Enermax Magma + Modifikationer @ CL[M]EAN-MACHINE

Permalänk

Blir du SPONSRAD?? Då får du ta å fixa en Apollish till mig å. Blue please

BTW nice bygge

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av iNfragiq:

Ögongodis av hög kvalité!

Keep 'em comin'

Uppskattas. Skall ske!

Skrivet av flipstah:

Snyggt med dom nya fläktarna:) Den blåa var riktigt cool, men har hört att dom ska vara rätt så högljudda(stavning):(
Detta tycker jag du ska lägga upp på: •••••••••• så nils m.fl får ta del av det:) Ett skitsnyggt bygge med awesome kabeldragning/sleeving!:D 10 poängare!

Nu har jag inte provat apollish fläkten så mycket mer än för att ta korten på den, gav bort den direkt efter till en vän. Men iallafall så tycker jag att magmafläktarna som låter en del flyttar tillräckligt mycket luft för att det ska vara OK. Sen använder jag ju en fläktkontroller för att fixa ljudet när jag vill ha det tyst. Då hör man bara vattnet pårla.

Visste inte ens om •••••••ly, registrerade mig precis. Glad jag blir att du kommenterar på kabeldragningen och det också, ingen som märker hur mycket jobb som är nedlagd på den.

Skrivet av ludwigstrand:

Blir du SPONSRAD?? Då får du ta å fixa en Apollish till mig å. Blue please

BTW nice bygge

Jo, jag blir/blev sponsrad men jag kan tyvärr inte bara begära saker hur som helst. Jag är otroligt tacksam mot Enermax som ändå gav mig möjligheten att byta ut samtliga fläktar och även för intresset de lägger i mitt bygge.

Kul att du gillar det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Satan i GATAN vad snyggt!

Permalänk

När kommer Apollish till sverige?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hajlajf:

Satan i GATAN vad snyggt!

Tack tack!

Skrivet av RymdSegel:

När kommer Apollish till sverige?

Jag har vidarbefogat den frågan till Enermax. Vi får se vad de säger.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Schysst uppdatering Hannes
Men skulle det inte vara snyggt att låta en liten del av reservoaren vara tom? För estetiken menar jag ... FÖ ser jag fram emot triple-raden !

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lambi:

Schysst uppdatering Hannes
Men skulle det inte vara snyggt att låta en liten del av reservoaren vara tom? För estetiken menar jag ... FÖ ser jag fram emot triple-raden !

Tackar mannen!

Det har du fullständigt rätt i. Är fixat redan nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

nån konstigt me kameran på sista bilden? eller är ditt vatten orange i EK tanken? :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare

Har inte all färg i och det tillsammans med ljiuset och reflektioner ifrån skärmen gjorde det nog oranget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Absolut det snyggaste vattenkylnings system jag har skodat i hela mitt liv! Så otroligt jävla snyggt gjort, en KLAR 5:a!
Synd att det inte finns fler sånna här gallerier!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser grymt ut!

Dock är det bara en sak jag tycker skulle kunna göra det hela snyggare; att modda fläktkontrollern med en av täckplattorna från 5,52"-platserna så den smälter in bättre i fronten, skulle bli riktigt snyggt!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag har vidarbefogat den frågan till Enermax. Vi får se vad de säger.

Härligt!

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av onYYx:

Absolut det snyggaste vattenkylnings system jag har skodat i hela mitt liv! Så otroligt jävla snyggt gjort, en KLAR 5:a!
Synd att det inte finns fler sånna här gallerier!

Ah, Gosh.. Vad ska man säga. Tackar ödmjukast!

Skrivet av Phukkitt:

Ser grymt ut!

Dock är det bara en sak jag tycker skulle kunna göra det hela snyggare; att modda fläktkontrollern med en av täckplattorna från 5,52"-platserna så den smälter in bättre i fronten, skulle bli riktigt snyggt!

En bra idé! Har dock inte köpt fler frontbezels än dem jag använder så får bli vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Absolut det snyggaste vattenkylnings system jag har skodat i hela mitt liv! Så otroligt jävla snyggt gjort, en KLAR 5:a!
Synd att det inte finns fler sånna här gallerier!

kommer nog ett till ifrån mig snart

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arne-Mohammed:

kommer nog ett till ifrån mig snart

Vi får hoppas på det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hmm jag har sedan länge givit ditt bygge fullt hus, men nu undrar jag lite varifrån kommer radiatorgallret i toppen ? är det separat galler eller hela toppen du bytt ? Jag planerar ett nytt bygge åt mig själv och har corsair 800D nu moddat för 2x360 raddar men det är lite overkill och chassit stort och här är ju lösningen på at få in en 360+240 raddar i detta chassit självklar, för hvem använder cd dvd brännare varje dag ? ska man installera nåt så kopplar man bara till en extern dom minuterna via usb ! Men är det möjligt att plocka bort HD burarna i botten så man kan ändra lite och använda utrymmet tex om man vill ha en större pump och en mindre tank där, eller påverkar det stabiliteten i trappformade golvet som ger en egen tempzon därnere ?

Permalänk
Proffsmoddare

Dd

Skrivet av Gipsyboy:

Hmm jag har sedan länge givit ditt bygge fullt hus, men nu undrar jag lite varifrån kommer radiatorgallret i toppen ? är det separat galler eller hela toppen du bytt ? Jag planerar ett nytt bygge åt mig själv och har corsair 800D nu moddat för 2x360 raddar men det är lite overkill och chassit stort och här är ju lösningen på at få in en 360+240 raddar i detta chassit självklar, för hvem använder cd dvd brännare varje dag ? ska man installera nåt så kopplar man bara till en extern dom minuterna via usb ! Men är det möjligt att plocka bort HD burarna i botten så man kan ändra lite och använda utrymmet tex om man vill ha en större pump och en mindre tank där, eller påverkar det stabiliteten i trappformade golvet som ger en egen tempzon därnere ?

Det är ett separat radiatorgaller som jag satt dit. De går att köpa på t.ex Chilledpc.co.uk och kostar runt hundringen. Man kan mycket väl ta bort HDD burarna och istället använda utrymmet till något annat.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

grymt snygg lite avis 10p

Permalänk
Inaktiv

schnykkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är ett separat radiatorgaller som jag satt dit. De går att köpa på t.ex Chilledpc.co.uk och kostar runt hundringen. Man kan mycket väl ta bort HDD burarna och istället använda utrymmet till något annat.

Ja då bäddar det för ett liknande bygge för min del
Du har gett mig fina ideer här.
Jag måste säga att ger man inte detta bygget en ren 5 så är kunskaperna hårt begränsade, för detta är genomtänkt och välbyggt. Desutom har du lagt möda på att bilderna blir bra utan störande saker omkring, som katter och skit. Perfekt ! Jag har familj som är grymmt störande och begränsat utrymme för min hobby numera annars skulle jag försöka ge dig en tuff match

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av contra:

grymt snygg lite avis 10p

Tack!

Skrivet av otello:

Takk!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RymdSegel:

När kommer Apollish till sverige?

Jag köpte min cluster här funkade fint

Caseking.de » Lüfter » Enermax

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gipsyboy:

Ja då bäddar det för ett liknande bygge för min del
Du har gett mig fina ideer här.
Jag måste säga att ger man inte detta bygget en ren 5 så är kunskaperna hårt begränsade, för detta är genomtänkt och välbyggt. Desutom har du lagt möda på att bilderna blir bra utan störande saker omkring, som katter och skit. Perfekt ! Jag har familj som är grymmt störande och begränsat utrymme för min hobby numera annars skulle jag försöka ge dig en tuff match

Tack tack tack! Man behöver ju lite utrymma att arbeta på och gärna ett helt rum där man kan ha saker ligga framme utan att någon klåfingrig liten avkomma kommer och pillar, eller djur som kommer och biter på slangar och dyl. Som tur är har jag ju det och även en funktionell verkstad med verktygen för att göra det mesta jag behöver. Det är ju A och O i ett större projekt. Sparka ut sambon med barn eller syskonen i en månad eller två så är du säkerligen snart ifatt mannen. Min deadline eller vad man kan säga är Birdie. Tänkte visa upp bygget där.

Jag skulle dock inte gå så hårt och säga att om man röstar under 5 så är det pga av att man själv inte har koll utan det är väl mer en smak sak kanske. Men det är klart att jag uppskattar höga poäng. Man lägger ju inte upp gallerier och anstränger sig med bilder utan att hoppas på fina poäng.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MichaSWE:

Jag köpte min cluster här funkade fint

Caseking.de » Lüfter » Enermax

Enermax svarade också att de har begränsad handel med Sveriges affärer och det är nog enklast att beställa genom caseking.de eller liknande. Benjamin Schäfer som PR ansvarige för Enermax EU heter rekomenderade Jimm's - Your toaster will never be the same!. Eller han nämnde den affären iallafall. Coolingstuff.se har Magma fläktar tror jag. Fick iallafall en fläkt därifrån.

Fläkten jag visar är inte en riktigt Apollishfläkt fick jag veta nu. Det är en gratisfläkt som man fick med när man beställde nätagg av dem. Men led'sen fungerar på samma sätt. Skillnaden är väl kanske kvalitén och att apollishfläktarna är högblanka. Mer information här: ENERMAX.CO.UK - Apollish

Nu ska jag inte agera sverigekorrespondent för enermax men jag trivs bra med deras produkter och de är väldigt trevliga att ha att göra med. De skrev också i senaste mailet att det verkligen var värt att sponsra mig och att de gillar hur jag får deras fläktar att se ut i mitt bygge. Klad hest!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Fasen va snygg apollishen va

Vart finns det att köpa?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lejo:

Fasen va snygg apollishen va

Vart finns det att köpa?

Kolla en post upp mannen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Fan, apollish var ju så där blanka, och dyyyra.
Trodde de skulle vara transparenta.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RymdSegel:

Fan, apollish var ju så där blanka, och dyyyra.
Trodde de skulle vara transparenta.

De kommer säkerligen att göra annorlunda fläktar med samma ledslinga.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

fett

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

Lacka chassit mattsvart inuti!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64