Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

ok..hehe, funkar inte de coilsen på subtank då?
Så mycket pengar man skulle sparat om man gick direkt på highend grejor istället för gått omvägen från kangertech och aspire då man ändå kommer hamna där tillslut. Problemet är bara att det krävs mer kunskap för att gå den vägen.

Kollar man designen, så är Nebox's coils cylinderformade. Så de kommer troligtvis inte passa

Jo eller hur. Mycket man kunnat skippa

Har så mycket juice att jag kan leva på det i flera månader...prylar och tråd också...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Svårt att säga vad man ska rekommendera till förstagångare, skulle jag fått ett subohm-kit i mina händer så tror jag att jag gett upp direkt. Ganska stort steg för de flesta från mouth to lung (som man röker cigg) till direct lung inhale som man gör med subhohm. Trist att säga det men aspire premium funkar nog ganska bra fortfarande för de som precis är nya. Vad man skulle vilja rekommendera är en rose V.2 men då måste man bygga själv på ett ganska komplicerat däck..så nej.

Jo visst, men han bad ju om något med bra ångproduktion. Jag hoppade helt över det stadiet, med munbloss och pennor, och det gick finemang tycker jag. Men alla är såklart olika och jag förstår var du menar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Svårt att säga vad man ska rekommendera till förstagångare, skulle jag fått ett subohm-kit i mina händer så tror jag att jag gett upp direkt. Ganska stort steg för de flesta från mouth to lung (som man röker cigg) till direct lung inhale som man gör med subhohm. Trist att säga det men aspire premium funkar nog ganska bra fortfarande för de som precis är nya. Vad man skulle vilja rekommendera är en rose V.2 men då måste man bygga själv på ett ganska komplicerat däck..så nej.

Har haft min Aspire Premium i två månader nu, och vill redan ha mer o bättre xD .. lutar som sagt starkt åt Kangertech Subox Mini, men finns det ngt ännu bättre där man inte behöver göra egna coils? Är inte så intresserad av den biten.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Följer tråden och kikar om det kommer några fler rekommendationer, annars så verkar subox mini som en lagom förstastart.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Har haft min Aspire Premium i två månader nu, och vill redan ha mer o bättre xD .. lutar som sagt starkt åt Kangertech Subox Mini, men finns det ngt ännu bättre där man inte behöver göra egna coils? Är inte så intresserad av den biten.

Det är inget du måste hålla på med, det finns färdiga coils till Subox

Annara rekommenderar jag Uwell Crown och en kraftig mod, till exempel iStick 100W

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Håller mig undan nickel, känns som ss är det jag kommer hålla mig till med tc innan det är utrett vad som är säkert. Har även nickelallergi så det är inget jag vill prova. Snygga byggen hur som helst

Tbh jag håller mig med borta ifrån inte bara nickel utan all TC vape jag testade ett par nickelbyggen nu eftersom dna200 ska vara så jävla bra på tc men jag får samma värdelösa vape på dna200 som jag fick med dna40 och mclass. Tempcontrol är helt jävla värdelöst om man gillar en varm intensiv vape. Allting blir en massiv soppa av MEH så fuck TC jag går tillbaka till 24g Nichrome i min drippers och 28g Kanthal i mina tanks för det ger mig den vape jag vill ha

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är inget du måste hålla på med, det finns färdiga coils till Subox

Annara rekommenderar jag Uwell Crown och en kraftig mod, till exempel iStick 100W

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, vet att det finns färdiga till Subox, var kanske lite otydlig Men tack för tipset, ska kolla in det!

För övrigt har jag "byggt" en juicemixer

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Hej, en snabb fråga till er som har kunskap om detta med e-cigg då jag själv är helt nybörjare,
jag funderar på att köpa en Cloupor DNA30, är det ett bra köp tycker ni? eller är den för avancerad för en nybörjare? tycker den är så snygg och verkar smidig att ta med sig ut på stan eller krogen. Vilket batteri ska man satsa på tycker ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazhax:

För övrigt har jag "byggt" en juicemixer

https://www.youtube.com/watch?v=2cJJ9ld1lm8

Haha, perfekt, älskar DIY lösningar!

Permalänk
Proffsmoddare

Det är en löjlig söndag så med det i åtanke bjuder jag på en bild av en Rose V2 genom en rostmacka!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Det är en löjlig söndag så med det i åtanke bjuder jag på en bild av en Rose V2 genom en rostmacka!!!

http://i.imgur.com/hLmdsUX.jpg

looks delicious

Permalänk
Skrivet av Hazhax:

Ja, vet att det finns färdiga till Subox, var kanske lite otydlig Men tack för tipset, ska kolla in det!

För övrigt har jag "byggt" en juicemixer

https://www.youtube.com/watch?v=2cJJ9ld1lm8

Själv använder jag en liten mini elvisp från IKEA för 9kr

Permalänk
Skrivet av giraffen:

Hej, en snabb fråga till er som har kunskap om detta med e-cigg då jag själv är helt nybörjare,
jag funderar på att köpa en Cloupor DNA30, är det ett bra köp tycker ni? eller är den för avancerad för en nybörjare? tycker den är så snygg och verkar smidig att ta med sig ut på stan eller krogen. Vilket batteri ska man satsa på tycker ni?

Jag var lite i samma situation som dig, tog en istick 60w tc med ett LG batteri.
Använder den med Melo2, nautilus mini och vanlig plus en derringer.
Riktigt nöjd med den!
(Läst en hel del om folk som haft batteri problem med istick, men det har ju uteslutande gällt de varianter med inbyggt batteri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Jag var lite i samma situation som dig, tog en istick 60w tc med ett LG batteri.
Använder den med Melo2, nautilus mini och vanlig plus en derringer.
Riktigt nöjd med den!
(Läst en hel del om folk som haft batteri problem med istick, men det har ju uteslutande gällt de varianter med inbyggt batteri)

Hej och tack för svaret ,ska läsa på lite mer om isticken innan jag bestämmer mig,
har även kollat på denna http://swecig.se/e-cigarett-startpaket/egrip-oled-cl.html den kanske är ett bättre val för mig som första köp av e-cigg då den verkar vara enkel att använda och fylla
på e-juice och byta coils. Har du eller någon annan här någon erfarenhet av denna?
Vill gärna ha så mycket info om lite olika e-cigg då det finns så otroligt mycket att välja mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Ja, vet att det finns färdiga till Subox, var kanske lite otydlig Men tack för tipset, ska kolla in det!

För övrigt har jag "byggt" en juicemixer

https://www.youtube.com/watch?v=2cJJ9ld1lm8

Det var en smart uppfinning, blev inspirerad att prova något liknande. Får hoppa bara att den aldrig används med en flaska som har dålig kork

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats1976:

Det var en smart uppfinning, blev inspirerad att prova något liknande. Får hoppa bara att den aldrig används med en flaska som har dålig kork

Bygg en magnetblandare av datorfläkt och 12v ac adapter

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Bygg en magnetblandare av datorfläkt och 12v ac adapter

Frestande, tror verktygslådan snart åker fram

Permalänk
Medlem

Någon som säljer e juice här? Premium fast lite billigare, skicka pm, tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Haha, perfekt, älskar DIY lösningar!

Skrivet av Mats1976:

Det var en smart uppfinning, blev inspirerad att prova något liknande. Får hoppa bara att den aldrig används med en flaska som har dålig kork

Uppgradering! xD

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Fick ett litet vapemail idag där jag köpte lite batterier, ett till fruns smocare perfect tv 40w då jag antar det är ett kinesiskt noname batteri på 2200mah i den så kände jag för att byta mot ett lite säkrare, pulade upp undersidan "japanska skitskruvarna var av så dålig metall så sista skruven bröt jag upp men den höll endå med bara 1 när jag satte ihop den" Men när jag skulle byta batteri så vart det först en stor skumgummi grejj ovanför som satt klistrad till nån bricka och såg ut som nå järnkrokar över batteriet var plast ivägen för hela batteriet så kunde som inte klura ut hur fasen jag får mig till att byta det utan att riva sönder fruns vape :/ Tagit en bild för så långt jag kunde få upp den. Har någon nån ide för att jag hade hoppats på det bara var att plocka ut och trycka dit ett nytt 18650 batteri som ska vara i. Det som följde med är det som är i.
I krisfall får jag väll låta henne vejpa och hoppas inte den blir en rörbomb och när det är slut trycka dit ett av mina oanvända sony 4vtc 2100mah eller efest 3000mah 35A. Hade kännts bättre ha någon av dessa i den istället

Bild på det jag fick upp gick inte riktigt få upp hela moderkortet mer än en bit oxå. Vet ej hur man länka bilder snabbgooglat från imgur men hittade inte det man skulle skriva in från sidan jag läste man bara behövde kopiera in. men jag testar den här annars lägger jag dit google drive bildlänkar. Ingen mästerkamera bara opo använd så kan vara svårt att se. Men ni experter kanske har nått tips jag kan prova eller förstår sig på anordningen. Provar länk nu:

Sen fick jag lite mer ejuices var pank för jag hade 2 hyror som sjukpensionär ^^ Men detta har blivit min hobby. Sen tips på en automizer som både tar förgjorda coils och som jag kan pröva på skapa coils till då ajg ordnat mig en ohm mätare och matat igenom lite vettiga guider gick elektronik för herrans massa år sedan så ohms lag är inte tiptop kan jag väll säga.

Bild på vapemailen. (Måste göra en beställning från fast tech behöver lite istick 60w skal om ingen vet var dessa kan finnas här i sverige? Samt behöver jag ett nytt melo 2 glastub då när jag skulle byta från vitt till rött "för jul" så jag skruvade och gjorde allt jag kunde tills det släppte en liten glasbit från uttre höljet men den fungerar än så länge men tänkte när det spricker helt så man har en reserv :]

Bild från vapemailen Provade på min coclate cake banana milkshake innan den steppat sina dagar men fan blev helt hooked smakar friterad banan och vanlijglass xD älskar diy

Oxå kände jag för prova lite olika driptips gillar kolfibern rätt mkt men frostat glas eller porslinet kan vara lika goodie :]

Någon som säljer premium juicer här på forumet om man visar legitimation osv alternativt har byteshandel på de bästa man tycker man har till de någon annan tycker de lyckas med? 5ml flaskor kostar ju ingenting hade varit kul byta o prova på andras :]

MVh Mantus / emc2vapor på google+
Trevlig natt till er alla nu!

#redigerat för jag glömde driptips bilden dom stackarna kostar ju inte många kronor som tur är Sen om någon hittar en gangmod klon så snälla säg till mig vill ha en i min monter för ecigg mest bara medans orginalet känns lite dyrt

Kan btw säga lightyoufire har riktigt snabb support, beställde 2 coils till frugans innokin isub men fick 2st kangertech 0.5ohm av någon anledning men mailade lite snabbt imorse och hon lovade jag skulle ha de jag beställde imorogn och bad om ursäkt

Sen en sista fråga medans jag lix håller på, funderar på ge denna till min fru den kommer ju inte hinna komma innan jul men den kommer ju någongång https://www.fasttech.com/products/0/10011578/3667101-mini-meg...
Problemet är att jag inte kan klura ut vilka jädra coils det är som passar och man ska köpa till :/ Någon som har en ide?

Tusen tack till de som orkar kolla och tack kära vejpar bröder och fröknar för eran kunskap Mvh Marcus J

Glömde vissa saker :/
Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd

Vejpmail kan man inte få för mycket av! Gårdagens skörd: wismec bambino, cloud chasing kit till indestructible atty, goblin mini och en velocity klon. I bakgrunden en "storm box". Vapemail från tre olika kontinenter på samma dag..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mantus:

Sen tips på en automizer som både tar förgjorda coils och som jag kan pröva på skapa coils till då ajg ordnat mig en ohm mätare och matat igenom lite vettiga guider gick elektronik för herrans massa år sedan så ohms lag är inte tiptop kan jag väll säga.

Varför inte köpa en RDA om du vill börja bygga egna coils, mer plats och lättare att bygga i + bättre smak än rta's. Rekommenderar en Sapor till att börja med som är riktigt billig utan att behöva köpa en klon. Riktigt bra smak/ångutveckling, lätt att bygga i och framförallt så läcker den aldrig om du inte lägger den upp och ner... https://www.fasttech.com/products/0/10016489/3335400-authenti...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mantus:

Sen en sista fråga medans jag lix håller på, funderar på ge denna till min fru den kommer ju inte hinna komma innan jul men den kommer ju någongång https://www.fasttech.com/products/0/10011578/3667101-mini-meg...
Problemet är att jag inte kan klura ut vilka jädra coils det är som passar och man ska köpa till :/ Någon som har en ide?

Finns fyra olika alternativ under "REPLACEMENT HEATING CORES", tycks vara vanliga aspire atlantis coils som går att hitta på massor ställen t.e.x. här om du vill köpa i sverige.
Om du inte vet vad du gör så skulle jag inte försökt byta batteri på enheter som inte är gjorda för det. Just saying. Du säger att du inte vill ha en rörbomb men vet samtidigt inte alls vad du gör.. Var finns logiken? Släng skiten och köp en säker enhet med sjyssta batterier.

Permalänk
Skrivet av retro123:

Efest LUC BLU6 OLED, bra uppgradering från min 2-slot laddare, går att styra och övervaka från android eller iphone app med bluetooth, riktigt smidigt faktiskt. Har man någon gång bråttom så går det att ladda i 2A även om det inte rekommenderas att göra för ofta då det sliter på batterierna.
http://i.imgur.com/cG2lYgi.jpg

Naajs! Jag köpte nyss en XTAR VC4. Hört bra om den, vad gav du för din?

Permalänk
Medlem

Nybörjare till e-cigg här.
Har köpt en Subox Mini men har inte fått till den riktigt, det är min första e-cigg och har köpt den utan större kunskaper.

Använder RBAn samt medföljande coils och bomull, har tappat bort OCCn....
Problemet är att den läcker vad jag än gör.
Har sett alla "wicking"-videos på Youtube, har testat det mesta med denna RBA. Har testat olika mycket bomull, bytt coil ett par gånger, dragit åt allt riktigt osv.

Ändå läcker det juice ur lufthålen.
Det går bra att vapea med den för övrigt.

Någon som har samma problem och har någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliuz:

Nybörjare till e-cigg här.
Har köpt en Subox Mini men har inte fått till den riktigt, det är min första e-cigg och har köpt den utan större kunskaper.

Använder RBAn samt medföljande coils och bomull, har tappat bort OCCn....
Problemet är att den läcker vad jag än gör.
Har sett alla "wicking"-videos på Youtube, har testat det mesta med denna RBA. Har testat olika mycket bomull, bytt coil ett par gånger, dragit åt allt riktigt osv.

Ändå läcker det juice ur lufthålen.
Det går bra att vapea med den för övrigt.

Någon som har samma problem och har någon lösning?

För lite bomull, testa med mer tills det slutar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som håller på med diy ejuice som har erfarenhet med 100mg nic från USA? Tjejen kommer hem från USA och jag såg att nudenicotine.com har 40% black friday rea. Någon som rest in i landet med 100mg nic bas?

Permalänk
Proffsmoddare

Efter att jag velat ha en äkta Nemesis i snart 2 år så är det glada miner i vapelyan idag när min Nemesis Kalfan edition landade!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Samt handcheck!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Entusiast

Nu får det fan vara nog... måste sluta med denna idioti!

Har gluttat igenom denna tråd av och till en längre period, men förstår inte varför jag inte slagit till? Har en arbetskamrat som kör på e-cigg och har ställt en massa frågor fram och tillbaks utan att ta tag i saken... har kört vidare på min äckliga standardcigg.

Till en början så behöver jag inget märkvärdigt, det får bli i ett senare skede

Vad behövs till en början? Hur länge räcker en liten vätskeburk? Går dessa att köpa lite här och där eller lär man beställa? Nån snäll själ får gärna ge mig ett par tips med länkar som man kan kika lite på och som kan agera bollplank med mina kommande dumma frågor

Tack på förhand!