Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Spring breakers - En del säger att denn filmen är så djup och välgjord. För mig var det bara ett totalt frossande i guppande tonårsbröst och rumpor. I övrigt var den ganska tom.

Själva huvudstoryn att fyra tonårstjejer skulle tas om hand av en gangster utan att våldtas och mördas är bara så korkad.

Dold text

Musiken är rätt bra dock och filmografiskt är den fin. 6/10

Harry Brown- Jag har sett denna flera gånger förut men nånting får mig att se den igen om och om igen. Kanske är det den otroligt deppiga stämningen, känslan av ensamhet hos huvupersonen eller bara att jag verkligen gillar att se ligister skjutas ner av gamla gubbar, jag vet inte. Den är grymt bra hur som. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg The Big lebowski igen idag, ruskigt äckligt bra.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Gjort ännu en skitfilm?

Nej en bra film:D Jag var lite otydlig...

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias H:

A good day to die hard: Bruce Willis har gjort det igen!

Så jävla värdelös film, det var ju fan bara en enda stor Mercedes reklam.

Permalänk
Medlem

Såg precis "Olympis has fallen" och det var en helt ok, välgjord action. Storyn är som sig bör sekundär, effekter och fightscener är i centrum.

Ger den en 6a av 10.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Man of Steel - 3/10

Vad ska jag säga? Är sjukt besviken. Stora hål i storyn, onödigt mycket action, en kärlekshistoria som ej existerar. Denna filmen hade så mycket potential men om man verkligen gillar superman så kommer man bli sjukt besviken just för att de inte håller sig till originalmaterialet speciellt mycket. Visst jag kan acceptera att man ändrar här och där men det som är grunden för hela bakgrunden får fan ej ändras.

Filmen var egentligen inte dålig. Den är bra gjord och börjar riktigt bra men någonstans i mitten tappen den helt och hållet taget om vad som händer. Kändes som att regissören tappade intresset och ville "rusha" fram allt.
Actionscenerna är bra CGI but thats it. De är för långa och för många. Hela städer jämnas med marken bara för att de ska ha en massa CGI att fylla ut med. Onödigt och ej något superman skulle tillåta.

Suckade igenom halva filmen.

Permalänk
Medlem

The perks of being a wallflower. 9.5/10
Sjukt bra film.

Se den.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Vittra/Wither - Svensk b-skräk. Allmänt förutsägbar och sunkig. Fast vilken Zombie splater är inte det
Om inte annat är det värt att se bara för att Johannes Brost dekapitera en zombie med en fällkniv.

Barnförbjudet och spoiler....

Dold text
Permalänk
Medlem

Wreck-It Ralph
Animerad film blir bara bättre och bättre, något jag aldrig kommer växa ifrån!
Denna var riktigt grym, rolig story och bra soundtracks, helt klart sevärd

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Star Trek - into darkness 7/10

Bra och välgjord actionfilm.
Dock skulle jag mer föredra om Star Trek gick över till att handla mer om science fiction än "hjälte räddar världen".
Nu var det egentligen ingenting nytt på science fiction fronten.

Nästa film att se blir "Man of steel". Folk verkar antingen såga den eller älska den så det ska bli lite intressant att se den själv.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Spring Breakers. 2/10

Låter betyget tala. Varför den inte får en 1:a är för att jag är man och njöt av något iaf.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Igår såg jag Underworld Awakening och Jack Reacher (överaskande bra) och idag blev det Beautiful Creatures.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Evil Dead - Remake av klassikern. Denna står sig rätt ok. En hel del är ändrat och det är om möjligt mer blod och splatter men en del skrämmande ögonblick och bra effekter. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Host (2013)
Jag vet inte riktigt varför, men jag tog mig an The Host idag. Den nya The Host, inte det koreanska mästerverket som kom för ett par år sedan.. Folk har sagt att det är mer eller mindre är en remake av The Bodysnatchers. Men det kan jag inte hålla med om, detta är ett simpelt triangeldrama med snygga unga skådisar helt utan djup eller känsla (endast William Hurt påminde riktig människa). Om man nu inte räknar att prata med andan i halsen som en känsla, för då levererar den verkligen...
Den får hela tre besvikna utomjordingar av 10 möjliga, en av dem är bara för att jag snubblade över inspelningen när jag var i Baton Rogue förra året, så det var kul att se vad som blev av det hela..

Permalänk
Avstängd

Olympus has fallen 1/5

Fasen vad mycket propaganda smörja dom levererar från andra sidan pölen nu, argo, zero dark thirty och nu det här dravlet.

BAH

Spring Breakers 1/5

Stängde av efter 20 minuter

Man of steel 3/5

Vart dock besviken, kunde varit så mycket mer..

Permalänk
Medlem

Man of Steel 8/10.

Fantastiskt välgjord och bra film. Inte alls för mycket action (som många verkar klagar på) och trevligt med en lite ny "realistisk"(så realistisk det nu går att få det hela...) vinkling på superman.
Det enda negativa var väl dock att det hela var rätt förutsägbart, vilket dock är nästan är en nödvändighet i en första film när origin storyn ska berättas. Det går ju inte att ändra alltför mycket utan att sabba själva grundhistorien kring superman.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Skyfall

Väldigt mycket bättre än föregående film enligt mig! Jag saknade humorn och den klassiska "Bond-känslan" i Quantum of Solace.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Såg "Rise of the guardians" och "Dredd", synd bara att det var i den ordningen då den sistnämnda var rena sömnpillret. RotG var däremot riktigt trevlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk

Shaun of the Dead, gick på tv ikväll. Helt klart sevärd även om den är lite seg i början

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Foxfire 2012, jag hade inget annat titta på, och den var ganska bra

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Clockwork Orange.

En klassiker som jag hade missat, riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Evil dead senaste, rätt Ok men utan originalets "charm" fira det hela med att titta på originalet samt film 2 och 3 därefter.
groovy

Skrivet av JesperT:

Nästa film att se blir "Man of steel". Folk verkar antingen såga den eller älska den så det ska bli lite intressant att se den själv.

Har svårt att tänka mig att christopher nolan kan göra en dålig film, han gör ju härligt dark movies, batman rebooten och inception
ser fram emot att se Man of steel.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Spiders 3d

"Efter en sovjetisk rymdstation kraschar in en New York tunnelbana tunnel, är en art av giftiga spindlar upptäcktes, och snart de mutera till gigantiska proportioner och utlösa förödelse på staden."

Orkade inte med mer än 30-35 minuter. Sen efter det så stängde jag av eländet. En riktig skitfilm, med andra ord. 0/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fast & Furious 6 - Bra action med fräcka biljakter och fina miljöer. Tyvärr verkar man missat hur tyngdlagen och andra fysiska lagar fungerar men har man inga problem med det så blir man road. 6/10

Pitch black - Första filmen med Riddick. Riktigt bra gjorde med bra effekter, en lite annorlunda story och välgjorda karaktärer. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

How high. Riktigt rolig film, kanske inte världens bästa handling men det spelar inte så stor roll i en komedi. 7/10

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Only god forgives - Ännu en Refhn/vinding larsen film som höjs till skyarna trots att den inte är någe bra. Först var det Valhalla rising som var det tråkigaste man sett på år och dar, sen Drive som många tyckte var det bästa sen skivat té men som egentligen bara var en vanlig dussin-actionfilm med mindre dialog och nu detta. Var ska man börja:

själva handlingen, som i princip går ut på att någon kille som man inte har en aning om vem det är gör något avskyvärt och avrättas av en polis(tydligen vanligt i thailand) som springer runt med svärd hela dagarna, detta triggar då resten av handlingen med lite mord och händer som huggs av. Det hela har ingen direkt logik men vi ska tydligen tro på det ändå. I övrigt så består filmen mest av en massa bildspråk, musik och folk som sjunger, bilder på thailändska horor som sitter och har tråkigt och....inte mycket annat. Filmen har nog inget direkt budskap och titeln har ingenting med filmen i sig att göra.

Dold text

. I övrigt var den ganska vacker och välgjord men rätt tråkig. 4/10

Ip man the final fight - Kung-fu film om master ips liv efter han flyttat till hong-kong. Välgjord och trevliga fight-scener. lite mer personlighet hos karaktärerna än vad som är vanligt i dessa filmer med det känns som om jag redan sett den här filmen i nån annan version tidigare. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg man of steel igår, helt ok! kalrt bättre än dom tidigare filmerna

Permalänk
Medlem

Gremlins
1&2

båda får 8/10

Gizmo=one cute MOFO :happy:

Animatronics i del filmen är grymt nice CGI kan ta sig...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Striptease med Demi Moore...7/10 Rätt bra film

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu