Permalänk

Tjenare!
Tänkte köpa ett EVGA SuperNOVA G2 850W men ser att det inte finns något inne.. När kan det tänkas komma in nya måtro?
MVH Max

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Inet
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Tjenare!
Tänkte köpa ett EVGA SuperNOVA G2 850W men ser att det inte finns något inne.. När kan det tänkas komma in nya måtro?
MVH Max

Kommer i lager nästa vecka förhoppningsvis!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Kommer i lager nästa vecka förhoppningsvis!

Amen va fint La en beställning redan nu!

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

Ni har inte funderat på att ta in några av Lenovos Thinkpad datorer? I synnerhet thinkpad yoga?

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Kommer ni att ta in chassit Bitfenix Neos? Då slipper man gå till Webhallen ; )

Permalänk
Medlem

Tjena Inet, såg att ni har skrivit lite fel ang Power Supply gällande;
gtx 770 4GB

Både Webhallen & komplett skriver; 300W
gtx 770 4GB Komplett
gtx 770 4GB Webhallen

Givetvis kollade jag direkt med Asus och även dom skriver 300W;
770 4GB Asus hemsida

Permalänk
Skrivet av Alexan92:

Tjena Inet, såg att ni har skrivit lite fel ang Power Supply gällande;
gtx 770 4GB

Både Webhallen & komplett skriver; 300W
gtx 770 4GB Komplett
gtx 770 Webhallen

Givetvis kollade jag direkt med Asus och även dom skriver 300W;
770 4GB Asus hemsida

är det inte så att webhallen och komplett säger att grafikkortet drar ca 300w, medans inet säger att du bör minst ha 600w till "hela" datorn.

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

är det inte så att webhallen och komplett säger att grafikkortet drar ca 300w, medans inet säger att du bör minst ha 600w till "hela" datorn.

Men hur kan Inet veta att man bör ha minst 600w utan att känna till de övriga delarna? sen varför skriver då Asus också 300W?

Permalänk
Skrivet av Alexan92:

Men hur kan Inet veta att man bör ha minst 600w utan att känna till de övriga delarna? sen varför skriver då Asus också 300W?

Därför att de är grafik kortet som drar mest ström

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni rea på Func KB-460 med mx blue?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexan92:

Men hur kan Inet veta att man bör ha minst 600w utan att känna till de övriga delarna? sen varför skriver då Asus också 300W?

Den specifikationen lär vara plockad direkt från Nvidia.
http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-77...
"Minimum Recommended System Power (W) 600 W"

Permalänk

Hej! Har sett i några builds att dom har fått gratis frakt pga sweclockers. Kan någon berätta hur man får det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inet
Skrivet av Hashtag:

Ni har inte funderat på att ta in några av Lenovos Thinkpad datorer? I synnerhet thinkpad yoga?

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer när fått svar!

Skrivet av Belzer:

Tjenare!

Kommer ni att ta in chassit Bitfenix Neos? Då slipper man gå till Webhallen ; )

Absolut, det ska vi göra men kommer först i början/mitten på augusti.

Skrivet av Alexan92:

Tjena Inet, såg att ni har skrivit lite fel ang Power Supply gällande;
gtx 770 4GB

Både Webhallen & komplett skriver; 300W
gtx 770 4GB Komplett
gtx 770 4GB Webhallen

Givetvis kollade jag direkt med Asus och även dom skriver 300W;
770 4GB Asus hemsida

Vi har uppdaterat nu. Skriver ASUS 300W på exakt den här modellen så är det det vi får skriva också annars blir det bara förvirrat.

Skrivet av Timelord Sloth:

Hur länge har ni rea på Func KB-460 med mx blue?

Kan inte riktigt se ett slutdatum i våra system och inköparen är på semester så .. det är tills vidare för tillfället

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

liten kul grej jag såg, varför har ni inte 2TB 2.5" diskar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Absolut, det ska vi göra men kommer först i början/mitten på augusti.

Sjyst, ser fram emot det! Se nu till att klå deras pris, så har ni kammat hem åtminstone en köpare

Permalänk
Medlem

Någon specific anledning varför ni har så dåligt utbud på AMD 290 & 290X samt ganska höga priser?

Ni har bra priser på så gott som allt, men på just grafikkortet kan man hitta kort som är flera hundra kronor billigare

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Tycker ni kan dra till med en rea på BenQ 2411z eller 2420z

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Inet
Skrivet av Hashtag:

Ni har inte funderat på att ta in några av Lenovos Thinkpad datorer? I synnerhet thinkpad yoga?

Vi ska se över den möjligheten nu i augusti när semestertiderna har passerat så inte omöjligt att det kommer i höst men lite för tidigt för att säga något säkert nu.

Skrivet av Toivo83:

liten kul grej jag såg, varför har ni inte 2TB 2.5" diskar?

Inköpsavdelningen kollar på detta!

Skrivet av NoCc:

Någon specific anledning varför ni har så dåligt utbud på AMD 290 & 290X samt ganska höga priser?

Ni har bra priser på så gott som allt, men på just grafikkortet kan man hitta kort som är flera hundra kronor billigare

Priserna på grafikkort ändras dagligen och är väldigt "instabila", om vi säger så. Vi vill erbjuda våra kunder ett konkurrenskraftigt pris men samtidigt arbetar vi med väldigt små marginaler på grafikkort och vissa av dessa kort säljs billigare just nu av våra kollegor än vad det kostar att köpa dem. Därav håller vi lagret lite mindre just nu och hoppas att marknaden stabiliseras. Om du saknar något specifik modell får du gärna höra av dig så ska vi se vad vi kan göra.

Skrivet av appmas:

Tycker ni kan dra till med en rea på BenQ 2411z eller 2420z

Har framfört detta till inköpsavdelningen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Kan ni inte skaffa en butik i umeå/norra delen av sverige,

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Priserna på grafikkort ändras dagligen och är väldigt "instabila", om vi säger så. Vi vill erbjuda våra kunder ett konkurrenskraftigt pris men samtidigt arbetar vi med väldigt små marginaler på grafikkort och vissa av dessa kort säljs billigare just nu av våra kollegor än vad det kostar att köpa dem. Därav håller vi lagret lite mindre just nu och hoppas att marknaden stabiliseras. Om du saknar något specifik modell får du gärna höra av dig så ska vi se vad vi kan göra.

Ursäkta att jag blandar mig i diskussionen men jag är lite nyfiken på varför ni valde att plocka bort MSI Lightning 290X helt och hållet ifrån ert sortiment? Jag förstår att den inte gick som smör i solsken till ordinarie pris, men varför inte ha den kvar som beställningsvara?

Ni har ju trots allt grafikkort som 295x2 som beställningsvara och till och med Titan Z i lager?

Permalänk

Swiftech h220x vore intressant. Lustigt att ni inte har zowie möss, de flesta hardcore gamers är överens om att de är väldigt bra och kanske till och med vara en tronersättare för ms mössen.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

hej inet! har en fråga angående denna sidpanel. en person skrev att glaset på sidpanelen var " dimmat" som på arc midi r2. stämmer detta eller är fönstret helt transparent som på define r4?

http://www.inet.se/produkt/6909743/fonstersida-for-define-r4-...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Inet
Skrivet av xBumbiBjörn:

Kan ni inte skaffa en butik i umeå/norra delen av sverige,

Det är tyvärr inget som är planerat i dagsläget men inte omöjligt att det händer i framtiden

Skrivet av DeepBlue:

Ursäkta att jag blandar mig i diskussionen men jag är lite nyfiken på varför ni valde att plocka bort MSI Lightning 290X helt och hållet ifrån ert sortiment? Jag förstår att den inte gick som smör i solsken till ordinarie pris, men varför inte ha den kvar som beställningsvara?

Ni har ju trots allt grafikkort som 295x2 som beställningsvara och till och med Titan Z i lager?

Som du tidigare påpekat, ett flertal gånger, så har vi inte kunnat ligga rätt i pris och haft dålig tillgång på MSI Lightning 290X och därför som vi valt att plocka bort det ur sortimentet.

Vi kan dock göra en specialbeställning till dig om du fortfarande önskar kortet. Skicka oss ett PM så löser vi det.

Skrivet av Conditioned:

Swiftech h220x vore intressant. Lustigt att ni inte har zowie möss, de flesta hardcore gamers är överens om att de är väldigt bra och kanske till och med vara en tronersättare för ms mössen.

Vi har Swiftech "på kartan" om vi säger så, men har tyvärr inte möjlighet att ta in det i dagsläget. Zowie hade vi tidigare i sortimentet men på grund av bristande intresse från våra kunder så valde vi att plocka bort det. Om det är något som ändrats så får vi såklart kolla på att ta in det igen men är inget som kommer att hända nu inom närmsta framtiden.

Skrivet av morganF:

hej inet! har en fråga angående denna sidpanel. en person skrev att glaset på sidpanelen var " dimmat" som på arc midi r2. stämmer detta eller är fönstret helt transparent som på define r4?

http://www.inet.se/produkt/6909743/fonstersida-for-define-r4-...

Det ska vara helt transparent fönster på denna modell.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Som du tidigare påpekat, ett flertal gånger, så har vi inte kunnat ligga rätt i pris och haft dålig tillgång på MSI Lightning 290X och därför som vi valt att plocka bort det ur sortimentet.

Vi kan dock göra en specialbeställning till dig om du fortfarande önskar kortet. Skicka oss ett PM så löser vi det.

Är väl medveten om den tidigare diskussion vi har haft, samt orsaken till att ni valde att göra er av med denna vara ifrån ert lager.
Min fråga i det här fallet handlade därför inte om någon begäran om att lagerföra denna artikel ånyo. Var bara allmänt nyfiken på vad som föranledde er att radera en relativt ny artikel ifrån er hemsida helt och hållet, istället för att ha den kvar enbart som beställningsvara som i exemplet jag tog upp med 295X2.

Något annat jag har funderat på är varför ni inte överhuvudtaget saluför någon av följande tre populära R290 modeller :

Sapphire R9 290 TRI-X OC
Sapphire R9 290 VAPOR-X OC
Gigabyte R9 290 Windforce 3x OC

Dessa anses ju tillhöra toppskiktet för den som är intresserad av ett R290 kort, så varför har ni valt bort dessa ?

Permalänk
Inet
Skrivet av DeepBlue:

Är väl medveten om den tidigare diskussion vi har haft, samt orsaken till att ni valde att göra er av med denna vara ifrån ert lager.
Min fråga i det här fallet handlade därför inte om någon begäran om att lagerföra denna artikel ånyo. Var bara allmänt nyfiken på vad som föranledde er att radera en relativt ny artikel ifrån er hemsida helt och hållet, istället för att ha den kvar enbart som beställningsvara som i exemplet jag tog upp med 295X2.

Något annat jag har funderat på är varför ni inte överhuvudtaget saluför någon av följande tre populära R290 modeller :

Sapphire R9 290 TRI-X OC
Sapphire R9 290 VAPOR-X OC
Gigabyte R9 290 Windforce 3x OC

Dessa anses ju tillhöra toppskiktet för den som är intresserad av ett R290 kort, så varför har ni valt bort dessa ?

Det är på grund av som vi skrivit tidigare att vi i dagsläget inte har möjlighet att köpa in till rätt pris (för att matcha konkurrenters pris skulle vi sälja till förlust) och även att vi fått dålig tilldelning historisk.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Det är på grund av som vi skrivit tidigare att vi i dagsläget inte har möjlighet att köpa in till rätt pris (för att matcha konkurrenters pris skulle vi sälja till förlust) och även att vi fått dålig tilldelning historisk.

Har inte detta med att göra vilka leverantörer, märken och kampanjer ni valt ett delta/köpa från i tidigare? Det måste finnas någon bakgrund till särbehandlingen, rimligen?

Jag kan inte minnas mig handlat något enda AMD/ATi-kort från er då ni sällan haft ett sortiment som tilltalat mig. nVidia som jag oftast undviker av olika anledningar har ni däremot ofta haft bra sortiment av.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har inte detta med att göra vilka leverantörer, märken och kampanjer ni valt ett delta/köpa från i tidigare? Det måste finnas någon bakgrund till särbehandlingen, rimligen?

Jag kan inte minnas mig handlat något enda AMD/ATi-kort från er då ni sällan haft ett sortiment som tilltalat mig. nVidia som jag oftast undviker av olika anledningar har ni däremot ofta haft bra sortiment av.

Kan inte annat än att hålla med, tycker sortimentet på AMD/Ati-kort lämnar en hel del att önska. Om jag återknyter till min tidigare fråga angående R290 modeller så möts man av följande sortiment på deras hemsida.

Asus R290 DirectCuII - 3790:-
Gigabyte R290 (referens) - 3590:-
XFX R290 (referens) - 3490:-

Så 2st referens kort samt ett kort ifrån asus med tveksam funktionalitet och som är utrustad med tredjepartskylare som inte håller måttet.

Jag förstår att det kan vara svårt att konkurrera prismässigt hela tiden, men man får ha i åtanke att endast ett fåtal av de aktörer som har förmånligare pris på de attraktivare korten erbjuder dessa tillsammans med "Never settle forever" kampanjen. Här har ju Inet en stor fördel eftersom man då skulle få ett bra kort till ett lite högre pris fast med 3 spel samt utmärkt service på köpet. Så varför åtminstone inte lägga upp top 3 korten jag nämnde i mitt tidigare inlägg som beställningsvara, så får kunden själv välja om det är värt att betala lite extra för att få ett antal spel samt utmärkt service på köpet?

Permalänk
Medlem

Jag har försökt prata med HP om detta men dom vägrar svara. Så jag kollar om ni hört något.
Finns en androidlaptop "hp slatebook 14" som jag är stört intresserad av. Men verkar inte finnas hos svenska återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Hej!
Såg att ni kommer ta in SST-SX600-G från Silverstone och undrar om ni även kommer ta in SST-SX500-LG?

Mvh Anosh