Är Ryssarnas tanks favoriserade av utvecklarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Tycker alla tanks är lika, allt beror på hur du framför dem...
I början tycker jag att spelet va mer verklighets troget, men nu med all balancering mm, så går spelet nedför. Ta tex en Leopard 1 eller en t-62a mot en panther, i vekligheten skulle panthern inte ha ett smack o sätta emot, men i spelet kan en duktig panther spelare mkt väl slå ut dom...

Är det nått man ska gnälla på, så är det ju artillerien, 5 st i varje lag är väldigt vanligt nu, vilket jag finner att det förstör spelet. Ingen vågar göra något, o gör man något, så blir man uppäten av dom fega kräken...

En Panther som vinner mot en T-62a och Leopard 1, 1vs1? Knappast troligt om det nu inte är botar. De kan inte ens mötas under MM reglerna såvida man inte är i platoon med någon i högre tier.
På vilket sätt är en arty spelare feg? Man är mer beroende av sitt team än någon annan tank.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se dem balansera in en P-1000.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är ganska roligt att tråden handlar om tyska vagnar men att det bara är Tiger H som nämns och som får representera hela tyska trädet... Själv spelar jag med Tiger P och har inga problem med att slå ut andra Tier 7 vagnar och klarar mig fint även mot högre tiers.. Tidigare fanns det ju Pzkw IV med 7.5 long kanon som av någon korkat anledning togs bort (det fanns ju redan flera stycken snabba tyska medium vagnar som kunde användas till att understödja andra vagnar i spelet så jag ser ingen anledning till att man skapade en till) och tyckte man om spelstilen så finns det ju alltid Panthervagnar. Tyska TD är inte heller så dåliga och artilleri är väl ungefär likadan hos alla nationer... Men visst jag håller med att vissa av Ryska vagnar klarar sig mycket bättre mot tyska vagnar än vad dom gjorde i verkligheten...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Alla grenar har ju sina perks och nackdelar. USA har gun depression, tyskarna har accuracy, ryssarna har ofta rate of fire men dålig (nästan obefintlig) gun depression, kineserna är som ryssarna men med sämre gun depression och högre alpha damage etc. Det kommer alltid finnas tanks som är bättre än andra, men dom blir oftast nerfade i nästa patch, liksom klasser i world of warcraft.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd

Ryska devs = favorisering. samt Pay to win. man måste ha pay ammon annars så är man ingen chans.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

Ryska devs = favorisering. samt Pay to win. man måste ha pay ammon annars så är man ingen chans.

kör utan premium skott, brukar på en bra runda hamna mellan 1000-1500 exp

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ryska devs = favorisering. samt Pay to win. man måste ha pay ammon annars så är man ingen chans.

Jaa... vissa behöver den... jag har visserligen alltid med mig några premiumskott när jag kör, men det är för att ha en chans när man seedas mot tanks två level högre än en själv annars använder jag det väldigt sällan.

För att svara alla som gnäller över dåliga tanks, har just nu över 30 stycken i garaget, från tier 2 till 10, från alla länders tech-träd. Kör med alla och har bra stats med alla. Så att vissa tanks skulle vara bättre än andra är bara bullshit. Bara att lära sig hur man kör.
Sen så är det inte en simulator, det är ett spel och tanksen måste balanseras annars så skulle vi ha matcher där 15 tigrar mötte 15 tigrar (exempel).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ryska devs = favorisering. samt Pay to win. man måste ha pay ammon annars så är man ingen chans.

Och så skriver alla som inte kan ett dugg om hur spelet fungerar och skall skylla på allt och alla för att de själva spelar dåligt...

Spelar själv sällan randoms med premium-ammo men nog fasen kommer det kommentarer från fiendesidan om att man använder det bara för att man vet var man skall sikta/skjuta på deras tank för att göra skada. De tror att bara för att de spenderat (vad de tycker) så mycket tid på att skaffa en så stor och tung tank så skall den automatiskt stå emot alla skott...

Permalänk
Avstängd

Pay to win är en deal breaker i WoT premium ammo gör den skillnaden. med premium ammo så kunde jag slakta hela mitt tier i en STUG. utan så vart jag uttagen efter att bara fått ca 2 kills i headon fight i en fucking STUG.

Tackar vet jag Warthunder som inte kör med Premium ammo skiten.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Pay to win är en deal breaker i WoT premium ammo gör den skillnaden. med premium ammo så kunde jag slakta hela mitt tier i en STUG. utan så vart jag uttagen efter att bara fått ca 2 kills i headon fight i en fucking STUG.

Tackar vet jag Warthunder som inte kör med Premium ammo skiten.

Du gör inte mer skada med premiumammo, du behöver bara tänka lite mindre. Det finns vissa tanks där det gör större skillnad men de är inte så många. Om du kunde slakta hela din tier i en stug med premiumammo så kan du lika gärna göra det utan.

Dessutom behöver du inte betala för att använda premiumammo då de går att köpa för credits vilket sänker din pay-to-win teori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Pay to win är en deal breaker i WoT premium ammo gör den skillnaden. med premium ammo så kunde jag slakta hela mitt tier i en STUG. utan så vart jag uttagen efter att bara fått ca 2 kills i headon fight i en fucking STUG.

Tackar vet jag Warthunder som inte kör med Premium ammo skiten.

Håller delvis med. Har helt lämnat WoT sedan förra sommaren-ish på grund av allt Pay to Win nonsense, samt det värdelösa sätt som utvecklarna behandlar spelarna. Det är inte kul att grinda 100 matcher bara för att låsa upp et par nya band till en tank. Sedan att det är HELT omöjligt att komma någon vart alls med credits utan att antingen ha ett premium konto eller en guldtank så som Löwen visar bara problemet mer.

Har spelat en del War Thunder på senare tid och det är defenitivt mindre pay to win än WoT, dock inte helt befriat (Se Buy Reserve Plane). Och sedan är grafiken och prestandan i WT bra mycket bättre än singeltrådade WoT.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller delvis med. Har helt lämnat WoT sedan förra sommaren-ish på grund av allt Pay to Win nonsense, samt det värdelösa sätt som utvecklarna behandlar spelarna. Det är inte kul att grinda 100 matcher bara för att låsa upp et par nya band till en tank. Sedan att det är HELT omöjligt att komma någon vart alls med credits utan att antingen ha ett premium konto eller en guldtank så som Löwen visar bara problemet mer.

Har spelat en del War Thunder på senare tid och det är defenitivt mindre pay to win än WoT, dock inte helt befriat (Se Buy Reserve Plane). Och sedan är grafiken och prestandan i WT bra mycket bättre än singeltrådade WoT.

Intresseklubben antecknar

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag hade premiumkonto. Kör en tio-femton matcher om dagen. Lite olika om det är helg eller nåt. Men har inga större problem att forska fram nya tanks samt köpa dem. Säljer oftast den föregående tanken för att finansiera den nya.

Så det är inga större problem att klara sig utan premium

Sen så är det bara ett spel. Man får inte ta allt så blodigt allvarligt. Ta det för vad det är liksom.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300