Vilken film såg du senast?

Permalänk

The Prestige och Memento!

Sjukt bra båda 2.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Boyz N the hood. 9/10 en av det bästa filmer jag sett. Inte ofta jag gråter till film, vet inte ens varför jag grät till den här den är inte supersorglig direkt.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Kolla på Oblivion nyligen, och var en klart nästan oväntat bra film i sin genere, scifi.

För regi står Joseph Kosinski som också gjorde Tron legacy, vilket märks en del på den visuella stilen, väldigt "snygg" film.
Den har ett antal twister och överraskningar, inte knökfull med action, lugn första halva och tar sin tid att berätta och bygga upp några av karaktärerna samt den läckra miljön, utan att det är det minsta tröttsamt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

The purge - rätt skum film om en framtid där man inte har nån arbetslöshet och inga brott och istället har en dag om året där allt är tillåtet, även mord. Ganska osannolikt men så är det. Just denna dag så gömemr sig några rikingar i sitt hus när elaka ungdomar kommer dit och bråkar. Man springer runt i mörkret en stund, det är en lite twist på slutet och så är den slut. Lite småintressant men aldrig riktigt spännande. 5/10

Trance - Film som gör allt den kan för att ha så många vändningar i storyn som den kan, osannolikt lätthypnotiserade människor och en väldigt frånvarande poliskår. jag tyckte den var väldigt seg fram till de sista 20 minuterna. Danny boyle är regissör. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Battleship

3/10 Längsta reklamfilmen för flottan ever jävla USA dravel skämdes lite när man såg den.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

RIPD...Max 2/5 i betyg. Förväntade mig dock inte något speciellt med tanke på Ryan Reynolds i huvudrollen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

The Wolverine.

Ju mer jag tänker på den desto mer inser jag hur kass den var. Alldeles för mycket dumheter och klyschor.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Oblivion - Sci-fi med Tom cruise. Väldigt välgjord film med vackra miljöer och en ganska spännande handling. Givetvis som i de allra flesta filmer nuförtiden så är det en "twist" i den som ändrar allt. Denna kunde man dock räkna ut rätt tidigt. Filmen är dock helt okej om man gillar sci-fi och akopalyptiska filmer även om vissa saker kändes lite konstiga. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Oblivion. Tom Cruise är ovanligt bra, det bästa jag sett från honom på rätt många år. Personlig och ingen robot (;)). Första filmen för mig på runt 10 år där CGI är en tillgång och inte en belastning, alltså riktigt snyggt och väl integrerat i övrigt foto. Bra pacing (svenskt ord?) genom hela filmen. 8/10.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Var på Bakken i Danmark i lördags så var lagom seg och mör igår. Blev sugen på lite Guy Ritchie så det blev Snatch, Revolver, Sherlock Holmes 1 sen 2 och sist Lock, stock and two smoking barrels. Den sista är tveklöst min favoritfilm, har nog sett den ett 20 tal gånger men gillar den mer och mer varje gång. Det är något speciellt med brittiska gangsters, speciellt när man rånar tunga kriminella utan att ens veta hur ett vapen fungerar

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Kollat igenom alla Nightmare on Elm Street (1an till 7an) samt Freddy vs Jason och remaken på Nightmare on Elm Street från 2010. Tänkte ge mig på dokumentären "Never Sleep Again" på 4 timmar från 2010 innan det förmodligen blir Halloween-filmerna.

Nästa biobesök blir Wolverine, nästa vecka troligtvis.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

Pacific Rim.

Gillade den riktigt mycket! Visst, var ju en hel del "Amerika är bäst, sådetså!" ögonblick, men gillade verkligen scenerna i filmen.
Skådespelarna kunde varit lite bättre, men överlag var det godkänt.
Ron Perlman är ju bara för skön ibland.

Får iaf 8/10.
Klart sevärd om man är som jag, och gillar stora robotar/mecha med massvis av effekter och dylikt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Total Recall. Bra film, men jag fattade inte mycket.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

The Host - 10/10

En bra och sevärd film.

Oblivion - 7/10

En bra Sci-Fi film, speciellt drönar ljudet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Inglourious Basterds (2009)
6.5/10
Fattar inte varför denna film är så omtalad, jag tyckte inte den var särskilt bra.

Permalänk
Medlem

First Blood - Första Rambofilmen och helt klart bäst. Bra skådespeleri och bra story. 8/10

Apocalypse Now Redux - Längre versionen av detta mästerverk av Coppola. Filmen är helt otrolig. Allt är perfekt fråb skådespelarinsatserna till de knäppa karaktärerna, sättet som man framställer krigets vansinne och den superba storyn. Inte konstigt att det är en klassiker som man bara MÅSTE se. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kollade just på Stephen Kings The langoliers från 1995.
Satt som klistrad i 3 timmar. Bland det bästa jag sett i horror/sci fi väg.
Ett måste för alla som gillar tidsresande och liknande. Gillar verkligen filmer som denna som får en att tänka till lite om hur universum fungerar.
Dock skulle en remake behövas för specialeffekterna var rätt B, liksom "the Langoliers" själva.
9/10

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Primer(2004)

Tidsresande made very complicated!!
Ganska intressant film gjord av en matematiker och en ingenjör tydligen med en $7000 budget. Har en beskrivning i stil med om man förstår den är man en savant eller så ljuger man. Den blir väldigt komplicerad med tidsresandet men det är vad som gör filmen också. Svår att ge betyg, tror den kan bli bättre och man fattar mer om man ser den igen.

Permalänk
Medlem

Pacific Rim riktigt bra action film med robotar mot godzilla liknande monster.
otroligt bra 3d. lika bra som Avatar tycker jag.

Kick-Ass 2 dom som gillar den första kommer absolut gilla den här uppföljaren, minst lika bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Kollade just på Stephen Kings The langoliers från 1995.
Satt som klistrad i 3 timmar. Bland det bästa jag sett i horror/sci fi väg.
Ett måste för alla som gillar tidsresande och liknande. Gillar verkligen filmer som denna som får en att tänka till lite om hur universum fungerar.
Dock skulle en remake behövas för specialeffekterna var rätt B, liksom "the Langoliers" själva.
9/10

Fruktansvärt dåliga specialeffekter, det va väl dock en miniserie för TV så är väl inte så konstigt att budgeten inte va så stor.
Men den är fortfarande väldigt skön, jag gillade den när den kom, och jag gillade den när jag såg om den härom månaden

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

The Heat helt klart inte min humor.. 1/10.
hela filmen kändes ungefär 3ggr längre än den var..
slöseri med tid helt enkelt, inte att rekomendera.

Permalänk
Medlem

Oblivion - 7,5/10. Cool futuristisk film med ganska spännande story.
The Place Beyond the Pines - 8/10. Genom tänkt och unik story, stabil film.
Olympus Has Fallen - 6/10. Ingen höjdare, lite för mycket "Fuck yea 'Murica!".

Permalänk
Snusfri

Kört en Jönssonligan-maraton nu i helgen
Dom sista är väl inte så superduper, men det är Svenska klassiker.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Abraham Lincoln: Vampire Hunter 7/10

Inte riktigt vad jag hade hoppats på men även så ett helt ok äventyr under något löjliga premisser, dock lite för normativt för att leva upp till förväntningarna som titeln etablerar, men klart sevärd som en skoj film.

Permalänk
Medlem

Hansel & Gretel Witch hunters - vad ska man kalla det, ploj-action med rätt löliga premisser, hans och greta växer upp som häxjägare och dödar häxor. Och det är väl allt. Storyn är ganska standard och slutet precis som alla andra slut. Behöver man se den? Nä. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Oblivion, var bättre än jag trodde.
Sci-fi med grym story.
8/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Oblivion, var bättre än jag trodde.
Sci-fi med grym story.
8/10

Var inte överförtjust i den.. coola insektsliknande flygmaskiner dock.

Har du sett tv-serien Defiance ? lite liknade men bättre tycker jag

Permalänk
Medlem

Shutter Island

Riktigt bra faktiskt.

Sån film man få se en gång för att se den, sen en gång till för att SE DEN.

(andra favoriter det senaste: Tinker Taylor Soldier spy, Moon, Cowboys and Aliens, etc.. ser det mesta som inte är en kräks av specialeffekter och värdelös handling, förutom Cowboys and Aliens mest för att den är kvalitéskalkon.. )

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Iron man 3 - Ganska mycket samma sak som tidigare. Bra effekter och okej story. De som gör de här filmerna vet verkligen vad de håller på med så vill man ha en fin actionfilm så funkar denna fint. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg förhandsvisningen av Snabba Cash 3 - Livet Deluxe igår.
Jag har gillat både ettan och tvåan men tyckte denna var lite för rörig. Men i övrigt en bra film.

6/10

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |