Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu får det fan vara nog... måste sluta med denna idioti!

Har gluttat igenom denna tråd av och till en längre period, men förstår inte varför jag inte slagit till? Har en arbetskamrat som kör på e-cigg och har ställt en massa frågor fram och tillbaks utan att ta tag i saken... har kört vidare på min äckliga standardcigg.

Till en början så behöver jag inget märkvärdigt, det får bli i ett senare skede

Vad behövs till en början? Hur länge räcker en liten vätskeburk? Går dessa att köpa lite här och där eller lär man beställa? Nån snäll själ får gärna ge mig ett par tips med länkar som man kan kika lite på och som kan agera bollplank med mina kommande dumma frågor

Tack på förhand!

Svårt att säga hur länge juicen räcker. Det beror på hur mycket du puffar och vad du har för utrustning, mer än 10ml om dagen är inte omöjligt om man har lite bättre prylar
Det finns några vapebutiker i Sverige men inte i Sundsvall vad jag sett, så juice får du nog beställa.

Tycker du borde kika på Aspire Premium kit, många som börjar där och det rekommenderas ofta. Och du får dessutom 20ml gratis juice om du köper härifrån: http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Liquidvoyage är juicer gjorda i Sverige och de smakar riktigt bra

Edit: Det kittet lär inte dra i sig stora mängder juice heller kan jag tänka mig. Och angående nikotinstyrka bör du nog köra med 12 eller 18mg till det kittet. Liquidvoyage kör även Black Friday idag, använd koden "Black".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Svårt att säga hur länge juicen räcker. Det beror på hur mycket du puffar och vad du har för utrustning, mer än 10ml om dagen är inte omöjligt om man har lite bättre prylar
Det finns några vapebutiker i Sverige men inte i Sundsvall vad jag sett, så juice får du nog beställa.

Tycker du borde kika på Aspire Premium kit, många som börjar där och det rekommenderas ofta. Och du får dessutom 20ml gratis juice om du köper härifrån: http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Liquidvoyage är juicer gjorda i Sverige och de smakar riktigt bra

Edit: Det kittet lär inte dra i sig stora mängder juice heller kan jag tänka mig. Och angående nikotinstyrka bör du nog köra med 12 eller 18mg till det kittet. Liquidvoyage kör även Black Friday idag, använd koden "Black".

I took your word for it... beställt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

I took your word for it... beställt

Bara att höra av dig om du funderar över något

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Bara att höra av dig om du funderar över något

Hur ofta behöver vissa saker bytas ut?

Om man kollar på de ingående delarna i paketet där. Vilka saker är slitagesaker och behöver bytas ut med jämna mellanrum? Kan det vara bra att ha dubletter på nåt just in case?

Hur mycket vätska går det åt på en vecka... om du höftar en ungefärlig siffra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Hur ofta behöver vissa saker bytas ut?

Om man kollar på de ingående delarna i paketet där. Vilka saker är slitagesaker och behöver bytas ut med jämna mellanrum? Kan det vara bra att ha dubletter på nåt just in case?

Hur mycket vätska går det åt på en vecka... om du höftar en ungefärlig siffra.

Ja det som behöver bytas ut är ju coils, eller förbrännare som det kallas, men du ska få med extra med det kitet. Mer än det så är det bara att ladda batteriet och fylla på juice när det behövs
Hur länge en coil håller är lite olika beroende på utrustning men du kan väl räkna med ett par tre veckor iaf på en coil.

Nu har ju jag inte haft något som liknar kitet du beställt då jag hoppade över det stadiet och gick direkt på törstigare prylar, så jag vet faktiskt inte. Men jag kan dra en gissning på 20ml i veckan kanske? Någon annan kan säkert svara på det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Hur ofta behöver vissa saker bytas ut?

Om man kollar på de ingående delarna i paketet där. Vilka saker är slitagesaker och behöver bytas ut med jämna mellanrum? Kan det vara bra att ha dubletter på nåt just in case?

Hur mycket vätska går det åt på en vecka... om du höftar en ungefärlig siffra.

Sedan rekommenderar jag att kika på lite youtubevideos där de visar hur du ska handskas med den.
Det absolut viktigaste när du sätter i en ny coil är att du primar den, dvs blöter ner den med juice och låter den suga åt sig i tanken ett tag innan du börjar blossa. Om bomullen inte är blöt så kommer den att brännas (dry hit) och det smakar verkligen inte bra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Sedan rekommenderar jag att kika på lite youtubevideos där de visar hur du ska handskas med den.
Det absolut viktigaste när du sätter i en ny coil är att du primar den, dvs blöter ner den med juice och låter den suga åt sig i tanken ett tag innan du börjar blossa. Om bomullen inte är blöt så kommer den att brännas (dry hit) och det smakar verkligen inte bra.

Några bra informativa videos att dela med dig av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja det som behöver bytas ut är ju coils, eller förbrännare som det kallas, men du ska få med extra med det kitet. Mer än det så är det bara att ladda batteriet och fylla på juice när det behövs
Hur länge en coil håller är lite olika beroende på utrustning men du kan väl räkna med ett par tre veckor iaf på en coil.

Nu har ju jag inte haft något som liknar kitet du beställt då jag hoppade över det stadiet och gick direkt på törstigare prylar, så jag vet faktiskt inte. Men jag kan dra en gissning på 20ml i veckan kanske? Någon annan kan säkert svara på det

3 veckor låter lite väl, Skulle säga 1-2 veckor om du använder den dagligen hela dagen så 1 vecka på ett ungefär.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Några bra informativa videos att dela med dig av?

https://www.youtube.com/watch?v=38L6E9bgP7w

Nu tycker jag dock att han gör ett fel, han låter inte coilsen stå och dra åt sig juice ordentligt innan han drar första blosset. Vänta minst 5 minuter. Och vill du snabba på det så kan du droppa ett par droppar juice direkt på bomullen inuti coilen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

3 veckor låter lite väl, Skulle säga 1-2 veckor om du använder den dagligen hela dagen så 1 vecka på ett ungefär.

Se där, trodde de skulle hålla längre. Tänkte då Atlantis coilsen verkar hålla längre än så.
Men som sagt, aldrig ägt denna tank tidigare så var bara en gissning.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Nu beställde jag bara två 10ml-flaskor... kanske borde beställt lite mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu beställde jag bara två 10ml-flaskor... kanske borde beställt lite mer

10ml blir bra, då vet du om du ska ha mer om dem smakerna eller inte sen också, är ju bara 1-2 leverans dagar så

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu beställde jag bara två 10ml-flaskor... kanske borde beställt lite mer

Så länge ordern inte är behandlad då kan du nog slänga in mer juice om du kontaktar honom. Jag glömde köpa batterier sist jag beställde av honom och det var inga problem att kasta in ett par batterier också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zippeer:

10ml blir bra, då vet du om du ska ha mer om dem smakerna eller inte sen också, är ju bara 1-2 leverans dagar så

Ahh så pass "nära". Då är det lugnt

Permalänk
Entusiast

Hur gör ni alla när ni puffar på? Offentliga utrymmen, inomhus (ja inte ert hem eller bil), direkt runt andra människor osv? Vad får ni för reaktioner från folk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Hur gör ni alla när ni puffar på? Offentlig utrymmen, inomhus (ja inte ert hem eller bil), direkt runt andra människor osv? Vad får ni för reaktioner från folk?

Att puffa inomhus utanför det egna/vänners hem är mer eller mindre big no-no. Dels pga. att folk kommer tro du är dum i huvudet, men främst för att det riskerar att sätta igång brandlarm.
Allmänheten ser en nog precis som vilken annan rökare som helst, fast med någon skum mackapär i handen istället för en cigg. På rökrutan får man ofta frågor kring hur det funkar, vad det smakar och vad det är.

Personligen gillar jag inte att puffa så mycket bland folk, pga. uppmärksamheten. Brukar dölja e-ciggen så gott jag kan om det ska puffas bland folk ^^
Men det är en hobby med ökande antal utövare, har jag märkt.

Visa signatur

---

Permalänk
Entusiast

Fördelningen VG/PG... är det en individuell sak, har det att göra med olika smaker eller varför är den 25/75 i den ena men 50/50 i den andra?

Nevermind... googlade lite

http://vaping360.com/pg-vs-vg-what-is-the-difference-and-what...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Fördelningen VG/PG... är det en individuell sak, har det att göra med olika smaker eller varför är den 25/75 i den ena men 50/50 i den andra?

https://www.youtube.com/watch?v=2-Z7oNholrw&t=0m59s

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Se där, trodde de skulle hålla längre. Tänkte då Atlantis coilsen verkar hålla längre än så.
Men som sagt, aldrig ägt denna tank tidigare så var bara en gissning.

Coilen i sig håller längre men bomullen måste ju fortfarande bytas som om man inte vill in och byta bomull så bör man byta efter ca 1-2 veckor.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Hur gör ni alla när ni puffar på? Offentliga utrymmen, inomhus (ja inte ert hem eller bil), direkt runt andra människor osv? Vad får ni för reaktioner från folk?

Jag gör precis likadant som när jag var rökare, förutom att jag numera vejpar inomhus istället för att gå ut i kylan och röka
Man kan ju få lite roliga blickar när man vejpar ute på stan o sådär.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Liquidvoyage kör även Black Friday idag, använd koden "Black".

Tack för tipset, passade också på o beställa därifrån

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

3 veckor låter lite väl, Skulle säga 1-2 veckor om du använder den dagligen hela dagen så 1 vecka på ett ungefär.

Ungefär så enligt min erfarenhet också. Beställde nya coils innan helgen, trodde de skulle dyka upp på fredag, men icke. Hade en extra, men den visade sig vara defekt. Så jag har varit tvungen att använda en förbrukad coil. Den går fortfarande att vapea med (nåja), men det som händer är att smaken uteblir helt. Tänkte att det kanske kunde vara intressant o veta.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Ungefär så enligt min erfarenhet också. Beställde nya coils innan helgen, trodde de skulle dyka upp på fredag, men icke. Hade en extra, men den visade sig vara defekt. Så jag har varit tvungen att använda en förbrukad coil. Den går fortfarande att vapea med (nåja), men det som händer är att smaken uteblir helt. Tänkte att det kanske kunde vara intressant o veta.

Börja skruva egna coils så slipper du vänta på post

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hur mycket vaping vätska gör ni av med på en dag?
Själv så suger jag på min Atlantis mest hela dagarna.
Ca: 12-15ml /dag går det åt. Är det normalt?
Frugan blir halvgalen för att fönsterrutorna blir grå/immiga på en vecka i vardagsrummet efter mitt puffande.
/Edit: Nic level 6 RuM från Yaeliq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Hur mycket vaping vätska gör ni av med på en dag?
Själv så suger jag på min Atlantis mest hela dagarna.
Ca: 12-15ml /dag går det åt. Är det normalt?
Frugan blir halvgalen för att fönsterrutorna blir grå/immiga på en vecka i vardagsrummet efter mitt puffande.
/Edit: Nic level 6 RuM från Yaeliq

Låter rätt normalt. Min tank rymmer 5ml som tar slut inom 2-3 timmar sen fyller jag på igen och då puffar jag på hela dagen, vet inte exakt hur mycket, bryr mig inte så värst heller då jag aldrig skulle sluta puffa för att det drar för mycket juice.
Sen beror det också lite på vad du har för RDA/RTA, vissa kan verkligen dra mängder med juice medan andra bara drar det du själv puffar.

Men jag skulle rekommendera dig att påminna din fruga hur mycket bättre det är att vapea än att röka vanliga cancerpinnar

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Hur mycket vaping vätska gör ni av med på en dag?
Själv så suger jag på min Atlantis mest hela dagarna.
Ca: 12-15ml /dag går det åt. Är det normalt?
Frugan blir halvgalen för att fönsterrutorna blir grå/immiga på en vecka i vardagsrummet efter mitt puffande.
/Edit: Nic level 6 RuM från Yaeliq

Drar i mig ungefär samma mängder med min Crown, blir bra dyrt när man inte blandar själv haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jäklar vad ni blossar på fint! Har suttit å vejpat på 30ml juice i snart 2 veckor

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Jäklar vad ni blossar på fint! Har suttit å vejpat på 30ml juice i snart 2 veckor

Det beror nog mycket på vad man kör för utrustning också Vad använder du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det beror nog mycket på vad man kör för utrustning också Vad använder du?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag förstår det, kör Nautilus mini kittet, började med vaping nyligt.
Dock beställt ijust 2 kittet för jag vart sugen att testa sub ohm

fick även hem 2 nya juicer idag ena verkar dock läkt lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Jo jag förstår det, kör Nautilus mini kittet, började med vaping nyligt.
Dock beställt ijust 2 kittet för jag vart sugen att testa sub ohm

fick även hem 2 nya juicer idag ena verkar dock läkt lite
http://i.imgur.com/x2Mwyd2.jpg

Ijust2 är rätt trevlig, oslagbar för pengen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden