iom att du skriver att du tappar paket när det händer låter det ju snarare som ett nätverksproblem än något hårdvaruproblem.
som sagt ladda ner winmtr och ha det i bakgrunden att spåra mot spelservern medans du spelar och se om någon av noderna börjar tappa extremt mycket paket när det händer.
kan ju för visso bero på hårdvarufel t.ex. ditt spel har trasiga filer och därför skickar trasiga paket så testa även att installera om spelet men tveksamt.
serveradressen är som du ska spåra mot i winmtr
dynamodb.xx-xxxxx-x.amazonaws.com
byt ut "x" mot regionen du spelar på
US East (Ohio), us-east-2
US East (N. Virginia), us-east-1
US West (N. California), us-west-1
US West (Oregon), us-west-2
Asia Pacific (Hong Kong), ap-east-1
Asia Pacific (Mumbai), ap-south-1
Asia Pacific (Osaka-Local), ap-northeast-3
Asia Pacific (Seoul), ap-northeast-2
Asia Pacific (Singapore), ap-southeast-1
Asia Pacific (Sydney), ap-southeast-2
Asia Pacific (Tokyo), ap-northeast-1
Canada (Central), ca-central-1
Europe (Frankfurt), eu-central-1
Europe (Ireland), eu-west-1
Europe (London), eu-west-2
Europe (Paris), eu-west-3
Europe (Stockholm), eu-north-1
Middle East (Bahrain), me-south-1
South America (São Paulo), sa-east-1
testade att spåra själv mot Stockholm servern och får typ 30% packet loss mellan en av min leverantörs noder och servern.
men kan ju bero på någon form av anti DDOS skydd elelr nått och att det försvinner om jag faktist sitter ansluten i spelet och pratar med den samtidigt.