Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
En formel1-förare kan köra en Pagani Zonda F eller en Koenigsegg utan att få en kick. Dom känner upp till 5 g-krafter i en formel1-bil vilket är mer än dubbelt så mycket som den bästa supersportbilen kan ge. Deras övningslopp diagnostiseras av datorer för att finjustera varenda liten aspekt av deras körning. Dom kan redan alla trick som finns i boken kan jag garantera dig.

Jag älskar Gran Turismo, men att påstå att f1-förare kan lära sig saker genom att spela det är bara reklam.

Det är ju mycket märkligt att F1 förarna inte kan utvecklas när dom kan allt. Vet exakt hur varenda bil beter sig för att dom kör F1. Konstigt att Mattias Ekström som inte kör F1 blev världens bästa förare.
Nej ett perfekt system existerar inte. Även en hockeyspelare kan allt som står i boken men kan nog fortfarande utvecklas både vad gäller taktik och allt annat.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Intresant läsning där, angående konkurensen:

7
Haha, trodde du på riktigt att han skulle säga något som inte var negativt om Forza 3? Klart han säger att deras spel är bättre, något annat vore ju helt sjukt. Du kan ju inte ta honom som en källa

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får styrningen att fungera med G25 ? Allt funkar utom just att svänga..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kan man inte uppgradera bilar o så? Hittar inget i prologue iaf?!?!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

(GT5p har över två år gammal kod och har inte mycket med tråden att göra längre.)

Det verkar som att vi får Ehra Lessien, banan som stog värd för rekordkörningen där man toppade 407 kmh:

Sen en video när Kazunori Yamauchi kör Nurburgring Nordschleife:

Lite coolt att en spelutvecklare kör så bra...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
En formel1-förare kan köra en Pagani Zonda F eller en Koenigsegg utan att få en kick. Dom känner upp till 5 g-krafter i en formel1-bil vilket är mer än dubbelt så mycket som den bästa supersportbilen kan ge. Deras övningslopp diagnostiseras av datorer för att finjustera varenda liten aspekt av deras körning. Dom kan redan alla trick som finns i boken kan jag garantera dig.

Jag älskar Gran Turismo, men att påstå att f1-förare kan lära sig saker genom att spela det är bara reklam.

Öva på kurvor och hur banan ser ut? Nöta nöta tills det sitter på hjärnbalken som en igelkott i cement. Billagre än att boka banan för övning plus attd et kan göra starx för det är race dax.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Ser ut som att ett GT5 demo är på gång. Ska tydligen släppas på PSN den 17 december

http://www.joystiq.com/2009/12/03/gran-turismo-5-demo-races-t...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miblom
Ser ut som att ett GT5 demo är på gång. Ska tydligen släppas på PSN den 17 december

http://www.joystiq.com/2009/12/03/gran-turismo-5-demo-races-t...

Gött! Nu kan man ta och testa utan att behöva köpa prologue snål.

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5142.html

Undrar om det blir nån tävling i EU med ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Gött! Nu kan man ta och testa utan att behöva köpa prologue snål.

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5142.html

Undrar om det blir nån tävling i EU med ?

Japp, det blir det.

http://blog.eu.playstation.com/2009/12/03/gt-academy-2010-lau...

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Damn, Ni som inte gillar bilspel utan vapen på, hur håller ni er undan detta spel?
Jag är en av dom själv. Men ändå vill jag spela det här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

kommer inte komma till pc va ? VARFÖR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
kommer inte komma till pc va ? VARFÖR

Sony skulle förlora enormt mycket pengar om spelet släpptes till PC.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

vad finns det för likvärdiga spel till pc då? forza motorsport och gran turismo är ju bara för kul.

Permalänk

Kommer ju äga Forza 3 så hårt!

Permalänk
Medlem

Längtar grymt mkt efter GT5 också. Men att det kommer äga Forza 3 vet man ju inte. Jag älskar bilspel och tkr att forza 3 har mättat min hunger över förväntan. Så att säga att det kommer äga Forza 3 är bara ren hypotes och gissning. Förhoppningsvis blir det det bästa bilspelet ever men för att slå forza på fingrarna krävs det rätt mkt.

