Söker Silkroad liknande spel

Permalänk
Medlem

Söker Silkroad liknande spel

Tjena! Letar efter nåt nytt MMORPG likt Silkroad. Ni som har spelat det älskar säkert det, var helt fast i flera år.
Försökte starta igen, gick inte pga den dåliga grafiken..

Finns det något liknande spel idag som är F2P ? eller iaf en engångsavgift.
Gillade systemet med sådanadär Rare weapon, typ Seal of Star, Seal of Moon och Seal of Sun. Shitnajs.

Någon med en idé?

mvh

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här tillfredställer dina krav men råder dig att pröva torchlight 2 JÄTTE roligt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vet inte om det här tillfredställer dina krav men råder dig att pröva torchlight 2 JÄTTE roligt spel

Mja, för dålig grafik enligt mig.

Permalänk
Medlem

Perfect world online är ett asiatiskt spel, riktigt kul!
Guild wars 2 är bara en engångs avgift om du är intresserad i ett nyare spel

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Perfect world online är ett asiatiskt spel, riktigt kul!
Guild wars 2 är bara en engångs avgift om du är intresserad i ett nyare spel

Har kört perfect world en del också, tröttnade på det totalt då de kändes så buggigt. Men det var ett riktigt kul koncept.

GW2 är jag inte alls sugen på. Gw1 var sådär, testat gw2 hos en polare i typ 12 timmar o de var inget fängslande.

Permalänk
Medlem

ingen? PVE är nog viktigast för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omlin:

Mja, för dålig grafik enligt mig.

Det är inte dålig grafik men det är en annan sorts grafik en tex : diablo 3

Permalänk
Medlem

Körde också det en del. Dock förstördes det ju HELT av alla bottar. 70% av alla spelarna var helt seriöst bottar när jag körde...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Körde också det en del. Dock förstördes det ju HELT av alla bottar. 70% av alla spelarna var helt seriöst bottar när jag körde...

Haha ännu värre nu. Sen Joymax, vilka skämtare. Betalade du premium så tog de inte dig för botting, gjorde du inte det så kunde du inte spela för du fick exp. så sakta.

LOTRO fixat, ska precis starta de. Förhoppningsvis blir det vinterns nöje.

Permalänk
Medlem

Öhhh, gw2? Skit längesedan jag spela men var det inte typ som gw2?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Öhhh, gw2? Skit längesedan jag spela men var det inte typ som gw2?

Gillade personligen inte GW2..

LOTRO fångade mig inte, perfect world ska vi testa ifall grafiken duger för mig för det var jävligt kul back in the days.

Permalänk
Medlem

Spelade själv Silkroad för flera år sen. Bästa F2P jag spelat i den genren.
Tyvärr tappade man ju intresset för alla bottar.
Har letat efter liknande, men inte hittat nåt som matchar ännu

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjCad:

Spelade själv Silkroad för flera år sen. Bästa F2P jag spelat i den genren.
Tyvärr tappade man ju intresset för alla bottar.
Har letat efter liknande, men inte hittat nåt som matchar ännu

Svårt som fan. Ett riktigt jävla bra spel. Man kanske skulle satsat på att göra något likvärdigt själv o blivit miljonär

Håller på o installerar Aion, hoppas på det bästa. Verkar ju faktiskt vara helt OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omlin:

Svårt som fan. Ett riktigt jävla bra spel. Man kanske skulle satsat på att göra något likvärdigt själv o blivit miljonär

Håller på o installerar Aion, hoppas på det bästa. Verkar ju faktiskt vara helt OK.

Skulle gärna betala varje månad för att kunna spela silkroad utan bottar.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk

Lineage håller väl typ samma stuk som silkroad Slå ett öga på det, tror det ska bli f2p inom snart framtid

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjCad:

Skulle gärna betala varje månad för att kunna spela silkroad utan bottar.

Helt klart. Sjukt bra koncept

Skrivet av kaathacker:

Lineage håller väl typ samma stuk som silkroad Slå ett öga på det, tror det ska bli f2p inom snart framtid

Hm, ska kika på det. Började spela aion igår, kom till lv 10. Helt OK spel men absolut inte i standard med silkroad...

BTW vet någon en BRA private silkroadserver så hojta.

Permalänk

Har själv spelat Silkroad av och till genom åren. Kan inte riktigt sätta fingret på det men något i det spelet får mig att börja igen då och då

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninstek:

Har själv spelat Silkroad av och till genom åren. Kan inte riktigt sätta fingret på det men något i det spelet får mig att börja igen då och då

Ja, det är rätt konstigt att man oftast hittar tillbaka. Såg att det finns lite privata servrar numera också, men de verkar va dåligt populerade.
Kommer ihåg att man alltid satt o försökte komma in på sin server innan de fixade premium, Spelade på Aege servern tillsammans med min sambo

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjCad:

Ja, det är rätt konstigt att man oftast hittar tillbaka. Såg att det finns lite privata servrar numera också, men de verkar va dåligt populerade.
Kommer ihåg att man alltid satt o försökte komma in på sin server innan de fixade premium, Spelade på Aege servern tillsammans med min sambo

Haha jag spelade med på Aege servern, kommer ihåg att det var nån guild som hette PureWhite med bara svenskar som jag var med i. Bor du möjligtvis på gotland så vet jag nog vem du är

Permalänk
Medlem

haha nej, jag bor inte på gotland. men jag var med i PureWhite

Skrivet av Omlin:

Haha jag spelade med på Aege servern, kommer ihåg att det var nån guild som hette PureWhite med bara svenskar som jag var med i. Bor du möjligtvis på gotland så vet jag nog vem du är

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Haha blev lite förvånad när du ville ha ett silkroad liknande spel först för att jag tänkte på en annan silk road

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjCad:

haha nej, jag bor inte på gotland. men jag var med i PureWhite

Najs.

Permalänk
Medlem

jag spelade silkroad ett tag, sen råka jag testa lastchaos å blev fast i det istället men de va några årsen
http://lastchaos.aeriagames.com/

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Herregud vilka tider det var med "Silken"...

Nedrans roligt måste jag säga:) Sen kom alla dessa "guldbots" o förstörde när man skulle farma skillpoints.... Kommer ihåg den seeega lvlingen när man skulle upp i "skill cap"...

Lirade själv på Babel o slutade väl, tror att jag kom upp i lvl 94 med en "full str glaive".. Sen hade man en drös med andra gubbs...

Sen så måste jag väl erkänna att jag själv körde/testade med "bot" en stund, men det tog ju bortkänslan för spelet, man kunde ju inte pvpa ordentligt, man glömde bort cooldowns eller bara att buffa sig själv... Så botprog. gick till papperskorgen så man spela sina chars igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Herregud vilka tider det var med "Silken"...

Nedrans roligt måste jag säga:) Sen kom alla dessa "guldbots" o förstörde när man skulle farma skillpoints.... Kommer ihåg den seeega lvlingen när man skulle upp i "skill cap"...

Lirade själv på Babel o slutade väl, tror att jag kom upp i lvl 94 med en "full str glaive".. Sen hade man en drös med andra gubbs...

Haha ja de var jävligt va dom förstörde.. loggade nyss in och alla gamla gubbar är borta då det är nya servrar... tråkigt som fan, men goldbotsen verkar vara borta. dock bara turkar och egypter som spelar verkar det som

Permalänk

Åfan, så dom har försvunnit nu... Har testat att gå in i omgångar bara för att kolla hur det ser ut osv... Kommer in men sen så ser jag ingenting, hör röster osv, kan gå med gubben men skärmen är helt blå, precis som att gå omkring i himlen....

Permalänk

Å dessa uniqes som spawnade lite då och då, kul kul.. Kommer ihåg när det kom upp på skärmen när man tog död på dessa "***** has killed Tiger Girl on Tiger mountin" eller Isy osv osv...

Då kom det en drös med gz, grats och olika förslag om man ville pvp:a, vilken lvl man etc etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Å dessa uniqes som spawnade lite då och då, kul kul.. Kommer ihåg när det kom upp på skärmen när man tog död på dessa "***** has killed Tiger Girl on Tiger mountin" eller Isy osv osv...

Då kom det en drös med gz, grats och olika förslag om man ville pvp:a, vilken lvl man etc etc...

Ja uniques var riktigt skoj.

Spelade på en privateserver med 200x exp sp o drop osv osv... kul då man slipper sitta o nöta så länge på grejer man gjort många gånger förr, men insåg att jag faktiskt är förgammal för att kunna spendera tid på något sånt här och studierna tar upp för mycket tid... sad but true

Permalänk

Samma här, det var ju lite enklare när man inte hade barn som i tid och otid ropar, hjälp, torka mig eller bara lever rövare;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omlin:

Haha ja de var jävligt va dom förstörde.. loggade nyss in och alla gamla gubbar är borta då det är nya servrar... tråkigt som fan, men goldbotsen verkar vara borta. dock bara turkar och egypter som spelar verkar det som

Va är allt gammalt borta? har inte loggat in på ett par år

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100