Permalänk
Medlem

Levrantörer i MKB Net (Malmö)

Har för närvarande BB2 (Bredband2) som levrantör av 30/30 Mbit i MKB Net.
Är dock inte nöjd med företaget BB2 och skulle egentligen vilja byta men har ingen erfarenhet av de två övriga levrantörerna av 30/30 i MKB Net.

De som har 30/30 i MKB Net är:

Bahnhof
Perspektiv Bredband
Bredband2

Är det någon som har erfarenhet av Bahnhof och/eller Perspektiv Bredaband?
Gärna i kombination med MKB Net men alla övrig info om dessa två är också välkommen.
Är det någon som har info gällande en ren jämförelse mot BB2 är det självklart mycket intressant.

Det som är viktigast för min del i uppkopplingen är stabilitet och hastighet och givetvis inte en helt "puckad" kundtjänst.
För egen del är det mest surfande och lite spel men sonen spelar en hel del WoW och CS så med ett byte vill jag ju inte ha rena prestanda förluster.

/Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Bahnhof skulle jag köra på!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Har hört att Bahnhof inte är något att ta för dem som spelar WoW och annat mot utländska servers, finns mycket att läsa om det här på forumet, så tänk på det innan du beställer.

Permalänk
Medlem

Vill du ha stabilitet, låg ping i t.ex. WoW så bör du satsa på Telia 10/10.

Permalänk
Medlem

Jag kör på bb2 och min granne kör på bahnhof. Ingen större skillnad, vi har båda 10 tjänsten. Jag har haft 30/30 tjänsten med bb2 men hoppade ner till 10 igen för jag tyckte inte det var värt pengarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spindel
Vill du ha stabilitet, låg ping i t.ex. WoW så bör du satsa på Telia 10/10.

Word!

Vill du ha bra ping mot MMO servrar så är det Telia 10/10 det enda som gäller i MKBnet.

Bredband2 verkar vara bättre mot WoW än Bahnhof för tillfället så då kan du lika gärna ha kvar den.

Perspektiv har jag ingen aning om men om man kollar på Netnod så har de 1Gbps länk i Malmö medans de andra har 10Gbps..

http://www.netnod.se/connected.shtml

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jag har haft telia 10/10 via MKBnet i Malmö i tre år. Det är alltid bra ping i alla spel och sällan några avbrott (när det varit det har det berott på att byggde om i källaren)
Problemet med linan är att det är halvduplex och den inte levererar 10mbit ner. Tankar runt 700kb som max ner kan dock ladda upp i 950kb och självklart inte samtidigt då. Jag tycker detta är för långsamt och vill gärna ha mera bandbredd samt full duplex men jag vill inte kompromissa med pingtider. Spelar cs och hon, båda är "pingkänsliga" spel. Är därför nyfiken på om nån har erfarenhet av speciellt Perspektiv 30/30 via mkbnet.
Banhof har jag läst att många på detta forumet är missnöjda med så det tänker jag inte välja. Bredband2 hade jag innan telia, 10mbit varianten. Den kom aldrig upp i de utlovade 10mbiten och jag upplevde pingen som ostabil så den kan jag inte rekommendera, dock vare 4 år sen jag hade dem mycket kan ha förändrats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henztah
Jag har haft telia 10/10 via MKBnet i Malmö i tre år. Det är alltid bra ping i alla spel och sällan några avbrott (när det varit det har det berott på att byggde om i källaren)
Problemet med linan är att det är halvduplex och den inte levererar 10mbit ner. Tankar runt 700kb som max ner kan dock ladda upp i 950kb och självklart inte samtidigt då. Jag tycker detta är för långsamt och vill gärna ha mera bandbredd samt full duplex men jag vill inte kompromissa med pingtider. Spelar cs och hon, båda är "pingkänsliga" spel. Är därför nyfiken på om nån har erfarenhet av speciellt Perspektiv 30/30 via mkbnet.
Banhof har jag läst att många på detta forumet är missnöjda med så det tänker jag inte välja. Bredband2 hade jag innan telia, 10mbit varianten. Den kom aldrig upp i de utlovade 10mbiten och jag upplevde pingen som ostabil så den kan jag inte rekommendera, dock vare 4 år sen jag hade dem mycket kan ha förändrats.

Inte mycket som ändrats med bb2 i mkb dom senaste 3 åren. Jag hade 30mbit tjänsten som är full duplex men fick ut lite över 20mbit så jag bytte tillbaka till 10mbiten. Pingen är fortfarande rätt sunkig och stabiliteten är sådära. Deras egna DNSer verkar dö titt som tätt så jag har fått peka om till några andra.

Enda skälet till att jag fortfarande har bb2 är att jag är lat och snål.

Permalänk
Hedersmedlem

Har BB2 via MKB Net och får rejält svajig ping när jag spelar onlinespel som tex TF2. Någon som har råd om alternativen eller är Telia fortfarande det som gäller för att få det stabilt?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.