Har klockat processorn till 4,1 gHz
- Provat att skriva in: "RenderDevice.RenderAheadLimit 2" "perfoverlay.drawfps 1" "gametime.maxvariablefps 65" i konsolen.
- Haft koll på CPU tempen, som har varit stabil. (Max 76C med 20 min med Prime95).
- Googlat till förbannelse, slitit mitt hår och svurit.
- DX11

Har en fps som ligger och harvar på 50-60, men vid eldstrider så hoppar den mellan 30-40. CPUn ligger och trampar på stadiga 95%-100% (och när den når 100% så fryser spelet i några sekunder).

Mitt sista kort i rockärmen är att installera win10, då jag för tillfället kör win7. Jag vet att prestandan kan höjas en aning med win10 (https://www.youtube.com/watch?v=DT7egYMyMaQ), men jag tror inte att det kommer lösa min fps från ostadiga 50 till 90 (90 fps, som jag läst att flertal andra har med liknande rigg).

Att CPUn når upp till 100% och fryser skiten, säger mig att den är en flaskhals. Men jag förstår inte varför det inte är någon skillnad mellan ULTRA och LOW?

Hur gör jag? Vad kan jag mer ha missat? Eller tror jag för lite om win10?

Är min rigg för kass för BF1?

Ska tillägga att jag har exakt samma problem med BF4, dock är fryslagget "mildare"

Vilken belastning ligger Gpun på samt vilken klockafrekvens? Vad med om på mitt Amd kort att frekvensen inte gick upp till max under spelade. Ominstallation av drivare hjälpte mig då.
Borde vara orimligt att du maxar ditt kort och får så lågt Fps. Min polare sitter med en prolle i7 860 på 3.8 ghz och 1060 och får 80- 100 fps i Ultra

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Avstängd

Grafik/Atmosfär/Känsla/Prestanda/Optimering/Netcode får alla 10 av 10 poäng ifrån mig.

Lite enformigt dock, jag klarar max 1 timmars sessioner innan jag måste stänga av och göra något annat pga att alla slag utspelar sig exakt som slaget innan, 20 timmar in i spelet och man har inte upplevt någonting annorlunda än det man gjorde de första 15 minutrarna man spelade respektive karta, det är samma scenario om och om igen, inga överraskningar.

Även upplåsnings systemet av vapen gör att man inte blir lika "hooked" som man skulle kunna bli, när default vapnen i många klasser (iaf 2 klasser) anses vara dom bästa så får man lite "meh" känsla av det hela. Hade förväntat mig att man skulle kunna låsa upp mods för att kunna "skräddarsy" både vapen och utrustning i MYCKET större omfattning.

Man behöver i snitt göra 2 unlocks per klass max för att springa runt med "bästa" utrustningen som det är nu, om ens det, men det är kanske för att man inte vill att folk med mer speltid ska få något sorts övertag över andra som helt enkelt har mindre tid att lägga ner på spelet. Jag förstår det resonemanget, Men ändå så blir det lite tråkigt när man inte har något speciellt att sträva efter.

Operations är helt klart det som känns mest givande i spelet, men shit dessa Cutscenes... Är det nån som vet om man kan editera någon settings fil för att få bort dom helt? man kan trycka spacebar när de har spelat ett tag för att skippa, men ändå känns det som helt onödig tid att om och om igen sitta och se/lyssna på samma sak, tappar man 1 minut per cutscene per match så är det på 60 matcher helt enkelt en förlorad timme på bara sitta där och bli frustrerad :-D, samma sak när spelet ska "räkna ihop" poängen man får efter varje match, dö seeeegt, presentera mina poäng och låt mig gå vidare till nästa omgång på en gång, vem har tid att sitta och titta på när spelet "räknar upp" poängen med multipliers etc, inte ett dugg spännande och det är heeeelt onödigt och ointressant feature.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Grafik/Atmosfär/Känsla/Prestanda/Optimering/Netcode får alla 10 av 10 poäng ifrån mig.

Lite enformigt dock, jag klarar max 1 timmars sessioner innan jag måste stänga av och göra något annat pga att alla slag utspelar sig exakt som slaget innan, 20 timmar in i spelet och man har inte upplevt någonting annorlunda än det man gjorde de första 15 minutrarna man spelade respektive karta, det är samma scenario om och om igen, inga överraskningar.

Även upplåsnings systemet av vapen gör att man inte blir lika "hooked" som man skulle kunna bli, när default vapnen i många klasser (iaf 2 klasser) anses vara dom bästa så får man lite "meh" känsla av det hela. Hade förväntat mig att man skulle kunna låsa upp mods för att kunna "skräddarsy" både vapen och utrustning i MYCKET större omfattning.

Man behöver i snitt göra 2 unlocks per klass max för att springa runt med "bästa" utrustningen som det är nu, om ens det, men det är kanske för att man inte vill att folk med mer speltid ska få något sorts övertag över andra som helt enkelt har mindre tid att lägga ner på spelet. Jag förstår det resonemanget, Men ändå så blir det lite tråkigt när man inte har något speciellt att sträva efter.

Operations är helt klart det som känns mest givande i spelet, men shit dessa Cutscenes... Är det nån som vet om man kan editera någon settings fil för att få bort dom helt? man kan trycka spacebar när de har spelat ett tag för att skippa, men ändå känns det som helt onödig tid att om och om igen sitta och se/lyssna på samma sak, tappar man 1 minut per cutscene per match så är det på 60 matcher helt enkelt en förlorad timme på bara sitta där och bli frustrerad :-D, samma sak när spelet ska "räkna ihop" poängen man får efter varje match, dö seeeegt, presentera mina poäng och låt mig gå vidare till nästa omgång på en gång, vem har tid att sitta och titta på när spelet "räknar upp" poängen med multipliers etc, inte ett dugg spännande och det är heeeelt onödigt och ointressant feature.

Ja håller med att det blir lite enformigt efter ett tag tyvärr. Ändå nöjd med spelet för det är kul och ser fantastiskt ut men saknar lite variation på något sätt. BF4 är nog mer varierat sett till banorna, mycket pg.a tidsåldern. Inte så mycket att göra åt lixom ;D
Ser fram emot fler banor till BF1 !

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Brottas fortfarande med FPS drops och fryslagg. Jag blir inte klok på detta.

Rigg:
Asus 1070 GTX 8GB TURBO
SSD
i5 6600k 3.5 ghz
16 GB ddr4

Jag har:
- Senaste BIOS uppdateringen.
- Senaste drivrutinerna till grafikkortet.
- Provat ALLA möjliga grafikinställningar (har samma kassa fps och fryslag när jag kör allt på LOW) (60hz-144hz).
- Har klockat processorn till 4,1 gHz
- Provat att skriva in: "RenderDevice.RenderAheadLimit 2" "perfoverlay.drawfps 1" "gametime.maxvariablefps 65" i konsolen.
- Haft koll på CPU tempen, som har varit stabil. (Max 76C med 20 min med Prime95).
- Googlat till förbannelse, slitit mitt hår och svurit.
- DX11

Har en fps som ligger och harvar på 50-60, men vid eldstrider så hoppar den mellan 30-40. CPUn ligger och trampar på stadiga 95%-100% (och när den når 100% så fryser spelet i några sekunder).

Mitt sista kort i rockärmen är att installera win10, då jag för tillfället kör win7. Jag vet att prestandan kan höjas en aning med win10 (https://www.youtube.com/watch?v=DT7egYMyMaQ), men jag tror inte att det kommer lösa min fps från ostadiga 50 till 90 (90 fps, som jag läst att flertal andra har med liknande rigg).

Att CPUn når upp till 100% och fryser skiten, säger mig att den är en flaskhals. Men jag förstår inte varför det inte är någon skillnad mellan ULTRA och LOW?

Hur gör jag? Vad kan jag mer ha missat? Eller tror jag för lite om win10?

Är min rigg för kass för BF1?

Ska tillägga att jag har exakt samma problem med BF4, dock är fryslagget "mildare"

Ändrat CPU Load-Line Calibration(LLC) i bios till extreme/turbo så cpun verkligen har 100% ström för de låter som du får vdroop? Hjälpte mej med bf1 å oc. Ligger på 100% load på alla kärnorna med min 4690k@4,4ghz i bf1 kan va att du kör fullscreen också, fick köra borderless i betan minns ja, ser likadant ut som fullscreen dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Grafik/Atmosfär/Känsla/Prestanda/Optimering/Netcode får alla 10 av 10 poäng ifrån mig.

Lite enformigt dock, jag klarar max 1 timmars sessioner innan jag måste stänga av och göra något annat pga att alla slag utspelar sig exakt som slaget innan, 20 timmar in i spelet och man har inte upplevt någonting annorlunda än det man gjorde de första 15 minutrarna man spelade respektive karta, det är samma scenario om och om igen, inga överraskningar.

Även upplåsnings systemet av vapen gör att man inte blir lika "hooked" som man skulle kunna bli, när default vapnen i många klasser (iaf 2 klasser) anses vara dom bästa så får man lite "meh" känsla av det hela. Hade förväntat mig att man skulle kunna låsa upp mods för att kunna "skräddarsy" både vapen och utrustning i MYCKET större omfattning.

Man behöver i snitt göra 2 unlocks per klass max för att springa runt med "bästa" utrustningen som det är nu, om ens det, men det är kanske för att man inte vill att folk med mer speltid ska få något sorts övertag över andra som helt enkelt har mindre tid att lägga ner på spelet. Jag förstår det resonemanget, Men ändå så blir det lite tråkigt när man inte har något speciellt att sträva efter.

Operations är helt klart det som känns mest givande i spelet, men shit dessa Cutscenes... Är det nån som vet om man kan editera någon settings fil för att få bort dom helt? man kan trycka spacebar när de har spelat ett tag för att skippa, men ändå känns det som helt onödig tid att om och om igen sitta och se/lyssna på samma sak, tappar man 1 minut per cutscene per match så är det på 60 matcher helt enkelt en förlorad timme på bara sitta där och bli frustrerad :-D, samma sak när spelet ska "räkna ihop" poängen man får efter varje match, dö seeeegt, presentera mina poäng och låt mig gå vidare till nästa omgång på en gång, vem har tid att sitta och titta på när spelet "räknar upp" poängen med multipliers etc, inte ett dugg spännande och det är heeeelt onödigt och ointressant feature.

Jag får för mig att cutscenesen finns där för istället för en "Loading..." skärm. Likaså när den räknar upp poängen! Men jag kan ha fel

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Grafik/Atmosfär/Känsla/Prestanda/Optimering/Netcode får alla 10 av 10 poäng ifrån mig.

Lite enformigt dock, jag klarar max 1 timmars sessioner innan jag måste stänga av och göra något annat pga att alla slag utspelar sig exakt som slaget innan, 20 timmar in i spelet och man har inte upplevt någonting annorlunda än det man gjorde de första 15 minutrarna man spelade respektive karta, det är samma scenario om och om igen, inga överraskningar.

Även upplåsnings systemet av vapen gör att man inte blir lika "hooked" som man skulle kunna bli, när default vapnen i många klasser (iaf 2 klasser) anses vara dom bästa så får man lite "meh" känsla av det hela. Hade förväntat mig att man skulle kunna låsa upp mods för att kunna "skräddarsy" både vapen och utrustning i MYCKET större omfattning.

Man behöver i snitt göra 2 unlocks per klass max för att springa runt med "bästa" utrustningen som det är nu, om ens det, men det är kanske för att man inte vill att folk med mer speltid ska få något sorts övertag över andra som helt enkelt har mindre tid att lägga ner på spelet. Jag förstår det resonemanget, Men ändå så blir det lite tråkigt när man inte har något speciellt att sträva efter.

Operations är helt klart det som känns mest givande i spelet, men shit dessa Cutscenes... Är det nån som vet om man kan editera någon settings fil för att få bort dom helt? man kan trycka spacebar när de har spelat ett tag för att skippa, men ändå känns det som helt onödig tid att om och om igen sitta och se/lyssna på samma sak, tappar man 1 minut per cutscene per match så är det på 60 matcher helt enkelt en förlorad timme på bara sitta där och bli frustrerad :-D, samma sak när spelet ska "räkna ihop" poängen man får efter varje match, dö seeeegt, presentera mina poäng och låt mig gå vidare till nästa omgång på en gång, vem har tid att sitta och titta på när spelet "räknar upp" poängen med multipliers etc, inte ett dugg spännande och det är heeeelt onödigt och ointressant feature.

Lite enformigt, men sitter ändå där 5 timmar senare... Tycker det påminner en del de första battlefield, då blandat med allt det bra från de nya.

Hoppas verkligen att de kommer fler vapen och kartor med tiden. Dock bra att det inte finns någon thermal sight etc, utan alla spelar på samma villkor, och de flesta vapnen (vad jag vet) har sina styrkor, alla springer inte runt med samma utrustning, i BF4 medförde inte det större utbudet någon större variation.

Håller med! Speciellt när cutscenes för mig inte fungerar som de ska, visas halvt om halvt, med bild och text i otakt med ljudet. För postgame uppräkningen så laddas ju ändå nya kartan där, så spelar i mina ögon ingen roll att det tar lite extra tid med animationer och dylikt. Vet inte om operations skulle gå snabbare att ladda utan cutscenes, kanske skulle vi sitta där och kolla på "loading" istället.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Har för första gången på länge riktigt kul i ett Battlefield spel! Tyckte BF3 och BF4 var "Meh".

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

@drwlz:

måste bara säga att detta spel är en enorm besvikelse på alla fronter
grafiken är ok i vissa situationer men jösses att dom ens kan ta betalt för detta spel är ett skämt
jag kommer iallafall aldrig mer köpa kommande battlefield versioner efter detta

glad för er människor som uppskattar spelet all ära till er

Men HUR I H-VETE kan man släppa ett spel med så mycket buggar och komma undan med det
att man sen på toppen av det kräver hutlösa pengar för spelet är för mig ett mysterium

Tex . hitboxen i detta spel är urusel vapnen är inte balanserade över huvud taget
pistol vs auto = ja ni vet svaret
ingen tanke bakom hit detection på avstånd eller närstrid ,galet kasst server system som fortsätter med samma bugg skit som i BF3 och BF4
Ping-fördel för dom med skit ping vilket gör att servarna är ostabila etc

Samma för dessa stackars spelare som pumpat in pengar i sin rigg och inte kan spela spelet pga
muppiga drivrutiner och ett halvfärdigt spel där man inte ens kan välja HC eller normal
kladdig balans emellan skuggor svärta och ljus och distans i grafiken
minnesläckor på både video minnet och ram minnet och enorm överdriven användning av CPU
Detta spel är ett skämt på hög nivå . det känns som ett portat Tv-spel enligt mig och jag vet flera som känner samma känsla . DICE har helt enkelt lämnat sina spelare på PC fronten totalt enligt mig , det enda dom tänker på dessa dagar är att tjäna pengar . glömmer aldrig Battlefield 2 eller 2142 etc . dessa spel var genom tänkta på en helt annan nivå . och när det kom till ping skillnad emellan spelare , då var de som de skall vara har du skit ping =suck it o skaffa bättre nät
förstör inte för alla andra som verkligen viger all sin fritid och plånbok för att kunna spela men blivit berövade totalt .vet att enormt många kanske är nöjda med spelet . tycker dock synd om er som inte vart med från början och fått sett , hur ett multiplayer spel skall fungera .
Gamla Battlefield spelen funka bättre .att man sedan 2016 inte kan få en netcode och funka och en drivrutin för grafik korten som finns på marknaden att vara stabil är ett stoooooort skämt
Skärpning Dice utan era fans skulle ni inte ha en krona ni skulle inte näs existera i spel världen

Tänk om spelutvecklarna kunde slutföra spelen och balansera hela multiplayer delen och sedan utöver de ha en fungerande tickrate och netcode i spelet .Det är ju liksom det som skapar ett multiplayer spel . men det verkar som att det struntar dom i .

Tickrate = alla som spelat Cs tex vet vilken enorm skillnad det är
att man sedan som i ett spel som Battlefield har så låg rate med såååå mycket mer spelare som 64 på en karta är dåååååååååligt

Avslutar detta med att önska er alla andra som gillar spelet trots allt detta att ha en fortsatt trevlig upplevelse av detta spel .

Permalänk
Medlem

@mattias östlund:

Jag upplever inget utav dom problemet du nämner, men det verkar uppenbarligen vara buggigt för många andra.

Tycker dock att dom har gjort "hip fire" alldeles för pricksäkert. Passar inte in i ett spel som BF enligt mig (lite battlefront över det hela).

Hur som helst så träffar mina skott som jag vill, har aldrig märkt någon konstig hit detection eller liknande. Det är ju olika i alla spel och man anpassar sig därefter. Quake Live, CS:GO, CoD, BF, Unreal Tournament, Overwatch osv har alla sin egen "känsla".

Vapen kommer garanterat att balanseras allt eftersom, precis som i BF4.

Trist att det verkar fungera så dåligt för dig.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

@drwlz:
Fungerar inte dåligt allt flyter som det skall på den nivå dom kan göra sina spel
men som spel utvecklare inte vet skillnaden på hur ett vapen beter sig och vilken skada det ger vid en träff är ju beklagligt enligt mig , hahahah
Ä besviken att dom inte testar spelet fullt ut innan dom släpper det
alla deras kunder som betalt för ett spel och en helt ny dator och dom kan inte spela spelet pga av att spel utvecklarna inte fixat spelet fullt ut

ett bra exempel , skulle vilja se någon som köpt en bil tex och sedan får den levererad hem
för att sedan använda och när dom skall starta bilen upptäcker dom att det finns ju ingen ratt i bilen och inga pedaler tex gas eller broms . men de är ju en bil iallafall from dom till svars när dom ringer och frågar hahahahaah , det är dagens spel . inte genomtänkt alls före dom släpps

Permalänk

Tycker att Bf1 e riktigt bra. Köpte det igår. Men allt skit snack i chaten under spel som fortfarande håller på ang varför man gör si o så och personliga påhopp. När ska folk växa upp o bara njuta av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

@drwlz:

måste bara säga att detta spel är en enorm besvikelse på alla fronter
grafiken är ok i vissa situationer men jösses att dom ens kan ta betalt för detta spel är ett skämt
jag kommer iallafall aldrig mer köpa kommande battlefield versioner efter detta

glad för er människor som uppskattar spelet all ära till er

Men HUR I H-VETE kan man släppa ett spel med så mycket buggar och komma undan med det
att man sen på toppen av det kräver hutlösa pengar för spelet är för mig ett mysterium

Tex . hitboxen i detta spel är urusel vapnen är inte balanserade över huvud taget
pistol vs auto = ja ni vet svaret
ingen tanke bakom hit detection på avstånd eller närstrid ,galet kasst server system som fortsätter med samma bugg skit som i BF3 och BF4
Ping-fördel för dom med skit ping vilket gör att servarna är ostabila etc

Samma för dessa stackars spelare som pumpat in pengar i sin rigg och inte kan spela spelet pga
muppiga drivrutiner och ett halvfärdigt spel där man inte ens kan välja HC eller normal
kladdig balans emellan skuggor svärta och ljus och distans i grafiken
minnesläckor på både video minnet och ram minnet och enorm överdriven användning av CPU
Detta spel är ett skämt på hög nivå . det känns som ett portat Tv-spel enligt mig och jag vet flera som känner samma känsla . DICE har helt enkelt lämnat sina spelare på PC fronten totalt enligt mig , det enda dom tänker på dessa dagar är att tjäna pengar . glömmer aldrig Battlefield 2 eller 2142 etc . dessa spel var genom tänkta på en helt annan nivå . och när det kom till ping skillnad emellan spelare , då var de som de skall vara har du skit ping =suck it o skaffa bättre nät
förstör inte för alla andra som verkligen viger all sin fritid och plånbok för att kunna spela men blivit berövade totalt .vet att enormt många kanske är nöjda med spelet . tycker dock synd om er som inte vart med från början och fått sett , hur ett multiplayer spel skall fungera .
Gamla Battlefield spelen funka bättre .att man sedan 2016 inte kan få en netcode och funka och en drivrutin för grafik korten som finns på marknaden att vara stabil är ett stoooooort skämt
Skärpning Dice utan era fans skulle ni inte ha en krona ni skulle inte näs existera i spel världen

Tänk om spelutvecklarna kunde slutföra spelen och balansera hela multiplayer delen och sedan utöver de ha en fungerande tickrate och netcode i spelet .Det är ju liksom det som skapar ett multiplayer spel . men det verkar som att det struntar dom i .

Tickrate = alla som spelat Cs tex vet vilken enorm skillnad det är
att man sedan som i ett spel som Battlefield har så låg rate med såååå mycket mer spelare som 64 på en karta är dåååååååååligt

Avslutar detta med att önska er alla andra som gillar spelet trots allt detta att ha en fortsatt trevlig upplevelse av detta spel .

Håller inte med om en enda av dina punkter faktiskt. Att klaga på hitbox och netcode i BF1 känns mer som keyboard rage än något som beskriver spelet.

Men trist att du köpte och inte gillade spelet.

Permalänk

@SuperDiver:

Du har helt rätt i det
men tycker att spel utvecklarna begår rent ut sagt ett brott när dom tar betalt för ett icke färdigt spel fullt med samma skitfel dom har haft i tex deras 3 senaste versioner . Bad company , Bf3 och Bf4 och nu Bf1 .
Server systemet sugen p..g samma som nätverks balansen i spelet mellan spelare och server etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

måste bara säga att detta spel är en enorm besvikelse på alla fronter
grafiken är ok i vissa situationer men jösses att dom ens kan ta betalt för detta spel är ett skämt
jag kommer iallafall aldrig mer köpa kommande battlefield versioner efter detta

glad för er människor som uppskattar spelet all ära till er

Men HUR I H-VETE kan man släppa ett spel med så mycket buggar och komma undan med det
att man sen på toppen av det kräver hutlösa pengar för spelet är för mig ett mysterium

Tex . hitboxen i detta spel är urusel vapnen är inte balanserade över huvud taget
pistol vs auto = ja ni vet svaret
ingen tanke bakom hit detection på avstånd eller närstrid ,galet kasst server system som fortsätter med samma bugg skit som i BF3 och BF4
Ping-fördel för dom med skit ping vilket gör att servarna är ostabila etc

Samma för dessa stackars spelare som pumpat in pengar i sin rigg och inte kan spela spelet pga
muppiga drivrutiner och ett halvfärdigt spel där man inte ens kan välja HC eller normal
kladdig balans emellan skuggor svärta och ljus och distans i grafiken
minnesläckor på både video minnet och ram minnet och enorm överdriven användning av CPU
Detta spel är ett skämt på hög nivå . det känns som ett portat Tv-spel enligt mig och jag vet flera som känner samma känsla . DICE har helt enkelt lämnat sina spelare på PC fronten totalt enligt mig , det enda dom tänker på dessa dagar är att tjäna pengar . glömmer aldrig Battlefield 2 eller 2142 etc . dessa spel var genom tänkta på en helt annan nivå . och när det kom till ping skillnad emellan spelare , då var de som de skall vara har du skit ping =suck it o skaffa bättre nät
förstör inte för alla andra som verkligen viger all sin fritid och plånbok för att kunna spela men blivit berövade totalt .vet att enormt många kanske är nöjda med spelet . tycker dock synd om er som inte vart med från början och fått sett , hur ett multiplayer spel skall fungera .
Gamla Battlefield spelen funka bättre .att man sedan 2016 inte kan få en netcode och funka och en drivrutin för grafik korten som finns på marknaden att vara stabil är ett stoooooort skämt
Skärpning Dice utan era fans skulle ni inte ha en krona ni skulle inte näs existera i spel världen

Tänk om spelutvecklarna kunde slutföra spelen och balansera hela multiplayer delen och sedan utöver de ha en fungerande tickrate och netcode i spelet .Det är ju liksom det som skapar ett multiplayer spel . men det verkar som att det struntar dom i .

Tickrate = alla som spelat Cs tex vet vilken enorm skillnad det är
att man sedan som i ett spel som Battlefield har så låg rate med såååå mycket mer spelare som 64 på en karta är dåååååååååligt

Avslutar detta med att önska er alla andra som gillar spelet trots allt detta att ha en fortsatt trevlig upplevelse av detta spel .

Visst har du rätt i vissa punkter men som BF veteran som du så håller jag inte med om allt.

Spelet är grafiskt snyggt med mycket god hitreg och jag gillar verkligen att spela spelet. Flyter på bra nu när servrarna ligger på 60Hz. Visst tycker jag att det var bättre förr med teamplay m.m. Men om du tittar på denna video så ger Battle(non)sense en bra förklaring till varför jag känner så. 5:54 in i videon börjar han förklara. https://www.youtube.com/watch?v=bjbh248x_kA

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

@mattias östlund:

Är det något speciellt vapen du tycker är kasst eller menar du alla vapen generellt?

Här är en bra sida som visar detaljerad information för alla klassers vapen. Skada, utgångshastighet och skott per minut m.m.
http://symthic.com/bf1-weapon-charts

Automatico M1918 är t.ex riktigt bra i närstrid men tappar snabbt skada (effektivast upp till 12 meter).
http://www.youtube.com/watch?v=NSwcpPCkjvc&t=2m30s

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

allt beror naturligtvis på hur man spelar spelet . kör man i ett och rör sig fort så hänger inte spelet med . vet ej hur ni andra tycker. har gjort en massa tester i spelet både under betan och efter dom släppt det. både med win 7 win 8 win 8.1 win 10 etc
har även provat 2 way sli 3way sli . och enkel kort . kort jag provat gtx 1070 sli , gtx 1070 singel
gtx 1080 . gtx 680 3way sli . gtx 670 way sli . etc
har tom även provat med olika nätverks uppkopplingar på olika ställen hos vänner o bekanta samma sak överlag .
men det är sjukt dåligt gjort enligt mig . har spelat fps multiplayer måååååånga år . så jag anser att jag vet vad ja pratar men smaken är som baken delad . menar med inlägget att dom tänker pengar mer än att fixa spelet helt innan dom släpper det .

Permalänk
Avstängd

@drwlz:

Automatico trench är ju trasig.

Går att skjuta hur långt som helst och träffa utan att sikta. Knappt rekyl heller. Mitt favoritvapen helt klart.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

@drwlz:

måste bara säga att detta spel är en enorm besvikelse på alla fronter
grafiken är ok i vissa situationer men jösses att dom ens kan ta betalt för detta spel är ett skämt
jag kommer iallafall aldrig mer köpa kommande battlefield versioner efter detta

glad för er människor som uppskattar spelet all ära till er

Men HUR I H-VETE kan man släppa ett spel med så mycket buggar och komma undan med det
att man sen på toppen av det kräver hutlösa pengar för spelet är för mig ett mysterium

Tex . hitboxen i detta spel är urusel vapnen är inte balanserade över huvud taget
pistol vs auto = ja ni vet svaret
ingen tanke bakom hit detection på avstånd eller närstrid ,galet kasst server system som fortsätter med samma bugg skit som i BF3 och BF4
Ping-fördel för dom med skit ping vilket gör att servarna är ostabila etc

Samma för dessa stackars spelare som pumpat in pengar i sin rigg och inte kan spela spelet pga
muppiga drivrutiner och ett halvfärdigt spel där man inte ens kan välja HC eller normal
kladdig balans emellan skuggor svärta och ljus och distans i grafiken
minnesläckor på både video minnet och ram minnet och enorm överdriven användning av CPU
Detta spel är ett skämt på hög nivå . det känns som ett portat Tv-spel enligt mig och jag vet flera som känner samma känsla . DICE har helt enkelt lämnat sina spelare på PC fronten totalt enligt mig , det enda dom tänker på dessa dagar är att tjäna pengar . glömmer aldrig Battlefield 2 eller 2142 etc . dessa spel var genom tänkta på en helt annan nivå . och när det kom till ping skillnad emellan spelare , då var de som de skall vara har du skit ping =suck it o skaffa bättre nät
förstör inte för alla andra som verkligen viger all sin fritid och plånbok för att kunna spela men blivit berövade totalt .vet att enormt många kanske är nöjda med spelet . tycker dock synd om er som inte vart med från början och fått sett , hur ett multiplayer spel skall fungera .
Gamla Battlefield spelen funka bättre .att man sedan 2016 inte kan få en netcode och funka och en drivrutin för grafik korten som finns på marknaden att vara stabil är ett stoooooort skämt
Skärpning Dice utan era fans skulle ni inte ha en krona ni skulle inte näs existera i spel världen

Tänk om spelutvecklarna kunde slutföra spelen och balansera hela multiplayer delen och sedan utöver de ha en fungerande tickrate och netcode i spelet .Det är ju liksom det som skapar ett multiplayer spel . men det verkar som att det struntar dom i .

Tickrate = alla som spelat Cs tex vet vilken enorm skillnad det är
att man sedan som i ett spel som Battlefield har så låg rate med såååå mycket mer spelare som 64 på en karta är dåååååååååligt

Avslutar detta med att önska er alla andra som gillar spelet trots allt detta att ha en fortsatt trevlig upplevelse av detta spel .

Grafik OK? kör spelet på ultra och det är nog det snyggaste spelet jag spelat någonsin. De enda buggarna jag märkt av handlade om låga fps men det är nu löst för min del. Jag kör scout och har inte märkt något fel med hitboxen, du kanske borde bli lite bättre på att sikta? Pingfördel är det i alla spel för de som har hög latency. min i7 3770k @4,6ghz brukar ligga runt 50-60%cpu när spelar, vilket betyder att den dessutom oklockad borde klara det, min cpu är 4 år gammal. Du kanske borde ge spelet lite mer tid så att de hinner patcha det, jag tycker hela ditt inlägg är överdrivet. Battlefield 1 är helt klart ett steg i rätt riktning för EA.

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

En nybörjar fråga😃 Detta med battlepack hur funkar det? Alltså jag har öppnat några stycken, men när jag sedan går in på min soldat för att välja dem nya vapnen som jag fått i battlepack, så finns inte vapnena med att välja på? 😕 tacksam för hjälp 😃

Permalänk

@blackis:

videon han visar , visar än en gång till och med hur kasst det är internet ikoner på kasst nät och paket loss samma som Bf4 . samtidigt som han oxå pratar att dom har fixat det . tyckte jag var humor tack du gjorde min dag bättre hahahahah
Men tack för din humanitära sida att försöka hjälpa det uppskattas . lycka till och hoppas du njuter av spelet

Permalänk
Medlem

@lakej:

Har inte lirat med den alls faktiskt, kollade bara symthic-statsen.

Kanske dags att låsa upp

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

@Zaion:

spel upplägget är i rätt riktning håller med dig . men dom har inte åtgärdat samma kommande skit fel dom haft i sina tidigare spel . lite roligt dock att du rekommenderar mig att bli bättre på att sikta . har spelat sådana här spel sen typ första quake på pc etc . spelen idag byggs mer på att försöka fixa ögon godis men taskig spel känsla och handling o hitbox och nätverks funktion i spelet

Enormt skamligt tycker jag då det tjänar enormt med pengar på ett spel fullt med buggar som återkommer på samma sätt som deras tidigare versioner