The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Nja lite bättre lina har jag fått men inte 100mbit, brorsan har dock. (:

Jag tror jag har gjort rätt men mina facklor t.ex ger inte ifrån sig något ljus, inget nämnvärt iaf...

Jag funderar också på att byta ut ELFX, jag körde RLO förr och den var nästan perfekt, ELFX har dock några schysta effekter som inte RLO har.

Relighting Skyrim har jag inte testat och ELE har jag bara testat lite snabbt eftersom den följde med någon ENB.

Jag har nog aldrig stött på en mod som kräver ELFX, jag har snarare bara stött på mods som inte är kompatibla med den...

Det där med facklor har jag också varit med om, fast på vissa ställen har dom ingen som helst effekt och andra ställen funkar dom som ska. Hodilton hade med Relighting Skyrim i en av sina senaste tester av nåt ENB. ELFX ger från sig fel ljus trots patch

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det där med facklor har jag också varit med om, fast på vissa ställen har dom ingen som helst effekt och andra ställen funkar dom som ska. Hodilton hade med Relighting Skyrim i en av sina senaste tester av nåt ENB. ELFX ger från sig fel ljus trots patch

Ska testa dom andra sen när jag får tid.

Mods:
Bright days and mountains blur fix
Enhanced Lights and FX
Realistic Sun for Climates of Tamriel and Vanilla (CoT)
Climates Of Tamriel + Supreme storm + Weather patch
Realistic Water Two (2k)
aMidianBorn Book of Silence
Skyrim Mod Combiner (2-4k texturer)

ENB:
Performance and realistic ENB

Ah vad fult det såg ut på den mörka bilden med ljuset från deras brasa mitt emellan 2 björkar...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ska testa dom andra sen när jag får tid.

Mods:
Bright days and mountains blur fix
Enhanced Lights and FX
Realistic Sun for Climates of Tamriel and Vanilla (CoT)
Climates Of Tamriel + Supreme storm + Weather patch
Realistic Water Two (2k)
aMidianBorn Book of Silence
Skyrim Mod Combiner (2-4k texturer)

ENB:
Performance and realistic ENB

http://i57.tinypic.com/1254brd.jpg

http://i57.tinypic.com/1zdt5c6.jpg

http://i58.tinypic.com/534jf4.jpg

http://i62.tinypic.com/zmrdd.jpg

http://i57.tinypic.com/4izrtg.jpg

Ah vad fult det såg ut på den mörka bilden med ljuset från deras brasa mitt emellan 2 björkar...

Väldigt snygga bilder. Det är lite annorlunda färger på Nvidias kort, lite mer naturliga än vad AMD har

Edit:
Jag testade att lägga in den där ENB du kör med på min dator, men det ser FÖRDJÄVLIGT!!! ut på mitt AMD kort Berg är vita minst sagt trots brightness patchen som fanns på sidan. Jag ska testa att köra den på mitt betydligt svagare Nvidia kort på min andra dator, men då får jag lägga in lägre textures på den datorn. Vilken ENB version kör du på dessa bilder?

En annan sak är att jag kunde inte installera COT genom NMM, bara tilläggen. är det för att det ligger en massa undermappar i mappen?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Väldigt snygga bilder. Det är lite annorlunda färger på Nvidias kort, lite mer naturliga än vad AMD har

Edit:
Jag testade att lägga in den där ENB du kör med på min dator, men det ser FÖRDJÄVLIGT!!! ut på mitt AMD kort Berg är vita minst sagt trots brightness patchen som fanns på sidan. Jag ska testa att köra den på mitt betydligt svagare Nvidia kort på min andra dator, men då får jag lägga in lägre textures på den datorn. Vilken ENB version kör du på dessa bilder?

En annan sak är att jag kunde inte installera COT genom NMM, bara tilläggen. är det för att det ligger en massa undermappar i mappen?

Tackar, tror du det är så pass skillnad på Nvidia/AMD? Iofs så verkar Nvidia ha stöd för SLI direkt ur lådan medan AMD tydligen måste använda GW2launcher för XF som jag har förstått det och är väl den enda skillnaden som jag iaf vet.

Jag kör Performance and realistic ENB (Cinematic Color preset) på bilderna.

Kan också ha med texturerna att göra då jag inte riktigt vet vad som är vad utav alla mina 160+ texture packs... Man måste iofs inte ta alla paket men jag tog allt utom EWI's (eftersom jag inte hittar dom) för landskap samt så bytte jag ut "optionals" mot Ruins Clutter Improved, SMIM och Vivid eftersom jag redan hade dom och visste att dom var bra och dom täcker fler texturer i ett och samma paket.

Vissa mods, t.ex Realistic Water Two samt texturer för djur, spelare och npc's ville jag ha som "stand alone" så dom har jag inte inkluderat i SMC och ska installeras vid sidan om samt vissa andra mods som kräver patcher. SMC verkar nämligen inte ta patcher för mods som inte är vanilla, t.ex patchen för Realistic Water Two och RND.

Jag funderar dock på att dumpa Vivid eftersom hans texturer sticker ut lite för mycket samt så ska jag dumpa lite andra mindre saker från SMC då jag inte är helt nöjd med dom, t.ex Skygazer - HD Constellations samt Ultimate HD Fire Effects.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Tackar, tror du det är så pass skillnad på Nvidia/AMD? Iofs så verkar Nvidia ha stöd för SLI direkt ur lådan medan AMD tydligen måste använda GW2launcher för XF som jag har förstått det och är väl den enda skillnaden som jag iaf vet.

Jag kör Performance and realistic ENB (Cinematic Color preset) på bilderna.

Kan också ha med texturerna att göra då jag inte riktigt vet vad som är vad utav alla mina 160+ texture packs... Man måste iofs inte ta alla paket men jag tog allt utom EWI's (eftersom jag inte hittar dom) för landskap samt så bytte jag ut "optionals" mot Ruins Clutter Improved, SMIM och Vivid eftersom jag redan hade dom och visste att dom var bra och dom täcker fler texturer i ett och samma paket.

Vissa mods, t.ex Realistic Water Two samt texturer för djur, spelare och npc's ville jag ha som "stand alone" så dom har jag inte inkluderat i SMC och ska installeras vid sidan om samt vissa andra mods som kräver patcher. SMC verkar nämligen inte ta patcher för mods som inte är vanilla, t.ex patchen för Realistic Water Two och RND.

Jag funderar dock på att dumpa Vivid eftersom hans texturer sticker ut lite för mycket samt så ska jag dumpa lite andra mindre saker från SMC då jag inte är helt nöjd med dom, t.ex Skygazer - HD Constellations samt Ultimate HD Fire Effects.

Ok, ska testa samma som du gjort. Vad jag vet så ska den ENB'n vara bra för äldre kort också. Var det alla mods du hade installerat som fanns med på listan längre upp? Kör du Ultra versionen av den ENB'n?

Jag tycker verkligen om "nya"LOOT När man rensat filer från dirty edits så uppdaterar LOOT automatiskt, det gjorde den inte förut utan man fick köra om allt manuellt, skitbra tycker jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, ska testa samma som du gjort. Vad jag vet så ska den ENB'n vara bra för äldre kort också. Var det alla mods du hade installerat som fanns med på listan längre upp?

Jag tycker verkligen om "nya"LOOT När man rensat filer från dirty edits så uppdaterar LOOT automatiskt, det gjorde den inte förut utan man fick köra om allt manuellt, skitbra tycker jag

Jag rekommenderar starkt SMC, mycket jobb kanske men väl värt det i slutändan! Spelet flyer dessutom på över förväntan och tro det eller ej men enda mod jag kör för stabilitet är ENBoost!

Mja jag kör som jag skrev med ca 160st texture packs (ca 21gb nerpackat), dom andra jag skrev upp är dom jag kör vid sidan om SMC.

Jag ska testa nya LOOT, jag behöver dock inte LOOT/BOSS just nu eftersom jag mest fixar med grafiken samt försöker få allt att flyta på så bra som möjligt. FPS är dock helt ok nu (fps står uppe till vänster på bilderna) men jag har ingen aning om hur det kommer bli när jag trycker in alla mods som ändrar gameplay, t.ex Requiem, Immersive Patrols/Creatures osv...

EDIT: Jag vet inte varför men jag upplevde mycket stuttering med Ruvaak Dahmaan ENB Redone vilket kan vara värt att tanka på och då har jag testat både lättare och tyngre ENB's än Ruvaak Dahmaan, det kan alltså ha med ENB att göra och inte själva texturerna.

EDIT 2: Kolla denna bilden och jämför den med den förra, den förra bilden är tagen med ENB's inbyggda printscrren funktion, denna med Skyrims, vilken skillnad på färger, inte lagt märke till det förut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag rekommenderar starkt SMC, mycket jobb kanske men väl värt det i slutändan! Spelet flyer dessutom på över förväntan och tro det eller ej men enda mod jag kör för stabilitet är ENBoost!

Mja jag kör som jag skrev med ca 160st texture packs (ca 21gb nerpackat), dom andra jag skrev upp är dom jag kör vid sidan om SMC.

Jag ska testa nya LOOT, jag behöver dock inte LOOT/BOSS just nu eftersom jag mest fixar med grafiken samt försöker få allt att flyta på så bra som möjligt. FPS är dock helt ok nu (fps står uppe till vänster på bilderna) men jag har ingen aning om hur det kommer bli när jag trycker in alla mods som ändrar gameplay, t.ex Requiem, Immersive Patrols/Creatures osv...

EDIT: Jag vet inte varför men jag upplevde mycket stuttering med Ruvaak Dahmaan ENB Redone vilket kan vara värt att tanka på och då har jag testat både lättare och tyngre ENB's än Ruvaak Dahmaan, det kan alltså ha med ENB att göra och inte själva texturerna.

EDIT 2: Kolla denna bilden och jämför den med den förra, den förra bilden är tagen med ENB's inbyggda printscrren funktion, denna med Skyrims, vilken skillnad på färger, inte lagt märke till det förut.

http://i60.tinypic.com/rll2cg.jpg

Jag har en skum effekt när jag kör med den ENB'n som du använder, det är mer 3D fast jag inte har en sån skärm samt att jag har letterbox (tror jag det heter) med svart kant uppe och nere

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har en skum effekt när jag kör med den ENB'n som du använder, det är mer 3D fast jag inte har en sån skärm samt att jag har letterbox (tror jag det heter) med svart kant uppe och nere

Kolla optionals, där finns så du kan plocka bort letterbox, jag gillar dock den effekten eftersom jag vill ha den där lilla filmkänslan. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Kolla optionals, där finns så du kan plocka bort letterbox, jag gillar dock den effekten eftersom jag vill ha den där lilla filmkänslan. (:

Ok, men 3D effekten avskyr jag. Ser förjävligt ut. Jag tog bort den ENB'n och kör Phinix Natural ENB igen, men jag har lite gummibandseffekt också när jag går och små microstutter inomhus, men flyter bättre utomhus, hatar sånt. Nä, nu ska jag sova lite då jag jobbat natt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, men 3D effekten avskyr jag. Ser förjävligt ut. Jag tog bort den ENB'n och kör Phinix Natural ENB igen, men jag har lite gummibandseffekt också när jag går och små microstutter inomhus, men flyter bättre utomhus, hatar sånt. Nä, nu ska jag sova lite då jag jobbat natt

Tänker du på Parallax när du menar 3D? Testa isf att aktiver den om den inte redan är det i enblocal.ini

[FIX]
FixParallaxBugs=true

Jag gissar nämligen på att du kan ha en och annan Parallax mesh installerad och Parallax utan Parallax igång ser allt annat än bra ut.

Du vet hur man ska ställa in VideoMemorySizeMb=XXXX?
Jag tänkte nämligen aldrig själv på den förr men det känns som att det gör skillnad.

Man räknar vram, i mitt fall 4096 + ram som i mitt fall är 8192 - 2048 vilket blir 10240 som är max, har du mer minne så gäller fortfarande 10240.

för ReservedMemorySizeMb=XXXX rekommenderas 512 om du har 2048 vram och 1024 för 4096 vram, jag brukar dock låta den vara på 512.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Tänker du på Parallax när du menar 3D? Testa isf att aktiver den om den inte redan är det i enblocal.ini

[FIX]
FixParallaxBugs=true

Jag gissar nämligen på att du kan ha en och annan Parallax mesh installerad och Parallax utan Parallax igång ser allt annat än bra ut.

Du vet hur man ska ställa in VideoMemorySizeMb=XXXX?
Jag tänkte nämligen aldrig själv på den förr men det känns som att det gör skillnad.

Man räknar vram, i mitt fall 4096 + ram som i mitt fall är 8192 - 2048 vilket blir 10240 som är max, har du mer minne så gäller fortfarande 10240.

för ReservedMemorySizeMb=XXXX rekommenderas 512 om du har 2048 vram och 1024 för 4096 vram, jag brukar dock låta den vara på 512.

Ok, är den inte aktiverad som standard? det blev som en skugga bakom folket och fjällen i bakgrunden, typ ghosting som det finns på vissa skärmar om man ställer in den fel. Jag följer inställningarna (instruktioner) som finns på Phinix Natural ENB som är väldigt bra. Det står typ så här i enblocal.ini

[MEMORY] //For default ENBoost settings for your video card and system, //see the ENBoost Settings Reference at the bottom of this file. //------------------------------------------------------------------ //Fix for 32-bit Skyrim engine memory limitations; 64-bit systems //can now access 128GB of RAM (~192GB when compression enabled). //Can generally be left true even for 32-bit systems. //If using a 32-bit system and having problems test as false. ExpandSystemMemoryX64=true //------------------------------------------------------------------ //Core ENBoost for all systems: //Reduce RAM use to help eliminate *memory-related* CTD issues. ReduceSystemMemoryUsage=true //------------------------------------------------------------------ //Reduce chance of CTD or low performance due to bad video drivers, //however with good drivers leaving as false can be optimal. //When true, bad drivers can cause lower performance or pauses where //they would normally just CTD if false. Reported to help AMD users. //If you experience CTD even when the above setting is true, try //setting this to true as well. If having lag/long pauses, try false. DisableDriverMemoryManager=false //------------------------------------------------------------------ //When set true can give faster cell load times as geometry/textures //aren't loaded into video memory until visible. May cause stutter //as more data must be dynamically loaded into memory "on-demand" as //you look and move around. //If having long cell load times I recommend instead to first try //using the "free VRAM" key (PageDown by default) to clear VRAM //before entering a new location or fast traveling instead to clear //video memory prior to load: similar benefit without the stutter. DisablePreloadToVRAM=false //------------------------------------------------------------------ //Workaround mode for users experiencing large amount of stutter, //typically systems with large amount of VRAM (4GB+) or for 32-bit //systems with 4GB+ RAM. For testing only, unless ENBoost recommends //setting it true for your hardware. //Does not use memory reallocation, compression, or enbhost.exe. //Only works when ReduceSystemMemoryUsage=true. //Alt+tab will not work in fullscreen when this is true. EnableUnsafeMemoryHacks=false //------------------------------------------------------------------ //Buffer for memory/VRAM swap. //Generally, smaller=less RAM use/CTD, larger=less stutter in heavy //areas with many mods or high ugrids value. Lower values may also //improve long load times, though I suggest you try using the //"free VRAM" key before changing this for that reason alone. //For video cards with 2GB or more VRAM, 256 is a good baseline. //For less VRAM, 128 can sometimes work better, but needs testing. ReservedMemorySizeMb=256 //------------------------------------------------------------------ //Manual setting for video memory usage. //As a baseline, set this to 1024 x GB of VRAM you have minus 128. //VRAM is how much memory your VIDEO CARD has, not system RAM. //Below are suggested values based on the VRAM of your card, //taken directly from the ENBoost documentation. //As a general rule you //6GB VRAM = 6016 //4GB VRAM = 3968 //3GB VRAM = 2944 //2.5GB VRAM = 2432 //2GB VRAM = 1920 //1.5GB VRAM = 1408 //1GB VRAM = 896 //<1GB VRAM = Number of MB of VRAM (512 for a 512MB card.) //In some cases where other running process (or bad drivers) are //causing additional VRAM load, or VRAM is otherwise being maxed out, //reducing this value can improve stability and performance. //For optimized systems with large amounts of VRAM/system RAM, //increasing this setting may offer similar improvements. //Do not increase beyond system RAM size. VideoMemorySizeMb=3968 //------------------------------------------------------------------ //ENBoost memory compression. //Disabling may reduce stuttering in some cases, however can also //cause significantly higher VRAM use. EnableCompression=true //------------------------------------------------------------------ //Attempts auto-detection of above VRAM setting. //Can sometimes detect wrong values, recommend leaving false. //Set correct value for your video card manually above instead. AutodetectVideoMemorySize=false

Edit:
Parallax var på false på den jag lade in såg jag nu. Jag får för den delen stänga av DOF eftersom det är överdrivet suddigt överallt om man gämför med vad jag ser hos andra som har den påslaget

Skrivet av kr0owe:

Jag rekommenderar starkt SMC, mycket jobb kanske men väl värt det i slutändan! Spelet flyer dessutom på över förväntan och tro det eller ej men enda mod jag kör för stabilitet är ENBoost!

Mja jag kör som jag skrev med ca 160st texture packs (ca 21gb nerpackat), dom andra jag skrev upp är dom jag kör vid sidan om SMC.

Jag ska testa nya LOOT, jag behöver dock inte LOOT/BOSS just nu eftersom jag mest fixar med grafiken samt försöker få allt att flyta på så bra som möjligt. FPS är dock helt ok nu (fps står uppe till vänster på bilderna) men jag har ingen aning om hur det kommer bli när jag trycker in alla mods som ändrar gameplay, t.ex Requiem, Immersive Patrols/Creatures osv...

EDIT: Jag vet inte varför men jag upplevde mycket stuttering med Ruvaak Dahmaan ENB Redone vilket kan vara värt att tanka på och då har jag testat både lättare och tyngre ENB's än Ruvaak Dahmaan, det kan alltså ha med ENB att göra och inte själva texturerna.

EDIT 2: Kolla denna bilden och jämför den med den förra, den förra bilden är tagen med ENB's inbyggda printscrren funktion, denna med Skyrims, vilken skillnad på färger, inte lagt märke till det förut.

http://i60.tinypic.com/rll2cg.jpg

Jag tyckte inte det var nåt fel på den första bilden heller, men jag gillar ju lite blekare färger

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Startade Skyrim för första gången på ett bra tag. Hade bytt dator mellan och hade bara en kopia på Steamkatalogen och NMM-katalogen. Men efter lite pillande och installerande av ny SKSE, NMM, BOSS och diverse moddar så startade spelet helt utan större problem och jag kunde ladda min sista save och köra vidare. Enda är att SkyRe inte är uppdaterat på ett tag, såg att han håller på med någon ny mod. Nu har jag bara runt 50 moddar kvar att uppdatera (pust).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, är den inte aktiverad som standard? det blev som en skugga bakom folket och fjällen i bakgrunden, typ ghosting som det finns på vissa skärmar om man ställer in den fel. Jag följer inställningarna (instruktioner) som finns på Phinix Natural ENB som är väldigt bra. Det står typ så här i enblocal.ini

txt

Edit:
Parallax var på false på den jag lade in såg jag nu. Jag får för den delen stänga av DOF eftersom det är överdrivet suddigt överallt om man gämför med vad jag ser hos andra som har den påslaget

Jag tyckte inte det var nåt fel på den första bilden heller, men jag gillar ju lite blekare färger

Den är avaktiverad om man tar den enblocal filen som följde med. Jag gjorde så att jag laddade ner enboost, kopierade sedan över hans inställningar samt gjorde några egna inställningar, hans enboost kändes nämligen inte alls komplett...

EDIT: Kollat de settings som du postade och 4GB VRAM borde iaf vara minst 4096 och inte 3968 räknat 1024x4? ENB autodetection ger mig dock 7936.
Här är min enblocal:

[PROXY]
EnableProxyLibrary=true
InitProxyFunctions=true
ProxyLibrary=d3d9swe.dll

[GLOBAL]
UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=false
UseDefferedRendering=true
ForceFakeVideocard=false
IgnoreCreationKit=true

[PERFORMANCE]
SpeedHack=true
EnableOcclusionCulling=true

[MULTIHEAD]
ForceVideoAdapterIndex=false
VideoAdapterIndex=0

[MEMORY]
ExpandSystemMemoryX64=true
ReduceSystemMemoryUsage=true
DisableDriverMemoryManager=false
DisablePreloadToVRAM=false
EnableUnsafeMemoryHacks=false
ReservedMemorySizeMb=512
VideoMemorySizeMb=10240
EnableCompression=true
AutodetectVideoMemorySize=false

[WINDOW]
ForceBorderless=false
ForceBorderlessFullscreen=false

[ENGINE]
ForceAnisotropicFiltering=true
MaxAnisotropy=16
EnableVSync=false
AddDisplaySuperSamplingResolutions=false
ForceLodBias=false
LodBias=0.0
VSyncSkipNumFrames=0

[LIMITER]
WaitBusyRenderer=false
EnableFPSLimit=true
FPSLimit=60.0

[INPUT]
//back
KeyReadConfig=8
//shift
KeyCombination=16
//f12
KeyUseEffect=123
//home
KeyFPSLimit=36
//num / 106
KeyShowFPS=106
//insert
KeyScreenshot=45
//enter
KeyEditor=13
KeyFreeVRAM=115

[ADAPTIVEQUALITY]
Enable=false
Quality=0
DesiredFPS=20.0

[ANTIALIASING]
EnableEdgeAA=false
EnableTemporalAA=false
EnableSubPixelAA=false
EnableTransparencyAA=false

[FIX]
FixGameBugs=true
FixParallaxBugs=true
FixAliasedTextures=true
IgnoreLoadingScreen=false
IgnoreInventory=true
FixSsaoWaterTransparency=true
FixSsaoHairTransparency=true
FixTintGamma=true
RemoveBlur=true
FixSubSurfaceScattering=true
FixSkyReflection=true
FixCursorVisibility=true

Dold text

Jag har upplevt ghosting i gräset när jag har stängt av bShadowsOnGrass förut, har du glömt/stängt av någon inställning för enb i skyrimprefs.ini?

Jag hittade dock en fix för ghosting förut, jag ska bara komma ihåg var jag såg det men en fix ska iaf finnas. (:

Har nu fixat mina skuggor också, vissa skuggor såg nämligen väldigt kantiga ut men hittade en lösning på det här: http://www.rcrncommunity.com/five-quick-skyrim-tweaks-you-may...

Ja DoF är på tok för skarp, det går ju dock att ändra på, jag vet bara inte riktigt under vilken inställning men ska kolla upp det imorgon.

Skrivet av Buio:

Startade Skyrim för första gången på ett bra tag. Hade bytt dator mellan och hade bara en kopia på Steamkatalogen och NMM-katalogen. Men efter lite pillande och installerande av ny SKSE, NMM, BOSS och diverse moddar så startade spelet helt utan större problem och jag kunde ladda min sista save och köra vidare. Enda är att SkyRe inte är uppdaterat på ett tag, såg att han håller på med någon ny mod. Nu har jag bara runt 50 moddar kvar att uppdatera (pust).

Rekommenderar Mod Organizer istället (MO) över NMM, jag använde NMM förr men aldrig mer. Fina med MO är att den aldrig någonsin smutsar ner varken din vanilla Skyrim data map eller skyrim/prefs.ini samt så kan man ha olika profiler. Man kan också se vilka mods som skriver över vad och exakt vilka filer. Den har också en inbyggd funktion för att packa upp .bsa filer, lösa filer vinner nämligen alltid en konflikt över .bsa filer samt så ger det snabbare laddningstider och dessutom så minskas risken för stuttering och är därför nästan alltid att föredra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Den är avaktiverad om man tar den enblocal filen som följde med. Jag gjorde så att jag laddade ner enboost, kopierade sedan över hans inställningar samt gjorde några egna inställningar, hans enboost kändes nämligen inte alls komplett...

EDIT: Kollat de settings som du postade och 4GB VRAM borde iaf vara minst 4096 och inte 3968 räknat 1024x4? ENB autodetection ger mig dock 7936.
Här är min enblocal:

[PROXY]
EnableProxyLibrary=true
InitProxyFunctions=true
ProxyLibrary=d3d9swe.dll

[GLOBAL]
UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=false
UseDefferedRendering=true
ForceFakeVideocard=false
IgnoreCreationKit=true

[PERFORMANCE]
SpeedHack=true
EnableOcclusionCulling=true

[MULTIHEAD]
ForceVideoAdapterIndex=false
VideoAdapterIndex=0

[MEMORY]
ExpandSystemMemoryX64=true
ReduceSystemMemoryUsage=true
DisableDriverMemoryManager=false
DisablePreloadToVRAM=false
EnableUnsafeMemoryHacks=false
ReservedMemorySizeMb=512
VideoMemorySizeMb=10240
EnableCompression=true
AutodetectVideoMemorySize=false

[WINDOW]
ForceBorderless=false
ForceBorderlessFullscreen=false

[ENGINE]
ForceAnisotropicFiltering=true
MaxAnisotropy=16
EnableVSync=false
AddDisplaySuperSamplingResolutions=false
ForceLodBias=false
LodBias=0.0
VSyncSkipNumFrames=0

[LIMITER]
WaitBusyRenderer=false
EnableFPSLimit=true
FPSLimit=60.0

[INPUT]
//back
KeyReadConfig=8
//shift
KeyCombination=16
//f12
KeyUseEffect=123
//home
KeyFPSLimit=36
//num / 106
KeyShowFPS=106
//insert
KeyScreenshot=45
//enter
KeyEditor=13
KeyFreeVRAM=115

[ADAPTIVEQUALITY]
Enable=false
Quality=0
DesiredFPS=20.0

[ANTIALIASING]
EnableEdgeAA=false
EnableTemporalAA=false
EnableSubPixelAA=false
EnableTransparencyAA=false

[FIX]
FixGameBugs=true
FixParallaxBugs=true
FixAliasedTextures=true
IgnoreLoadingScreen=false
IgnoreInventory=true
FixSsaoWaterTransparency=true
FixSsaoHairTransparency=true
FixTintGamma=true
RemoveBlur=true
FixSubSurfaceScattering=true
FixSkyReflection=true
FixCursorVisibility=true

Dold text

Jag har upplevt ghosting i gräset när jag har stängt av bShadowsOnGrass förut, har du glömt/stängt av någon inställning för enb i skyrimprefs.ini?

Jag hittade dock en fix för ghosting förut, jag ska bara komma ihåg var jag såg det men en fix ska iaf finnas. (:

Har nu fixat mina skuggor också, vissa skuggor såg nämligen väldigt kantiga ut men hittade en lösning på det här: http://www.rcrncommunity.com/five-quick-skyrim-tweaks-you-may...

Ja DoF är på tok för skarp, det går ju dock att ändra på, jag vet bara inte riktigt under vilken inställning men ska kolla upp det imorgon.

Rekommenderar Mod Organizer istället (MO) över NMM, jag använde NMM förr men aldrig mer. Fina med MO är att den aldrig någonsin smutsar ner varken din vanilla Skyrim data map eller skyrim/prefs.ini samt så kan man ha olika profiler. Man kan också se vilka mods som skriver över vad och exakt vilka filer. Den har också en inbyggd funktion för att packa upp .bsa filer, lösa filer vinner nämligen alltid en konflikt över .bsa filer samt så ger det snabbare laddningstider och dessutom så minskas risken för stuttering och är därför nästan alltid att föredra.

Jag testade det på min andra dator med Nvidiakort. Det såg bättre ut, men fortfarande inte ens i närheten av dina bilder. Jag tog bort den värdelösa ENB'n igen. Frågan är om jag ska ta bort Skyrim HD - 2K Textures eller inte för det känns som andra moddar gör jobbet lika bra. Ofta så skrivs ju filer över. MO har även jag testat men tyckte att det var krångligare, i alla fall för mig. Gopher har i och för sig nyss gjort videos hur man använder MO

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag testade det på min andra dator med Nvidiakort. Det såg bättre ut, men fortfarande inte ens i närheten av dina bilder. Jag tog bort den värdelösa ENB'n igen. Frågan är om jag ska ta bort Skyrim HD - 2K Textures eller inte för det känns som andra moddar gör jobbet lika bra. Ofta så skrivs ju filer över. MO har även jag testat men tyckte att det var krångligare, i alla fall för mig. Gopher har i och för sig nyss gjort videos hur man använder MO

Ok, testat Tamriel Reloaded ENB? Det är uppföljaren till Performance and Tealistic ENB och ska vara snäppet mindre krävande, jag tyckte dock mer om Performance and Realistic ENB.

MO kan vara krångligt i början men när man kan det så är det prima, jag läste på STEP som har bra guides när jag gick över till MO. Det finns även tutorial videoklipp att ladda ner på Nexus som jag tror skaparen själv hade lagt upp.

Här är en komplett lista (tror jag) utav alla texturepacks som jag använder just nu, jag har håller dock på att byta ut/ska byta ett och annat pack dock men inga större förändringar.

Skyrim Mod Combiner
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim HD - 2K Textures
2014-11-01 20:08:57 : |- Serious HD Retexture Skyrim
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Realistic Overhaul
2014-11-01 20:08:57 : |- 4096 sacks retexture
2014-11-01 20:08:57 : |- 4K Parallax Skyrim
2014-11-01 20:08:57 : |- Aegrus HD Mysterious Gem and Barenziah Crown
2014-11-01 20:08:57 : |- alduins wall retexture - concept art
2014-11-01 20:08:57 : |- aMidianBorn Caves and Mines
2014-11-01 20:08:57 : |- aMidianBorn Landscape
2014-11-01 20:08:57 : |- aMidianBorn Whiterun
2014-11-01 20:08:57 : |- Animated Clutter
2014-11-01 20:08:57 : |- Animated Dwemer Lift Load Doors
2014-11-01 20:08:57 : |- AOF Farmhouses
2014-11-01 20:08:57 : |- Ash Pile Retex
2014-11-01 20:08:57 : |- Ash Rocks - Solstheim ash improvements
2014-11-01 20:08:57 : |- Auriels statue and shrine
2014-11-01 20:08:57 : |- AURORA
2014-11-01 20:08:57 : |- Better Chopping Block
2014-11-01 20:08:57 : |- Better Dwemer Spider Textures
2014-11-01 20:08:57 : |- Better Dynamic Snow
2014-11-01 20:08:57 : |- Better Nirnroot - Hi-Res 2K Textures
2014-11-01 20:08:57 : |- Blacksmithforge water fix
2014-11-01 20:08:57 : |- Books Notes Paper HD 2K
2014-11-01 20:08:57 : |- Bouteilles de vin transparentes - Transparent wine bottles
2014-11-01 20:08:57 : |- Bumpy Inn and Shop Signs v3
2014-11-01 20:08:57 : |- Business Ledger HD Retexture
2014-11-01 20:08:57 : |- DANDELION SEEDS
2014-11-01 20:08:57 : |- Dark Brotherhood Tenets Restored
2014-11-01 20:08:57 : |- Darooz whiterun retexture
2014-11-01 20:08:57 : |- Deadly Spell Impacts
2014-11-01 20:08:57 : |- Designs of the Nords
2014-11-01 20:08:57 : |- Detailed Chests Texture Replacers
2014-11-01 20:08:57 : |- Detailed Rugs
2014-11-01 20:08:57 : |- dire HD High Hrothgar
2014-11-01 20:08:57 : |- Dragon Glyphs HD - Fixed
2014-11-01 20:08:57 : |- Dricks HD Eggs Sacks
2014-11-01 20:08:57 : |- DUST
2014-11-01 20:08:57 : |- Dust Effects
2014-11-01 20:08:57 : |- Dwemer Metal Retexture
2014-11-01 20:08:57 : |- Edwarr's Spell Tome Books
2014-11-01 20:08:57 : |- ELECTRIFY
2014-11-01 20:08:57 : |- Elegant Circlets 2k
2014-11-01 20:08:57 : |- Enchanting Candle Meshes Improved
2014-11-01 20:08:57 : |- Enhanced Wetness and Puddles
2014-11-01 20:08:57 : |- Fences of Skyrim - No more flickering fences
2014-11-01 20:08:57 : |- Gemling Queen Jewelry
2014-11-01 20:08:57 : |- Grace Darkling's Jewels
2014-11-01 20:08:57 : |- Grace Darkling's Texture Packs - Clutter
2014-11-01 20:08:57 : |- Green Hanging Spanish Moss HD
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Charcoal for Smelter
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Combat Training Targets
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Detailed Terrain
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Misc
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Noble Furniture
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Ore and Ingots
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Remodeled Cutlery - Fork and Knife
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Soul Gems
2014-11-01 20:08:57 : |- HD Starry Eye of Magnus
2014-11-01 20:08:57 : |- High Definition Ivy
2014-11-01 20:08:57 : |- High Quality Food and Ingredients
2014-11-01 20:08:57 : |- High Quality LODs
2014-11-01 20:08:57 : |- High Quality Workbench
2014-11-01 20:08:57 : |- High Resolution Books
2014-11-01 20:08:57 : |- Higher Res East Empire Trading Company Sign with Stencil Fix
2014-11-01 20:08:57 : |- Higher-Poly Skyrim
2014-11-01 20:08:57 : |- HQ College of Winterhold
2014-11-01 20:08:57 : |- HQ Paper
2014-11-01 20:08:57 : |- HQ Skyrim Map v2
2014-11-01 20:08:57 : |- HQ Towns and Villages
2014-11-01 20:08:57 : |- Hybrid's Hi-Rez Plants & Herbs Retexture
2014-11-01 20:08:57 : |- Improved Gemstone Dragon Claws
2014-11-01 20:08:57 : |- Ingots
2014-11-01 20:08:57 : |- Insanity's Texture Pack
2014-11-01 20:08:57 : |- Jurgen windcallers tomb HD textures 2048
2014-11-01 20:08:57 : |- Justin's Solitude Retexture 1_2 HD WIP
2014-11-01 20:08:57 : |- Knapsack from Hiro
2014-11-01 20:08:57 : |- Langley's Textures Workshop
2014-11-01 20:08:57 : |- LEAVES
2014-11-01 20:08:57 : |- Little rocks redone
2014-11-01 20:08:57 : |- Magic Runes HD
2014-11-01 20:08:57 : |- More Dwemered Textures -the Markarth and Dwemer ruins-HD
2014-11-01 20:08:57 : |- Moss Rocks
2014-11-01 20:08:57 : |- Natural intricate Spider Webs 2x
2014-11-01 20:08:57 : |- Nightingale hall stone circle and clutter
2014-11-01 20:08:57 : |- No snow under the roof
2014-11-01 20:08:57 : |- No Stretching
2014-11-01 20:08:57 : |- Not Really HD Keys
2014-11-01 20:08:57 : |- Osmodius Solitude Texture Pack
2014-11-01 20:08:57 : |- Osmodius Windhelm Texture Pack
2014-11-01 20:08:57 : |- Pilgrims Delight - High Hrothgar Shrine Retextures
2014-11-01 20:08:57 : |- PondFish and Salmon Replacer - texture
2014-11-01 20:08:57 : |- Quality Snow HD 4K
2014-11-01 20:08:57 : |- Quality SnowFlakes HD v2
2014-11-01 20:08:57 : |- Radiant and Unique Potions and Poisons HD
2014-11-01 20:08:57 : |- RAIN
2014-11-01 20:08:57 : |- Real Herbs
2014-11-01 20:08:57 : |- Real Ice ALL-IN-ONE
2014-11-01 20:08:57 : |- Real Ice and Snow
2014-11-01 20:08:57 : |- Real Roads for Skyrim
2014-11-01 20:08:57 : |- Realistic Boat Bobbing
2014-11-01 20:08:57 : |- Realistic Clouds
2014-11-01 20:08:57 : |- Realistic Instruments - Flute Lute and Drum HQ
2014-11-01 20:08:57 : |- Realistic Smoke and Embers
2014-11-01 20:08:57 : |- Realistic Sun for Climates of Tamriel and Vanilla
2014-11-01 20:08:57 : |- Red Mountain Erupts
2014-11-01 20:08:57 : |- Re-Defined Dungeons WIP
2014-11-01 20:08:57 : |- Ren's HD Shrines
2014-11-01 20:08:57 : |- Reskin Cities
2014-11-01 20:08:57 : |- Retex
2014-11-01 20:08:57 : |- Riften HQ Textures
2014-11-01 20:08:57 : |- RIPPLES
2014-11-01 20:08:57 : |- Ruins Clutter Improved
2014-11-01 20:08:57 : |- Septim HD
2014-11-01 20:08:57 : |- Silly Level of Detail - Potions and Poisons
2014-11-01 20:08:57 : |- Silly Level of Detail - Wine Cellar
2014-11-01 20:08:57 : |- SkyFalls and SkyMills - Animated Distant Waterfalls and WindMills
2014-11-01 20:08:57 : |- SkyFix - HD Blacksmith Signs
2014-11-01 20:08:57 : |- Skygazer Moons - Masser and Secunda Ultra HD 4K Moon Textures
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Effects Project
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Flora Overhaul
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Improved Puddles
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim particle patch for ENB
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Realistic Texture Overhaul
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Realistic Texture Overhaul Mountains
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Redesigned WIP
2014-11-01 20:08:57 : |- Skyrim Ultra HD Texture Pack
2014-11-01 20:08:57 : |- SkySight - HD Hi-Res Pillow (not a joke)
2014-11-01 20:08:57 : |- Smaller Ice Spike and Ice Spear
2014-11-01 20:08:57 : |- SNOW
2014-11-01 20:08:57 : |- Snow and Rocks Textures HD
2014-11-01 20:08:57 : |- Solitude dragonhead HD
2014-11-01 20:08:57 : |- Soul Gems Glow When Full
2014-11-01 20:08:58 : |- Splash of Rain
2014-11-01 20:08:58 : |- Stable signs
2014-11-01 20:08:58 : |- Static Mesh Improvement Mod
2014-11-01 20:08:58 : |- STEAM
2014-11-01 20:08:58 : |- Stunning Statues of Skyrim
2014-11-01 20:08:58 : |- Super Realistic Ore Textures
2014-11-01 20:08:58 : |- Sweet Mother - the Night Mother Improvement
2014-11-01 20:08:58 : |- The 418th Step
2014-11-01 20:08:58 : |- The Beauty of Skyrim - Caves and Mines
2014-11-01 20:08:58 : |- The Beauty of Skyrim - Dungeons
2014-11-01 20:08:58 : |- The Skyrim Distance Overhaul LOD Improvement
2014-11-01 20:08:58 : |- Tobes Highres Textures
2014-11-01 20:08:58 : |- Transparent and Refracting Icicle and Frost Atronach
2014-11-01 20:08:58 : |- TreesHD Skyrim Variation
2014-11-01 20:08:58 : |- Troll Skull 4kHD
2014-11-01 20:08:58 : |- Unique Flowers And Plants
2014-11-01 20:08:58 : |- Unique Grasses and Groundcovers
2014-11-01 20:08:58 : |- WATERplants - retexture
2014-11-01 20:08:58 : |- Weathered Azura HD Retexture
2014-11-01 20:08:58 : |- Weathered Road Signs
2014-11-01 20:08:58 : |- What no Manhole
2014-11-01 20:08:58 : |- White Phial Replacer
2014-11-01 20:08:58 : |- Whiterun Trellis Redesigned and HQ
2014-11-01 20:08:58 : |- Windhelm - Legendary Kings
2014-11-01 20:08:58 : |- Visible Windows
2014-11-01 20:08:58 : |- Vivid Landscapes - All in One
2014-11-01 20:08:58 : |- Woven Decoratives UHD

aMidianBorn Book of Silence
Realistic Water Two
Climates of Tamriel
Supreme Storms
Climates of Tamriel Weather Patch
Realistic Sun for CoT
Enhanced Lights and FX
Bright Days and Mountain Bkur Fix
Cinematic Fire Effects 2 HD

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Wall of text

Jo den har jag också testat och är för äldre kort som AMD 48xx serien eller GF 88xx serien, men tyckte inte den var nåt speciellt. Varför står det Steam i din lista? är det nån mod från steam workshop?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jo den har jag också testat och är för äldre kort som AMD 48xx serien eller GF 88xx serien, men tyckte inte den var nåt speciellt. Varför står det Steam i din lista? är det nån mod från steam workshop?

Nej Steam är texturer för ånga.

EDIT: Finns det något litet smidigt program för att redigera filmer? Jag vill minnas att man fick ett sådant program till Windows (Windows 7 Ultimate) men kan inte hitta det eller är jag helt ute och cyklar nu? Vilka andra program rekommenderas annars?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Rekommenderar Mod Organizer istället (MO) över NMM, jag använde NMM förr men aldrig mer. Fina med MO är att den aldrig någonsin smutsar ner varken din vanilla Skyrim data map eller skyrim/prefs.ini samt så kan man ha olika profiler. Man kan också se vilka mods som skriver över vad och exakt vilka filer. Den har också en inbyggd funktion för att packa upp .bsa filer, lösa filer vinner nämligen alltid en konflikt över .bsa filer samt så ger det snabbare laddningstider och dessutom så minskas risken för stuttering och är därför nästan alltid att föredra.

Ok, låter bra, ska testas. NMM är ok, men verkar inte utvecklats så mycket sen sist.

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt nöjd med mitt Skyrim nu hehe. (:

Skrivet av Buio:

Ok, låter bra, ska testas. NMM är ok, men verkar inte utvecklats så mycket sen sist.

Gör det, man får så mycket mer kontroll över sina mods.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Börjar bli riktigt nöjd med mitt Skyrim nu hehe. (:

http://i59.tinypic.com/k3x4ea.jpg

http://i58.tinypic.com/frr4w.jpg

Gör det, man får så mycket mer kontroll över sina mods.

Sista bilden, är det snö? ser nästan ut som sandstorm. Lite väl gult för att vara snö

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Sista bilden, är det snö? ser nästan ut som sandstorm. Lite väl gult för att vara snö

Hm ser faktiskt skumt ut ingame, då tänker jag främst på ENB som ger ifrån sig lite för mycket sepia vissa tider på dygnet/vädertyper, ett val jag iofs gjort men ändå lite för mycket ibland.

Här är en bild med snö, grus och lite annat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Hm ser faktiskt skumt ut ingame, då tänker jag främst på ENB som ger ifrån sig lite för mycket sepia vissa tider på dygnet/vädertyper, ett val jag iofs gjort men ändå lite för mycket ibland.

Här är en bild med snö, grus och lite annat.

http://i58.tinypic.com/98gkms.jpg

Ser it kompassen väldigt röd ut också? Eller det kanske är meningen? x)

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det är ju jaktsäsong nu hehe. (:

Skrivet av Sweets589:

Ser it kompassen väldigt röd ut också? Eller det kanske är meningen? x)

Röd? Jag ser inget rött...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Det är ju jaktsäsong nu hehe. (:

http://i61.tinypic.com/ezodgx.jpg

http://i58.tinypic.com/dx0cxj.jpg

Röd? Jag ser inget rött...

Har du den där vargmodden som gör vargarna mer naturliga? Jag tog ner den och svansen är betydligt tjockare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du den där vargmodden som gör vargarna mer naturliga? Jag tog ner den och svansen är betydligt tjockare

Om du menar True Wolves of Skyrim så är det den ja. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Om du menar True Wolves of Skyrim så är det den ja. (:

Jepp, det var så den hette. Nu slipper man i alla fall det tunna snöret till svans ^^

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jepp, det var så den hette. Nu slipper man i alla fall det tunna snöret till svans ^^

Aldrig riktigt tänkt på det hehe, jag är förövrigt väldigt trött på vargarna i Skyrim men dessa vargarna ser iofs riktigt bra ut tycker jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Provade köra i 4K upplösning. Nog för att det såg fint ut, men 5-10fps

Dold text
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Provade köra i 4K upplösning. Nog för att det såg fint ut, men 5-10fps

Såg bra ut, vilken ENB?

Jag kör 2k som standard men har även några 4k.
Funderar dock på om det inte är bättre att trycka in en snyggare ENB och kanske sänka till 512-1k istället eller balansera mellan 1-2k och en snyggare ENB.

Jag hittar dock verkligen ingen ENB som jag riktigt gillar och funderar snart på att göra en egen... Jag vill ha film/fantasy typ och den får gärna vara färgglad också.

Serenity Technocolor passade mig iofs ganska bra, snygga färger och så men en aning för krävande men det kanske slutar med att jag tar och bantar ner den istället...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Såg bra ut, vilken ENB?

Jag kör 2k som standard men har även några 4k.
Funderar dock på om det inte är bättre att trycka in en snyggare ENB och kanske sänka till 512-1k istället eller balansera mellan 1-2k och en snyggare ENB.

Jag hittar dock verkligen ingen ENB som jag riktigt gillar och funderar snart på att göra en egen... Jag vill ha film/fantasy typ och den får gärna vara färgglad också.

Serenity Technocolor passade mig iofs ganska bra, snygga färger och så men en aning för krävande men det kanske slutar med att jag tar och bantar ner den istället...

Samma som förut, http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50065/?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken