Permalänk
Medlem

Köpa ett 670 lr vänta ?

Tjenare!

Just nu är min setup en Amd phenom II x4 965 på 3,8ghz, 8gb ram, och 2 st 460 i sli.

Det funkar nog bra i tex bf3 på medium blandat med high, 4x AA osv, har nästan alltid över 60 fps förutom om det kanske är riktigt chaos på skärmen :p.
Men jag har länge stört mig på att speciellt det övre kortet blir så varmt att fläkten går konstant på max när man spelar...

Så jag har suttit och funderat på ett 670 som skulle få ta över mina 2 gamlingar, lr ska man hålla ut lite till och köpa sig ett 700 som jag misstänker kommer nästa år kanske ?? Iofs så kan man ju inte tänka så för sen kommer 800 serien bla bla bla så kanske man sku slå till bara helt enkelt ?

Permalänk
Skrivet av Angli:

Tjenare!

Just nu är min setup en Amd phenom II x4 965 på 3,8ghz, 8gb ram, och 2 st 460 i sli.

Det funkar nog bra i tex bf3 på medium blandat med high, 4x AA osv, har nästan alltid över 60 fps förutom om det kanske är riktigt chaos på skärmen :p.
Men jag har länge stört mig på att speciellt det övre kortet blir så varmt att fläkten går konstant på max när man spelar...

Så jag har suttit och funderat på ett 670 som skulle få ta över mina 2 gamlingar, lr ska man hålla ut lite till och köpa sig ett 700 som jag misstänker kommer nästa år kanske ?? Iofs så kan man ju inte tänka så för sen kommer 800 serien bla bla bla så kanske man sku slå till bara helt enkelt ?

kanske vänta till prisdump av 6xx serien alt beggat?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angli:

Tjenare!

Just nu är min setup en Amd phenom II x4 965 på 3,8ghz, 8gb ram, och 2 st 460 i sli.

Det funkar nog bra i tex bf3 på medium blandat med high, 4x AA osv, har nästan alltid över 60 fps förutom om det kanske är riktigt chaos på skärmen :p.
Men jag har länge stört mig på att speciellt det övre kortet blir så varmt att fläkten går konstant på max när man spelar...

Så jag har suttit och funderat på ett 670 som skulle få ta över mina 2 gamlingar, lr ska man hålla ut lite till och köpa sig ett 700 som jag misstänker kommer nästa år kanske ?? Iofs så kan man ju inte tänka så för sen kommer 800 serien bla bla bla så kanske man sku slå till bara helt enkelt ?

Sitter i ungefär samma sits, om inte lite sämre till.. Har ett GTX480 för tillfället och har kollat runt på 670... Men skulle tipsa dig om att vänta ett tag till och hoppas på en prissänkning, det är vad jag kommer göra i alla fall.. Kollar dock kampanjer och fyndhörnor hela tiden ifall man skulle springa på något..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Tack för svar, jo låter smart det ni säger får vänta till hösten och se och hålla lite koll på diverse möjliga fynd under tiden Har också tittat på 680 men verkar inte så ekonomiskt i prestanda per krona eftersom 670 är så nära 680 i prestanda.

Permalänk
Medlem

660Ti ska ju komma i Augusti, har man en lägre budget skulle jag nog kolla mer på 670 än 680 för som du säger Angli så prissteget är mycket större än prestanda steget.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Om du lirar på mer än 1 skärm så är just detta en bra ide:
ZOTAC GTX670 4GB Demo.. 3600kr.. jag hade slagit till direkt om jag använde flera skärmar men som de tär nu så har jag endast 1 27" skärm..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757381

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Okej, hmm 660ti kan bli lite intressant att se prestanda per krona på. Men min ekonomi är inget problem har fast inkomst men känns ju slött att kasta bort mera pengar för typ 1 fps , men blir antagligen inte något köp fören september så får se hur det utvecklar sig OM man kan hålla sig :p. Jag lirar också bara på en singel lcd skärm som är 24", dock ska den bytas ut till 27" led i vinter

Permalänk
Medlem

Ett 670 presterar ganska mycket bättre än 460 SLI.
jag tvivlar på att ett 660 Ti kommer prestera nämnvärt bättre än 460 SLI. (Och isåfall så kommer det nog inte vara så mycket billigare än ett 670 ändå)

Bara spekulationer än så länge så klart, men jag har en känsla över att 660 Ti antingen kommer vara för dyrt för sitt eget bästa (dvs folk kommer föredra att köpa ett 670 för några hundralappar extra) eller vara för långt under 670 prestandamässigt för att konkurrera om samma kunder.

Vill du uppgradera så fort som möjligt hade jag nog köpt ett 670 om du kan hitta en prisvärd variant. Du kanske får bättre prestanda/krona om du väntar och köper ett 660 Ti, men är det värt att vänta 1-2 månader bara för att spara någon hundring? Oavsett så får du fortfarande sämre prestanda (antagligen) med ett 660 Ti än med ett 670.

Köp nu och få bättre prestanda direkt.
Vänta 1-2 månader, få bättre prestanda/krona, men sämre prestanda rent allmänt.
Valet är ditt

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Inte funderat på ett AMD kort?

Webhallen har ju en liten rea just nu: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/148427-asus_radeon_hd...

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

angående pris så såg jag någonstans att 660 ti skulle kosta kring 3000kr... Då skulle inte jag satsa på ett 660 i alla fall om jag kan lägga 3-500kr mer och få ett 670 =(/

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Jo kan ju mycket väll vara som du säger Minsc, okej men om jag nu då tar ett 670 så har jag funderat på asus. Jag har alltid gillat dom ena mitt 460 är asus och varit troget och körts överklockat ända sedan jag köpte det för 2½ år sen, det verkar bara vara det där sli problemet att få in 2 kort pga deras DCII påhitt, det är ju så jäkla fett. Om man ska köra sli i framtiden kan det bli ett problem har ju bara 2 sli portars moderkort så.

Har aldrig ägt ett AMD kort och har aldrig ägt en Intel processor haha :p. Bara blivit så och nvidia har alltid levererat och aldrig haft problem med dom så håller mig till det men AMD´s kort är nice synd bara att dom inte kan göra processorer längre ;/

EDIT: Verkar som asus DCII klarar hyfsat bra i 2 portar efter att ha gjort lite google research

Permalänk

DCII + 670 = tar två slots per kort.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dr. Dunkel:

DCII + 670 = tar två slots per kort.

Yup, funderar själv på att köra 2st sådana i en SLI-konfiguration i framtiden, jag äger redan ett kort

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ett 670 presterar ganska mycket bättre än 460 SLI.
jag tvivlar på att ett 660 Ti kommer prestera nämnvärt bättre än 460 SLI. (Och isåfall så kommer det nog inte vara så mycket billigare än ett 670 ändå)

Bara spekulationer än så länge så klart, men jag har en känsla över att 660 Ti antingen kommer vara för dyrt för sitt eget bästa (dvs folk kommer föredra att köpa ett 670 för några hundralappar extra) eller vara för långt under 670 prestandamässigt för att konkurrera om samma kunder.

Vill du uppgradera så fort som möjligt hade jag nog köpt ett 670 om du kan hitta en prisvärd variant. Du kanske får bättre prestanda/krona om du väntar och köper ett 660 Ti, men är det värt att vänta 1-2 månader bara för att spara någon hundring? Oavsett så får du fortfarande sämre prestanda (antagligen) med ett 660 Ti än med ett 670.

Köp nu och få bättre prestanda direkt.
Vänta 1-2 månader, få bättre prestanda/krona, men sämre prestanda rent allmänt.
Valet är ditt

Mja, enligt uppgifter så ska 660Ti på pappret inte vara mycket sämre än 670, det största felet är väl 1,5 GB Vram bara.
Sedan ska det vara startpris på ca 3000 dollar jämfört med 670 på 4000 och 680 på 5000 så det lär hamna en tusenlapp under 670.

Permalänk

OT: Så du kan bara spela på medium/high? Vilken upplösning? Samt har du 768mb varianten eller 1gb varianten? Jag kunde köra BF3 på high i full hd med nästan minst 40 fps på tex caspian border med 64 players med hd5850. Dock överklockat.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Kommer troligtvis beställa ett GTX670 om det är så att mitt GTX480 flaskar i GW2 beta eventet i helgen haha.. men vem vet, kanska duger den gamla häcken än!

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Flipcombat: Jo jag kör full hd också, hade du kantutjämning (AA) på och allt det där andra HBAO lr hur det nu skrivs ? Kör också OC på mina kort, har 1gb versionen. Men har ju mesta dels över 60 och till och med mot 70 fps men det vill ju gå under när det är intesivt så att säga.

Hjulstad: gtx 480 är ju ett bra kort än idag och sen är det ju svårt att bedöma systemkrav i en beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angli:

Hjulstad: gtx 480 är ju ett bra kort än idag och sen är det ju svårt att bedöma systemkrav i en beta

Visst är det ett dugligt kort alltid Men ligger på riktigt hög load % i spelet och prollen ligger runt 40-50% medan GPU ligger över 95%.. men som sagt, beta är beta

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB