Vad tycker ni om PlayStation 4?

Permalänk
Medlem

Bwahahaha! Well played Sony, well played!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Att man måste betala för att spela multi var inte helt överraskande även om det är lite synd men det är inte så konstigt att dom tar betalt för att kunna erbjuda en ännu bättre onlinetjänst tycker jag.

Sen detta att klaga på PS4 "DRM" är ganska tramsigt med tanke på att det är precis som det är idag. Det är upp till utgivare/utvecklare att bestämma med andra ord inget nytt som det verkar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Online var gratis på både PS2 och PS3. Online är fortfarande gratis på PC(i princip allt bortsett från MMOs).

För att ge lite perspektiv kan du ju fundera på vad pengarna som går till PS+ hade kunnat gå till istället. Kostnaden för fyra års online kan bekosta ett hyfsat grafikkort.

Bara för att jag har råd att köpa en påse skit om dagen innebär inte att jag gör det, oavsett hur "billig" skiten ifråga är

Online för PS2 kostade i början vill jag minnas. Kanske att dom gjorde det gratis de senare åren.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Microsoft kontrar med:

Seriöst så jävla douchigt, om ni inte vill vara uppkopplad konstant kan ni väl hålla er till den gamla konsolgenerationen. Att jag har internet spelar ingen roll, jag kommer inte köpa produkter från folk som säger sånt där...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Microsoft kontrar med:

http://www.youtube.com/watch?v=jzmVcasl3ZU

Seriöst så jävla douchigt, om ni inte vill vara uppkopplad konstant kan ni väl hålla er till den gamla konsolgenerationen. Att jag har internet spelar ingen roll, jag kommer inte köpa produkter från folk som säger sånt där...

Det handlar om principer tycker jag. Att säga som vissa att de haft internet sen 90 talet och att det inte är något problem har inte förstått vad det handlar om. Det handlar om att de vill att man ska logga in mot deras servrar var 24 timme för att kunna spela dom! Och dessa spelen har man alltså betalat för men egentligen lånar man dom av Microsoft riktigt dåligt. Nej det handlar som jag sa innan om principer och att det inte ska gå till på detta viset.

Sen hans svar till dom som inte har internet var bara för kasst.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Med tanke på den taskiga attityd Microsoft har och hur de bemött oss gamers tänker jag bara av den anledningen välja Playstation 4. Trist bara att Xbox One har de mest intressanta exklusiviteterna i dagsläget.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Känns som om det bara gått neråt för Microsoft sedan Bill Gates pensionerades. Först W8 och nu XBOX One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Okej det är ju fantastiskt, just det momentet har alltid stoppat mig att handla från .de och .co.uk då jag inte vill sitta och vänta på en faktura med moms
edit: Nordisk Film kan ju köra upp den någonstans!

EU är ett frihandelsområde så de kan inte lägga på avgifter. Om du beställer från ett land utanför EU däremot så lägger de på tullavgift

.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Hmm för tidigt släppta och inte mycket kraftfullare? Typ 16ggr mer minne och 230.4 GFLOPS jämfört med PS4'ans 1,84TFLOPS. Men det är klart, man borde väntat lite tills tekniken hinner ikapp? Hinner ikapp vadå? Konsollerna kan inte ha PC-hårdvaru specifikationer på grund av bl.a pris, storlek och begränsad tillgång. Nvidia skulle ex. inte kunna få fram i närheten med så många fungerande Titan chip som Sony eller Microsoft hade efterfrågat. Sen skulle det naturligtvis kosta företagen alldeles för mycket. Hade de haft något motsvarande ett Titan i maskinerna så hade förmodligen konsollen hamnat på mellan 12-15kr för konsument. De hade massan aldrig accepterat, även om du personligen skulle tycka det är ok.

Okej, du är mkt mer påläst än mig. Men hur mycket revolutionerar detta spelvärlden?
För en average joe som jag som skiter i 3D, och är ingen grafikho- ehm, jag menar.. är inte sååå beroende av bra grafik. Tycker att såsom Uncharted 3 har sin grafik räcker mig väl.
Ang. minne.. själv har jag PS3 slim med 500 gb...

Vad e det som de gjort, som har revolutionerat hela gaming experience?

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

Har jämnt haft Xbox som favorit men den här generationen får det bli playstation 4.

Får hoppas att spelen the crew och the division släpps nära på releasen av ps4

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

EU är ett frihandelsområde så de kan inte lägga på avgifter. Om du beställer från ett land utanför EU däremot så lägger de på tullavgift

.

Tullavgift och moms är helt olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Okej, du är mkt mer påläst än mig. Men hur mycket revolutionerar detta spelvärlden?
För en average joe som jag som skiter i 3D, och är ingen grafikho- ehm, jag menar.. är inte sååå beroende av bra grafik. Tycker att såsom Uncharted 3 har sin grafik räcker mig väl.
Ang. minne.. själv har jag PS3 slim med 500 gb...

Vad e det som de gjort, som har revolutionerat hela gaming experience?

Inte så mycket revolution som uppdatering, det har ju hänt en del på 7-8 år.

Orkar dra runt spe som BF4l i 1080p 60FPS.
Stöd för 4K-video (vissa lättare spel). Inte så nödvändigt nu kanske, men under den här generationens livslängd kommer 4K bli en standard som landar i många hem, och då är det bra att stödet finns där.

Vad gäller minnet så är det RAM det snackas om. PS3 hade 256MB respektive för system och grafik. PS4 har 8GB delat.

Och alla gillar väl spel som ser bra ut?

Skrivet av Tobblish:

Tullavgift och moms är helt olika saker.

Vad jag läst mig till är det tysk moms som gäller, och inget påslag.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Okej det är ju fantastiskt, just det momentet har alltid stoppat mig att handla från .de och .co.uk då jag inte vill sitta och vänta på en faktura med moms
edit: Nordisk Film kan ju köra upp den någonstans!

Köper du med till exempel tysk moms, beräknar och registrerar du det själv i din moms deklaration. Det kommer ingen faktura på det...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Med tanke på den taskiga attityd Microsoft har och hur de bemött oss gamers tänker jag bara av den anledningen välja Playstation 4. Trist bara att Xbox One har de mest intressanta exklusiviteterna i dagsläget.

Nu har jag inte hållit någon vidare koll på vilka exklusiva spel de har, så du får gärna nämna vilka dessa intressanta titlar är

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nu har jag inte hållit någon vidare koll på vilka exklusiva spel de har, så du får gärna nämna vilka dessa intressanta titlar är

http://arstechnica.com/gaming/2013/06/microsoft-announces-a-b... Här är ju några av dem exklusiva, har för mig att det fanns omkring 15 exklusiva för Xbox One.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Momsen läggs på direkt när du köper via amazon. Det är inom eu så inga extrapriser tillkommer. Slutpriset du ser när du kan betala är det du betalar, varken mer eller mindre.

Edit: Ja amazon.co.uk har gratisfrakt till sverige vid vissa summor. Dock blir det längre frakttid då.

Läste för ett tag sedan här (på Swec) att trots man köper från ett företag inom EU så kan man åka på svensk moms. Handlade något om att när ett företag säljer varor till Sverige för över ett visst belopp så skulle den Tyska (om man köper från Tyskland...) momsen bytas ut mot svensk?

Känns ju som att Amazon skulle kunna vara ett sådant företag. Hittar dock inget om detta på tullverkets hemsida, så vet inte om detta stämmer helt. Någon som vet lite mer konkret?

Har iaf förbokat både på Amazon co.uk och .de så får vi se vilken som är billigast när det väl ska betalas.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nu har jag inte hållit någon vidare koll på vilka exklusiva spel de har, så du får gärna nämna vilka dessa intressanta titlar är

http://www.neowin.net/news/list-of-xbox-one-and-playstation-4... En väldigt bra lista som visar de olika titlar direkt mot varandra. De jag tycker är intressanta till Xbox One är då Below, Spark, Dead Rising 3, Titanfall och Quantum Break. Till Playstation 4 är det The Order: 1866 och Transistor. Dock kommer åtminstone Spark, Transistor och Titanfall till PC, vilket är tur!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Läste för ett tag sedan här (på Swec) att trots man köper från ett företag inom EU så kan man åka på svensk moms. Handlade något om att när ett företag säljer varor till Sverige för över ett visst belopp så skulle den Tyska (om man köper från Tyskland...) momsen bytas ut mot svensk?

Känns ju som att Amazon skulle kunna vara ett sådant företag. Hittar dock inget om detta på tullverkets hemsida, så vet inte om detta stämmer helt. Någon som vet lite mer konkret?

Har iaf förbokat både på Amazon co.uk och .de så får vi se vilken som är billigast när det väl ska betalas.

Ja det stämmer. Dock så får du ingen faktura på det. Denna summa har redan lagts på priset när du går in till sista delen i köpet innan du lägger beställningen. Då kan du se att ps4 kostar 363£ istället för 350£. Det här är på grund av att momsen då lägs till i priset.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Finns idag ännu inget exklusivt spel som lockar till PS4. Kommer säkert dock men jag väntar på rean. Gjorde likadant med PS3.

Gillar att deras interface får Metro look med aktiva rutor. Surt att handkontrollern ser lika dålig ut som den gamla. Hoppas verkligen på att man kan köra spelen från SSD! Skit med online-kostnad. Kan de inte ha en gratis silver-variant som är mindre prio/kvalitet än guld? Vore najs.

Annars är den ju rätt tradig utan något next-gen i sig. MS försöker ivaf göra något nytt.

Nu är det upp till spelen att leverera!

Permalänk
Skrivet av Wifi:

http://www.neowin.net/news/list-of-xbox-one-and-playstation-4... En väldigt bra lista som visar de olika titlar direkt mot varandra. De jag tycker är intressanta till Xbox One är då Below, Spark, Dead Rising 3, Titanfall och Quantum Break. Till Playstation 4 är det The Order: 1866 och Transistor. Dock kommer åtminstone Spark, Transistor och Titanfall till PC, vilket är tur!

Okej efter att ha kollat där måste jag säga att de mest intressanta spelen verkar vara multiplattform, och även med de flesta kommande till PC, vilket är en god nyhet, då kanske man slipper köpa konsol helt till och med Skaparna av Project Spark verkar ju helt klart ha spelat Little Big Planet rätt mycket, eftersom de har tagit exakt samma idé, bara tagit den ett steg längre, kan säkert bli något intressant.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Ja det stämmer. Dock så får du ingen faktura på det. Denna summa har redan lagts på priset när du går in till sista delen i köpet innan du lägger beställningen. Då kan du se att ps4 kostar 363£ istället för 350£. Det här är på grund av att momsen då lägs till i priset.

Härligt, då slipper vi oroa oss för det!

Litet tech-demo på handkontrollen tillsammans med PS Eye, jäkligt fränt faktiskt

http://www.viddler.com/v/944416f2

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd

Mycket möjligt att frågan är ställd men jag kan ställa den igen då.

Kusinen undrar om den är bakåtkompatibel ifall om han kunde köra sina äldre ps3 spel på den nya ps4:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Mycket möjligt att frågan är ställd men jag kan ställa den igen då.

Kusinen undrar om den är bakåtkompatibel ifall om han kunde köra sina äldre ps3 spel på den nya ps4:an?

Svar nej.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Mycket möjligt att frågan är ställd men jag kan ställa den igen då.

Kusinen undrar om den är bakåtkompatibel ifall om han kunde köra sina äldre ps3 spel på den nya ps4:an?

Fattar det som att eftersom den är byggd på en helt annan arkitektur är det inte möjligt, och den är alldeles för svag för att kunna köra en PS3 emulator.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fattar det som att eftersom den är byggd på en helt annan arkitektur är det inte möjligt, och den är alldeles för svag för att kunna köra en PS3 emulator.

Frågan är ju om dom i framtiden kommer kunna ta hjälp av deras moln för att kunna erbjuda PS3 titlar till PS4, kan ju alltid hålla tummarna.

Permalänk
Skrivet av krilliz:

Frågan är ju om dom i framtiden kommer kunna ta hjälp av deras moln för att kunna erbjuda PS3 titlar till PS4, kan ju alltid hålla tummarna.

Kommer de säkert kunna, kommer väl sälja PS3 precis som de säljer PS/PS2 spel idag, nackdelen är ju att du måste köpa spelen igen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilliz:

Frågan är ju om dom i framtiden kommer kunna ta hjälp av deras moln för att kunna erbjuda PS3 titlar till PS4, kan ju alltid hålla tummarna.

Detta är redan annonserats, och ska vara igång väldigt väldig snart för bland annat Vita i USA, resten av världen kommer det nog ta lite längre tid. Och det ska vara en av sätten att spela äldre spel på PS4.

Det finns inga ord om de kommer offra PS4 spel på samma vis men PS3 har de sagt flera ggr om. Sony äger Gaika

http://www.joystiq.com/2013/02/20/playstation-4-will-stream-p...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Detta är redan annonserats, och ska vara igång väldigt väldig snart för bland annat Vita i USA, resten av världen kommer det nog ta lite längre tid. Och det ska vara en av sätten att spela äldre spel på PS4.

Det finns inga ord om de kommer offra PS4 spel på samma vis men PS3 har de sagt flera ggr om. Sony äger Gaika

http://www.joystiq.com/2013/02/20/playstation-4-will-stream-p...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hoppas på en vit version, ingen som vet något om en vit version?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=639305819432630&set=a...

Det är inte officielt ännu men det kan bli något de visar upp nästa E3. Här är en kille från reddit som har gjort några exempel på färger som kanske kommer, riktigt fräscht!

Visa signatur

Fractal Design R4 - Arctic White / 750W / Z77 Extreme4 / 3570K + 620 khüler / 16GB / Gigabyte 670 2GB OC Version