PS4 kan bli Sonys sista konsoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Finns ju på konsol?

Skrivet av Newklear:

Ja..?

Med tanke på dess simpla grafik, har jag svårt att tro att det skulle lida av några större framedrops, även om jag själv inte prövat.

Ja min poäng var att spel inte behöver ha snygg grafik eller hög framrate för att vara roliga och underhållande.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wankeer:

Ja min poäng var att spel inte behöver ha snygg grafik eller hög framrate för att vara roliga och underhållande.

Det var inte det jag sa heller.

Det jag sa var att hur bra ett spel än är i övrigt, så blir det väldigt snabbt väldigt tråkigt om grafiken är väldigt ful/lågupplöst eller framerate'n väldigt låg.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har på Xbox, "laggar" inte även med 4 spelare. Troligen för att man inte riktigt behöver så hög framerate
i ett segt spel som Minecraft. Du kan ju inte jämföra med till exempel Cod, där vill man ha minst 60fps för bra flyt
men Minecraft kan du nog köra på 20 utan några större problem skulle jag tro.
Om man nu inte är fps fanatiker då

Spel som görs sig bäst på en vis typ av plattform är ju en annan sak.

Att cod gör sig bäst på 60fps gör ju inte spelet roligare, utan att bara att det upplevs som smidigare.

Och nej, jag menar inte att roliga spel går att spela på 10 fps men det är likdant där det beror på vad det är för typ av spel.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det var inte det jag sa heller.

Det jag sa var att hur bra ett spel än är i övrigt, så blir det väldigt snabbt väldigt tråkigt om grafiken är väldigt ful/lågupplöst eller framerate'n väldigt låg.

Nej jag vet att det inte var du som sa det för det var ju min egna poäng jag syftade till?

Att spela ett spel som battlefield3 i 10 fps förstår jag med att det inte är så kul men det är inte det jag menar.

Det jag inte förstår är varför så många envisas med att allt ska vara i 60fps plus att det ska vara högupplöst för att vara ett roligt spel.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wankeer:

Nej jag vet att det inte var du som sa det för det var ju min egna poäng jag syftade till?

Att spela ett spel som battlefield3 i 10 fps förstår jag med att det inte är så kul men det är inte det jag menar.

Det jag inte förstår är varför så många envisas med att allt ska vara i 60fps plus att det ska vara högupplöst för att vara ett roligt spel.

För att spelet inte blir roligt, inte någon längre stund i alla fall, om man spelar i lågupplöst sirap.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Släpp fram nintendo FFS

Nej för tusan, dränk hela bunten i handfatet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Streaming är nog tyvärr framtiden.. sen lär det nog inte slå igenom förrän gemene man har bättre uppkoppling i hemmet

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om det är för att ha kul med vänner i soffan finns det roligare alternativ än konsoler. Något som dessutom förbättrar både din fysik, integration med andra människor samt höjer dopaminet och därmed en förhöjning av tillfredsställelse

Jag vet inte vad du har för fantasier om dina polare men jag skulle inte vilja ha gruppsex med mina...

Ontopic: Det är tack vare piratkopiering och att inte alla har råd att spendera 8000kr på en speldator som räcker i 2år när en konsoll för ca 2500kr räcker i 5-6år. Det är tack vare konsoller som vi fortfarande har så många AAA titlar på marknaden. Halo, Forza, Assassins Creed etc skulle ha sålt i väldigt få exemplar ifall de var PC exklusiva jämnfört med konsoll

Skrivet av Newklear:

För att spelet inte blir roligt, inte någon längre stund i alla fall, om man spelar i lågupplöst sirap.

Nu vet jag inte vad du har för kass TV men mina spel går alltid i 30+fps och en hel del som t.ex Forza går 60fps konstant.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av wankeer:

Jag personligen tyckte inte crysis2 blev roligare bara för att jag kunde höja grafik inställningarna i det.

Det beror nog snarare på att det är en konsolport.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det beror nog snarare på att det är en konsolport.

Jo men Crysis 2 på max inställningar är ju fortfarande rätt mycket snyggare än på konsol?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av wankeer:

Jo men Crysis 2 på max inställningar är ju fortfarande rätt mycket snyggare än på konsol?

Självklart. Jag menade att spelet är gjort för konsol och att det är det som gör att det inte är så roligt/bra på PC som det borde.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Självklart. Jag menade att spelet är gjort för konsol och att det är det som gör att det inte är så roligt/bra på PC som det borde.

Jaha, nej det är sant. Men om det nu hade varit exklusivt till pc vad tror du hade varit den största skillnaden förutom grafiken?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Allvar, finns det?

Sen finns väl inte alla konsol-spel till PC heller?
Emulering är inte alltid ett alternativ heller ;P

*suck* De säger ju att det skulle vara bättre utan konsolerna så att man slapp kassa portar, och spel som inte släpps till PC, och då använder du som motargument att alla spel inte finns till PC, och börjar dilla om att vissa spel skulle vara kassa på PC?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

För att jag har spelat tillräckligt på surfplatta för att veta att en touchskärm av det slag som används idag aldrig, aldrig, kommer kunna ersätta mus och tangentbord.

Sen förstår jag inte heller varför vi skulle ha spellaptops... Man vill ju inte spela på en liten skärm, så då får man antingen ha en väldigt stor laptop (då kan man lika gärna ha en stationär), eller så får man ha den inkopplad i en extern, större, skärm (då kan man lika gärna ha en stationär).

Att TV-tillverkarna helt plötsligt skulle ge sig in på spelmarknaden har jag också svårt att tro på.

Även om PC'n nån dag fasas ut, så är det verkligen inte inom de närmsta 10 åren.

Alright så du menar alltså att man inte kan koppla en laptop till en extern skärm?
Om bärbara skulle vara billiga och grymt snabba så är det ingen mening med en stationär.
Tänk dig en skärm hemma, som du kan spela med, men sen kan du bara ta med dig
laptopen någon annanstans. Enkelt och smidigt.
Sen så sa jag aldrig att alla skulle det, utan att förmodligen så kommer dom flesta inte ha stationär längre.
Det är vad jag tror, bara för att inte det stämmer med din åsikt så betyder inte det att jag, eller du, har fel.

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Ja min poäng var att spel inte behöver ha snygg grafik eller hög framrate för att vara roliga och underhållande.

Nej, självklart inte, men att ta bort en acceptabel frame rate och fin grafik gör det väl inte på något sätt bättre? Självklart blir man mer indragen i ett spel med snyggare grafik och bättre flyt, precis som man blir av story, gameplay, ljud. Att säga att grafiken gör ett spel är lika idiotiskt som att säga att den är oviktig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Jaha, nej det är sant. Men om det nu hade varit exklusivt till pc vad tror du hade varit den största skillnaden förutom grafiken?

Lättare att göra så man har fler vapen på sig. Svårt att hantera 9 vapen med en kontroll på en konsol men det är lätt på en PC
De kan ha mycket större och öppnare maps både på singelplayer och multiplayer.
Kanske som på battlefield att PC stödjer dubblet så många spelare i multiplayer.

Permalänk
Medlem

Folk måste inse att det är en viss separation mellan Sony moderbolaget och SOE m.m. Playstation 3 har sålt bra
Worldwide sales figures
Wii – 97.18 million as of 30 September 2012[8]
Xbox 360 – 67.2 million as of 31 March 2012[53]
PlayStation 3 – 70.2 million as of 30 September 2012[54][55]
.ref

Sony har förlorat mycket marknadsandelar på HiFi och TV marknaden samt vissa andra pga billigare alternativ så som LG m.fl. som har kunnat komma ikapp tekniskt men ligger generellt sett billigare i pris vilket numera drar mer kunder, sedan tog Sony en smäll när PS3 först lanserades (precis som PS2) då de ofta designar för framtiden och därav är hårdvaran dyr.
Samma gäller AMD, AMD vs Intel på CPU sidan är typ över men på grafikkortsdelen är AMD fortfarande väl med i spelet och inte ger man upp en marknad där man faktiskt har ett övertag på många områden (bara kolla AMDs integrerade grafik), många företag är uppdelade och man gör sig inte av med de delar som faktiskt tjänar pengar och genererar aktiv branding.

So if I was a betting man, så skulle jag gissa att det kommer konsoler från Sony efter PS4 om de inte blir uppköpta eller det visar sig att PS4 säljer skit över 10år, men sedan får man tänka på att PS2 fortfarande säljer i många U-länder och PS3 lär leva kvar ett bra tag till.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

Förhoppningsvis blir det sista konsollerna också. Så jävla trött på dåliga konsolportar och dåligt optimerade spel, låt PC träda fram tack!

Tyvärr så är nog PC på väg att försvinna för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, självklart inte, men att ta bort en acceptabel frame rate och fin grafik gör det väl inte på något sätt bättre? Självklart blir man mer indragen i ett spel med snyggare grafik och bättre flyt, precis som man blir av story, gameplay, ljud. Att säga att grafiken gör ett spel är lika idiotiskt som att säga att den är oviktig.

Nej, inte det jag menar.

Jag menar att ett spel som bf3 med allt på max i 60+fps inte behöver vara roligare än ett spel som tex minecraft bara för att det ser bättre ut. Att bf3 inte blir lika roligt i 20 fps förstår jag med.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tvärtpm för min med 360. Min gamla launch konsoll höll väldigt länge. Min nya slim dog efter kanske 100 timmars användning.

PS3 verkar ha lite bättre kvalitet ja. Bägge mina ps3or funkar fortfarande var av den ena är köpt dag 1 i USA.

Ja helt klart, men Slimen är ändå såå mycket bättre på allt en den första generationen 360.
Man känner ju dock en viss kvalitets skillnad om man bara håller i dom att Sony valt ett gedignare bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag vet inte vad du har för fantasier om dina polare men jag skulle inte vilja ha gruppsex med mina...

Ontopic: Det är tack vare piratkopiering och att inte alla har råd att spendera 8000kr på en speldator som räcker i 2år när en konsoll för ca 2500kr räcker i 5-6år. Det är tack vare konsoller som vi fortfarande har så många AAA titlar på marknaden. Halo, Forza, Assassins Creed etc skulle ha sålt i väldigt få exemplar ifall de var PC exklusiva jämnfört med konsoll

Nu vet jag inte vad du har för kass TV men mina spel går alltid i 30+fps och en hel del som t.ex Forza går 60fps konstant.

1. Jag har aldrig sagt att det handlar om sex, så det är nog du som fantiserar här faktiskt.

2. Kan du backa upp ditt påstående om piratkopiering med fakta?

3. Så du menar att TV:n är boven om man får låg fps i ett spel?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

1. Jag har aldrig sagt att det handlar om sex, så det är nog du som fantiserar här faktiskt.

2. Kan du backa upp ditt påstående om piratkopiering med fakta?

3. Så du menar att TV:n är boven om man får låg fps i ett spel?

1. Men det var sex du försökte antyda till men vill du förneka det så visst, helt ok

2. Finns nog ingen som har all fakta men om du tittar på multiplattforms titlar som t.ex Black Ops eller MW3 så tjänar utgivarna mer på konsoll än PC tack vare mindre piratkopering på konsoll. Skulle tippa t.ex på att säg att vi har 100pers på SweC som lirat MW3 på pc så har nog enbart 15pers faktiskt köpt spelet jämnfört mot förmodligen 90pers utav 100 på konsollsidan. Väldig generallisering från min sida men tror nog att mina siffror inte är så värst långt bort från sanningen.

