SweClockers besöker Gamex 2013

Permalänk
Medlem

Känner mig gammal. Det såg ju att att mest vara småbarn på Gamex. Tur att man inte åkte ner då. Får tacka Sweclockers för att de tog sig dit.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

"STEAL MONEY WE MUST". Helt klart bättre än "IN GOD WE TRUST"! Mer sanningsenligt också!

Att sälja en produkt till folk som fribvilligt köper är inte stöld. Snarare mostsatsen.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk

Jag, och många med mig, blev mycket besvikna på årets Gamex. Vart tog möjligheten vägen att shoppa lite nya grejor med sig hem? En stor del av behållningen är ju just att kunna göra lite "mässfynd" och få sitt begär av prylhunger mättat. Möjligheten att beställa via CDON.Com och få det hemskickat vid senare tillfälle, förtar hela impulsköpandets lusta. Varför fanns det ingen monter där nya Call of Duty presenterades? Ett spel som släpptes bara någon dag senare - dessutom! Det hade varit ett gyllene tillfälle att ställa de två rivalerna mot varandra (BF4)! Jag hade också gärna sett lite mer hårdvara i form av grafikkort etc. Skärpning GAMEX, i år var det urvattnat!

Permalänk
Medlem

Oxå en lite äldre person här som har upplevt VR-hjälmar och nördmässor på 90-talet. Tyckte ändå mässan levererade, med tanke på att jag var på Game On 2.0 tekniska museet, som var en besvikelse.
-Testade Occulus Rift, häftigt, men känns som en gammal mobilteknikifierad skidmask. Spännande ändå!
-Testade PS4, 5 minuter kändes som sekunder och jag som har haft problem med tidigare PS-kontroller tänkte inte ens på vad jag höll i handen.
- Kändes som en bra stämning, mer av en upplevelsemässa för kidsen, än shoppingrunda för oss äldre.
- Dem som gillade hörlurar blev nog inte besvikna, även om dem borde haft ljudbås eller nått.
- Snubben på Xtrfy var trevlig, jag blev dock inte 100% såld på tangentbordet pga av ergonomin. Ni som nappade på erbjudandet får gärna återkomma, då dem ligger i ganska hög prisklass.