Inlägg

Inlägg som Klockans har skrivit i forumet
Av Klockans
Skrivet av Magatsu Taito:

Så, jag har precis installerat OOO, MMM, Fran, Warcry, bob och fcom på detta. Efter lite strul så fick jag igång allting och började köra. Märkte dock att någonting inte var helt rätt. Får fram följande lite vart som helst i världen, vilket är väldigt störande.

http://img585.imageshack.us/img585/6776/oblivion2011043015070...

Först trodde jag att det skulle likna någon stående kista men insåg sedan att det troligtvis var ett utropstecken, vilket är logiskt. Försökte kolla runt på vad felet kunde vara men hittade ingenting specifikt. Fanns en hel del i första grottan, även ute i världen, och sen nere i första grottan man kommer till.

Någon som sett något liknande eller vet vad felet kan vara?

Det där betyder att ett mesh saknas.
Någonting har antagligen skrivit över ett mesh eller så har det inte kommit med alls.
Om du inte följde en FCOM guide finns en här:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=130548....

Har du inte ett modverktyg med backup så får du kanske göra om.

Av Klockans

Det är som du sa jag tänkt, gjorde en blunder med "E:\ett\två\*.*" istället för "E:\ett\två". Så går det när man inte har koll. Tackar.

Av Klockans

[Windows, Batch] Move-cmd som bevarar filstruktur?

Är ren nybörjare på batch och jag söker efter något som fungerar som move-kommandot men behåller filstruktren i målmappen.

Det jag vill ha:

E:\ett\två\*filträd med undermappar och filer på alla nivåer*

->

E:\ett
E:\två\*filträd med undermappar och filer på alla nivåer*

Hur move gör

Move E:\ett\två\*.* E:\två

->

E:\ett\två\undermappar
E:\två\*endast filer på förstanivån*

Eftersom bara "*.*" är specificerat. Jag antar att en loop som går igenom varje *undermapp* efter "*.*" och kopierar till destination\*undermapp* är vad som behövs.

Notera:
xcopy och att sedan radera ursprungsmappen duger inte eftersom alla filer då kopieras fysiskt, move ändrar bara platsen på mapp-"pekaren".

Av Klockans

Beror väl på basisten. I många band så spelar han samma sak som gitarrerna och då tänker man inte så mycket på det men om du sett en live-spelning av något rockband och basisten slutar spela så låter det ofta fördjävligt.
Annars finns det ju låtar där basisten uttrycker sig mer med vilket i regel låter riktigt bra.

Av Klockans
Skrivet av Nevil:

Får man inte med kloningsprogram när man köper SSD annars? Kolla tillverkarens hemsida om de finns o tanka där ?

Inte med Intel (iallafall inte för ungefär ett halvår sedan).
Tänk på att om man klonar måste man sedan kolla att sektorerna är rätt justerade till de fysiska blocken så att säga. Om de inte är det (brukar inte bli det med den kloning jag kört) så justera detta med GPart-boot cd t ex. Man kan behöva köra en snabb reparation med Windows dvd:n efteråt.

Vet inte hur det är med andra SSD-tillverkare och om deras eventuella program ser till att det är rätt justerat.

Av Klockans
Skrivet av ALI:

Hej än en gång :). Har en fråga kring hur man beräknar fasförskjutningen i ett högpass filter (växelström)?

Nu kanske det är lite sent men...

Ställ först upp på Bodes normalform.

w = Omega = 2 Pi f

R* (1/jwC + R) =>
jwRC / ( 1 + JwRC )

Rita Bodediagram:
jwRC = +90 grader
1/(1 + JwRC) = Backe ned från 0 till -90 grader, vid -45 grader är gränsfreckvensen (mitt i backen).

Men eftersom vi börjar på 90 grader så är det från 90 till 0 och gränsfrekvens vid 45 grader.
Liknande denna form:

http://www8.tfe.umu.se/courses/elektro/anakrets/tdv00/html/grupp...

Men med grader på y-axeln.

1/(2 Pi RC) = gränsfrekvens

Vet inte vilken nivå du arbetar med så kanske finns ett bättre sätt för dig.

Av Klockans

Project Reality pressar BF2 motorn till saker den aldrig var ämnad till, så det är rätt trögkört ibland.
Man måste också tänka på att BC2 har väldigt små kartor(PR har 16 kvadrat-km medan bc2 har vad, 2?) vilket gör att det inte går att jämföra sådär rakt av.

Kör själv W7 64bit utan några som helst problem och det är många som gör det.
Har heller inga prestandaproblem förutom lite låg fps (~30) på 128 spelar-servern men jag har I5 @ 4 ghz och 580gtx.
Har också kört med E8500 @ 4ghz utan problem.

Kör du systemet i signaturen? (1360x768 låter som laptop) Du borde inte ha några problem med systemet i sig.

Testa PR's supportforum annars:
http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-bf2-support

Skrivet av exroz:

Offtopic: Vad exakt är project reality och är det kul?

Skrivet av farekim:

Det är vad det låter, ett mer realistiskt battlefield. Är enormt tidskrävande, och kräver mycket sammarbete, så ett gäng polare i teamspeak är ett måste.

PR är något av en mix mellan Militärsimulator och BF2. Ett fokus på realism och taktik men har inte realism för realismens skull utan är mer smidigt än t ex ARMA. Det belönar teamwork och utan sammarbete är det inte roligt. Vilket är bra för de skrämmer bort icke sammarbetsvilliga.

Polare i teamspeak är inte ett måste. Det finns flera servrar med mycket folk på officiella PR Mumble (3D VOIP).
PRTA, Tactical Gamer etc. Dvs, jag kan gå in helt själv på en public server och ha 90% av mitt lag enkelt komminucerbara och sammarbetsvilliga. Det gör det till en av bästa multiplayer-upplevelser som finns.
Det är inte alltid såhär bra dock, ibland kan det vara lite ojämna lag, tråkig karta , lite folk. Men när det är bra är det bäst.

Om du vill ha snabba frags är det dock inte för dig, en runda brukar ta 1-3h.

Av Klockans

Jo, eftersom grafikkortet ligger på fullt ös helatiden men inte processorn så dras slutsatsen att det är grafikkortet.
SC2 skalar rätt bra och kräver inte mycket på Low, det är det man menar.

Måste och måste.. jag nöjer mig med Medium, tycker inte det är så stor skillnad (har 580gtx). Sc2 är knappast ett spel som kräver inlevelse.

Av Klockans
Skrivet av Nerfherder:

Lite väl offtopic där, nästan spamvarning på den

Bara 2 MM pushar? Det är ganska vanligt! Men i vilket fall, jag måste hålla med om att immortals ofta står och trängs bakom stalkers out of range eller blir söndermatade av marines som för övrigt är bra counter.. Marauders kommer oftast med en hög marines också.

Nu pratade jag om en specifik MM push. "Vanliga" har jag mindre problem med.
Det är en timing-push och kummer ungefär när man expat (om man skulle expat). MM är mer kostnadseffektivt än gateway units och detta kommer i skarven mellan gate och robo.
Såg ju vad han var påväg och göra lite sent och hade expanderat båda gångerna så pumpade immortals istället för att gå till Colossus.
Var på Xel resp Shakuras så valde att möta i det öppna för att ha en fin konkav. Men trots 4-5 Immortals och gateway units nog så att båda arméerna kostade ungefär lika mycket blev jag absolut krossad av en intrikat stim+en-A-move-bakom-min-armé manöver.
Eftersom de får så hög movement speed så får de en bra position gratis. =/

Jag antar att man för köra 1-base till observer men man riskerar att komma efter ekonimiskt om han redan kör exp.

Av Klockans

Har också lite problem med 1-base pushar som kommer i slutet av early-game. Stim och slow är klart men man hinner inte få tillräckligt många colossus på den tiden. Immortals har för liten range för att vara effektiva mot 25 mauraders (med 10-15 marines). Teoretiskt sätt är ju Immortals väldigt bra mot Mauraders men man kan inte få en lika bra konkav på grund av den dåliga rangen.

Har bara mött 2 sådana pushar så har inte kunnat få fram någon bra lösning.

Av Klockans

Har gjort 8 köp över 2.5 år utan problem. Trevlig och bra service.
En fredag hade mitt RAM-minnen gått sönder, beställde då genast nytt och jag skrev lite skämtsamt i kommentaren på beställningen att jag hoppades de skickades samma dag så jag kunde få igång datorn igen (det här var på eftermiddagen). Det visade sig att en av de anställda skulle till Stockholm privat och erbjöd sig att åka förbi med minnena. Sagt och gjort och glad var man.

Av Klockans

Har Steelseries 6gv2 och är nöjd, skönt att spela med och skönt att programmera med. Tar ett tag att vänja sig vid enter-knappen och trycker fortfarande (2 mån senare) på enter istället för ' ibland.

Använde också vänstra Windows-knappen mycket på tidigare tangentbord men band den till Caps-lock med hjälp av AutoHotkey på 6gv2, tycker faktiskt det är bättre än traditionell windowsknapp (nej får inga problem med anti-fusk program och autohotkey).

Av Klockans

Kolla lite i Catalyst inställningar, kan finnas lite saker att ändra där utan större förlust i kvalitet. T ex så hade jag fps drop från ~200 fps till 20-30 i stora strider (på low) innan jag ändrade något i nvidia controll panel (kom inte ihåg exakt vad).

Av Klockans

Mycket besviken, hade hoppats på macro-matcher med tanke på deras stilar.

Av Klockans

Tror det kommer förbli. Blizzard måste kanske reset:a alla kanaler för att fixa det.
Kanske det vore bättre med en ny swec2 kanal ( man kan väl inte radera en kanal som har folk i?), säkert flera som är utlåsta...

Av Klockans
Skrivet av Firkraag:

Är det bara jag som inte kommer in i kanalen sweclockers längre?

Du är i den just nu, om du igentligen inte är där så kan det ha med detta att göra:
(rykte)

http://img152.imageshack.us/img152/4805/explanationt.png

Av Klockans

Mule ger mineraler direkt, men Ts produktion tar tid, det är alltid träningstid innan man får enheten.

Larva & chronoboost tar tid för att få mineralerna men man får fler enheter snabbare.

T kan ha en större maxarmé men det tar mycket längre tid att förstärka den jämfört med de andra raserna.

Jag tycker det verkar rätt balanserat på pappret.

Skulle inte förvåna mig om processen

*samla => köpa => färdig enhet*

tar ungefär lika lång tid för varje ras.

Av Klockans

Äntligen känns det som Battlefield, inte Call of Counterstrike.

Av Klockans

Börja spela zerg och utföra den strategin och se vad som slår den kan man ju också göra om man är riktigt seriös.

Av Klockans

Trevlig patch, nu kanske man kan börja spela T med gott samvete.