The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Hm testade den innan och tyckte den inte såg alls bra ut, måste missat något för det ser helt klart bättre ut på dina bilder.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Provade köra i 4K upplösning. Nog för att det såg fint ut, men 5-10fps

Konstigt att dina sli kort inte klarar det, fast du har väl bara 2GB på dessa kort?

Edit:
Såg det själv nu i din sign

och då är nog 4K texturer ganska tungt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Provade köra i 4K upplösning. Nog för att det såg fint ut, men 5-10fps

Nice Vad tror du man behöver för grafikkort för att klara av att köra i 4K-upplösning? oO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nice Vad tror du man behöver för grafikkort för att klara av att köra i 4K-upplösning? oO

Vet inte om något idag orkar driva moddat skyrim i 4K, inte 60fps iaf. Men 2st 980 GTX med 6-8GB ram och en Intel I7 5960X borde ju få en 30fps kanske?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Hm testade den innan och tyckte den inte såg alls bra ut, måste missat något för det ser helt klart bättre ut på dina bilder.

Många glömmer aktivera .esp filen som följer med NLA

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Många glömmer aktivera .esp filen som följer med NLA

Kan vara det, jag är ganska slarvig när jag testar ENB's, oftast tar jag bara ENB filerna, verkar den lovande då så brukar jag ta .esp filerna också om det finns några sådana.

Även gjort så att jag lagt in nyaste enb binary samt enbhost, helper.dll och skse filerna så var gång jag testar en ny så raderar jag allt utom data mapen i Skyrim mapen och kopierar in backupen så går det näst intill direkt att köra igång en ny enb. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vet inte om något idag orkar driva moddat skyrim i 4K, inte 60fps iaf. Men 2st 980 GTX med 6-8GB ram och en Intel I7 5960X borde ju få en 30fps kanske?

Tvelanders dator kanske orkar, men hans dator kostar ju också mer än vad de flesta inte har råd med

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tvelanders dator kanske orkar, men hans dator kostar ju också mer än vad de flesta inte har råd med

Det tråkiga är ju att Skyrim är rätt kasst optimerat

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det tråkiga är ju att Skyrim är rätt kasst optimerat

Jag skulle vilja ha snabbheten (främst när man går genom dörrar som laddar in data) från Oblivion, I Skyrim får man ju vänta i evigheter i jämförelse. Det sämsta med Oblivion är att det funkar bättre med äldre kort än mitt nya R9 290 kort vilket är lite konstigt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Jag skulle vilja ha snabbheten (främst när man går genom dörrar som laddar in data) från Oblivion, I Skyrim får man ju vänta i evigheter i jämförelse. Det sämsta med Oblivion är att det funkar bättre med äldre kort än mitt nya R9 290 kort vilket är lite konstigt

Har Skyrim på SSD så märker inte av långa laddningstider så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har Skyrim på SSD så märker inte av långa laddningstider så mycket

Nu blir det lite offtopic, men om en som mig formaterar disken väldigt ofta så kommer en sån drive ta slut väldigt fort. Jag har läst att den bara kan göra ca 3000 överskrivningar innan det kan bli förlorad data? har jag rätt? Hur länge har du haft din disk?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nu blir det lite offtopic, men om en som mig formaterar disken väldigt ofta så kommer en sån drive ta slut väldigt fort. Jag har läst att den bara kan göra ca 3000 överskrivningar innan det kan bli förlorad data? har jag rätt? Hur länge har du haft din disk?

Minns inte riktigt hur länge jag haft min men det är ett par år iaf och något jag märkt med SSD är att jag faktiskt formaterar mer sällan eftersom Windows segar inte ner på samma vis som med en systemdisk.

Min SSD är nog ett av de bästa köp jag gjort inom dator/elektronik men jag hade nog iofs inte gjort själva moddningen utav Skyrim på en SSD då jag gör så pass många överskrivningar så jag till och med är lite orolig över min systemdisk.

Nåja för att vara någorlunda ontopic så kan du alltid testa HDTSkyrimMemPatch och låta FasterLoading vara på true vilket ökar loadings avsevärt men det finns en risk att den inte hinner ladda in alla texturer men du kan ju alltid testa, det är en riktigt schyst inställning iaf om man inte upplever borttappade texturer dvs.

Jag hade t.ex problem med Cloaks of Skyrim då vissa vakter hade lila kappor.

EDIT: Jag tror det är 10000 skrivningar vilket faktiskt är ganska mycket för normal användning dvs.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nu blir det lite offtopic, men om en som mig formaterar disken väldigt ofta så kommer en sån drive ta slut väldigt fort. Jag har läst att den bara kan göra ca 3000 överskrivningar innan det kan bli förlorad data? har jag rätt? Hur länge har du haft din disk?

Min gamla Intel SSD på 80GB är lika stark idag som när jag köpte den för 5 år sedan, och den har fått varit med om en hel del..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Nu blir det lite offtopic, men om en som mig formaterar disken väldigt ofta så kommer en sån drive ta slut väldigt fort. Jag har läst att den bara kan göra ca 3000 överskrivningar innan det kan bli förlorad data? har jag rätt? Hur länge har du haft din disk?

SSD Life säger att min disk ska leva till december 2022, health ligger på 100% och jag har skrivit runt 8TB till den
Haft den i drygt ett år

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Minns inte riktigt hur länge jag haft min men det är ett par år iaf och något jag märkt med SSD är att jag faktiskt formaterar mer sällan eftersom Windows segar inte ner på samma vis som med en systemdisk.

Min SSD är nog ett av de bästa köp jag gjort inom dator/elektronik men jag hade nog iofs inte gjort själva moddningen utav Skyrim på en SSD då jag gör så pass många överskrivningar så jag till och med är lite orolig över min systemdisk.

Nåja för att vara någorlunda ontopic så kan du alltid testa HDTSkyrimMemPatch och låta FasterLoading vara på true vilket ökar loadings avsevärt men det finns en risk att den inte hinner ladda in alla texturer men du kan ju alltid testa, det är en riktigt schyst inställning iaf om man inte upplever borttappade texturer dvs.

Jag hade t.ex problem med Cloaks of Skyrim då vissa vakter hade lila kappor.

EDIT: Jag tror det är 10000 skrivningar vilket faktiskt är ganska mycket för normal användning dvs.

Skrivet av ronz:

Min gamla Intel SSD på 80GB är lika stark idag som när jag köpte den för 5 år sedan, och den har fått varit med om en hel del..

Skrivet av anon42512:

SSD Life säger att min disk ska leva till december 2022, health ligger på 100% och jag har skrivit runt 8TB till den
Haft den i drygt ett år

Ok, man kanske skulle ta och skaffa en för att slippa slöa uppstarter och laddtider, samt risk för att spelet fryser till ibland. Jag har ju inte vågat köpa en för just livslängden. Man är ju inte så rik så att säga

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Ok, man kanske skulle ta och skaffa en för att slippa slöa uppstarter och laddtider, samt risk för att spelet fryser till ibland. Jag har ju inte vågat köpa en för just livslängden. Man är ju inte så rik så att säga

Se till att köpa en SSD med MLC så håller den sig längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Se till att köpa en SSD med MLC så håller den sig längre.

Jo, har läst om prestandafallet med det andra (vad det nu hette). Det får bli i framtiden i alla fall. har ju precis installerat om Windows

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ett nytt monster som jag inte mött förut (tror jag). Jag kom inte tillräckligt nära för att se vad det hette för nåt. Såg i alla fall ut att vara nån typ av spriggans. Kan vara ett av monstren från Skyrim Immersive Creatures

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Hej! Jag undrar vilken av de skulle ni rekommendera The Elder Scrolls V: Skyrim eller The Elder Scrolls V: Skyrim - Legendary Edition?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av movienight:

Hej! Jag undrar vilken av de skulle ni rekommendera The Elder Scrolls V: Skyrim eller The Elder Scrolls V: Skyrim - Legendary Edition?

Legendary Edition innehåller alla DLC.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Legendary Edition innehåller alla DLC.

Jag vet, men tycker ni att det är värd det.

Permalänk
Medlem

Du vill ha expansionerna, törs jag lova. Helt klart värt.

Permalänk
Skrivet av kjellapa:

Du vill ha expansionerna, törs jag lova. Helt klart värt.

Tack

Permalänk
Skrivet av movienight:

Jag vet, men tycker ni att det är värd det.

Absolut. Särskilt Dragonborn är en riktigt mastig och välgjord DLC/expansion. Utöver deras innehåll så är det även en mängd moddar som kräver alla DLC's för att fungera korrekt, så det kan bli hårt utan om du vill nyttja moddar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av movienight:

Jag vet, men tycker ni att det är värd det.

Skrivet av kjellapa:

Du vill ha expansionerna, törs jag lova. Helt klart värt.

Jepp. Dawnguard och Dragonborn är värt det.

Permalänk
Skrivet av movienight:

Jag vet, men tycker ni att det är värd det.

Ja, man ångrar sig bara i efterhand att man inte köpte Legendary på en gång.

Edit: En del modar kräver mer eller mindre DLCerna också. Jag har fått lov att avstå modar som jag verkligen ville prova för att jag inte har köpt dom ännu.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Den enda DLC'n jag inte tycker dom skulle tagit betalt för är Heartfire, den kostar dock inte mycket heller. Ladda ner Falskaar modden så har du ännu ett land att undersöka. Skyrim utan mods och DLC, så missar man så mycket. Det är mycket bättre än bara grundspelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Okej nu är det bestämt, jag bara Måste köpa legendary bara för att spela PerMa Fan va fina perks man verkar få som tjuv.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Okej nu är det bestämt, jag bara Måste köpa legendary bara för att spela PerMa Fan va fina perks man verkar få som tjuv.

Trevligt, PerMa. Ska ta och fixa in den. Körde SkyRe lång tid.

Permalänk
Medlem

Jag fick som mage två exakt lika spells men som kostade olika att kasta när jag testade Perkus Maximus. Har tagit bort den modden nu

Rep, vatten pilarna m.m. fanns även i en annan mod som jag testat men var lite buggig. Det verkar som det funkar bättre i Perkus Maximus

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare