Permalänk
Medlem

Vattenkyld 800d på hjul

Hej! Tänkte modda om min burk så att det får plats en 240 radiator i båtten och sätta dit vridbara hjul. Har gjort lite cad-skisser hur det är tänkt att se ut. Ska ha två loopar i burken, en röd loop och en grön...

Komponenter:

Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 S-1155 ATX IVY

Processor: INTEL CORE I5 2550K 3.40GHZ 6MB S-1155

Ramminnen: CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1866MHZ CL10 (4X8GB)

Nätaggregat: CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

Grafikkort: ASUS GTX570 DirectCU II SLI

Hårddisk: INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER
500GB Western digital (Ska bytas ut)

Ljudkort: CREATIVE SOUND BLASTER RECON3D PCIE

Kylning:

Loop 1: Pump/Reservoar -> 360-Radiator -> CPU-Block ->

Pump/Reservoar: XS-PC X2O 750 Dual Bayres/Pump

Radiator: XS-PC RX360 Triple Fan Radiator

Block: XS-PC RayStorm CPU WaterBlock

Loop 2: Reservoar -> Pump -> 120-Radiator -> GPU-Block -> GPU-Block -> 240-Radiator->

Reservoar: Ek X3 150

Pump: EK-DCP 4,0

Radiator: EK CoolStream XTX 240

GPU-Block: EK-FC580DCII Acetal Nickel

Radiator: EK-CoolStream RAD XT 120

För er som är bilintresserade kan ju kolla in min sida på garaget:
http://www.garaget.org/ToBaZzZ

Vattenkyld 800d på hjul

Permalänk

Hej, Om du vill få en "finare" sketchup så varför inte börja med google sketchup? Det finns även många datorkomponenter som du kan använda i sketchup:D

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Ok, ska kolla på det

Permalänk
Medlem

tycker du ska köpa ett pack till med hjul så du får roterande på alla. kommer kanske inte stå på plats riktigt lika "bra" som med ett par fasta o ett par roterande men det kommer bli mycket lättare att förflytta chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Ok, ska inte flytta chassit så mycket i sidled utan mest rakt fram vid städning så därför valde jag det stabilare alternativet;) Hade chassit varit bredare hade jag valt 4st roterande hjul.

Permalänk

Verkar kul, flera bilder. Helst tagna från ett längre avstånd. "Fattar" inte riktigt dem sista bilderna.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ok, ska tänka på det

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på sånt kolfiber om man får fråga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Biltema;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för dig att göra din uppgradering?

Permalänk
Medlem

Tog nog ca 2 veckor med planering o inhandling. Tog ca 2 heldagar att få dit hjul och radiatorgaller.

Permalänk

Började nästan gråta när jag såg hjulen på detta magnifika chassi och dessutom blanda 2 färger med vattenkylningen q.q

Visa signatur

1.2 ghz Pentium 3
512 mb RAM
Radeon 9800
Windows 98

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylflänsen:

Började nästan gråta när jag såg hjulen på detta magnifika chassi och dessutom blanda 2 färger med vattenkylningen q.q

Kan hålla med dig med att det blev lite rörigt med färgerna men ville använda slangarna och pumpen från det förra systemet för att spara pengar... Hjulen är nog den bästa investeringen jag gjort, mycket smidigare att flytta chassit

Permalänk
Skrivet av ToBaZzZ:

Kan hålla med dig med att det blev lite rörigt med färgerna men ville använda slangarna och pumpen från det förra systemet för att spara pengar... Hjulen är nog den bästa investeringen jag gjort, mycket smidigare att flytta chassit

är du inte en flicka så ska det nog gå bra att lyfta skiten

Visa signatur

1.2 ghz Pentium 3
512 mb RAM
Radeon 9800
Windows 98

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylflänsen:

är du inte en flicka så ska det nog gå bra att lyfta skiten

Hehe, flickvännen ville gärna kunna flytta chassit när hon dammsugar;) Har byggt om chassit en hel del nu över sommaren...
http://www.sweclockers.com/galleri/11625-800d-mod-v20