två 24" hd bildkärmar på ett nvidia kort

Permalänk
Medlem

två 24" hd bildkärmar på ett nvidia kort

hej all sweclocker

det är så att jag kör med en 4 år gammal 19" bildskärm som jag funderar på att byta ut mot två stycken 24" HD bildskärmar och skulle NVIDIA GeForce GTX 550 Ti klara av det utan några problem? Men om ca två månader så hade jag tänkte att införskaffa detta. Vilka skulle ni rekommendera då? Jag spelar mycket BF3 och starcraft 2. Min budget är runt 3500 hade jag tänkt.

Permalänk
Medlem

Ja, det klarar det utan problem. Du kommer dock inte kunna ha ett spel över båda utan spel på ena och internet, film, porr m.m. på den andra istället. Grafikkortet blir något varmare, men rent prestandamessigt krävs lika mycket.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

ok gått att vetta detta men jag hade tänkte not dett hållet med bildskärmen att surfa på sweclocket samtidigt som jag spelar

denna har jag tittat på skulle denna vara not att spela på

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kansen00:

hej all sweclocker

det är så att jag kör med en 4 år gammal 19" bildskärm som jag funderar på att byta ut mot två stycken 24" HD bildskärmar och skulle NVIDIA GeForce GTX 550 Ti klara av det utan några problem? Men om ca två månader så hade jag tänkte att införskaffa detta. Vilka skulle ni rekommendera då? Jag spelar mycket BF3 och starcraft 2. Min budget är runt 3500 hade jag tänkt.

Saken är den att det är väldigt obekvämt att spela på två skärmar då mitten hamnar mitt emellan de två vilket blir väldigt konstigt. Så i spel kommer du nog inte använda två skärmar ändå. Ditt grafikkort kommer inte ha några som helst problem med att driva skrivbordsapplikationer på två skärmar.

Bryr du dig om hur skärmarna ser ut? För i så fall kan det vara lättare om du väljer ut ett par alternativ och postar dom här istället för att vi letar upp dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kansen00:

hej all sweclocker

det är så att jag kör med en 4 år gammal 19" bildskärm som jag funderar på att byta ut mot två stycken 24" HD bildskärmar och skulle NVIDIA GeForce GTX 550 Ti klara av det utan några problem? Men om ca två månader så hade jag tänkte att införskaffa detta. Vilka skulle ni rekommendera då? Jag spelar mycket BF3 och starcraft 2. Min budget är runt 3500 hade jag tänkt.

Värt att tänka på är att eftersom upplösningen är bra mycket högre (förmodar du kör 1280x1024 nu) så kommer även grafikkortet belastas bra mycket mer. Så om du kör på native-upplösningen (vilket är rekommenderat) så kommer du se prestandadropp i spel. Ev. till och med ganska rejäla sådana.

Permalänk
Medlem

Kul att folk läser svar som redan postats och inte endast trådstarten
Anyhow så funkar den skärmen säkert bra, inte så nogaräknat när det är TN skärmar i den prisklassen, men prisjakt sorterat efter review-rating brukar vara bra till att leta vilka produkter som är värda att skaffa

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk