Kostnaden för produktion sa du precis var "noll" sedan är det ett skäl för dyrare? Tillverkning, transport etc är inte speciellt dyrt idag, bara titta på vanlig handel online?
Det har ju inte drivit upp priserna, spelen du lista innan som Titanfall, Diablo 3 etc kostade mer digitalt och låg inte på Steam? Om du inte köper mina argument så är det upp till dig, de håller oavsett och att du sedan måste lägga det vid steams fötter, visst gör det.
Spel har i allmänhet haft liknande pris vid nya releaser oavsett plattform eller annat, fysiskt kopior idag är kanske billigare men då har det troligen mer med att de ska finnas och butikerna inte tar in om de går med förlust (många av de fysiska kopiorna som du säger är bara för att slippa nedladdning, en nyckel du aktiverar mot exempelvis Steam lär fortfarande betala avgift), de har svårt nog iaf att konkurrera mot online handel.
Steams avgifter må vara högre än vissa anser skäligt men det är inte de som drivit upp priserna, det är snarare en fråga om vad konsumenterna är villiga att betala. Precis som när bensinpriset stiger till en gräns innan folk tröttnar så gäller för alla marknader.