Permalänk
Medlem

Tycker känslan är ungefär som att köra en Volvo XC90 på banan. Det känns absolut inte som att man kör en bakhjulsdriven sportbil med 400 hästar. Bilen understyr och när den släpper i bak gör den det på ett helt onaturligt sätt.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Ta hänsyn till att "demot" är släppt för att ge spelarna chansen att prova den nya fysiken som införts i GT5. Grafiken har utvecklarna inte tänkt så mycket på i detta demo då de bara ville visa nya fysiken och det kan man förstå eftersom demot bara är 219MB, mindre en vissa spel som fins på PSN.

Så sluta nu att klaga på grafiken på ett 219mb "demo"

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5147.html

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är just det som låter så roligt, vad förväntar ni er av grafiken egentligen? Det blir inte mycket bättre på såhär föråldrad hårdvara, samma gäller Xbox 360 som sagt.

Ett spel behöver inte vara stort för att vara snyggt, det är bevisat.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

1.40:8, 919:e plats i Skandinavien jag trodde jag var bättre än så, var på Top 100 listan med F1 på Suzuka banan i GT5P.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
1.40:8, 919:e plats i Skandinavien jag trodde jag var bättre än så, var på Top 100 listan med F1 på Suzuka banan i GT5P.

Typ samma för mig. Låg på 1051 plats igår. Jag känner mig helt kass som åker mer på tvären i kurvorna. Jag måste prova spelet med ratt och se om tiderna förbättras.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Anledningen till att jag köper PS3 GT5 istället för 360 Forza3 är för att jag tycker Forza ser så arkadigt och äckligt ut, bilarna bara flyter omkring på banan typ, retursladdar och annat skoj verkar inte existera. Det jag har sett på GT5 filmer verkar mer lovande Och vafan, det är ju bara banan på demot som är platt och tråkig, GT5 Prologue tycker jag har bättre grafik än Forza 3.

Permalänk

Detta "demo" är främst gjort för att visa upp spelets fysik och reprensenterar inte den färdiga produkten. Jag är övertygad om att denna generation av GT kommer vara lika grafiskt imponerande som de fyra andra spelen. Kollade en video på youtube där någon spelar demot och han var riktigt imponerad av hur bra de lyckats med fysiken och själva bilens egenskaper vilket som sagt var själva syftet med att Sony släppte denna mycket nerbantantade testversion.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Jag ser grymt mycket framemot att se nattbanor. Hoppas det kommer se grymt snyggt ut. Hade även varit trevligt med regn och snöväder, vattenplaningseffekter. Samt se att vindrutetorkaren gör allt för att hålla sikten uppe, men det tror jag inte spelet kommer innehålla.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är nytt men dreggggel....

http://www.youtube.com/watch?v=MuRMLp_xOz0

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Vet inte om det är nytt men dreggggel....

http://www.youtube.com/watch?v=MuRMLp_xOz0

Inte sett så mycket av GT5 sedan de första trailers som kom ut för 2 år sen
Men skit! Ska det vara ingame? Kolla in hur allt speglar av sig, och alla detaljer som man inte ens kommer lägga märke till inne i bilen.

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Tankade ner demot idag på mitt spanking new PS3 utan att ha för höga förväntningar på grafiken och mest bara känna på fysiken, och damn! Jag älskar verkligen körkänslan, den har dom tamigfan nailat. Känns verkligen mer som en körsimulator nu än förr, riktigt riktigt fin fysik Jag är ritkigt nöjd med mitt köp och nu är det bara å vänta på spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Vet inte om det är nytt men dreggggel....

http://www.youtube.com/watch?v=MuRMLp_xOz0

Läste alla fanboy kommentarer på den videon, kan sammanfatta dem med denna:

JA, jag är skeptisk till GT5, men jag tror ändå det kommer bli ett bra spel

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Stora fina bilder!

http://www.gtplanet.net/18-megapixel-gran-turismo-5-screensho...

Jösses

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Någon som har en ratt att rekommendera?

Logitech G25 kanske inte är värt pengarna fast då kan man även ha den till PC

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146 en annan ratt från Logitech

Hade nästan hoppats på att hitta en som passar till både 360 och PS3 men det verkar vara svårt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Någon som har en ratt att rekommendera?

Logitech G25 kanske inte är värt pengarna fast då kan man även ha den till PC

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146 en annan ratt från Logitech

Hade nästan hoppats på att hitta en som passar till både 360 och PS3 men det verkar vara svårt

G25 är värt varenda öre.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Jag beställde en Logitech Driving Force GT för den är utvecklad just för GT5 och har lika bra force feedback som G25, dock bättre i GT5 eftersom man gjort ratten till spelet. Det ända är att G25 känns mer byggkvalitet och har bättre pedaler + koppling och H-shifter.
Många tycker GT's ratt är skönare än G25ans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Tycker känslan är ungefär som att köra en Volvo XC90 på banan. Det känns absolut inte som att man kör en bakhjulsdriven sportbil med 400 hästar. Bilen understyr och när den släpper i bak gör den det på ett helt onaturligt sätt.

Nu har även jag testat demot och lär tyvärr hålla med. Visst, jag har ju inte kört
bilen IRL, men den känns overkligt "ryckig" och sladdar konstigt. Och vad händer
egentligen när man är ute på gräset? Man glider runt helt konstigt och bilen
spinner inte ens? Men så fort ett bakhjul snuddar asfalten så spinner den loss
direkt? Inga skidmarks heller var ju rätt tråkigt... likaså ljudet, inte så kul heller...

Skall detta spel verkligen revolutionera bilspels-eran?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybear
Skall detta spel verkligen revolutionera bilspels-eran?

Det är ju en nerbantad version med bara det nödvändigaste med just för tävlingen, det är inget regelrätt demo för hela spelet.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Det är ju en nerbantad version med bara det nödvändigaste med just för tävlingen, det är inget regelrätt demo för hela spelet.

Så fulla versionen har bättre ljud, "bättre fysik" (smaksak antar jag), skidmarks?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybear
Så fulla versionen har bättre ljud, "bättre fysik" (smaksak antar jag), skidmarks?

Det återstår ju att se. Dock inte så konstigt att det inte följer med så mycket i ett "demo" på 200MB.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Det återstår ju att se. Dock inte så konstigt att det inte följer med så mycket i ett "demo" på 200MB.

Som tidigare sagts har storleken ingen större betydelse . Men varför släppa ett
demo om det inte ens på när liknar slutprodukten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybear
Som tidigare sagts har storleken ingen större betydelse . Men varför släppa ett
demo om det inte ens på när liknar slutprodukten?

För att det inte är ett demo? Det är en nedbantad version släppt enbart för Academy-tävlingen.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Inaktiv

GT5 kommer ha dåligt ljud och AI, precis som alla andra GT. Synd, för i övrigt gillar jag spelen (körkänslan och grafiken är verkligen bra)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
För att det inte är ett demo? Det är en nedbantad version släppt enbart för Academy-tävlingen.

Jamen dåså, bara att vänta på ett demo som representerar den fulla versionen
med andra ord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
GT5 kommer ha dåligt ljud och AI, precis som alla andra GT. Synd, för i övrigt gillar jag spelen (körkänslan och grafiken är verkligen bra)

Kanske svårt att veta innan spelet släpps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
GT5 kommer ha dåligt ljud och AI, precis som alla andra GT. Synd, för i övrigt gillar jag spelen (körkänslan och grafiken är verkligen bra)

Berätta mer om spelet. Vilka bilmärken finns med? banor? Vilka modifieringar kan man göra på bilerna? Trimma osv?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Ja man får ju hoppas att det här med att släppa demoversioner där allt är dåligt är för att bygga upp stämningen inför release

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
GT5 kommer ha dåligt ljud och AI, precis som alla andra GT. Synd, för i övrigt gillar jag spelen (körkänslan och grafiken är verkligen bra)

Det är ju inte helt omöjligt, då de förra spelen varit rätt dåliga på ljud/AI. Men man får hoppas på att det inte kommer vara så, igen.

http://www.youtube.com/watch?v=7g3Zg1uVSvM#t=74

Inte så dåligt ljud, imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Berätta mer om spelet. Vilka bilmärken finns med? banor? Vilka modifieringar kan man göra på bilerna? Trimma osv?

Antar att du inte kollat första sidan...