Köp av dator/spelskärm. Är jag dumsnål som inte går på G-sync?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av msoderlund83:

Komplett.se har en deal som går ut i morgon 3/9 som jag funderat på. 2000kr i rabatt, färdigbyggd med 3år garanti. Min landar på 13.560kr

Komplett i140:
Fractal Design Define R5 Svart
Corsair CS 650M, 650W PSU
Intel Core i7-7700 Kaby Lake Processor
Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed.
ASUS Strix B250F Gaming, Socket-1151
Crucial Ballistix Sport LT DDR4 16GB 2666Mhz
ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe
1TB hdd Seagate Barracuda

(Kör 27" AOC 1440p 144Mhz)

Men! Får jag bättre grejer för budget 14k?

Önskemål: vill kunna lira PUGB på så hög upplösning med ok FPS som möjligt. Kommer även lira annat kanske mer tungrott.

Därav skulle det vara nice mer ett GTX 1070!?

Måste bestämma mig i helgen för i140 så lite panik nu! Vad skulle du rekommendera mig för 14k? (Helst ihopbyggt på tex inet, men i nödfall gör jag det själv)

Slopa nvmE SSD'n och ta en vanlig SATA istället. nvmE är jättebra om man arbetar med eller ska flytta stora filer, men för att boota och laddningstider i spel så är det så liten skillnad att man inte ens märker av det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

@msoderlund83 *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3, tråd rensad (trådkapning)*

Först och främst vill jag önska dig välkommen till Sweclockers!
Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jaha.. nu har man haft griller i huvudet hela dagen! Ryzen, i7 och grafikkort har snurrat i en enda smet i skallen haha!

Det SVÅRA med att bygga en dator är att det finns så många tankar och idéer om vad man ska ha. Nu har jag pratat med två polare som BÅDA haft problem med Ryzen, varav den enda fått skicka tillbaka 3 ggr och tillslut bytt till Intel.. Han har haft extrem otur kanske men men..

Jag har då, åter igen, gått tillbaka till Intel.

Har plockat ihop en lista på prisjakt, helt själv (så skjut inte en glad amatör nu

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3450855&view=b

Tankar/åsikter om denna setup? Får både GTX 1070 samt i7 7700K för 14 600kr, vilket känns rätt bra!