Permalänk
Medlem

Såg den nya Videon på Demot som kommer snart på.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35903

Enligt mig är grafiken trots allt inte mycket att hurra för. Har inte kört tidigare spel tyvärr, men har en fråga.

Går det att uppgradera bilarna hur man och går det göra egna paintjob och få andras? Som det går i Forza 3?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Kan man inte uppgradera bilar o så? Hittar inget i prologue iaf?!?!

Finns "quicktune" om du klarar klass A.. Men inget annat i prologue tyvärr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Spelat Demot nu och fy fan vad bra det är!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Spelat Demot nu och fy fan vad bra det är!

hur känns fysiken?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var helt värdelöst. Ingen känsla alls i det.. Racedriver grid och Nfs shift är mycket bättre.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybear
hur känns fysiken?

Att köra bilen är helt underbart i alla fall.
Dock kan man fortfarande klaga på ljudet. När man varvar 7000 rpm låter det som 2000-3000 rpm inte specielt roligt. Jag har svårt att förstå vad dom sysslar med på den punkten.
Men körkänslan är oslagbart underbar och likaså grafiken.

Ser framemot när spelet släpps och man får välja fritt bland bilmärkena. Slippa dom japanska symaskinerna.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Att köra bilen är helt underbart i alla fall.
Dock kan man fortfarande klaga på ljudet. När man varvar 7000 rpm låter det som 2000-3000 rpm inte specielt roligt. Jag har svårt att förstå vad dom sysslar med på den punkten.
Men körkänslan är oslagbart underbar och likaså grafiken.

Ser framemot när spelet släpps och man får välja fritt bland bilmärkena. Slippa dom japanska symaskinerna.

verkar som det är delade meningar. har du något bilspel att jämföra med (som referens)?

fanken jag måste skaffa mig en egen uppfattning om fysiken, är den "jämförbar"
med forza3´s så kan detta bli ett spel värt att skaffa ps3 för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybear
verkar som det är delade meningar. har du något bilspel att jämföra med (som referens)?

fanken jag måste skaffa mig en egen uppfattning om fysiken, är den "jämförbar"
med forza3´s så kan detta bli ett spel värt att skaffa ps3 för.

Alla har olika tycke och smak. Men jämför jag mot Forza3 så är GT5 aningen mer realistisk med exempelvis retursladdar. Men GT5 är knappast fullt realistiskt heller, till exempel är det skit tråkigt om man ska sladda runt i en cirkel (i demot var det så). Jämfört mot arkadliknande NFS Shift som jag tycker är allmänt kasst. Gemfört mot LFS så upplever jag GT5 mer förlåtande och stabilare kontroll. LFS kan inte heller bjuda på retursladdar.

Men det är alltid bäst att prova sig själv fram och ge det en chans. Däremot hatar jag arkad liknande spel nuförtiden. Så jag klarar inte av att spela NFS Shift.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Efter att testa demot tycker jag Forza 3 vinner grafikmässigt iaf. Hur realistiskt båda är svårt att säga tycker jag, på den fronten är rätt lika.

Hört folk säga att det inte är ett demo ens, men spelet ska väl släppas om cirka 3 månader och det släpper ett föråldrat demo?

Dagens konsoler är inte mycket att hänga i julgranen nu för tiden iaf. Så extremt mycket bättre grafik tror jag inte vi får tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Körde själv med G25 och tyckte fysiken var helt Ace, cockpitviewen är lika bra som i Shift

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Vad kul det ska bli att spela det med g25:an
Ska köpa vacker hest ps3 slim bara för GT5, sen köpa alla top titlar också.

Min pappa klagade att jag övningskörde sämre efter att ha spelat bilspel med g25:an, typ att jag hade för bråttom..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

usch va det sög. forza 3 är snyggare skönare och bättre faktiskt hade högre förhoppningar på GT5. Visst det är ett demo men fortsätter dom i den här takten så blire ett BU.

Permalänk

Är det multiplayer demo?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Forza Fanboy tittar in.

HAHA ånej.. ställ dig i kö vettja. Här finns många som vill in!

Kör Need For Speed Shift istället för bättre känsla.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Haha är jag fanboy på vilket sätt? Jag äger både en PS3 och Xbox 360 är har ingen anledning av vara fanboy tyvärr. Skrev bara vad jag tyckte om grafiken?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE