Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Har en fråga.

Hade tänkt köpa ny mobil snart ifrån inet och jag undrar vilket företag man skickar in mobilen på service hos om det visar sig att där skulle vara något fel på mobilen(förhoppningsvis inte). Har haft rätt dåliga upplevelser med mobiler som ska skickas in på service så jag tänkte höra vem ni använder för reparationer. Bara så jag kan kolla upp företaget lite. Annars har jag inget att klaga. Allting går alltid fint när man handlar hos er. Trevlig helg.

Samsungservice(Lagar bara Samsung produkter)
Deltaservice lagar nog de mesta mobil märken tror jag?
Telecare kör väl också de flesta märkerna tror jag?
Infocare verkar inte laga mobiler.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Infocare verkar inte laga mobiler.

Jag tror dom gör det på mitt företag

On-site skickar datorer/servrar/printrar osv till InfoCare för reparation

När telefoner har problem som att det inte går att ringa eller glömt pinkod så kontaktas Telenor

När telefoner har hårdvarufel så tar on-site dom (Och då gissar jag på att det också skickas till Infocare)

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Samsungservice(Lagar bara Samsung produkter)
Deltaservice lagar nog de mesta mobil märken tror jag?
Telecare kör väl också de flesta märkerna tror jag?
Infocare verkar inte laga mobiler.

Ja ok, men jag får vänta på ett svar ifrån inet så det blir rätt. Tack annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Passa på att tipsa om nya produkter, önska nya funktioner i butiken eller bara säga hej till oss som jobbar på Inet.se!

Hej Inet! Här är ett tips på en ny produkt!

Scythe Kaze Master Flat II

Här är en länk till Scythe´s beskrivning;

http://www.scythe-eu.com/no_cache/en/pressrelease/product/scy...

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Avstängd

hej Inet ville kolla om ni har något preliminärt datum för när ux303ln anländer, såg att den var försenad och ville kolla om det är månader eller dagar vi pratar om!(behöver ny dator för skolstarten!)
samt om det finns kopior kvar i första satsen som inte är sålda ännu.

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Varför är SilverStone Argon AR02 dyrare än sin storebror AR01?
Och vad kommer det sig att priset på AR02 bara stiger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in de? http://www.arctic.ac/us_en/arctic-breeze-878.html
Är ute efter 2 svarta.

Permalänk

Jag tänkte betala inet för att bygga min dator när jag beställer den. Är det någon som har betalat montering och installation av operativsystem och blivit nöjd eller missnöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Jag tänkte betala inet för att bygga min dator när jag beställer den. Är det någon som har betalat montering och installation av operativsystem och blivit nöjd eller missnöjd?

Jag använde mig av denna tjänst och är mycket nöjd. Bra byggt och snygg kabeldragning.

Även mycket bra service, datorn började att hänga sig vid spel så jag bara lämnade in datorn och efter ett par dagar fick jag tillbaka den med ett sprillans nytt grafikkort.

Bara gott att säga för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Axsve:

Jag använde mig av denna tjänst och är mycket nöjd. Bra byggt och snygg kabeldragning.

Även mycket bra service, datorn började att hänga sig vid spel så jag bara lämnade in datorn och efter ett par dagar fick jag tillbaka den med ett sprillans nytt grafikkort.

Bara gott att säga för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Inget negativt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:
Skrivet av Broken-arrow:

Sist jag hörde var det infocare (både bra och dåliga). Många med dåliga erfarenheter, men även extremt många med lyckad reparation

Infocare är ett utav de sämre bolagen, sjukt långa väntetider och 7/10 orsaker på produker är fuktskada, om du ej har försäkring dvs.

Infocare fixar telefoner, tele2 använder dem och jag handlar inte från tele2 längre just pga det.

Delta Service har LG vet jag då jag har äger en LG just nu och den skall skickas till Delta efter samtal med supporten.

Pratade lite med teknikern från LG i telefon och jag passade på att fråga rakt ut att ifall telefonen ska till Infocare för reparation, han svarade nej och han berättade att varken de själva eller kunderna är nöjda med servicen på Infocare, fick infon att Delta är sjukt mycket bättre ^^

Egen erfarenhet av infocare är att det ALLTID är skit under skärmen när man får tillbaka telefoner där ifrån, sedan att det tar närmare 20 dagar för en telefon att komma tillbaka efter man skickat iväg den.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Infocare är ett utav de sämre bolagen, sjukt långa väntetider och 7/10 orsaker på produker är fuktskada, om du ej har försäkring dvs.

Infocare fixar telefoner, tele2 använder dem och jag handlar inte från tele2 längre just pga det.

Delta Service har LG vet jag då jag har äger en LG just nu och den skall skickas till Delta efter samtal med supporten.

Pratade lite med teknikern från LG i telefon och jag passade på att fråga rakt ut att ifall telefonen ska till Infocare för reparation, han svarade nej och han berättade att varken de själva eller kunderna är nöjda med servicen på Infocare, fick infon att Delta är sjukt mycket bättre ^^

Egen erfarenhet av infocare är att det ALLTID är skit under skärmen när man får tillbaka telefoner där ifrån, sedan att det tar närmare 20 dagar för en telefon att komma tillbaka efter man skickat iväg den.

Har haft tur nog att jag inte behövt skicka in en tele på 4/5 år nu Men när jag skicka in sist var det till Infocare (om jag inte mins fel), då funkat det i alla fall ok.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Tack för Pingvinstången!

Permalänk
Medlem

inte.se 's hemsida ligger nere? Ingen information på twitter, hela sidan är 404.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

inte.se 's hemsida ligger nere? Ingen information på twitter, hela sidan är 404.

Jepp samma här kommer inte in överhuvudtaget :/

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Tack! Inget negativt?

Nej faktiskt inte något vad jag kan komma på. För min del gick allting smidigt. Det ända jag kan anmärka på var att chassit inte var i lager vilket drog ut på leveranstiden. Jag blev dock meddelad av inet om detta och fick frågan om jag ville ta ett annat chassi. Jag valde dock ändå att ha kvar det chassit jag valde först, men riktigt bra av inet att fråga iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

reservkraft på parkeringsplatsen

Hade han rätt eller? Kör ni drift i en källare? Ni skulle säkert kunna deala till er något hos nån hostingleverantör.

http://imgur.com/VkRmoj2

Permalänk
Skrivet av sothemax:

Hade han rätt eller? Kör ni drift i en källare? Ni skulle säkert kunna deala till er något hos nån hostingleverantör.

http://imgur.com/VkRmoj2

Herregud vad dåligt av inet att inte ha sina tjänster i någon serverhall. En parkering med diesel vad ger det för intryck till sina kunder!!!?? Detta gör ju direkt att man känner att man aldrig vill handla av inet igen som leverantör. Det märker man direkt när dom kört kampanjer att deras server inte heller klarat av att leverera.

En annan sak att notera, det inlägget som skrevs har även tagits bort av inet eftersom jag inte längre kan se det i facebook fältet. Det var verkligen inget smart drag av dom. Dom mörkar alltså att dom inte lägger ner några pengar på seriös it-drift.

Nä det blir nog att köpa av komplett/dustin i fortsättningen detta var för oseriöst trodde verkligen inet kunde bättre!

/Razer

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sothemax:

Hade han rätt eller? Kör ni drift i en källare? Ni skulle säkert kunna deala till er något hos nån hostingleverantör.

http://imgur.com/VkRmoj2

Kan inte annat än att hålla med. Ser ju inte det minsta seriöst ut det där ju :/

Än mera tragiskt är ju att det ser ut som inet städat bort just det inlägget ifrån facebook också.

Permalänk
Medlem

Inet kan ni ta o fixa in en knapp för gåvor så man kan köpa något till någon som man vill vara extra snäll mot eller som kanske fyller år?
Kanske med inslagning för någon som fyller år?

Permalänk
Skrivet av razerrazer:

Herregud vad dåligt av inet att inte ha sina tjänster i någon serverhall. En parkering med diesel vad ger det för intryck till sina kunder!!!?? Detta gör ju direkt att man känner att man aldrig vill handla av inet igen som leverantör. Det märker man direkt när dom kört kampanjer att deras server inte heller klarat av att leverera.

En annan sak att notera, det inlägget som skrevs har även tagits bort av inet eftersom jag inte längre kan se det i facebook fältet. Det var verkligen inget smart drag av dom. Dom mörkar alltså att dom inte lägger ner några pengar på seriös it-drift.

Nä det blir nog att köpa av komplett/dustin i fortsättningen detta var för oseriöst trodde verkligen inet kunde bättre!

/Razer

Vadå tagits bort, det ligger ju överst på deras sida på facebook. Postat för 2 timmar sedan...

Vad gäller var man har sina tjänster så beror det kanske på vad man satsar på att lägga pengarna på. Det kan kanske vara värt det för dem att satsa lite mindre på servern och lite mer på kundservice och liknande...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Vadå tagits bort, det ligger ju överst på deras sida på facebook. Postat för 2 timmar sedan...

Vad gäller var man har sina tjänster så beror det kanske på vad man satsar på att lägga pengarna på. Det kan kanske vara värt det för dem att satsa lite mindre på servern och lite mer på kundservice och liknande...

Vet inte vart du kollat men vart ser du det? Går man till https://www.facebook.com/inet.se så ser jag då inte att de ligger någon tråd som är postad för 2 timmar sedan. Alltså har inet valt att ta bort kommentaren för att dom inte vill svara på det ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Inet

Hej,

Beklagar att ditt inlägg felaktigt råkade försvinna när jag administrerade Facebooksidan från mobilen, tyvärr kom det en hel del helt oseriösa inlägg som inte hade något med det inträffade att göra. Sen huruvida det är oseriöst eller att hyra in ett dieselaggregat för att rädda situationen för stunden får vara upp till var och en. Det är tyvärr inte så lätt som det låter att flytta alla servers till en hall, dom står redan nu i en specialbyggd hall med kyla, brandskydd, redundant fiber från olika leverantörer, ordentligt med batteribackup för att klara ett antal timmar, vilket de senaste 10 åren räckt för att klara kortare strömavbrott. Sen har det visat sig ännu värre när det väl händer något med en serverhall, vissa kanske kommer ihåg att SJ och flera andra stora sajter var nere veckor efter en brand på Odenplan i Sthlm. Vi kommer nu installera en permanent dieselgenerator som vi kan koppla vid längre avbrott än UPS:en klarar av. Dessvärre står mycket annat still vid ett strömavbrott, lagersystem o.s.v. och att säkra upp det är dessvärre inte ekonomiskt försvarbart på något sätt. Bäst av allt hade ju varit om vi fått ström levererat som vi betalar för..

Du får gärna posta ditt inlägg på Facebook igen, det är inget vi försöker "mörka" snarare tvärt om är vi väldigt transparanta med vad som händer och ibland kanske till och med för ärliga, ber åter om ursäkt för att det råkade stryka med av misstag från mobilen.

Med vänlig hälsning
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

kommer ni någon gång exportera till Norge?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Inet
Skrivet av HampZZ:

kommer ni någon gång exportera till Norge?

Hej och tack för att du frågar, i dagsläget har vi inget satt datum men vi har börjat titta på att börja leverera även utanför Sverige så småningom.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Hej,

Beklagar att ditt inlägg felaktigt råkade försvinna när jag administrerade Facebooksidan från mobilen, tyvärr kom det en hel del helt oseriösa inlägg som inte hade något med det inträffade att göra. Sen huruvida det är oseriöst eller att hyra in ett dieselaggregat för att rädda situationen för stunden får vara upp till var och en. Det är tyvärr inte så lätt som det låter att flytta alla servers till en hall, dom står redan nu i en specialbyggd hall med kyla, brandskydd, redundant fiber från olika leverantörer, ordentligt med batteribackup för att klara ett antal timmar, vilket de senaste 10 åren räckt för att klara kortare strömavbrott. Sen har det visat sig ännu värre när det väl händer något med en serverhall, vissa kanske kommer ihåg att SJ och flera andra stora sajter var nere veckor efter en brand på Odenplan i Sthlm. Vi kommer nu installera en permanent dieselgenerator som vi kan koppla vid längre avbrott än UPS:en klarar av. Dessvärre står mycket annat still vid ett strömavbrott, lagersystem o.s.v. och att säkra upp det är dessvärre inte ekonomiskt försvarbart på något sätt. Bäst av allt hade ju varit om vi fått ström levererat som vi betalar för..

Du får gärna posta ditt inlägg på Facebook igen, det är inget vi försöker "mörka" snarare tvärt om är vi väldigt transparanta med vad som händer och ibland kanske till och med för ärliga, ber åter om ursäkt för att det råkade stryka med av misstag från mobilen.

Med vänlig hälsning
Inet

Jag får tacka för informationen dock tycker jag eftersom ni lever på er hemsida så borde ni faktiskt inte hosta servrarna på lagret (även om det finns kyla / batteri UPS och flera internet leverantörer in i lokalen.

Every är även every vilket man lär ha i åtanke men självklart händer de även att serverhallar får problem. Men där är risken mycket mindre en om man sitter på det vanliga stamnätet.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Inet
Skrivet av razerrazer:

Jag får tacka för informationen dock tycker jag eftersom ni lever på er hemsida så borde ni faktiskt inte hosta servrarna på lagret (även om det finns kyla / batteri UPS och flera internet leverantörer in i lokalen.

Every är även every vilket man lär ha i åtanke men självklart händer de även att serverhallar får problem. Men där är risken mycket mindre en om man sitter på det vanliga stamnätet.

Fördelen med att hosta i lagerbyggnaden är att vi har ett väldigt bra grundskydd. Sen kan tilläggas att det är ett "riktigt" serverrum som är byggt från scratch enligt konstens alla regler (förutom dieselgenerator) och inte ett par burkar som står i ett hörn och dammar som du lite får det att låta som

Sen kan man alltid diskutera vad och hur mkt man ska outsourca, och det finns för och nackdelar med allt. Försöker inte försvara något bara förklara och tyvärr är det inte alltid så lätt i praktiken som man kan tycka det borde vara på pappret i så fall hade vi givetvis gjort det för länge sedan.

Nu är allt uppe och snurrar som det ska i alla fall och lagerpersonalen kommer få jobba över för att försöka hinna med att få iväg helgens beställningar.
Ha en fortsatt trevlig kväll.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Herregud vad dåligt av inet att inte ha sina tjänster i någon serverhall. En parkering med diesel vad ger det för intryck till sina kunder!!!?? Detta gör ju direkt att man känner att man aldrig vill handla av inet igen som leverantör. Det märker man direkt när dom kört kampanjer att deras server inte heller klarat av att leverera.

En annan sak att notera, det inlägget som skrevs har även tagits bort av inet eftersom jag inte längre kan se det i facebook fältet. Det var verkligen inget smart drag av dom. Dom mörkar alltså att dom inte lägger ner några pengar på seriös it-drift.

Nä det blir nog att köpa av komplett/dustin i fortsättningen detta var för oseriöst trodde verkligen inet kunde bättre!

/Razer

Permalänk
Skrivet av razerrazer:

Vet inte vart du kollat men vart ser du det? Går man till https://www.facebook.com/inet.se så ser jag då inte att de ligger någon tråd som är postad för 2 timmar sedan. Alltså har inet valt att ta bort kommentaren för att dom inte vill svara på det ?

Den är ju där, följde bara din länk.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Inet
Skrivet av gaminggirl:

http://www.gaminggirl.se/Sweclockers/Inet.jpg
Den är ju där, följde bara din länk.

Det var en kommentar som råkade försvinna, men vi hoppas det är utagerat ut så tittar vi framåt och hur vi kan göra saker och ting bättre istället!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram