Permalänk
Avstängd
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av final stretch:

Tack mannen

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Brilliant! shit, kan man beställa sånahär maskiner? och hur mkt skulle det kosta att få en ordentligt gjort vattenkylt monster

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att detta är en av de snyggaste datorerna jag har sett här på Sweclockers. Riktigt bra jobbat!

Har du funderat på att skicka in bilder på den, till Million-Dollar-PC (MDPC)? Tror den hade passat bra där!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Capt.FlushGarden:

Brilliant! shit, kan man beställa sånahär maskiner? och hur mkt skulle det kosta att få en ordentligt gjort vattenkylt monster

Beställ grejerna hem till mig så fixar jag! Är redan sugen på ett nytt projekt men har inge pengar kvar. Gärna ITX! Jag har lagt ut närmare 25k under det här projektet. Vattenkylningen har gått på ca 6k. Då räknar jag inte med kostnader för verktyg jag fått köpa in och material i form av plexi och liknande. Heller inte med frakten från de olika ställen jag fått beställa ifrån. Det är dyrt att färgmatcha sin dator.

Nej, men seriöst så skulle jag nog inte ta någonting extra för att bygga ihop en monsterdator åt dig. Speciellt inte om det är rolig hårdvara och att du kan hämta den hemma hos mig när den är klar. Alternativt att vi skulle mötas upp. Men tja, vore det så att någonting sådant skulle bli aktuellt så får vi väl prata lite mer seriöst om det. Skulle det innefatta sleeving av nätagg och liknande tror jag att jag faktiskt skulle ta betalt. Det är slitsamt. Och så skulle jag såklart ta all cred för att bygga ihop den.

Jag är arbetslös över sommaren och har ingen inkomst då i över huvudtaget så är du seriös så hör gärna av dig.

Skrivet av Quantex:

Jag måste säga att detta är en av de snyggaste datorerna jag har sett här på Sweclockers. Riktigt bra jobbat!

Har du funderat på att skicka in bilder på den, till Million-Dollar-PC (MDPC)? Tror den hade passat bra där!

Min dator är inte i närheten så snygg att den passar in där. Men det är väldigt kul att du tycker det! Någon dag kanske! Jag får lära mig att fota ordentligt först.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Din dator ser dyr ut men jävligt läcker!! Snygg jobbat!

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.5Ghz stock volt || Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1333Mhz Corsair 1.5V || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Medlem

Den skulle klart platsa på MDPC såvit jag tycker.

Visa signatur

Chassi: CorsAir Obsidian 900D PCU: CorsAir AX 1200i - Moderkort: ASUS ROG Strix Z590-F Gaming WiFi - CPU: Intel Core i9-11900K - Minnen: CorsAir Vengeance RGB Pro 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - GPU: 2x PowerColor LCS Radeon R9 290x 4gb Skärm: 2x ASUS VG248QE 144hz

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Lägg upp lite bilder på EVGA's MODRIG sida.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jj_viking:

Din dator ser dyr ut men jävligt läcker!! Snygg jobbat!

Bra att den ser dyr ut och inte som billigt skräp.

Skrivet av Tokboy:

Den skulle klart platsa på MDPC såvit jag tycker.

Kul att du tycker det. Vi får väl se om Nils bryr sig när jag är färdig då. Ni får väl hojta på honom. Jag står fast vid att min rig inte duger.

Skrivet av MarkSix:

Riktigt snyggt. Lägg upp lite bilder på EVGA's MODRIG sida.

Det skulle man kanske göra. Får se om jag hittar till sidan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Enermax Magma, som jag använder i bygget finns hos http://Coolingstuff.se Artur där är hur trevlig som helst och kontaktar du honom så kan han också beställa hem sådant han inte har inne.

Tack för svaret, ska kontakta honom och riktigt snygg dator

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pr3d4tor:

Tack för svaret, ska kontakta honom och riktigt snygg dator

Det är lugnt! Hälsa från Hannes.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Är ni på Birdie 20 och vill se datorn irl så passa på.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Sitter på birdie nu, tar gärna en titt på denna skönhet!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

Sitter på birdie nu, tar gärna en titt på denna skönhet!

Har för mig att du var över, mycket trevligt.

Jag vann Birdie "Pimp my chassi" tävling, tackar och bockar för eran support i publiken!

Allez!!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ah, Grattis till vinsten, grymt fin build du har där, kul få se den live också!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scoorch:

Ah, Grattis till vinsten, grymt fin build du har där, kul få se den live också!

Tack tack.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

En utav filmerna från tävlingen (den jag filmade): Pimp my chassi @ Birdie 20 / Uppsala on Vimeo

Finns filmat på annat håll också men det kräver lite konvertering så får se när det kommer upp.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Scrooge:

En utav filmerna från tävlingen (den jag filmade): Pimp my chassi @ Birdie 20 / Uppsala on Vimeo

Finns filmat på annat håll också men det kräver lite konvertering så får se när det kommer upp.

Oh noes, inte filmat. Tar gärna del av bilderna du tagit. Hör av dig om det är möjligt. Jag sitter på c8 om du har vägarna förbi.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Bland de bästa moddarna jag sett. Stilrent och snyggt.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av moire:

Bland de bästa moddarna jag sett. Stilrent och snyggt.

Tack som fan. Tagit nya bilder idag och tänkte uppdatera med dem snart, alternativt få upp dem i ett galleri tillsammans med Birdiebilder från tävlingen samt lite bilder på priset jag fick. Vad tror du är bäst?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt och väldigt inspirerande bygge! Högsta betyg får du för presentationen också.

Permalänk

otroligt snyggt!

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem

COOOL! Ögongodis.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mataten:

Sjukt snyggt och väldigt inspirerande bygge! Högsta betyg får du för presentationen också.

Tack så mycket. Jag har fler bilder som jag tagit nyss. Tänkte uppdatera dem i ett nytt galleri tillsammans med birdiebilder men jag kanske skulle slänga upp dem här istället?

En teaser

Skrivet av DemaxHardstyle:

otroligt snyggt!

Mycket uppskattat!

Skrivet av Zorobay:

COOOL! Ögongodis.

Tack.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Fint att du uppdaterar ditt galleri. Gillar ditt arbete med att få maskinen till en clean och mean dator

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av astrob0y:

Fint att du uppdaterar ditt galleri. Gillar ditt arbete med att få maskinen till en clean och mean dator

Kul att du gillar det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

FFS! Lacka svaaaaaaaaart!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

FFS! Lacka svaaaaaaaaart!

Nej FFS!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather