Permalänk
Medlem

Nje inte lacka det... lian li ska inte vara lackad tycker jag iaf^^
Förresten, är det ssd jag ser ovanför 3,5" enheterna? Kanske skulle göra någon snygg montering på den?
Bara ett tips när allt annat är top-notch!:)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ÖverKlokarN:

Lacka chassit mattsvart inuti!

Eller?

Skrivet av flipstah:

Nje inte lacka det... lian li ska inte vara lackad tycker jag iaf^^
Förresten, är det ssd jag ser ovanför 3,5" enheterna? Kanske skulle göra någon snygg montering på den?
Bara ett tips när allt annat är top-notch!:)

Lian Li ska helst vara original hela vägen. Det är en SSD, var tycker du att jag ska montera den då? Tänkte sätta den tillsammans med de högra HDD'na.

Uppdaterat med bilder nu. Någonting som skulle kunna kallas slutprodukten av allt slit. Troligen kommer lite småfix att pillas med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Sexig som fan

Den där blå var också ball, men dom röda är helt perfekta för ditt bygge ju

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FrooK:

Sexig som fan

Den där blå var också ball, men dom röda är helt perfekta för ditt bygge ju

Jag hade tur som fick byta ut dem gratis.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Den där lilla "ramkåpan", är den någonting man kan få tag på i handeln eller är det något du snickrat ihop själv?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FrooK:

Den där lilla "ramkåpan", är den någonting man kan få tag på i handeln eller är det något du snickrat ihop själv?

Den är från OCZ. Den fanns på ChilledPC.CO.UK för något år sedan, inte längre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt clean och fin.
Sådant bygge skulle vara helt klart vara värd att ha under skrivbordet. Eller kanske på skrivbordet?

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Tullis:

Riktigt clean och fin.
Sådant bygge skulle vara helt klart vara värd att ha under skrivbordet. Eller kanske på skrivbordet?

Den är absolut placerad på skrivbordet. Även om jag kan erkänna att jag pillar mer med den än vad jag använder den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

De kommer säkerligen att göra annorlunda fläktar med samma ledslinga.

Hoppas det

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

sweclockers snyggaste chassi!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kevlarheart:

sweclockers snyggaste chassi!

Oj, tack.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

sweclockers snyggaste chassi!

Håller med, fast snyggaste dator Helt sjukt snyggt asså!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av =ultrafox=:

Håller med, fast snyggaste dator Helt sjukt snyggt asså!

Sjukt kul att ni gillar bygget.

Vad ska jag använda för grejer till nästa projekt då?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Det enda jag tycker saknas är 2 lampor i tanken som ger lite fint glow till det hela )

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PhenPhantom:

Det enda jag tycker saknas är 2 lampor i tanken som ger lite fint glow till det hela )

Jag tycker att de två pulserande led'sen som är på acryldelen av MB-kylningen duger bra. Den är precis bakom reservoaren så det illuminerar det hela en del. Nu har ju jag bara tagit kort när datorn är avstängd. Det lyser lite lagom sådär när den är på. Ingenting som lyser upp rummet men det ser riktigt mean ut.

Mycket trevligt att du tycker att det är det enda som borde fixas. Något annat kanske du kommer på?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

SJUUUUUKT FINT!
Har inte sett en så pass fin dator på ett tag kan jag ju säga dig !
Är ju själv moddare,..Men det här! Det var f*n i med fint!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av acke5:

SJUUUUUKT FINT!
Har inte sett en så pass fin dator på ett tag kan jag ju säga dig !
Är ju själv moddare,..Men det här! Det var f*n i med fint!

Sjuuukt kul att bygget gillas. Jag har inte sett något du gjort, care to share?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

hur mkt låter denna fina dator?

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag tycker att de två pulserande led'sen som är på acryldelen av MB-kylningen duger bra. Den är precis bakom reservoaren så det illuminerar det hela en del. Nu har ju jag bara tagit kort när datorn är avstängd. Det lyser lite lagom sådär när den är på. Ingenting som lyser upp rummet men det ser riktigt mean ut.

Mycket trevligt att du tycker att det är det enda som borde fixas. Något annat kanske du kommer på?

Nej. Inte så, däremot skulle det vara trevlans om du la upp en bild när datan är igång

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av contra:

hur mkt låter denna fina dator?

Den är inte tyst, men har ju fläktkontrollern som kan göra den mer eller mindre ljudlös. Det som låter då är pumpen och porlande vatten.

Skrivet av PhenPhantom:

Nej. Inte så, däremot skulle det vara trevlans om du la upp en bild när datan är igång

Kan försöka få det gjort imorgon.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Kanske det snyggaste bygge jag sett. 5/5

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jonas-2400:

Kanske det snyggaste bygge jag sett. 5/5

Ett kanske räcker gott för mig! Tack så mycket för poängen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Sjuuukt kul att bygget gillas. Jag har inte sett något du gjort, care to share?


Har tyvärr ingen kamera just nu, dessutom så har jag inget bygge på G just nu.
Men fram tills sommaren så lär lite projekt dyka upp !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av acke5:


Har tyvärr ingen kamera just nu, dessutom så har jag inget bygge på G just nu.
Men fram tills sommaren så lär lite projekt dyka upp !

Najs man.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Vet du om man kan köpa några av de fläktarna i Sverige eller måste man importera från england?

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pr3d4tor:

Vet du om man kan köpa några av de fläktarna i Sverige eller måste man importera från england?

Enermax Magma, som jag använder i bygget finns hos http://Coolingstuff.se Artur där är hur trevlig som helst och kontaktar du honom så kan han också beställa hem sådant han inte har inne.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Vackert!

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av vipers:

Tack.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Säger bara FYFAN VA CLEAN ???? - dock för ati men är ju Nvidia Fanboy såklart så det är därför och fyfan va handy chassi med hårdiskarna där

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fergerclock:

Säger bara FYFAN VA CLEAN ???? - dock för ati men är ju Nvidia Fanboy såklart så det är därför och fyfan va handy chassi med hårdiskarna där

Aw, ni fanboys är så söta! Hur skulle ett grönt kort passa in i mitt bygge? Kul att du gillar bygget iallafall mannen!

Det är rätt schysst att de har hdd platserna där. Även om jag flyttat dem och vänt dem. Det här är ju ett bygge menat att användas också så därför har lite av kreativiteten fått ta stryk av funktionaliteten. Hade jag inte haft användning för allt utrymme hade HDD'na ryckt och gjort plats för en radiator. Och 5.25" platsen hade rykt helt.

Men men. Det kanske blir att fortsätta modda detta chassi när nästa bygge tar vid.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS