Sweclockers feedback till DICE

Permalänk
Inaktiv

Stavning eftersökes.

Permalänk
Medlem

Mycket bra skit här. Kan tillägga:
31. Vill kunna välja spawn point genom att trycka direkt på den istället för att fumla i listan, som förut.
32. Kroppsdelar sticker ut genom väggar och dylikt beroende på hur du rör dig.
33. En hel rad grafiska problem som inte påverkar spelet i sig men som inte borde finnas till att börja. Spelare som hoppar över objekt "flyger" alltid fram, som i Betan. Om du byter till ett raketrör som måste laddas om så sitter det redan på en raket som magiskt försvinner efter ett tag. Blodet och skotthål ser jävligt illa ut ibland då de verkar vara simpla texturer som klistras på, vilket gör det oerhört fult när dom överlappar hörn och kanter. Detta är bara några saker bland många.

Annars så regerar spelet! Spelet är fullt spelbart i dess nuvarande skick. De fel som finns, buggarna åtminstone, kommer åtgärdas. Men det känns ändå lite oacceptabelt att släppa ett sådant ofärdigt spel.

Permalänk
Medlem

When you play with a friend, in a party, make it MUCH (!) easier to spot your friend on the battlefield!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Missar jag la märke till iaf.

Fast, man kan faktiskt ha 0% hp och överleva ändå. Hänt mig en 3-4 gånger.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Jag tycker de ska minska rörelserna i helikoptern som blir när ett fiendeplan skjuter med machinegun mot den. Spelade precis kharg island och flög med helin ganska lågt. Så försöker ett plan låsa missiler på mig, så jag väntar och trycker ut flares i rätt tidpunkt medans jag försöker fly. Men den jäveln bara drog iväg några skott med maskingeväret istället och helikoptern betedde sig som om godzilla typ slagit till den, och damp ner i marken. Om man blir beskjuten från sidan så "välter" den nästan i luften och man måste dra som en galning med musen för att räta upp den. Det är ju BF inte nån heli-simulator.

Finns fler saker med helikoptern som jag tycker borde ändras. Det är liiite väl mycket som att helin bara är en måltavla för flyget.
Många gånger så verkar helin hamna i nåt läge då musen går från hyperkänslig (om man nu har det så) till att man måste dra som en galning med musen för att inte krascha ner i marken. Om man lutar den lite för mycket framåt verkar det bli så, även om man är ganska högt upp. Har kraschat flera gånger av det. En riktigt attackhelikopter är ju väldigt rörlig och kan göra looping osv. Tycker den kan bli liiite mer rörlig faktiskt.

Nej fyfan inga jäkla Jet helikoptern, det var en av anledning till varför man inte spelade Battlefield 2, Helikoptern betedde sig nästan som en jet och jag tyckte att det var op men håller med dig om det här när en jet skjuter på dig, helt omöjligt att stabilisera helikoptern!

EDIT: Däremot tycker jag att cooldown på helikopterns flare borde minskas då det är ett jäkla helvete när man möter cirka 5-6 stingers och har en jet i baken. Nog med att man måste undvika AA's både heat seeker missiles och deras storm av kulor. En kille sa att heliktopern redan var OP och att Flares cooldown borde vara deras svaghet vilket jag inte håller med om. Man borde iaf kunna undvika 2-3 missiler med flares, dessutom kan man lura piloten genom att ha lock i cirka 5 sekunder och sedan skjuta vilket gör att piloten wastar sin flare ifall han använder den för tidigt.

EDIT2: Engineers är för op, de kan borde reparera, döda tank och döda infantri.
Alltså engineers är både support, Anti Tank och väldigt effektiva mot infantri. Det är nog därför väldigt många kör engineer.
Det jag rekommenderar att de ska ändra är att ta bort Sub Machineguns från engineer och låta de använda pissiga vapen som pp2000 och handguns.
Alltså Engineers ska välja en Sub machine gun eller en rocket launcher för att det ska bli balanserat. Det var så det var i de gamla BF serien vilket gjorde att jag tyckte väldigt mycket om det då det var väldigt balanserat.
Väldigt många kan nog hålla med mig om att Engineer är väldigt op, själv är det den enda klassen jag kör, det var samma sak som i Bad company 2.
I båda spelen var de OP, anledningen till att jag kör engineer är för att jag får damp på all jäkla tanks och har inget emot att döda folk med M4:an då det duger jävligt bra, döda fiende i ett till två klick.
Ta bort M4:an och andra vapen som tar väldigt mycket med liten rekyl på engineer eller låt de ha alternativ att välja SMG eller RPG.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Hoppas att någon på DICE råkar läsa detta inlägget, och jag hoppas att du som DICE-anställd förstår allvaret i det jag kommer att säga.

Det som kommer att döda intresset för detta spelet är den (har äntligen insett detta, och ursäkta ordvalen) förjävla dumma kartdesignen. Jag har efter 24 timmars spel i princip redan tröttnat på spelet, och allt på grund av kartorna. De som faktiskt är roliga och intressanta att spela är för få. Jag har inga problem med spelets funktionalitet, och jag dras inte med de problemen som många andra verkar ha (lagg, disconnects osv), och jag gillar verkligen battlelog, men really?

1. Kartorna är för små. Till och med på Caspian Border eller Operation Firestorm, så är all action centrerad kring en kvadratyta någonstans runt mitten på kartorna, och detta medför att man inte ens utnyttjar all yta som finns.

Lösning: Dra isär flaggor, och lägg till 2-3 stycken (ja, för 64 conquest så KRÄVS det minst 6-7).

2. Damavand Peak, Grand Bazaar och Metro är för närvarande värdelösa kartor i Conquest, pga den enorma flaskhals som uppstår på väldigt uppenbara ställen. Om detta behöver förklaras vidare, så menar jag tunneln på Peak, gränden på Bazaar, och B på metro.

Lösning: Skapa alternativa flankvägar. Sätt flaggor på berget ovanpå tunneln på Peak, och dra isär flaggorna likt det jag sa i punkt 1. På Grand Bazaar behöver vi faktiskt mer gränder och vägar, och kanske till och med mindre control points? Att Grand Bazaar fungerar på Conquest Large 64, är mer eller mindre en omöjlighet nu tyvärr, eftersom den är för liten, och byggnader är placerade på ett sätt i kombination med tillgången på RPG/Mortar, att det inte är roligt helt enkelt. Metro kommer aldrig att vara rolig i 64-läge, oavsett hur det görs. Men flaskhalsen runt objective B (ticket) i conquest kan minskas genom att man skapar ytterligare sidotrappor.

Hur som haver är det uppenbart att majoriteten av kartorna är skapade med rush i åtanke. Men något ni på DICE verkar ha glömt, är att de som gjorde er till det företag ni är, är de som spelade, och fortfarande spelar conquest. Det är synd att ni har gått tillbaka i utvecklingen från BF2 i fråga om kartdesign, när ni i övrigt har skapat ett spel som är genuint kul att spela.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av Cyklar.:

Fast, man kan faktiskt ha 0% hp och överleva ändå. Hänt mig en 3-4 gånger.

Samma här, jag skulle gissa på att det har att göra med avrundningen som spelet gör, de klipper bara decimalerna vilket innebär att 0.5% HP kommer att visas som 0. Jag är rätt säker på det eftersom jag flera gånger har fått t.ex. 55 assist bonus för folk som hade 44% HP när de dödade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Hoppas att någon på DICE råkar läsa detta inlägget, och jag hoppas att du som DICE-anställd förstår allvaret i det jag kommer att säga.

Det som kommer att döda intresset för detta spelet är den (har äntligen insett detta, och ursäkta ordvalen) förjävla dumma kartdesignen. Jag har efter 24 timmars spel i princip redan tröttnat på spelet, och allt på grund av kartorna. De som faktiskt är roliga och intressanta att spela är för få. Jag har inga problem med spelets funktionalitet, och jag dras inte med de problemen som många andra verkar ha (lagg, disconnects osv), och jag gillar verkligen battlelog, men really?

1. Kartorna är för små. Till och med på Caspian Border eller Operation Firestorm, så är all action centrerad kring en kvadratyta någonstans runt mitten på kartorna, och detta medför att man inte ens utnyttjar all yta som finns.

Lösning: Dra isär flaggor, och lägg till 2-3 stycken (ja, för 64 conquest så KRÄVS det minst 6-7).

2. Damavand Peak, Grand Bazaar och Metro är för närvarande värdelösa kartor i Conquest, pga den enorma flaskhals som uppstår på väldigt uppenbara ställen. Om detta behöver förklaras vidare, så menar jag tunneln på Peak, gränden på Bazaar, och B på metro.

Lösning: Skapa alternativa flankvägar. Sätt flaggor på berget ovanpå tunneln på Peak, och dra isär flaggorna likt det jag sa i punkt 1. På Grand Bazaar behöver vi faktiskt mer gränder och vägar, och kanske till och med mindre control points? Att Grand Bazaar fungerar på Conquest Large 64, är mer eller mindre en omöjlighet nu tyvärr, eftersom den är för liten, och byggnader är placerade på ett sätt i kombination med tillgången på RPG/Mortar, att det inte är roligt helt enkelt. Metro kommer aldrig att vara rolig i 64-läge, oavsett hur det görs. Men flaskhalsen runt objective B (ticket) i conquest kan minskas genom att man skapar ytterligare sidotrappor.

Hur som haver är det uppenbart att majoriteten av kartorna är skapade med rush i åtanke. Men något ni på DICE verkar ha glömt, är att de som gjorde er till det företag ni är, är de som spelade, och fortfarande spelar conquest. Det är synd att ni har gått tillbaka i utvecklingen från BF2 i fråga om kartdesign, när ni i övrigt har skapat ett spel som är genuint kul att spela.

Håller med om allt du säger!
Mapsen är antingen för små eller så är det för stor yta som knappt används, lösningen är ju självklart att fler möjligheter till flank samt att de ska sprida ut controlpointsen på jättebanorna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

- Enable server queuing like BF2 had!
- Turn off FF! (Friendly Flashlight )
- Show current ping on scoretable

Permalänk
Skrivet av tobbe_81:

- Enable server queuing like BF2 had!
- Turn off FF! (Friendly Flashlight )
- Show current ping on scoretable

Fast dem kan ju inte stänga av "Friendly Flashlight", blir ju helt orealistiskt (tycker JAG) däremot så är flashlighten för stark,den bländar ju från ca 50 meters avstånd

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

flashlight? Det heter TACTICAL light och ska blända motståndaren. vad är det för fel med det?
Citat från wikipedia:
"Tactical lights also serve a role as a method of non-lethal force, used to temporarily blind and disorient targets.[1][2]"

VADÅ kniven INSTAKILL? Dör man direkt av ett knivhugg i verkligheten lr?? Nej man kanske överlever och kan tillochmed slåss tillbaka. Pga adrenalin osv.. Sen DÖR MAN JU direkt om man blir stabbad bakifrpn vilket är helt i linje med hur det ska vara.

ANnars håller jag med om en del punkter du skrivit .. tex kartan att den ska sparas mellan spawns..

Sen måste du ju givetvis skriva MYCKET MER noggrant med exempel på varje situation. Det går ju inte bara skriva "AA veichal is overpowered" .. Seriöst.. Vem på dice orkar bry sig om någon formulerar sig så.. SPecifika exempel och noggranna beskrivningar varför och hur man kan förbättra.. isåfall.

Permalänk
Medlem

Att man bara kan ha 100vänner och 100medlemmar i platoons.

Permalänk

The enemy can take control over the Centurion Carrier AA on Kharg Island and spawnkill the shit out of you (rush)

Knife does not work facing an enemy

Give snipers the Claymore.

Machine guns are over powered (they are ment for supression not fuckraping everything and anything in its sight!)

Stinger/Igla shoots the pilot out of jet on impact

Iglas/Stingers have massive range (800m?)

The crosshair dissapears when spawning on a teammates.

det är vad jag har för tillfället...

edit*

Skrivet av hackeron:

flashlight? Det heter TACTICAL light och ska blända motståndaren. vad är det för fel med det?
Citat från wikipedia:
"Tactical lights also serve a role as a method of non-lethal force, used to temporarily blind and disorient targets.[1][2]"

VADÅ kniven INSTAKILL? Dör man direkt av ett knivhugg i verkligheten lr?? Nej man kanske överlever och kan tillochmed slåss tillbaka. Pga adrenalin osv.. Sen DÖR MAN JU direkt om man blir stabbad bakifrpn vilket är helt i linje med hur det ska vara.

ANnars håller jag med om en del punkter du skrivit .. tex kartan att den ska sparas mellan spawns..

Sen måste du ju givetvis skriva MYCKET MER noggrant med exempel på varje situation. Det går ju inte bara skriva "AA veichal is overpowered" .. Seriöst.. Vem på dice orkar bry sig om någon formulerar sig så.. SPecifika exempel och noggranna beskrivningar varför och hur man kan förbättra.. isåfall.

att man blir bländad vid dagsljus på drygt 20meter är ett jävla skämt...

också laser sikten är ju väll gjorda för precision inte för att blända människor...

Kniven funkar rätt bra, bara buggig när det gäller o kniva i vissa situationer.

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem

Du kan lägga till att camouflage ska sparas på den klassen man väljer så man slipper välja om varje runda

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Varför skriva på engelska? DICE pratar svenska.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

1.The tactical lights and the lasers shine too bright, making them overpowered in both close quarters and far off.
2.The sun also shines too bright, making it moderately disturbing.
3.Too much bloom.
4.The repair tool is too strong! It repairs too fast.
5.The mortars are too effective, not that strong, just too good.
6.The localization of M.COM's and flags on some maps, like Operation metro for example, where one team can reach B faster then the other and hold the opposite team back at the stairs.
7.When I execute a command in commo rose, there should be some kind of alert on the screen for the considered person, for instance if I call on a medic, a message should appear on the screen for the nearest medic.
8.The chat box is too big and in the way of my field of view, make it smaller and replace it.
10.When a flag/M.COM is about to be captured, a message should be shown on all players' screen, like in Bad Company 2.
11.A player shouldn't be forced to jump over a curb or other small objects.
12.Get rid of the negative mouse-acceleration.
13.If a player manages to throw away a grenade the second before he dies, the grenade just disappears, why? The same goes with RPGs, SMAWs etc. etc. Please change this
14.The hit-detection is really bad, but I assume that you will soon fix this, same goes with random disconnects, crash to desktop, rubberbanding etc.
15.The engineers have too many rockets, making them blow up everything that moves, including infantry, why cant it be like in the old battlefield games where the enginner have to choose between a primary weapon or a launcher/mines, I think it would balance out the engineer class
16.If you choose to spawn on a flag that gets stolen the second you spawn, you automatically spawn in your main base, please force the player to select a new spawn
17.Allow players to customize their loadout during killcam.
18.Save last used loadout for the selected class between rounds.
19.You can't run over road-signs with a tank, which I think you should be able to do.
20.The anti air vehicle is overpowered.
21.A chat between matches would be nice.
22.You lose HP even though you deployed your parachute when you have jumped from a height
23.More than 4 players in a squad, 6 will do
24.You should be able to communicate with your partner in CO-OP.
25. The night vision sight is too good in daylight, for instance: the forest on Caspian Border. An idea is to disable it in daylight, so you can't see anything if you choose to use it on your gun.
26.Sometimes you spawn too close to your enemy if they are close-by on one of your team's spawns,
27.The choosen spawn point should be highlighted better.
28.You can actually have 0% HP and still live.
29.Save the amount that a player have zoomed in/out on the mini-map between spawns.
30.The fact that you can't bring up the chatbox without writing something in it, making it harder to communicate with your team mates.
31.The player should be able to choose spawn point by presing on it in the map.
32.If you play with a friend in a party he should be better highlighted on the battlefield.
33.Body parts sometimes stand out through walls.
34.The chopper should be more maneuverable and have shorter flare cooldown
35. The player isnt able to shoot through thin objects.
36.More flags on 64-players conquest, 6-7 flags will do.
37.Show current ping on scoreboard.
38.The machine guns are too strong. Please consider nerfing them
39.stinger/iglas have to long range
40.The enemy can take control over the Centurion Carrier AA on Kharg Island and spawnkill the shit out of you (rush)

Ja, som ni kanske märkt så la jag inte någon större energi på stavning och fomulering.
Jag har läst igenom tråden och ändrat på texten efter erat tycke.
Anledningen till att jag skrev på engelska är för att jag inte vet om en svensk talande snubbe kommer få meddelandet på DICE
nr 28 är inte bara en bugg vad jag vet
Vad tycker ni man ska göra åt nr 5, 20 och 40? någon som har en idé? nr 40 bör omformuleras
vet inte hur jag ska skriva nr 26, det jag vill säga är: om en fiende är nära en flagga som ditt lag har tagit och man fortfarande kan spawna på den så spawnar man ibland för nära fienden och blir dödad direkt
Camo ingår i customization
Om ni ska putsa på texten gör det på den senast redigerade så att alla korrigeringar kommer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Vad tycker ni man ska göra åt nr 5?

Begränsa antal skott / downtime. Eller så gör dom om banorna lite så ska vi se att campa mortar inte är så kul efter ett tag.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt att kunna ändra sensitivityn utan att behöva använda en slider. Sen att kunna ha olika sens på inf och fordon, gärna på olika fordon också. (Detta borde vara en självklarhet i alla fps)

Så kasst att göra ett fps utan detta och dessutom med en enorm negativ musaccel bugg som gör spelet ospelbart om man inte sänker dpin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

1.The tactical lights and the lasers shine too bright, making them overpowered in both close quarters and far off.
2.The sun also shines too bright, making it moderately disturbing.
3.Too much bloom.
4.The repair tool is too strong! It repairs too fast.
5.The mortars are too effective, not that strong, just too good.
6.The localization of M.COM's and flags on some maps, like Operation metro for example, where one team can reach B faster then the other and hold the opposite team back at the stairs.
7.When I execute a command in commo rose, there should be some kind of alert on the screen for the considered person, for instance if I call on a medic, a message should appear on the screen for the nearest medic.
8.The chat box is too big and in the way of my field of view, make it smaller and replace it.
10.When a flag/M.COM is about to be captured, a message should be shown on all players' screen, like in Bad Company 2.
11.A player shouldn't be forced to jump over a curb or other small objects.
12.Get rid of the negative mouse-acceleration.
13.If a player manages to throw away a grenade the second before he dies, the grenade just disappears, why? The same goes with RPGs, SMAWs etc. etc. Please change this
14.The hit-detection is really bad, but I assume that you will soon fix this, same goes with random disconnects, crash to desktop, rubberbanding etc.
15.The engineers have too many rockets, making them blow up everything that moves, including infantry, why cant it be like in the old battlefield games where the enginner have to choose between a primary weapon or a launcher/mines, I think it would balance out the engineer class
16.If you choose to spawn on a flag that gets stolen the second you spawn, you automatically spawn in your main base, please force the player to select a new spawn
17.Allow players to customize their loadout during killcam.
18.Save last used loadout for the selected class between rounds.
19.You can't run over road-signs with a tank, which I think you should be able to do.
20.The anti air vehicle is overpowered.
21.A chat between matches would be nice.
22.You lose HP even though you deployed your parachute when you have jumped from a height
23.More than 4 players in a squad, 6 will do
24.You should be able to communicate with your partner in CO-OP.
25. The night vision sight is too good in daylight, for instance: the forest on Caspian Border. An idea is to disable it in daylight, so you can't see anything if you choose to use it on your gun.
26.Sometimes you spawn too close to your enemy if they are close-by on one of your team's spawns,
27.The choosen spawn point should be highlighted better.
28.You can actually have 0% HP and still live.
29.Save the amount that a player have zoomed in/out on the mini-map between spawns.
30.The fact that you can't bring up the chatbox without writing something in it, making it harder to communicate with your team mates.
31.The player should be able to choose spawn point by presing on it in the map.
32.If you play with a friend in a party he should be better highlighted on the battlefield.
33.Body parts sometimes stand out through walls.
34.The chopper should be more maneuverable and have shorter flare cooldown
35. The player isnt able to shoot through thin objects.
36.More flags on 64-players conquest, 6-7 flags will do.
37.Show current ping on scoreboard.
38.The machine guns are too strong. Please consider nerfing them
39.stinger/iglas have to long range
40.The enemy can take control over the Centurion Carrier AA on Kharg Island and spawnkill the shit out of you (rush)

Ja, som ni kanske märkt så la jag inte någon större energi på stavning och fomulering.
Jag har läst igenom tråden och ändrat på texten efter erat tycke.
Anledningen till att jag skrev på engelska är för att jag inte vet om en svensk talande snubbe kommer få meddelandet på DICE
nr 28 är inte bara en bugg vad jag vet
Vad tycker ni man ska göra åt nr 5, 20 och 40? någon som har en idé? nr 40 bör omformuleras
vet inte hur jag ska skriva nr 26, det jag vill säga är: om en fiende är nära en flagga som ditt lag har tagit och man fortfarande kan spawna på den så spawnar man ibland för nära fienden och blir dödad direkt
Camo ingår i customization
Om ni ska putsa på texten gör det på den senast redigerade så att alla korrigeringar kommer med.

På nr 6 så skulle jag nog skriva location istället för localization. Förstår inte riktigt vad du menar att skriva om mortars, är det att själva mortarn inte är stark men att idéen om mortarn är för stark?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk

Alltså, det känns som det här är väldigt mycket egna åsikter. Eller ja även om det kommer från ett flertal. Själv är jag t.ex. nöjd med bloomen och ljussättningen. Det finns väldigt många fler punkter jag inte håller med på också. Ville bara säga det. Känns som att mer bugg-rapportering är mer valid. Typ som 0% i hälsa. Att man inte alltid kan spawna på sina squad kamrater etc.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Motorn eller propellen går ju sönder så det ska ju inte går att styra den så bra Men jag tycker man borde få mer kontroll över heli? Kanske är för att jag inte har flygit så mycket men det borde vara enklare att bara hovra på samma ställe? eller kunna skjuta neråt utan att behöva åka frammåt? Vet inte om det går IRL men aja

det är galet lätt att flyga helikopter.
har inte spelat bf2 så vet inte hur det är där, men om man jämför med bc2 så är det 134134 gånger lättare verkligen.

Permalänk
Medlem

Disable vehicle = Zombie mode engaged?

Tycker "disable vehicle" är en av de sämre sakerna som lagts till i spelet, jag kan se varför den lagts till men att en humvee brinner och maskingeväret/(Kanonen ?) fungerar lika bra efter 4-5 RPG skott. Utan att ens den som sitter i fordonet behöver ens bry sig om att sitt skinn är i fara om att brinna upp.
Skulle helst se att tiden ett fordon brinner sänks.

Hitbox/detection borde finslipas lite har hänt allt för många ggr att ja hinner se nån komma runt ett hörn och jag hinner börjar skjuta före 9 av 10 fall men jag dör fören jag ens hör skotten vina runt en, eller att mina skott tycks inte räknas efter 4-10ms efter jag börjar skjuta. [dialekt] Grömt frustrerande[/dialekt]

Setups/Customisations skulle kunna sparas lite oftare, spelet har en benägenhet att krasha vid varena mapbyte för mig och jag måste ställa in varenda gång.

Skrivet av znirreoc:

IRNV är inte Op tycker jag eftersom att i princip alla kan använda den, gör man inte det får man skylla sig själv?

Att alla personer med en kroppstemperatur av 35-36 är varmare än en öken med från allt mellan 40 till 60 grader,
samt alla buskar och andra sikten blir helt värdelösa.
Sen vet ja inte när Infra Red Night Vision blev en Thermo/Värme Sensitiv Kamera? (Skrev det sådär för att det ska lättare gå att översätta)
Ja IR är ju värme strålning men det är inte sådär det funkar med dagens NV teknik.

Sen om man använder en NV så bränns sensorerna sönder vid vanligt/fullt dagsljus så jag kan inte komma på ett ordentligt argument för att behålla IRNV siktet i dess nuvarande konfiguration.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

"Sen om man använder en NV så bränns sensorerna sönder vid vanligt/fullt dagsljus så jag kan inte komma på ett ordentligt argument för att behålla IRNV siktet i dess nuvarande konfiguration."

IRL så sätter man ett lock över med ett typ 4 millimeters hål imitten vid dagsljus.

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

"IRL så sätter man ett lock över med ett typ 4 millimeters hål imitten vid dagsljus."

Fortfarande ser man inte en persons värme signatur

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Att inte dö med 0% hp.
0% är inte ett exakt tal då det skulle kunna vara 0>x>0.5 som blivigt avrundat till heltal.
eller så räknar de helt enkelt med 0 1 2 3 4 osv då det ofta händer när man programerar och glömt ändra.

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Bara jag som irriterar mig på att en hel drös personer skall översätta men ingen byter ut localization on/of mot location of?

Tack alla flitiga rättare
Rednosed

Permalänk
Medlem

en väldigt bra sammanfattning

det enda jag kan komma på just nu förutom det som nämnts är att när man byter kläder så sparas det inte och att EOD BOT inte ska kunna deffa bomberna på rush (enligt mig)(har hänt att folk har buggat fast dom så det inte går att ha sönder också vilket gör att attackers inte kan vinna).

sen dessa mortars. vet inte vad man ska göra för det varken kul att spela med det eller dö av dom. ett förslag är att man måste vara 2 pers för att använda dom (en siktar på mapen den andra avfyrar raketen) kanske inte är så realistisk men då slipper man allt spam.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som saknar den gamla hederliga Commander / Befälhavaren? Det kunde både vara kul att spela och få hjälp av. Tyckte inte artilleriet var så farligt, man lärde sig vart det oftast brukade komma och visst kunde man förstöra artillerikanonerna, har för mig det. Sånna saker var ju skitnice också. Varför tog dom bort nån som vet?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Nån mer än jag som saknar den gamla hederliga Commander / Befälhavaren? Det kunde både vara kul att spela och få hjälp av. Tyckte inte artilleriet var så farligt, man lärde sig vart det oftast brukade komma och visst kunde man förstöra artillerikanonerna, har för mig det. Sånna saker var ju skitnice också. Varför tog dom bort nån som vet?

Averege player = "It's too hard to find and do anything about it"

BF Veteran = nu får ni sluta spamma artielleri *poff*/ skit nu åkte kanonerna igen

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Samma här, jag skulle gissa på att det har att göra med avrundningen som spelet gör, de klipper bara decimalerna vilket innebär att 0.5% HP kommer att visas som 0. Jag är rätt säker på det eftersom jag flera gånger har fått t.ex. 55 assist bonus för folk som hade 44% HP när de dödade mig.

Tro det eller ej, men jag har fått Kill Assist: 100

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"