3. I vissa fall ja, i vissa fall pga av t.ex vissa konsoller går lite varma pga dåligt luftflöde/placering. Själv så har jag inte haft några märkbara lagg på min 360 (1st gen Elite). Kör för det mesta racing och fps

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Alright så du menar alltså att man inte kan koppla en laptop till en extern skärm?
Om bärbara skulle vara billiga och grymt snabba så är det ingen mening med en stationär.
Tänk dig en skärm hemma, som du kan spela med, men sen kan du bara ta med dig
laptopen någon annanstans. Enkelt och smidigt.
Sen så sa jag aldrig att alla skulle det, utan att förmodligen så kommer dom flesta inte ha stationär längre.
Det är vad jag tror, bara för att inte det stämmer med din åsikt så betyder inte det att jag, eller du, har fel.

Beror nog lite på vad man är för generation, en bärbar kommer ju aldrig (skulle dagens värstingdatorer gå att bygga in i en snusdosa så hade det givetvis gått att bygga många ggr kraftfullare datorer som tar större plats) att leva upp till en stationär pga storlek och elförbrukning.

Det du pratar om skärm som man tar med sig, då borde det innebära något av dessa 2 alternativ.
1. Allt är uppe i "molnet"?
2. Allt är inbyggt i skärmdelen?

Tror du menar alternativ 1.
Men jag ser inte något av dom som ett alternativ.

Börjar med alt 2, då det är enklare att förklara.
Alt2 Vill du uppgradera något så går du oftast bet, skärmen är värdelös ifall du behöver ny/snabbare dator.
Alt1: Gillar inte att behöva förlita mig på andra, skapa ett onödigt beroende när det inte behövs (vet att detta kanske bara är min grej, "vanligt" folk verkar inte ha något problem med det). Men dels vill jag inte vara internetberoende av diverse (tex spotify som många gått över till), jag gillar att ha saker på min dator och kunna ha tillgång till det så länge som jag har ström. Men jag har förståelse över att vissa inte har några vidare krav och nöjer sig med det lilla.

Edit: Såg att du menade att man tog laptop'en med sig och inte skärmen, men argumenten är ändå ungefär desamma.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Skulle tippa t.ex på att säg att vi har 100pers på SweC som lirat MW3 på pc så har nog enbart 15pers faktiskt köpt spelet jämnfört mot förmodligen 90pers utav 100 på konsollsidan. Väldig generallisering från min sida men tror nog att mina siffror inte är så värst långt bort från sanningen.

Jag hoppas du snabbt insåg hur dumt det argumentet var, eftersom CoD är en spelserie som 90% av spelarna spelar just för multiplayer. Fler spelar CoD på konsol för att det är skapat och anpassat för konsol, och det är skapat för konsol för att fler spelar det på konsol, det är en ond cirkel.

Skrivet av tachiibou:

Lättare att göra så man har fler vapen på sig. Svårt att hantera 9 vapen med en kontroll på en konsol men det är lätt på en PC

Antar att du aldrig har spelat Red Dead Redemption? Tycker för övrigt det är väldigt opraktiskt att ha vapen bundna till separata knappar, är mycket bättre som de har det i RDR, eller Dishonored.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

1. Men det var sex du försökte antyda till men vill du förneka det så visst, helt ok

2. Finns nog ingen som har all fakta men om du tittar på multiplattforms titlar som t.ex Black Ops eller MW3 så tjänar utgivarna mer på konsoll än PC tack vare mindre piratkopering på konsoll. Skulle tippa t.ex på att säg att vi har 100pers på SweC som lirat MW3 på pc så har nog enbart 15pers faktiskt köpt spelet jämnfört mot förmodligen 90pers utav 100 på konsollsidan. Väldig generallisering från min sida men tror nog att mina siffror inte är så värst långt bort från sanningen.

3. I vissa fall ja, i vissa fall pga av t.ex vissa konsoller går lite varma pga dåligt luftflöde/placering. Själv så har jag inte haft några märkbara lagg på min 360 (1st gen Elite). Kör för det mesta racing och fps

Hur kan du veta vad jag tänkte på? Jag har inte antytt något och jag varken erkänner eller förnekar nånting heller. Att du tolkar det som att jag menade sex är inget bevis på något.

Du tror inte att det kan vara så då att Black Ops eller MW3 säljer bättre på konsol för att det finns fler konsolspelare och att väldigt många PC-spelare inte vill ha portade konsolspel? Du har inte råkat missa den nyheten som redaktionen skrev om för ett tag sedan där EA har uppgett att de tjänar mer på PC än vad de gör på konsolspelen? Och du tror fortfarande att dina uppgifter stämmer?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Du tror inte att det kan vara så då att Black Ops eller MW3 säljer bättre på konsol för att det finns fler konsolspelare och att väldigt många PC-spelare inte vill ha portade konsolspel? Du har inte råkat missa den nyheten som redaktionen skrev om för ett tag sedan där EA har uppgett att de tjänar mer på PC än vad de gör på konsolspelen? Och du tror fortfarande att dina uppgifter stämmer?

Jag tror att EA för första gången på flera år tjänade mer på PC sidan än konsoll pga av SWTOR och deras enorma inkomst från köp och månadsavgifter i början. Tror inte att PC sidan för t.ex EA kommer att vara nära konsoll kvartal 3 och 4 2012.

Förstår dock inte varför PC-spelare inte vill spela konsollportar, i vissa enstaka fall så finns det kontrollproblem på PC från portar men generellt funkar ju allt bra förutom kanske lite grafiska detaljer men inget extremt. Känns som dagens PC-spelare inte har vett att förstå att bra spel inte behöver stödja 16x AA full HD yada yada för att njutas.

PS. CoD var inget bra exempel så vi kan väl byta till t.ex Assassins Creed

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Hur kan du vetaDu tror inte att det kan vara så då att Black Ops eller MW3 säljer bättre på konsol för att det finns fler konsolspelare och att väldigt många PC-spelare inte vill ha portade konsolspel? Du har inte råkat missa den nyheten som redaktionen skrev om för ett tag sedan där EA har uppgett att de tjänar mer på PC än vad de gör på konsolspelen? Och du tror fortfarande att dina uppgifter stämmer?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-p...

Om det är ovan artikel det är du syftar på så får du nog läsa den igen (hint: varför framgår redan i url:en).

Gällande FPS etc på konsol så finns det vida många fördelar mer än att det är "bättre optimerat" än till PC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo om AMD inte kan konkurrera med Nvidia så lär det nog stanna av lite.

varför skulle inte amd kunna konkurrera med nvidia? just nu är väl amd korten t.o.m snabbare?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Förstår dock inte varför PC-spelare inte vill spela konsollportar, i vissa enstaka fall så finns det kontrollproblem på PC från portar men generellt funkar ju allt bra förutom kanske lite grafiska detaljer men inget extremt. Känns som dagens PC-spelare inte har vett att förstå att bra spel inte behöver stödja 16x AA full HD yada yada för att njutas.

Jag har då inget problem med att spela portar.. men däremot när utvecklaren skriver / säger att spelet absolut inte är en port, spelet är 100% utvecklat till PC, yadayada osv osv ( Crytek tex crysis 2 ) sen när du startar spelet, " press start to continue " , går in i options, auto aim assist , förinställt för en xbox kontroll osv. då känner man sig lite less.. sen efter en veckas gnäll på forumet så erkänner de att" okej det var inte utvecklat till pc".

Kan dra ett till exempel men då kommer alla cod fanboys gå lös ( black ops )

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Waowt:

Alright så du menar alltså att man inte kan koppla en laptop till en extern skärm?
Om bärbara skulle vara billiga och grymt snabba så är det ingen mening med en stationär.
Tänk dig en skärm hemma, som du kan spela med, men sen kan du bara ta med dig
laptopen någon annanstans. Enkelt och smidigt.
Sen så sa jag aldrig att alla skulle det, utan att förmodligen så kommer dom flesta inte ha stationär längre.
Det är vad jag tror, bara för att inte det stämmer med din åsikt så betyder inte det att jag, eller du, har fel.

Är bärbara billiga och grymt snabba, så är stationära ännu billigare och ännu snabbare, precis som det är nu... Så jag förstår fortfarande inte varför laptops skulle knuffa bort stationära datorer från marknaden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.