Föra över bilder från iPhone till PC!?

Permalänk

Föra över bilder från iPhone till PC!?

Jag sliter mitt hår!!

Behöver tömma min iPhone 8 Plus på bilder till min dator, som jag alltid gjort genom att föra över dessa i utforskaren till min lagringsdisk.

Men min kära iPhone tappar anslutningen KONSTANT till datorn.. står "en enhet som är ansluten till datorn fungerar inte".

Har googlat detta men går bet.. VAD beror det på och HUR får man anslutningen stabil?

(provat olika sladdar, felet varit länge genom olika iOS uppdateringar)

//Martin

Permalänk
Medlem

@msoderlund83: Du tror inte enklaste lösningen är att skaffa en molntjänst som Google Drive/Onedrive etc och låta den kopiera bilderna den vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av msoderlund83:

Jag sliter mitt hår!!

Behöver tömma min iPhone 8 Plus på bilder till min dator, som jag alltid gjort genom att föra över dessa i utforskaren till min lagringsdisk.

Men min kära iPhone tappar anslutningen KONSTANT till datorn.. står "en enhet som är ansluten till datorn fungerar inte".

Har googlat detta men går bet.. VAD beror det på och HUR får man anslutningen stabil?

(provat olika sladdar, felet varit länge genom olika iOS uppdateringar)

//Martin

När jag skulle föra över ifrån min iPhone 6 ifrån början så var jag alltid tvungen att köra med dropbox eller liknande.
Idag när jag har min iPhone 7 Plus så kan jag bara sätta i kabeln i datorn och så kommer telefon up i Den här Datorn som på min andriod, dock finns bara DCIM. Men det funkar ej på w7 utan det är bara på 10an,frågat andra som jag känner+ föräldrarna och det är bara att plugga i telefon och flytta bilderna.

Permalänk

@hakro807: Känns bara lite onödigt att betala varje månad för en molntjänst (betala pga mängden data som ryms på en telefon idag..) Vill gärna kunna plugga in en sladd och tanka över..

Det konstiga är att ibland går det bra ett tag att tanka över. Nu fick jag över 15 filmer, sen helt stopp och den tappar anslutning.

Pluggar man in den på nytt kommer min iPhone fram i utforskaren, men går inte att komma åt bilder. Då får man ansluta sladden några gånger så kommer man till slut kanske in i mappen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av msoderlund83:

@hakro807: Känns bara lite onödigt att betala varje månad för en molntjänst (betala pga mängden data som ryms på en telefon idag..) Vill gärna kunna plugga in en sladd och tanka över..

Onedrive har både gratis och obegränsad datamängd för bilder (och filmer?) även på gratisabbonemanget.

Skickades från m.sweclockers.com