Inlägg

Inlägg som Lalle- har skrivit i forumet
Av Lalle-

Det kan inte vara så att produkten uppfyller CE-märkning, och att de helt enkelt använt fel logotype? Tror inte att logitech skulle sälja produkter som inte var godkända för den europeiska marknaden.
Det är ju inte så att varje enskild CE-godkänd produkt skickas till ett företag som trycker loggan på varenda produkt, en och en...

Dessutom finns det ingen officiell "Chinese Export" märkning, utan det är en myt. Källa:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?referenc...
Sen förekommer det ju relativt ofta att saker från t.ex. Kina stämplas med CE-märket helt felaktigt.

/Jacob

Av Lalle-

Användare: @Casper
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Mailad kod
Produkt: Metro: Last light

Positivt:
Trevlig & bra kommunikation.
Snabbt och smidig affär.

Negativt:
Inget

Slutbetyg: 5/5

Av Lalle-
Skrivet av aml417:

Skriv det på engelska så tar jag med det!

Mortar rounds should be limited to ~8 rounds.
To replenish mortar ammo, the mortar operator must unequip the mortar. Mortar rounds should replenish slowly.
Smoke round for the mortar would be nice aswell. <--- Står i beskrivningen att det ska finnas, men inte hittat någon info om det.
Nå'n som vet nå't?

/ Jacob

Av Lalle-
Skrivet av Arginj:

Ett alternativ jag kom på är att kartan som den som använder mortar ser inte visar exakta positioner för fienden. Istället kan ju fienden visar som en "plupp" med en större cirkel runt sig, för att visa ett ungefärligt område som denne befinner sig inom, ungefär som iPhone visar i appen "kartor" eller liknande. Då blir mortar inte så exakt som den är idag, och man skulle då också kunna öka skadan som den gör på grund av att det blir svårare att sikta rätt.

Jag tror det hela skulle lösas om mortar hade 6-10 granater, som bara kan fyllas på (långsamt) när mortaren inte är equippad.
Även om det ligger ett ammopack bredvid mortarnissen så ska inte hans granater fyllas på förrän han lagt ned mortaren.
Mortarens exakthet vill jag ha kvar, den är ett ypperligt verktyg för att ta hand om campare.

/ Jacob

Av Lalle-
Skrivet av qhrizz:

RPG och SMAW är ju verkligen inte OP mot inf.... jag tycker att det är alldeles för lite splashdamage från raketerna. Inte fan ska man väl överleva om en RPG smackar ner i marken bredvid dig?

Som jag ser det ska inte RPG användas för bekämpnings av infanteri.
När jag spelade metro conquest senast så var RPG/SMAW det mest använda vapnet i båda lagen. Det kändes som om man befann sig mitt i en Quakematch. I min mening är det inte så BF ska vara.

Av Lalle-

Spot on!
Det enda jag saknar är en dedikerad knapp till bipods. Riktigt trött på att försöka deploya bipods, men få fram siktet istället. Eller ännu värre; jag vill sikta på en snubbe som hoppade upp framför mej, men istället fäller jag ut stödbenen.

EDIT: Kom på att jag är riktigt less på allt RPG-spammande på t.ex Metro Conquest också.
RPG/SMAW borde borde vara till för att förstöra tanks och fiendens skydd, inte leka Quake.
Förslag: Minska skada och splash mot inf, behåll dem som de är mot fordon.

/ Jacob

Av Lalle-

[JAN] Ostergotland är den server jag lirar mest på.
Hyrd på samma ställe som sweclockers server.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/6cd25d13-b4...

Av Lalle-

Ångrar inte köpet. Däremot känns spelet o-färdigt i nuläget. Har avinstallerat i väntan på en klientpatch.
BF3 har enorm potential, tyvärr hålls det tillbaka av buggar, obalans och stundvis dålig design.

/ Jacob

Av Lalle-

Låste upp BF3 igår och spelade.
Körde på medium-settings, 1680x1050, och har ännu inte droppat under 60FPS. Snittar någonstans kring 70.

i5 750 @ 3,4GHz
8gb 1600MHz RAM
XFX Radeon 5850

Så ett 6850 funkar om man inte ska upp o köra på high/ultra.

/ Jacob