Permalänk

Ny arbetsstation, hjälp

Hej

Jag har idag en NUC i5 med 16Gb RAM och SSD. Tycker det är en fantastisk maskin och den funkar riktigt bra. Men jag inser att jag måste ha lite mer kraft för att kunna jobba med Adobe Illustrator, Photoshop etc. Dessutom funderar jag på en 4k skärm eller Dells nya 34". Dvs mer pixlar att flytta.

Jag spelar inget. Så jag behöver inget monsterkort. Men vill iaf klara 4k 60hz.

Det som gör det svårt är att jag vill att den är liten och tyst. Dvs mITX moderkot och en låda som är riktigt bra.

Har ni några tips på en setup? Jag satt ihop följande. Men det finns säkert saker jag kan byta ut och lägga till för att få en riktigt tyst maskin.

Fractal Design Node 304 - Svart (Ej PSU)
Samsung 840 EVO Series SSD 250GB SATA3 Basic Kit (MZ-7TE250BW)
Intel Core i5-4590S - 4 trådar / 3,0GHz (3,7Ghz Turbo) / 6MB / Socket 1150 (Boxed) (65w)
ASUS H97I-PLUS - mITX / H97
be quiet! PowerSupply (PSU) Pure Power L8 530W Modular
Corsair Vengeance Low Profile 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz (CML16GX3M2A1600C9) (2x8GB)
ASUS GeForce GTX 750 Ti 2GB STRIX OC

Tack!

EDIT: Finns det något grafikkort som är passivt kylt med DP1.2 och som klarar av 4k@60hz riktigt bra. Som dessutom får plats i en liten låda?

Visa signatur
Permalänk

Det ser ut som ett bra och tyst bygge. Jag kan inte hitta några passivt kylda grafikkort med DP 1.2, men det grafikkort du valt kommer ju fungera som ett passivt så länge du inte spelar några mer krävande spel.
För en ännu tystare dator så kan du ju kika på passivt kylda nätaggregat, samt en passiv eftermarknadskylare till CPU:n. Det finns även väldigt tysta "aktiva" nätaggregat och CPU-kylare.

Visa signatur

Citera för svar.