Inlägg

Inlägg som Klockans har skrivit i forumet
Av Klockans

Ansult inte i onödan, man kan bara ansluta till FlyVPN 3 gånger per dag per IP. Om den säger att ni nått gränsen så hitta en annan vpn.

Av Klockans
Skrivet av widL:

Det största problemet som jag ser det med att stänga av 3D spotting är att alla fordon blir sämre på köpet, eftersom man som fordonsförare alltid måste tänka sig för, och litar på att ens lag spottar fiendefordon och farligt infanteri. Utan spotting har man ingen chans att veta vad man kör in sin tank i för elände och kaos. Utan 3D spotting är jag även rädd att det kommer bli oerhört svårt att göra mycket nytta med jetplan och till viss del helikoptrar.

Markfordon kommer enbart ha fördel av 3D spotting av. Deras största fiender är infateri och flyg (av vilka båda alltid kan se var fordonet är eftersom de är konstant spottade) inte andra markfordon.
Jetplan behöver verkligen ingen hjälp, om de har ATGM får de ju upp en heat-signal-ruta över markfordon som de kan i princip enshotta utan besvär.

Utan 3D spotting kan man ju faktiskt försöka sig på någon sorts taktisk manöver med sin tank, t ex ambush eller flankning då inte samtliga fiender vet var man är heltiden.
Då är det mer den som fixat en bra position och har taktiskt övertag än den som siktar bäst som vinner.

Angånde att se saker som tank, ha en kille i commandview grejen med thermals så kan han se och rapportera annars är zoom väldigt trevligt.

Ja ä intä bitter.

Nu pratar jag utifrån enfarenheter med betan det kanske har ändrats något.

Av Klockans

Ja, detta kan blir riktigt bra. Öppna men seriösa spel-sammanhållningar går verkligen hem hos mig. Får man fråga kostnaden så man vet vilken storleksordning man bör ha på den framtida donationen?

Av Klockans
Skrivet av Lan:

Som en av administratörerna ligger det högt på min lista att kika på exakt sådana saker då jag lirat PR i flera år, både i klan och i PRT. Jag kommer att föreslå vissa kvällar då vi testar olika settings, bland annat labba med ökad man-down och respawn time för att öka teamplay faktorn. Men det kommer långt senare, först måste vi spela standardkartorna, förstå dem och se vad som kan göras.

I grunden så vill SA driva detta som en kul avkopplingsgrej på kvällstid så vi tar det rätt lugnt, det kommer inte att bli en Tactical Gamer server om du tänkte på dem.

Det förstår jag. TG stil skulle vara en för stor kulturkrock och hör hemma på PR servrar. Ser detta mer som en casual-teamwork möjlighet.

(för oinsatta så är TG en väldigt seriös public server för PR som ställer krav på hur man spelar, vissa gånger i princip en stor klanmatch fast för alla)

Av Klockans

Trevligt, hoppas mumble fixar 3D-positionering och att det blir SL-kanaler etc där. Finns chans att det kan likna Project Reality public spelande då.
Kanske t.o.m. events där man köra mer koordinaiton med samtliga spelare på mumble?

Intressanta settings där också, i teorin skulle man kunna sänka tempot och göra spelet mer taktiskt genom att öka man-down time, respawn-time och bullet damage. Idéen är då att bli dödad blir väldigt jobbig så folk är försiktiga och använder skydd etc.
Det fungerar i PR men inte i BC2 HC.
Säger inte att det skulle bli bra eller bör göras men det kan testas.

Av Klockans

"Det finns bättre program för VOIP"
Grejen med VOIP-ingame är att man ska kunna joina vilken squad som helst och kunna kommunicera med folk man aldrig sett förut.
Det är ju knappast som om folk behöver det för att prata med tidigare bekanta.
Därför fyller battlelog VOIP ingen funktion.

Av Klockans
Skrivet av JesperT:

Hej !

Din första slutsats är felaktig : E[1/(1+X)] är oftast inte samma sak som 1/(1+E[X])

Dock kan du tänka såhär : Du har fördelningsfunktionen F_X(x) för din stokastiska variabel. Genom att derivera denna får du fram täthetsfunktionen för variabeln = f(x).
För att räkna ut E[1/(1+X)] så tar du helt enkelt och integrerar (1/(1+x))*f(x) mellan noll och oändligheten.

Tackar, fick rätt svar nu.
Antog E[1/(1+X)] = 1/(1+E[X]) eftersom
E[aX] = aE[X].

Av Klockans

Bara ett problem i boken, men vill förstå. Kanske någon här som har koll på det här:

http://i114.photobucket.com/albums/n277/Uffeh/sannolikhetsproble...

*a är en positiv konstant

Av Klockans

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1438468-what...

Tråd om färgtonen i BF3, editerade bilder utan den turkosa färgen de lagt över allt(ser mycket bättre ut).

Annars var det en kul beta. Det jag gillade mest var helikopterflygningen. Inte för att man kunde göra något vettigt direkt utan för känslan av att undvika stingers/jets/anti air/folk som tittade snett på en genom att flyga ett par meter över marken mellan trädtopparna var riktigt trevlig.

Av Klockans
Skrivet av Pollux89:

Har dragigt slutsatsen att när banan är slut (fade:ar vit) så blir du disconnectad om du trycker vare sig tangenter eller mus. Riktigt irriterande eftersom man alltid vill ha den sista killen. Någon mer som upplever detta?

Händer definitivt när man alt-tabbar innan slut-scoren.

Av Klockans
Av Klockans

Vad är det här för folk igentligen och varför snackar Zhinto med dem?

Av Klockans
Skrivet av Lan:

Kommer vi att se liknande multiplayer händelser i BF3 tro?

Knappast. Kanske om vi får en Tactical Gamer server med teamwork folk på. [/elitist]

http://www.youtube.com/user/CountingSideways?feature=mhee#p/a/u/0/zmpCbjx_jfU

Av Klockans
Skrivet av Inanimate:

Någon som vet när öppna betan låses upp? Är det typ svensk tid 00.01 eller är det som jag förväntar mig av EA, dvs i morgon vid 15.00 eller något pissigt?

14:00 var det sagt, samma som låsta betan.

Av Klockans

http://i.imgur.com/A8okb.png

Antagligen mindre texturer än retail etc.

Av Klockans
Skrivet av PsykOs:

Vehicles will only begin to regenerate if their health is under 75%

Antingen fel citerat av dem eller så sa zhinto fel för Demize har sagt att regen bara sker över 75% för att folk som inte är engineer ska kunna hålla sin tank vid liv länge om de spelar smart.
I alphan var det regen vid lite skada, inget vid mellan skada och vid mycket skada (~<20% kvar) så blev det skada över tid så den brann och om man inte lagade exploderade den efter ett tag.

Jag tvivlar på att de har inverterat den funktionen sedan Demize sa det.

Av Klockans
Skrivet av markuse1:

Det stämmer ja, Har googlat lite och har nu lärt mig (igen) att alla grader i en liksidig triangel tillsammans alltid är 180grader.

Hur får man reda på hur högt allt blir, från basen till toppen?

Fina matte meriter du verkar ha. Fick G i MaA i gymnasiet!!

För att förklara lite.
Om triangeln inte hade varit liksidig:

Gör en lodrät delning av triangeln i dess mitt för att få en höger och en vänsterhalva( som är lika stora).
Den kända vinkeln är i toppen(60) delas då också i två, 30.
Detta för att få en vinkel i triangeln som är nittio grader(mellan basen och höjden) för att kunna tillämpa Sinus.
Du känner hypotenusan (den sneda sidan i en rätvinklig triangel).
Den sidan som är motsatt vinkeln är i detta fall din bas.

Sin (30) = Motsatt sida / hypotenusa =>
Sin(30) * Hypotenusa = Motsatt sida
Motsatt sida = 1.5
Nu behöver du dock multiplicera med 2 eftersom du delade triangeln (och därmed basen) i 2.
1.5 * 2 = 3.

För att få redan på den totala höjden så ta igen den delade triangeln, vi känner hypotenusan som är 3 m.
Det är den närliggande sidan (den närmast vinkeln som inte är hypotenusan) som vi ska räkna ut.
Detta gör vi med Cosinus:

Cos(30) = Närliggande sida / Hypotenusan=>
Cos(30) * Hypotenusan = 2.598 m

Vi behöver inte dubbla denna gång för höjden är den samma även fast vi delat triangeln i två.

Eftersom vi känner basen som är 1.5 m så kan man även använda tangens:

Tan (30 ) = Motstående/ Närliggande

Tan(30) = 1.5 / höjden =>
höjden = 1.5/Tan(30) = 2.598 m

Av Klockans

Nick: 2ClipsOneKill. Har joinat steam-gruppen. Finns det VOIP ingame och kan man på ett smidigt sätt få in alla i samma squad/lag ala BF3?

Av Klockans

Hur mycket behöver stämma mellan två spelare för att få on the fly co-op?
Om man spelat upp en bit så får man ju aldrig co-op join förfrågan...

Av Klockans

Batch script, bearbeta alla filer med viss extension i mapp

Något sådanthär söker jag. Skriver det i pseudokod:

for (all files in folder \work) if ( file has extension .pbo) { *gör något* }

Dvs testa alla filer i en folder och om de har ett visst extension bearbeta dem.