Permalänk
Avstängd

vapemail idag, ett gäng RDA's från fasttech: från vänster till höger: "the stumpy" klon, derringer klon, sapor äkta, velocity klon och en till äkta sapor. Imorgon blir det att bygga och wicka..

"Familjefoto", ett par attys och någon mod är på villovägar = ligger i bilen..:

Snabbrecension:
sapor kan du overdrippa

utan att den läcker det minsta då lufthålen inte sitter i botten, har både clouds och smak men skulle katogisera den som en smak rda. Byggde en inte alls perfekt paralell bygge som synes men smaken slår nog det mesta i rda kategorien. Gillar den mycket, velocity, mutation x v4 och denna är mina favorit rda's hitills. Rekommenderas, speciellt som en äkta sapor är så pass billig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Trevligt! Får man fråga varifrån du köpte den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Trevligt! Får man fråga varifrån du köpte den?

Joytech UK http://www.joyetech.co.uk/
Men jag har sett att det finns billigare. Valde mest det dyrare alternativet för att det var inom EU istället för att beställa från staterna, vilket konstigt nog är billigare även när frakten ligger på 350kr.
Men jag tror det går att få tag på billigare även UK som får in på lager nu, fanns bara joytech som hade pre-order.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Joytech UK http://www.joyetech.co.uk/
Men jag har sett att det finns billigare. Valde mest det dyrare alternativet för att det var inom EU istället för att beställa från staterna, vilket konstigt nog är billigare även när frakten ligger på 350kr.
Men jag tror det går att få tag på billigare även UK som får in på lager nu, fanns bara joytech som hade pre-order.

Tack, finns inte på lager nu. Tvekar lite mellan denna och en Vaporflask SX. Inte hittat någon av dem på lager någonstans än dock.
edit: tror jag fick tag i den sista de hade på lager, blev något fel på betalningen första försöket men såg att den låg kvar bland mina ordrar så försökte en gång till då gick det bra.. Hur som så är den beställd.
Följde ju med 3st VCT4 för £169.99, inte så farligt dyrt ändå. Har även en "Jay Bo Designs - Indestructible Atty" på ingång från esmokes.se som kommer se perfekt ut på den..

Permalänk
Medlem

Är det nu dna200 produkterna börjar rassla loss på marknaden?? eller nån som vet vilka som har på gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tack, finns inte på lager nu. Tvekar lite mellan denna och en Vaporflask SX. Inte hittat någon av dem på lager någonstans än dock.
edit: tror jag fick tag i den sista de hade på lager, blev något fel på betalningen första försöket men såg att den låg kvar bland mina ordrar så försökte en gång till då gick det bra.. Hur som så är den beställd.
Följde ju med 3st VCT4 för £169.99, inte så farligt dyrt ändå. Har även en "Jay Bo Designs - Indestructible Atty" på ingång från esmokes.se som kommer se perfekt ut på den..

Tror du kommer bli riktigt nöjd. Går lite diskussioner kring batteritiden på Reuleaux i stil med 3x18650 inte levererar riktigt lika bra som ett lipo pack. Men jag personligen har lite sämre batteritid och smidigt och enkelt kan byta batterier och ladda externt.
Men byggkvalitén är toppklass och ligger väldigt bra i handen. Jag hade dock önskat att den inte var så hal, att det var lite räfflor på batteriluckan för den är tung som en tegelsten och känns som den lätt kan slinka ur näven.

Skrivet av lejon74:

Är det nu dna200 produkterna börjar rassla loss på marknaden?? eller nån som vet vilka som har på gång?

Finns en hel del dna200 på marknaden och har funnits ett tag nu.
De vanligaste är nog:
Volcano Lavabox
Vaporshark
Reuleaux
Hcigar VT200
VapeCige VTbox200
Lost Vape Efusion
Hana Modz V200

Permalänk
Medlem

Någon som har en iPV3 Li 165W som de vill sälja? Hör av dig i PM

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Tror du kommer bli riktigt nöjd. Går lite diskussioner kring batteritiden på Reuleaux i stil med 3x18650 inte levererar riktigt lika bra som ett lipo pack. Men jag personligen har lite sämre batteritid och smidigt och enkelt kan byta batterier och ladda externt.
Men byggkvalitén är toppklass och ligger väldigt bra i handen. Jag hade dock önskat att den inte var så hal, att det var lite räfflor på batteriluckan för den är tung som en tegelsten och känns som den lätt kan slinka ur näven.

Tror batteritiden räcker till för mig, fördelen med 18650's är att det är lätt att ha med sig tre extra om det skulle behövas. Ser fram emot att få hem den, den är skickad så bör väl komma nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tror batteritiden räcker till för mig, fördelen med 18650's är att det är lätt att ha med sig tre extra om det skulle behövas. Ser fram emot att få hem den, den är skickad så bör väl komma nästa vecka.

Precis det är smidigt att ha med sig extra batterier om man är på vift. Köpte du med VTC4?
Många lovordar HG2 så jag sitter i tankarna och skaffa sådana också.
Jag är galet nöjd just nu. Den enda kluriga är att ställa in batterierna i escribe, men skam den som ger sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Precis det är smidigt att ha med sig extra batterier om man är på vift. Köpte du med VTC4?
Många lovordar HG2 så jag sitter i tankarna och skaffa sådana också.
Jag är galet nöjd just nu. Den enda kluriga är att ställa in batterierna i escribe, men skam den som ger sig.

Ja fick med 3st VTC4. HG2 ska vara bra batterier och är på hela 3000mAh så de borde räcka länge.
http://vaping360.com/top-5-18650-batteries-for-vaping/

Permalänk
Proffsmoddare

Random Söndagsvapebild!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Najs!
Har du kvar din ''Wrath'' mod på 1kg eller va de va?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Najs!
Har du kvar din ''Wrath'' mod på 1kg eller va de va?

Nej den såldes till förmån för andra inköp

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Usch, börjat stressröka. Gjorde slut nyligen med min tjej, och det triggade igång annat så det resulterade i att jag gick in i en vägg i princip. Har inte haft ork att greja med vejpsakerna ens. Innan dess så hade jag nog inte rökt på över 1.5 år. Men nu ska jag ta nya tag Mår ju bara sämre av skiten. Röker bara när jag känner mig stressad och nere.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Var köper ni amerikansk juice? Alltså typ cosmic fog, adirondack etc etc(har ingen koll), och någon specifik smak ni kan rekommendera? Är lite sugen på att testa några sådana

Eller ni kanske köper direkt från tillverkaren...

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Var köper ni amerikansk juice? Alltså typ cosmic fog, adirondack etc etc(har ingen koll), och någon specifik smak ni kan rekommendera? Är lite sugen på att testa några sådana

Eller ni kanske köper direkt från tillverkaren...

Tror Esmokes har

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Tror Esmokes har

Någon specifik du kan rekommendera? Behöver inte finnas på esmokes bara någon som går att få tag på i Europa

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Någon specifik du kan rekommendera? Behöver inte finnas på esmokes bara någon som går att få tag på i Europa

Suicide Bunny - Sucker Punch. Helt klart min favorit för tillfället.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Någon specifik du kan rekommendera? Behöver inte finnas på esmokes bara någon som går att få tag på i Europa

Cosmic fog - Kryptonite

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Usch, börjat stressröka. Gjorde slut nyligen med min tjej, och det triggade igång annat så det resulterade i att jag gick in i en vägg i princip. Har inte haft ork att greja med vejpsakerna ens. Innan dess så hade jag nog inte rökt på över 1.5 år. Men nu ska jag ta nya tag Mår ju bara sämre av skiten. Röker bara när jag känner mig stressad och nere.

Kämpa på, det är aldrig värt att röka men jag förstår dig helt och hållet att du slank dit och började med analoga igen.
Men plocka upp vejpen igen och tänk på din hälsa. Att må bra kroppsligt och mentalt gör att det känns lättare att hantera en avslutad relation. Försök att inte se de analoga som en tröst eller hjälpmedel för allt de gör är att stjälpa dig, vejpen är din vinst och hjälpmedel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Var köper ni amerikansk juice? Alltså typ cosmic fog, adirondack etc etc(har ingen koll), och någon specifik smak ni kan rekommendera? Är lite sugen på att testa några sådana

Eller ni kanske köper direkt från tillverkaren...

cloudhouse vapor har adirondack, om man inte vill riskera mega kostnader från US som momser, avgifter mm,

jag har provat två falskor av dom, ohhhw Lord, när man väl vant sig vid dom vill säga.
Har för mig att dom säljer från sin egen hemsida med men inte säker, och vad dom tar där isf

happy hunthing

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit om tidigare, tål inte VG. Efter lite efterforskning så verkar det som att det förekommer, men är mkt ovanligt. För att jag ska kunna vapea utan problem så måste juicen vara minst 30VG/70PG. Problemet är att i stort sett ingen vendor säljer med högre PG än 50%, undantaget LiQua, men deras juices är ingen höjdare direkt. Löste detta genom att börja blanda egen juice, men lyckades inte riktigt få till det. Så jag testade att blanda ut de 50/50 juices jag köpt sen innan med ren PG, till ~25VG/75PG, och det funkade faktiskt riktigt bra! Mailade även Liquid Voyage och frågade om de kunde göra custom juices med annan ratio PG/VG. Fick svaret att ja, det var inga problem för 50mg+ flaskor, awesome! Dom sa även att dom använder "non-alergen" VG, och att dom skickar en 10ml flaska gratis så jag kan testa om det funkar bättre

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Som jag skrivit om tidigare, tål inte VG. Efter lite efterforskning så verkar det som att det förekommer, men är mkt ovanligt. För att jag ska kunna vapea utan problem så måste juicen vara minst 30VG/70PG. Problemet är att i stort sett ingen vendor säljer med högre PG än 50%, undantaget LiQua, men deras juices är ingen höjdare direkt. Löste detta genom att börja blanda egen juice, men lyckades inte riktigt få till det. Så jag testade att blanda ut de 50/50 juices jag köpt sen innan med ren PG, till ~25VG/75PG, och det funkade faktiskt riktigt bra! Mailade även Liquid Voyage och frågade om de kunde göra custom juices med annan ratio PG/VG. Fick svaret att ja, det var inga problem för 50mg+ flaskor, awesome! Dom sa även att dom använder "non-alergen" VG, och att dom skickar en 10ml flaska gratis så jag kan testa om det funkar bättre

Nar jag borjade med vaping ist for o roka sa blev jag riktigt kass i magen av 80%+ VG, men efter ca 1 manads tid och mycket toabesok sa var jag helt OK.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!!

Do you even wire bro?

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Vaprmail att ge till frugan så jag får tillbaka min var en billig dak men hälften så tung som min istick 60w med melo 2. Hennes köptes på nån storrea från gearbest med innokin isub automizer och aparaten är det inget fel på 0.5 ohm följde med batteri men det blir beställa ett sony ellet dylilt säkrare battwri då jag ej kollat vad som den har i då själva lådan gick på 17dollar och isubben på 7.50 samt beställdr jag ett gäng 0.15ohm ni200 men nu brovar jag ti 0.5 ohm mer smak helt klart så måste jag hitta sådan. Men frun är nöjd metallic rosa och hon älskar den mer än ijust 2n hon lånade av mig var snabb frakt gratis oxå så kändes helt klart värt. Skickar länken med hur den ser ut till min google drive mapp där bilder finns älskar själv den är så lätt och har tc oxå och var så billih men blir ett vtc 4 iden endå känns säkrare. Måste dkruva ut cad den använder för storlek. Älskar vape mail https://drive.google.com/folderview?id=0B1BjtBUKyx0NUDM4SzltT...

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Kämpa på, det är aldrig värt att röka men jag förstår dig helt och hållet att du slank dit och började med analoga igen.
Men plocka upp vejpen igen och tänk på din hälsa. Att må bra kroppsligt och mentalt gör att det känns lättare att hantera en avslutad relation. Försök att inte se de analoga som en tröst eller hjälpmedel för allt de gör är att stjälpa dig, vejpen är din vinst och hjälpmedel.

Ah, jag ska försöka. Just nu har det bara varit så stressigt med allt, så jag har knappt haft tid att greja med det Men jag ska ta tag i det.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Nar jag borjade med vaping ist for o roka sa blev jag riktigt kass i magen av 80%+ VG, men efter ca 1 manads tid och mycket toabesok sa var jag helt OK.

Ja, om man mår dåligt av o vapea så är mitt råd att inte ge upp direkt, med största sannolikhet finns det en konfiguration som funkar. Höll på o trixade i säkert två veckor innan jag hittade det som fungerade problemfritt för mig. Övervägde att gå tillbaka till cigg igen flera gånger, men nu är jag glad att jag inte gjorde det

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Avstängd

vapemail!

Permalänk

Den LILLA laddaren.. Vad är det för laddare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Den LILLA laddaren.. Vad är det för laddare?

Efest LUC BLU6 OLED, bra uppgradering från min 2-slot laddare, går att styra och övervaka från android eller iphone app med bluetooth, riktigt smidigt faktiskt. Har man någon gång bråttom så går det att ladda i 2A även om det inte rekommenderas att göra för ofta då det sliter på batterierna.