Inlägg

Inlägg som zybear har skrivit i forumet
Av zybear

DLNA över VPN, möjligt?

Är ute på tunn is och skulle gärna vilja ha ett avslut på detta.

Har ett par DLNA-servrar hemma där en av dom strömmar live-tv. Denna stream skulle
jag gärna vilja komma åt utifrån över internet. Kör en netgear wnr3500v2 (Tomato)
som agerar VPN-server. Tyvärr ser man inte DLNA-servrarna även fast jag konfiggat så att
man hamnar på samma nät när man loggar in via VPN. Ser dock enheterna i nätet så det är
inga problem där. Provade även att sätta upp WINS och DNS ("hårdpekade ip mot hostname"),
men det hjälpte inte.

Testade både PPTP och OpenVPN(TAP), men det verkar som "DLNA-trafik" inte går igenom
tunneln? Skulle vara smidigt med PPTP då det stödjs native i Win7...

Finns det någon lösning där jag kan komma åt denna DLNA-ström över internnet utan att
behöva installera något program på klienten som vill se strömmen?

Tackar på förhand!

Av zybear
Skrivet av hasenfrasen:

Det billigaste som hanterar 100/100 fullt ut är WNR3500Lv2 för 519 från t.ex. cdon. Förslagsvis med tomato firmware pålagt så att du får äkta NAT och inte Fast-NAT. Mitt wnr3500lv2 klarar av ca 150 Mbit med tomato pålagt. Med default firmware över 200 Mbit - men då med det eländiga Fast-NAT. Vill du även ha 5 GHz rekommenderas Cisco E4200 (med tomato). Enda egentliga skillnaden är 5 GHz'en då cpu-hastigheten är identisk i de båda.

Är det möjligt att brygga lan-wlan på WNR3500L så att trådade och trådlösa enheter hamnar i samma nät och kan komunicera?

Av zybear

Satt å krångla jag å, för mig fungerade det att tabort filen ".htaccess" från mappen owncloud.

Av zybear

Kanske lite sådant här?

http://open.spotify.com/user/zy/playlist/6xzEX0GF2c7knKmR8IgV...

Må hända att du känner igen ett par bitar

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
GT5 kommer ha dåligt ljud och AI, precis som alla andra GT. Synd, för i övrigt gillar jag spelen (körkänslan och grafiken är verkligen bra)

Kanske svårt att veta innan spelet släpps?

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
För att det inte är ett demo? Det är en nedbantad version släppt enbart för Academy-tävlingen.

Jamen dåså, bara att vänta på ett demo som representerar den fulla versionen
med andra ord

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Det återstår ju att se. Dock inte så konstigt att det inte följer med så mycket i ett "demo" på 200MB.

Som tidigare sagts har storleken ingen större betydelse . Men varför släppa ett
demo om det inte ens på när liknar slutprodukten?

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Det är ju en nerbantad version med bara det nödvändigaste med just för tävlingen, det är inget regelrätt demo för hela spelet.

Så fulla versionen har bättre ljud, "bättre fysik" (smaksak antar jag), skidmarks?

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Tycker känslan är ungefär som att köra en Volvo XC90 på banan. Det känns absolut inte som att man kör en bakhjulsdriven sportbil med 400 hästar. Bilen understyr och när den släpper i bak gör den det på ett helt onaturligt sätt.

Nu har även jag testat demot och lär tyvärr hålla med. Visst, jag har ju inte kört
bilen IRL, men den känns overkligt "ryckig" och sladdar konstigt. Och vad händer
egentligen när man är ute på gräset? Man glider runt helt konstigt och bilen
spinner inte ens? Men så fort ett bakhjul snuddar asfalten så spinner den loss
direkt? Inga skidmarks heller var ju rätt tråkigt... likaså ljudet, inte så kul heller...

Skall detta spel verkligen revolutionera bilspels-eran?

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Att köra bilen är helt underbart i alla fall.
Dock kan man fortfarande klaga på ljudet. När man varvar 7000 rpm låter det som 2000-3000 rpm inte specielt roligt. Jag har svårt att förstå vad dom sysslar med på den punkten.
Men körkänslan är oslagbart underbar och likaså grafiken.

Ser framemot när spelet släpps och man får välja fritt bland bilmärkena. Slippa dom japanska symaskinerna.

verkar som det är delade meningar. har du något bilspel att jämföra med (som referens)?

fanken jag måste skaffa mig en egen uppfattning om fysiken, är den "jämförbar"
med forza3´s så kan detta bli ett spel värt att skaffa ps3 för.

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Spelat Demot nu och fy fan vad bra det är!

hur känns fysiken?

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Enda skillnaden mellan in-game & replay på GT5 är att det körs i 30FPS och 4xAA under replay. När man spelar är det 60FPS och inget AA.


Då är det bara att invänta release!

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Bara kolla videos från TGS där folk spelar, eller klicka på videon här strax under för att se den i HD, bilderna är screengrabs, med kantutjämning bara, GT5 är faktiskt så pass mycket snyggare än Forza3, tyvärr...

Hehe ja det är ju synd att gt5 blir snyggare än forza 3? Jag skulle ärligt talat bli
förvånad om gt5 INTE skulle bli grafiskt bättre än forza 3, men tvivlar
starkt på att de bilder vi sett representerar ingame? Ungefär som alla
forza 3 bilder vi fick se som påstods vara ingame, visst var dem de, men
från "replay-motorn", vilket enligt mig inte alls speglar ingame-grafiken...

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Forza Fanboy tittar in.

Hehe är man forza fanboy för att man förstår att bilderna är för-renderade? (Visst, det färdiga spelet KAN ju se ut sådär... Men ändrar inte det faktum att det är för-renderat)

NatoGandal: Som GaMeR2K5 frågar, finns det ingame-bilder? Man borde väl kommit så pass långt med spelet att man kan ta ingame-bilder?

Av zybear

Nyare ljudkort med avancerade funktioner?

Hejsan kära ljudnördar!

Jo, jag har fått besök av uppgraderingsdjävulen och är i färd med
att leta efter ett modernare ljudkort med stöd för avancerade funktioner,
framförallt parametrisk equalizer.

Jag sitter för närvande på ett audigy 2 zs med KX-Project drivisarna. Kortet
agerar både transport och dac, och tillsammans med de oändliga inställningar
KX-Project drivisarna erbjuder kan detta sägas vara en stor del av mina
stereo-setups.

Jag söker då alltså i första hand ett nyare ljudkort med bra analogdel
och parametrisk equalizer, gärna även stöd för att kunna styra signalflödet
in i minsta detalj som i KX-Project. Exempelbild:

http://kxproject.lugosoft.com/images/shots/kxdsp.gif

(och en jäkla massa filter/effekter).

3dje-parts drivisar är inga problem bara de är stabila och bra! Pris?
Så länge det är prisvärt

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Men Xboxen kör ju ut 720p, inte konstigt om det ser lite sämre ut då om du skalar upp det till 1050?!

Det ändrar ju bara antalet pixlar som ritas, inte hur "snyggt" spelet är, är du med? Aja testade 720p och 1080p bara för att se, och nej, det känns fortfarande inte lika snyggt som de bilder jag sett innan, är det min ögon som spökar?

Repriserna däremot...

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
har lirat ett tag nu,, och jag tycker inte turn10 håller mycke av vad dom lovat, grafiken ser inte mycke bättre ut än FM2, kör på 1080p

Måste tyvärr hålla med, har testat på 1680x1050, och det ser då verkligen inte ut som de bilder vi fått sett innan...

Av zybear

Hehe, nejdå, jag förstår att ni inte menade illa :). Saken var väl kanske mer att jag trodde jag gjorde er ledsna pga jag "viftade bort" era tips som jag inte trodde var relevanta.

Men hur som haver, jag tackar för era finfina tips och drar mig tillbaka under jorden.

MVH // Björn A

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Jag förstår inte riktigt att du tycker det är avancerat... att skapa ett objekt av typen LinkButton är ju lika enkelt som att deklarera en int... det sista jag skrev om delegaten är bara om du vill använda code-behind-kod kopplat till knappen, men det räcker väl med en vanlig länk i ditt fall?

Ajo att skapa LinkButton är ju ingen sak att göra, men att göra det dynamiskt, i detta fall, att skapa dem i en gästbok där jag inte vet hur många knappar som kommer att behövas, är svårt och helt nytt för mig :).

Men jag tror att jag har missuppfattat er och ursäktar mig för det.
Nu skall jag ta en riktig genomkörare av bl.a repeater, tack för hjälpen swecare!

MVH // Björn A

Av zybear
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBoy
Jag håller med manpower. Det känns som om du gör alldeles för mycket onödigt.

Repeater fungerar så gör även en datagrid (eller gridview beroende på version) med bra definierade kolumner.

Denna artikel är ganska enkel: http://www.codeproject.com/aspnet/UserInfo.asp

Det kan hända att ni har missuppfattat mig lite, just det här med
gästboken har jag inga problem med, jag har en väl fungerande sådan, MEN jag klarar inte att göra namnen klickbara med asp:Linkbutton...
Visst, att göra dem klickbara med vanliga a href är ju inga problem, men då kan jag inte ropa på en funktion som jag vill göra.

azoapes är inne på rätt spår, men det känns som en krånglig/avancerad lösning att implementera i just mitt problem.

Jag omformulerar frågan lite:

Finns det ett enkelt sätt att dynamiskt skapa länkar som klarar av att ropa
på funktioner?

Ex:

Label1.Text = "/*kod till en länk som klarar av att ropa på funktioner*/";

senare på sidan skriver jag ut Label1 med:

<asp:label id=Label1' runat='server'/>

vilket får resultatet av en klickbar länk i webläsaren som ÄVEN klarar av
att ropa på funktioner.

Finns det liknande sätt eller är det bara att bita i det sura äpplet och sätta mig in i azoapes tips?