Sweclockers feedback till DICE

Permalänk
Medlem

DICE totalt skiter på deras trogna Battlefield-fans. (1942, BF2 framför allt. BC2-kidsen jublar nog vid det här laget)

Spelet är ju uppbyggt på att låsa upp saker vilket ger en väldigt tunn spelupplevelse, man spelar för att låsa upp helt enkelt. Och nu gäller det även alla typer av fordon.

Vapenfysiken får man väl inte klaga på utan att folk hoppar på en, men sanning är den att de flesta "strider" alltid blir lösta genom att hålla in avtryckaren. Tråkigt säger jag bara.

Totalt värdelösa maps som är på tok för små samt att de inte ger någon Battlefield-känsla, på de mapsen som är "stora" har som ändå tryckt in alla flaggor i en gröt i mitten. Finns inte plats för något gruppsammarbete här inte, eller ok man kan hålla ihop 4 pers för att sedan gå 50m till nästa flagga, det är så gameplayet ser ut.(nu pratar jag om de "stora" mapsen, alla COD-kartor som de valt att ha med lämnar jag utanför diskussionen(vilket dessutom är säkert 1/2 av alla maps som finns))
Det ska bli extremt intressant hur Back to Karkand mapsen kommer bli, om DICE lyckas försötra Karkand, och Sharqi ska dom tamigf*n ha en medalj för det.

Minimapen är totalt värdelös, det går inte att se någonting överhuvudtaget samt att den är allmänst tråkigt och ful. http://i.imgur.com/LtY5H.jpg

Gruppsystemet, herreguuuuuud. Först av allt, gruppen har bara 4 slotts, okej... varför då egentligen vad vinner DICE på att göra grupperna mindre?? Gruppledarens uppgifter har även denna gång tagits bort, visst han kan ge order genom att trycka på Q åt något håll... Ingen som saknar detta?http://img33.imageshack.us/img33/723/leaderl.jpg Alla kan spwana på varandra i gruppen vilket även det är ett minus, tror dock att detta tagit bort om man kör HC.
En annan intressant sak är att det oftast inte går att hoppa in i samma grupp som en polare. Av någon anledning är alla redan öppna och fulla, så om jag och polaren nu vill spela i samma grupp går ju det nu inte...? Vafa*? Det går ju inte heller att kicka andra gruppmedlemmar.
VoIP, finns det? jag har inte märkt av någonting i alla fall. Det finns ju dock inte så stor användning av den ändå då alla maps är så små och grötiga.

Commandern har tagits bort, hela roten till teamwork finns inte längre och det känns verkligen. Ingen som kan ge understöd i form av artilleri, suply-drop och UAV. Och ja! Det saknas!

Flygplanen och helikoptern, herre gud säger jag bara, största skämtet sedan MW2 kom ut. Varför har dom gjort detta mos oss? Ja behöver jag ens gå in på detaljerna? Jag gör det i alla fall. Ja för det första flyger planet liksa snabbt som min hund går. Ett flygplan som har en teoretisk topphastighet på runt 2000km/h flyger... förlåt seglar fram i snigelfart. Ja sedan att flygplanen reparar sig automatikst, skämtar dem eller? Och sedan det som gäller alla fordon. Infinity ammo, man behöver inte hämta ammo på något sätt vilket känns väldigt tråkigt och förenklat.
Vapnerna som flgpglanen har är även dom konstigt utvalda, och att det bara går att ha ett primary vapen åt gången. Glöm att växla mellan vapnen som det gick att göra i BF2. Vapnen om finns att låsa upp är även dumt och fult gjorda. Hela spelupplevelsen känns allmänt arcadig.

Nation valet av Ryssland är ju extremt tråkigt, kan nog de flesta håll med om. Att sedan ryssarna pratar engelska är ju bara helt underbart. Ger en sådan fruktansvärd budgetkänsla om du jämför med BF2 där det fanns intressanta nationer.

3D-spotting samt "common-rose" behöver vi väl inte ens gå in på?

Och sen att vi blir terroriserade av den där dumma musiken hela tiden. Tjatigt är det.

BF3 är inte ens i närheten av vad BF2 var, ett genuint kul spel som ger/ gav många många många roliga speltimmar. Att säga att BF3 är en värdig uppföljare till BF2 är ju bara inte sant, de som påstår det kan inte ha alla hästar i stallet.

/ Ner skiten, arg, ledset BF-fan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

)=/¤)=#(=&¤(=#/)?/¤()=&¤()¤()&¤()¤&¤&()¤()&¤()=¤&(=#¤=?¤/)=¤6()=&/(%&)¤)%&)=/(`?(`?/() Helvetes skit!!!!!!!!!!!!!!

Hade en bra runda och plötsligt lägger spelet ner med anledning "game got disconnected" och jag förlorar då allt samt när jag reconnectar dog ja hela tiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Jag tycker de ska minska rörelserna i helikoptern som blir när ett fiendeplan skjuter med machinegun mot den. Spelade precis kharg island och flög med helin ganska lågt. Så försöker ett plan låsa missiler på mig, så jag väntar och trycker ut flares i rätt tidpunkt medans jag försöker fly. Men den jäveln bara drog iväg några skott med maskingeväret istället och helikoptern betedde sig som om godzilla typ slagit till den, och damp ner i marken. Om man blir beskjuten från sidan så "välter" den nästan i luften och man måste dra som en galning med musen för att räta upp den. Det är ju BF inte nån heli-simulator.

Finns fler saker med helikoptern som jag tycker borde ändras. Det är liiite väl mycket som att helin bara är en måltavla för flyget.
Många gånger så verkar helin hamna i nåt läge då musen går från hyperkänslig (om man nu har det så) till att man måste dra som en galning med musen för att inte krascha ner i marken. Om man lutar den lite för mycket framåt verkar det bli så, även om man är ganska högt upp. Har kraschat flera gånger av det. En riktigt attackhelikopter är ju väldigt rörlig och kan göra looping osv. Tycker den kan bli liiite mer rörlig faktiskt.

Vet Riktigt jobbigt, plus att dem knuffar en också? Om jag inte minns fel så tacklar endel jetpiloter helis eftersom de inte skadas av "krocken" så dimper coptern ner i marken pga de där muskänslighetsbuggeriet. Värst är ju Havocen som känns helt handikappad i jämförelse med Vipern. En annan jobbig grej är när Jets flyger sakta mot en (när man är i en heli) och avfyrar sina heatseakers strax innan de flugit förbi. Det går helt enkelt inte att försvara sig mot det, enda sättet är att flyga om kring så de inte får en chans att komma så nära.

Skrivet av rhedlnd:

Supportvapnen borde få mycket sämre pricksäkerhet i stående läge också. Gillar inte att man kan ha lasersikte och feta kikarsikten till dom heller. Ser ut som terminator eller nåt.

Sant den borde kanske hoppa lite mer, men jag tycker att man borde prioritera nån slag beltfeed funktion när man är deployad så magget slås ihop med reservammon så man verkligen kan sitta och göra "covering fire"

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

DICE totalt skiter på deras trogna Battlefield-fans. (1942, BF2 framför allt. BC2-kidsen jublar nog vid det här laget)

Spelet är ju uppbyggt på att låsa upp saker vilket ger en väldigt tunn spelupplevelse, man spelar för att låsa upp helt enkelt. Och nu gäller det även alla typer av fordon.

Vapenfysiken får man väl inte klaga på utan att folk hoppar på en, men sanning är den att de flesta "strider" alltid blir lösta genom att hålla in avtryckaren. Tråkigt säger jag bara.

Totalt värdelösa maps som är på tok för små samt att de inte ger någon Battlefield-känsla, på de mapsen som är "stora" har som ändå tryckt in alla flaggor i en gröt i mitten. Finns inte plats för något gruppsammarbete här inte, eller ok man kan hålla ihop 4 pers för att sedan gå 50m till nästa flagga, det är så gameplayet ser ut.(nu pratar jag om de "stora" mapsen, alla COD-kartor som de valt att ha med lämnar jag utanför diskussionen(vilket dessutom är säkert 1/2 av alla maps som finns))
Det ska bli extremt intressant hur Back to Karkand mapsen kommer bli, om DICE lyckas försötra Karkand, och Sharqi ska dom tamigf*n ha en medalj för det.

Minimapen är totalt värdelös, det går inte att se någonting överhuvudtaget samt att den är allmänst tråkigt och ful. http://i.imgur.com/LtY5H.jpg

Gruppsystemet, herreguuuuuud. Först av allt, gruppen har bara 4 slotts, okej... varför då egentligen vad vinner DICE på att göra grupperna mindre?? Gruppledarens uppgifter har även denna gång tagits bort, visst han kan ge order genom att trycka på Q åt något håll... Ingen som saknar detta?http://img33.imageshack.us/img33/723/leaderl.jpg Alla kan spwana på varandra i gruppen vilket även det är ett minus, tror dock att detta tagit bort om man kör HC.
En annan intressant sak är att det oftast inte går att hoppa in i samma grupp som en polare. Av någon anledning är alla redan öppna och fulla, så om jag och polaren nu vill spela i samma grupp går ju det nu inte...? Vafa*? Det går ju inte heller att kicka andra gruppmedlemmar.
VoIP, finns det? jag har inte märkt av någonting i alla fall. Det finns ju dock inte så stor användning av den ändå då alla maps är så små och grötiga.

Commandern har tagits bort, hela roten till teamwork finns inte längre och det känns verkligen. Ingen som kan ge understöd i form av artilleri, suply-drop och UAV. Och ja! Det saknas!

Flygplanen och helikoptern, herre gud säger jag bara, största skämtet sedan MW2 kom ut. Varför har dom gjort detta mos oss? Ja behöver jag ens gå in på detaljerna? Jag gör det i alla fall. Ja för det första flyger planet liksa snabbt som min hund går. Ett flygplan som har en teoretisk topphastighet på runt 2000km/h flyger... förlåt seglar fram i snigelfart. Ja sedan att flygplanen reparar sig automatikst, skämtar dem eller? Och sedan det som gäller alla fordon. Infinity ammo, man behöver inte hämta ammo på något sätt vilket känns väldigt tråkigt och förenklat.
Vapnerna som flgpglanen har är även dom konstigt utvalda, och att det bara går att ha ett primary vapen åt gången. Glöm att växla mellan vapnen som det gick att göra i BF2. Vapnen om finns att låsa upp är även dumt och fult gjorda. Hela spelupplevelsen känns allmänt arcadig.

Nation valet av Ryssland är ju extremt tråkigt, kan nog de flesta håll med om. Att sedan ryssarna pratar engelska är ju bara helt underbart. Ger en sådan fruktansvärd budgetkänsla om du jämför med BF2 där det fanns intressanta nationer.

3D-spotting samt "common-rose" behöver vi väl inte ens gå in på?

Och sen att vi blir terroriserade av den där dumma musiken hela tiden. Tjatigt är det.

BF3 är inte ens i närheten av vad BF2 var, ett genuint kul spel som ger/ gav många många många roliga speltimmar. Att säga att BF3 är en värdig uppföljare till BF2 är ju bara inte sant, de som påstår det kan inte ha alla hästar i stallet.

/ Ner skiten, arg, ledset BF-fan.

Jag är helt enig i dina åsikter, jag har nött nu hela helgen faktiskt. Spelet började som lovande, var grymt kul i början. Kul att låsa upp saker också på ett lite annorlunda sätt än i BF2. Men efter ett tag blir jag mer och mer fundersam, spelet blir tråkigare, en polare jag lanat med i helgen har vi dels haft problem med att köra tillsammans pga ip adresser mm. Men sen har vi kommit fram till att det inte alls går att ha samma teamplay och smyga in/runt/bakom fienden, förstöra saker som behövs för exempelvis en commander. Som var jätteviktig i Bf2 som du säger, en bra commander kunde vinna matcher åt ens team. Att spela med en polare bredvid blir bara att man dör av mortars och återupplivar varandra gång på gång i många banor.

Det är oändligt mycket samma/onödiga lockups och jag känner att ju mindre jag spelar ju mer kommer jag hamna efter och vara sämre än andra framöver iom att man inte har de rätta lockupsen. Det sköna med BF2 var att valde du en klass så pumpade du upp den och kunde koncentrera dig på den sen hade den endast utbud av olika vapen. Det gjorde att många körde PKM som support t.ex, men den som var bäst kunde kötta mest. Här kör man ibland Flashlight som är bra i ett läge, men i nästa är det sämst. Detta gör att det känns hopplöst att välja rätt ultimat sammansättning för de olika banorna då man alltid ställs i ett dilemma "nu skulle jag haft denna kombon".

Nä jag saknar att bara gå in och välja den klass jag är sugen på och sen möta samma klasser med hyffsat samma förutsättningar. Dice säger att dom vill slå sig in i E-sportvärlden på riktigt, även där falerar allt iom att man inte ens kan skapa en squad?? Men också att mer tid läggs åt att komponera ihop rätt saker så hela squaden är perfekt uppbyggd vapenmässigt/klassmässigt istället för att köra classic 2 med, support, antitank sen koncentrera sig på grym taktik / flag takes. Samt att folk nöter sitt favvo vapen och får skill på ett annat sätt.

Får se hur det utvecklas detta, just nu känner jag redan att jag vill ha stora ändringar. Har redan tröttnat men kör för att få upp dessa lockups så att man sen kan se fall man kan gå in och köra klasser man är sugen på och faktiskt njuta.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

EDIT: Däremot tycker jag att cooldown på helikopterns flare borde minskas då det är ett jäkla helvete när man möter cirka 5-6 stingers och har en jet i baken. Nog med att man måste undvika AA's både heat seeker missiles och deras storm av kulor. En kille sa att heliktopern redan var OP och att Flares cooldown borde vara deras svaghet vilket jag inte håller med om. Man borde iaf kunna undvika 2-3 missiler med flares, dessutom kan man lura piloten genom att ha lock i cirka 5 sekunder och sedan skjuta vilket gör att piloten wastar sin flare ifall han använder den för tidigt.

EDIT2: Engineers är för op, de kan borde reparera, döda tank och döda infantri.
Alltså engineers är både support, Anti Tank och väldigt effektiva mot infantri. Det är nog därför väldigt många kör engineer.
Det jag rekommenderar att de ska ändra är att ta bort Sub Machineguns från engineer och låta de använda pissiga vapen som pp2000 och handguns.
Alltså Engineers ska välja en Sub machine gun eller en rocket launcher för att det ska bli balanserat. Det var så det var i de gamla BF serien vilket gjorde att jag tyckte väldigt mycket om det då det var väldigt balanserat.
Väldigt många kan nog hålla med mig om att Engineer är väldigt op, själv är det den enda klassen jag kör, det var samma sak som i Bad company 2.
I båda spelen var de OP, anledningen till att jag kör engineer är för att jag får damp på all jäkla tanks och har inget emot att döda folk med M4:an då det duger jävligt bra, döda fiende i ett till två klick.
Ta bort M4:an och andra vapen som tar väldigt mycket med liten rekyl på engineer eller låt de ha alternativ att välja SMG eller RPG.

Sant, flare coolingdown borde minskas med iaf 25% men inte för Jets, de borde istället bli snabbare så de kan komma ifrån killen med stingern innan han har hunnit låsa lättare.

Tycker inte Engineers är op. Engineers kan varken hela eller försörja soldater med ammo. Engineers är helt värdelösa i t.ex. Metro där den enda styrkan dem har är att splasha sig fram med raketgevär (som förövrig borde nerfas) och att deras subs är rätt bra. Dock är subs crap på avstånd (med något undantag), klart dem äger dig i närstrid med de höga ROFet dem har ._.

Gillar dock din idé om att ge dem ett svårare vapen val. Att ha raketgevär borde komma men nån seriös drawback. Typ antigen blowtorch eller rpg eller t.ex. att man går mycket segare med ett raketgevär därför att den+ammon är så tung elr dy.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av rednosed:

Bara jag som irriterar mig på att en hel drös personer skall översätta men ingen byter ut localization on/of mot location of?

Tack alla flitiga rättare
Rednosed

Flitigt av dig att läsa alla inlägg också

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

UPPDATE

Har laggt till möjliga lösningar mm
Skriv vad ni tycker, kom med egna ideér mm!

Permalänk
Medlem

Spot on!
Det enda jag saknar är en dedikerad knapp till bipods. Riktigt trött på att försöka deploya bipods, men få fram siktet istället. Eller ännu värre; jag vill sikta på en snubbe som hoppade upp framför mej, men istället fäller jag ut stödbenen.

EDIT: Kom på att jag är riktigt less på allt RPG-spammande på t.ex Metro Conquest också.
RPG/SMAW borde borde vara till för att förstöra tanks och fiendens skydd, inte leka Quake.
Förslag: Minska skada och splash mot inf, behåll dem som de är mot fordon.

/ Jacob

Permalänk
Medlem

Jag har suttit på 0% hp flera gånger efter jag blivit beskjuten. Bugg, givet, men roligt ändå.
"Varför är jag inte död?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalle-:

Spot on!
Det enda jag saknar är en dedikerad knapp till bipods. Riktigt trött på att försöka deploya bipods, men få fram siktet istället. Eller ännu värre; jag vill sikta på en snubbe som hoppade upp framför mej, men istället fäller jag ut stödbenen.

EDIT: Kom på att jag är riktigt less på allt RPG-spammande på t.ex Metro Conquest också.
RPG/SMAW borde borde vara till för att förstöra tanks och fiendens skydd, inte leka Quake.
Förslag: Minska skada och splash mot inf, behåll dem som de är mot fordon.

/ Jacob

Tillagt!

Skrivet av zanex:

Jag har suttit på 0% hp flera gånger efter jag blivit beskjuten. Bugg, givet, men roligt ändå.
"Varför är jag inte död?"

Jag tog bort den från listan eftersom det var mer av en bug report än feedback.

Permalänk
Medlem

Många bra synpunkter där, men att supportens maskingevär skulle vara nåt slags snipergevär med jättemagasin håller jag inte med om. De sprider kulorna rätt ordentlig vid längre avstånd och snipers brukar oftast vinna en långskottsduell. Med benen blir den säkrare, men de är så opraktiska när de ska fällas ut och in och begränsar skottvinklarna att jag använder nästan aldrig dem. I närstrid är den mycket långsammare att få upp än lättare bössor, så där ligger den under. I medeldistansområden däremot så är den i sitt esse, men ska det inte vara så?

Man borde man tänka efter så att det man irriterar sig på inte har att göra med att man själv spelar en annan klass och man därför vill nerfa de andra. Jag har spelat mycket engineer och support och har själv stört mig på snipers som dödar en och som man inte kommer åt trots att man tömmer magasin efter magasin eller att så ofta förlora till assaultklassen i närstrid eftersom deras vapen (i början åtminstone) är såpass mycket bättre. Men det är ju så det ska vara. Engineer skulle man däremot kunna dra ner lite på, förslaget om att begränsa deras vapen till lite finkalibriga vapen är bra (ffa ingen SCAR)

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Skulle ju gå att optimera spelet rätt bra så att de flyter bättre, de viktigaste imo! Har man pungat ut över 4000kr på ett grafikkort ska man kunna spela skiten utan grova FPS-drops. Sen är det jobbigt att man inte kan klicka fram menyn (för att t ex byta någon inställning) när man är död.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Måste lägga till en till subjektiv åsikt här också:

Själva unlocksystemet blir helt och hållet värdelöst i sig, främst eftersom jag finner M16A3/AK74 väldigt effektiva, och man får inte någon som helst fördel av att ha låst upp x vapen eller x sikte. Det enda du behöver för att göra nytta är en defibrillator(eller stinger som engineer för möjlighet att skjuta ner luftburna fordon om så krävs). Jag själv älskar det gamla hederliga järnsiktet, och finner därför inget nöje i att låsa upp blingblingzoomsiktet nummer 1.

Det som är så tragiskt är att DICE med 95% sannolikhet skiter i oss BF-rävar, som ville ha ett spel som faktiskt är UTVECKLAT i fråga om gameplay sedan (den som DICE säger, riktiga - BF2) föregångaren. Vi kan vänta oss några patcher som löser problem med spelets tekniska funktion, exempelvis spelkrascher eller problem med battlelog. Men de förändringar som gör oss veteraner glada, kommer med högsta sannolikhet aldrig att komma, eftersom de redan har tjänat ofantligt mycket pengar på produkten, och således har de ingen motivation till förändringar. Det verkar som att DICE har satt 99% av sina resurser på att skapa en intressant teknisk miljö (bild/ljud), och lämna resten åt hur det såg ut i konsolskräpet (ja, skräp, BC1/2 hade väldigt lite gemensamt med de riktiga BF-spelen). Problemet är ju att som vi alla vet så överlever inte ett spel på dess estetik. Istället hade vi behövt ett fokus som faktiskt låg på PC och PC-inriktat gameplay. För helvete, en riktig map som man kan ta upp för översikt, möjlighet till att faktiskt SKAPA sin squad, och kartor byggda med battlefields signum i åtanke, CONQUEST.

Bottomline: Detta är tyvärr bara konsolanpassat skräp, som snabbt glöms bort av de som faktiskt bryr sig. Jag trodde faktiskt att DICE insåg vad som gjorde att servrarna i Battlefield 2 fortfarande är fulla idag, men ack så fel jag hade.

Bekräftar härmed min egen besvikelse, och om det finns någon gud, så hoppas jag verkligen att han viskar ett och annat vist ord i DICE-bossarnas öron, och inte gör detta vardagstragglande till något miserabelt och grått, ungefär som hösten i allmänhet.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Copy+paste:a koden från BF2 squad-commorose-minimap. Fattar inte hur man kan göra en sån sak sämre i en efterlängtad uppföljare. Halva battlefield upplevelsen ligger där i.

Sen borde man bara kunna spawna på squadleadern så kanske det kan bli lite squad-teamplay.

Fixar dom inte squad delen kan dom byta namn på spelet till BC3 istället...

Som serveradmin kan man aktivera/deaktivera squad leader spawn. Så det finns tillgängligt, majoriteten väljer bara att inte aktivera det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det ser lite löjligt ut när ni försöker skriva på engelska. Vem är det hos Dice som ni försöker kontakt som inte förstår svenska?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag tycker det ser lite löjligt ut när ni försöker skriva på engelska. Vem är det hos Dice som ni försöker kontakt som inte förstår svenska?

Tack, en som inte fallit för propagandan om att Battlefield är amerikanskt.

Dice är en SVENSK spelstudio.
Dice består främst av ett SVENSKT arbetslag.
Battlefield serien har utvecklats i SVERIGE
Vore det inte lämpligt att lämna feedback på SVENSKA.

Kunde inte låta bli

Permalänk
Medlem

Håller med angående alla punkter förutom :

#10, Gillar inte den idén, man får väl använda sina egna ögon och leta fiender runt m-coms / flaggor. Datorn ska inte behöva säga till att det finns en fiende i närheten.

#15, Förstår inte riktigt den då jag själv inte alls gillar att spela engineer, men det får folk som lirar engineer uttala sig om.

Typo i #16 "unavailable" inte "unavaiable"

#36, NEJ! Det är på tok för kort avstånd mellan flaggorna som det är redan nu, ska det vara flera flaggor måste banorna bli större vilket de med högsta sannolikt inte kommer att göras.

#38, Näe, tycker inte alls att support är op om det är vad som menas.

#42, Nej, skulle bli förskräckligt op om man kunde snurra t.ex. en turret 180 grader på en millisekund.

Skulle även vilja tillägga att taket som finns i luften när man flyger är irriterande och borde höjas rejält, går ju knappt att flyga på vissa banor.

Unlocks på fordon bör även tas bort enligt mig.

Permalänk
Medlem

Det största som jag stör mig på är hur squaden funkar. Att man inte kan välja fritt vilken squad man vill gå in i är sjukt störande om man går in på en server men 2-3 andra spelare som man vill spela med. Går man in i ett party borde man automatiskt hamna i samma squad.

Permalänk
Medlem

Vore bra om man kunde stänga av chattrutan. Stör mej på detta när jag spelar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

)=/¤)=#(=&¤(=#/)?/¤()=&¤()¤()&¤()¤&¤&()¤()&¤()=¤&(=#¤=?¤/)=¤6()=&/(%&)¤)%&)=/(`?(`?/() Helvetes skit!!!!!!!!!!!!!!

Hade en bra runda och plötsligt lägger spelet ner med anledning "game got disconnected" och jag förlorar då allt samt när jag reconnectar dog ja hela tiden..

Dina stats sparas.. Jag frågade battlefield på twitter och de sa att även om man blir disconnectad mitt under ett game så sparas statsen...

en till punkt..
Scopeglare should be decreased or only occur when the scope is pointed somewhat against the sun.
Alltså att man borde sänka scopeglare (att ha solen i ryggen och få scopeglare är ju ganska konstigt imo).
Alternativt att ha scopeglare om man ligger och siktar mot solen. (Typ op metro, attackers har ju solen mot sig, defenders solen i ryggen).

Angående det osynliga taket och hastigheten på flygplan så håller jag med. Det borde gå att flyga snabbare. Och fordonen till ex, borde gå att se från luften ovaninfrån mycket snabbare. Nu när man åker ned mot marken och ska leta ett mål så hinner man ju knappt ibland se objekten för att låsa något.
Och ja, taket är störande. Men jag kan förstå varför det finns på canals t.ex. Bara för att planet inte ska bli så störande air-to-ground. Då kan jag dock hellre se att man tar bort planet helt från mappen...

Iglas/Stingers. Borde ha kortare räckvidd för att låsa. (Borde vara så att om man ska lyckas låsa ett plan som kommer indykandes, så måste man börja tidigt att sikta in sig. För att sedan låta den låsa när planet har vänt och är påväg upp igen. (Vad är det för räckvidd på dessa atm? Känns som de är lite för långt. När man flyger så känns det ofta som att man är låst hela vägen upp till 600 alt.)

*Bugg*
När jag skulle välja appearence så ser jag hälften av gångerna inte spelarmodellen (Gubben).

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Hej, som alla säkert har märkt så har BF3 sina brister när det kommer till balans, lagg etc etc. Så därför tänkte jag att vi skriver de saker vi vill ändra på i denna listan och sedan postar den till DICE! Säg vad det är ni vill ändra på, varför och hur! Detta är vad jag har kommit med hittills inspirerad av denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1056191-vad-...

1.The tactical lights and lasers shine too bright, making them overpowered in both close quarters and far off.
2.The sun also shines too bright, making it moderately disturbing.
3.Too much bloom.
4.The repair tool is too strong! It repairs too fast.
5.The mortars are too effective, solution: limit the ammo.
6.The locations of M.COM's and flags on some maps, like Operation metro for example, where one team can reach B faster then the other and hold the opposite team back at the stairs. Solution: change flag location.
7.When I execute a command in commo rose, there should be more than sound to it, maybe some kind of alert on the screen for the considered person, for instance if I call on a medic, a message should appear on the screen for the nearest medic. The commo-rose from Battlefield 2 were good, can't you bring it back?
8.The chat box is too big and in the way of my field of view. Solution: make it smaller and replace it.
10.When a flag/M.COM is about to be captured, a message should be shown on all players' screen, like in Bad Company 2.
11.A player shouldn't be forced to jump over a curb or other small objects.
12.Get rid of the negative mouse-acceleration.
13.If a player manages to throw away a grenade the second before he dies, the grenade just disappears, why? The same goes with RPGs, SMAWs etc. etc. Please change this.
14.The hit-detection is really bad, but I assume that you will soon fix this, same goes with random disconnects, crash to desktop, rubberbanding etc.
15.The engineer class is to good, they have strong primaries and a launcher. Why cant it be like in the old battlefield games where the enginner have to choose between a primary weapon or a launcher/mines, I think it would balance out the engineer class. Also, decrease the amount of damage that infantry takes upon rocket hit.
16.If you choose a spawn point that becomes unavaiable you automaticly get another spawn point chosen for you. Please change this so that you get to choose your spawn point again.
17.Allow players to customize their loadout during killcam.
18.Save last used loadout for the selected class between rounds.
19.You can't run over road-signs with a tank, which I think you should be able to do.
20.The anti air vehicle is to good on infantry and ground veichles. Solution: Maybe you should limit the minimum degree that the Tower of weapon can look down.
21.A chat between matches would be nice.
22.You lose HP even though you deployed your parachute when you hit the ground after have jumped from a height, please change this.
23.More than 4 players in a squad, 6 will do. Players should also be able to start a new squad and pick their squad leader
24.You should be able to communicate with your partner in CO-OP.
25. The night vision sight is too good in daylight, for instance: the forest on Caspian Border. An idea is to disable it in daylight, so you can't see anything if you choose to use it on your gun.
26.Sometimes you spawn too close to your enemy if they are close-by one of your team's spawns.
27.The choosen spawn point should be highlighted better.
29.Save the amount that a player have zoomed in/out on the mini-map between spawns. Also be kind and improve the mini-map, it was good the way it was in Battlefield 2.
30.The fact that you can't bring up the chatbox without writing something in it, making it harder to communicate with your team mates.
31.The player should be able to choose spawn point by pressing on it in the map.
32.If you play with a friend in a party he should be better highlighted on the battlefield.
33.Body parts sometimes stand out through walls.
34.The chopper should be more maneuverable, have shorter flare cooldown and don't get too shook by shots taken from jets.
35. The player isnt able to shoot through thin objects.
36.More flags on 64-players conquest, 6-7 flags will do, and spread them out so the whole map get utilized.
37.Show current ping on scoreboard.
38.The machine guns are too strong, Please consider nerfing them.
39.stinger/iglas have to long lock on range.
40.The enemy can take control over the Centurion Carrier AA on Kharg Island and spawnkill the shit out of you (rush).
41.Dedicated button to flip out bipod.
42.The player should be able to change the mouse sensitivity for every vehicle in the option menu.

Säg till om det är något ni inte håller med om, ni får gärna putsa på texten (stavfel, omformulera, rangordna, tillägga mm) då jag inte har fokuserat på det utan mer på bristerna

Edit: Updaterad! Har även laggt till möjliga lösningar, tyck gärna till!

1.Håller inte med
2.Håller inte med
3.Håller inte med
4.Håller inte med
5.Håller med!
6.Skulle kunna tweakas ja.
7.Har inte spelat med gammla commorose men det låter som att det skulle kunna vara bra.
8.Har inte stört mig på det så mycket men placeringen är ju rätt weird... Btw tror du menar: "Solution: make it smaller and move it." replace betyder byt ut.
10.Tycker det är ganska så tydligt som det är men skulle nog inte ha något emot det...
11.Lite störigt ibland, ja
12.Har inte varit något större problem för mig, men ja!
13.Håller med!
14.Har sett lite rubriker om detta men inte läst vad folk menar med det, generellt tycker jag det funkar vettigt men ibland är det ju rätt störigt att bli sjkuten efter man tar skydd t.ex. om det är det folk menar.
15.Dom är bra men förslaget tror jag skulle nerfa dom alldeles för hårt... Mindre skada finns det ju perk för och skadan är i min mening inte så extrem mot infanteri. Man dör ju bara av direkta träffar eller väldigt nära om man har full hälsa och inte har perken.
16.Håller med!
17.Håller med!
18.Gör den inte det? Eller förstår jag inte vad du menar?
19.Håller med!
20.Håller med, lösningen skulle kunna funka, skulle fortfarande gå om man ställde den i lutning men lite finurlighet ska väl belönas kanske?
21.Håller med!
22.När händer detta? Om man hoppar från ganska låga höjder? I så fall håller jag inte med, tycker det är helt rimmligt.
23.Håller med!
24.Inte spelat co-op men ja det låter ju rimmligt, även om jag bara skulle använda skype eller annat program iaf
25.Inte provat på Caspian men körde en hel del med den på Metro i betan (även i börja på banan, utomhus), där tyckte jag inte att den var för bra. Gick att använda men vanligt scope var definitivt bättre, vettigt imo.
26.Håller med, iaf om att det är störigt men jag vrt inte om det finns någon riktigt vettig lösning på det.
27.Håller med.
29.Minns inte hur den var i BF2 men denna är inte speciellt bra, håller med!
30.Håller med!
31.Håller med!
32.Skulle vara nice, inte super nödvändigt men nice
33.Skulle kanske kunna förbättras i någon mån men är nog inte så utan att göra så man inte kan vara nära väggarna, och det skulle imo vara mycket störigare.
34.Flugit en del helikopter iaf och är inte helt säker på att jag håller med... Hur menar du med mer manuvrerbar tycker dom är extremt manuvrerbara som dom är, speciellt dom mindre.
35.Håller med, men kan tänka mig att blir svårt att kombinera med den simuleringsmodell dom använder för kulorna i nuläget (traveltime + bullet drop)
36.Lite svårt på vissa kartor kanske men jag håller med.
37.Håller med!
38.Har inte spelat mycket med dom men min kännsla är att dom är rätt starka, ja.
39.Håller inte med.
40.Inte hännt mig men det låter inte så nice...
41.Kanske det, spelat väldigt lite med bipod...
42.Håller med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ananasen:

Dina stats sparas.. Jag frågade battlefield på twitter och de sa att även om man blir disconnectad mitt under ett game så sparas statsen...

'
Jo det är väl nåt men varför disconnectas men mitt i matchen bara sådär:/

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! Men varför på engelska?

Permalänk

Personligen tycker jag att engelskan är mer lättare att läsa och formulera än svenskan.

Det fins jävligt mycket fel med det här spelet om man jämför det med BF2, vilket är ganska logiskt för att BF3 är inte BF3 utan det är Bad Company 3. Förhoppningsvist får vi se Battlefield 3 när karkand exp. kommer ut!

-rant-
Hatar point systemet då det är gjord för att även 10åringar kan spela o få mer poäng än dig, det fins ingen belöning i reward systemet alls, t.ex. sista unlocken för tanks kan man likaväl skita i för att dom 3 första är bättre än alla. Ingen balans helt enkelt, saken me unlocks ska ju vara att man låser upp bättre saker desto mer spelar, och va fan är det med alla 19 Scope unlocks för varenda jävla vapen, anpassa skiten med typ 5 sikten på varje vapen som är speciellt gjorda för det, och varje sikte är en förbättring än den förra.

min poäng är att det är för vänligt och man låser upp saker skitsnabbt, jag fattar inte hur detta ska vara i flera år? jag är klar efter 2 veckor...
Jag har spelat i dryg 60h nu, låst upp nästan allt, det jag har att se fram emot är "Service Star 2" vilket är ett "jätte bra" mål att nå ... *sigh*

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem

Jag har under ett tag bestämt mig för att BF3 är ett bra spel, eftersom jag har längtat efter detta spel i många år. Men nu har jag insett sanningen, BF3 är ett j*vla skit spel.
Nulägets spelindustri är helt vrickad, och det är alla 12-15 åringars fel. BF3 är designat för en p12a, tyvärr. Jag skäms över att vara ett Battlefield-fan. Detta är en blandning mellan Battlefield och CoD (5an och uppåt).

Blir väl att installera BF2 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Hej, som alla säkert har märkt så har BF3 sina brister när det kommer till balans, lagg etc etc. Så därför tänkte jag att vi skriver de saker vi vill ändra på i denna listan och sedan postar den till DICE! Säg vad det är ni vill ändra på, varför och hur! Detta är vad jag har kommit med hittills inspirerad av denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1056191-vad-...

22.You lose HP even though you deployed your parachute when you hit the ground after have jumped from a height, please change this.

Säg till om det är något ni inte håller med om, ni får gärna putsa på texten (stavfel, omformulera, rangordna, tillägga mm) då jag inte har fokuserat på det utan mer på bristerna

Edit: Updaterad! Har även laggt till möjliga lösningar, tyck gärna till!

detta händer bara om du hoppar från låga höjder och fäller ut fallskärm, vilket tar tid, så det bör inte ändras ^^

kan lägga till: Man kan inte hoppa över fallna träd, riktigt jobbigt på stadsbanor

http://i.imgur.com/bzYni.jpg
Den spawnscreenen hade varit bättre

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalle-:

Spot on!
Det enda jag saknar är en dedikerad knapp till bipods. Riktigt trött på att försöka deploya bipods, men få fram siktet istället. Eller ännu värre; jag vill sikta på en snubbe som hoppade upp framför mej, men istället fäller jag ut stödbenen.

EDIT: Kom på att jag är riktigt less på allt RPG-spammande på t.ex Metro Conquest också.
RPG/SMAW borde borde vara till för att förstöra tanks och fiendens skydd, inte leka Quake.
Förslag: Minska skada och splash mot inf, behåll dem som de är mot fordon.

/ Jacob

RPG och SMAW är ju verkligen inte OP mot inf.... jag tycker att det är alldeles för lite splashdamage från raketerna. Inte fan ska man väl överleva om en RPG smackar ner i marken bredvid dig?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

RPG och SMAW är ju verkligen inte OP mot inf.... jag tycker att det är alldeles för lite splashdamage från raketerna. Inte fan ska man väl överleva om en RPG smackar ner i marken bredvid dig?

Som jag ser det ska inte RPG användas för bekämpnings av infanteri.
När jag spelade metro conquest senast så var RPG/SMAW det mest använda vapnet i båda lagen. Det kändes som om man befann sig mitt i en Quakematch. I min mening är det inte så BF ska vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

RPG och SMAW är ju verkligen inte OP mot inf.... jag tycker att det är alldeles för lite splashdamage från raketerna. Inte fan ska man väl överleva om en RPG smackar ner i marken bredvid dig?

RPG/SMAW är inte tänkt som rocket launcher. Ett pansarskott har riktad sprängverkan och inte "splash damage".

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

RPG/SMAW är inte tänkt som rocket launcher. Ett pansarskott har riktad sprängverkan och inte "splash damage".

Jo, jag förstår vad du menar, men jag har flera gånger skickat iväg en raket som träffat en spottloska bredvid eller i en vägg 1 meter bakom och de skadas knappt. http://www.youtube.com/watch?v=Z5elJNyLVEQ = riktad energi, ja, men det är ju ingen dålig smäll heller.

Dessutom, är det bara jag som tycker att granater är usla? Sprang över en fiende granat med full hälsa och stod på den när den small, gick från 100% -> 25 %

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000