Permalänk
Inet
Skrivet av Tollen:

Måste bara tacka Inet för den fruktansvärt härliga service.
Vart problem med nätverkskortet, inga problem säger dem, skicka in den förra torsdagen.

Sitter i detta nu och surfar på datorn igen, grymt jobbat.

6 av 5 möjliga.

Extra tack till Jens i Ringön.

Inga problem! Kul att du är nöjd Ska hälsa Jens och får önska dig en riktigt go sommar.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag vill tacka er på Inet för att ni har sån exemplariskt bra service!
Jag var tvungen att returnera en extern hårddisk som inte gick att använda med win 8.1 trots att utvecklaren påstådde detta.
Efter "en stunds" användning tappade utforskaren bort enheten. Efter omfattande felsökning kom jag fram till att detta bara uppkom på windows 8/8.1 datorer.

Jag ringde support och supportkillen bad mig felanmäla via hemsidan. Ärendet blev godkänt så jag postade hårddisken sent på onsdag kväll. På fredag eftermiddag blev jag uppringd och fick höra att jag ska få en ny hdd hemskickad (en senare modell av samma hdd)

Inge bråk, bortförklaringar eller ursäkter. Jag köper mina grejer hos er för jag vet att om nåt går fel så kan man lita på er!
(ärendenummer: 133708, så ni kan ge servicekillen beröm!)

BTW, Jag såg inlägget om godis, Glutenfritt godis skulle ju inte vara fel

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med er hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Vad har hänt med er hemsida?

srömavbrott:

Viktig information: Tyvärr ligger vår hemsida nere på grund av längre strömavbrott, Fortum jobbar på åtgärd men kan inte säga när strömmen är tillbaka ännu. Dessvärre påverkar även detta butikerna som inte kommer åt våra centrala system. Ber om överseende med det inträffade.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Vad har hänt med er hemsida?

Viktig information: Tyvärr ligger vår hemsida nere på grund av längre strömavbrott, Fortum jobbar på åtgärd men kan inte säga när strömmen är tillbaka ännu. Dessvärre påverkar även detta butikerna som inte kommer åt våra centrala system. Ber om överseende med det inträffade.

Från deras FB.

EDIT: Jävlar, någon sekund för sen :ooo

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Inet
Skrivet av halldinen:

Jag vill tacka er på Inet för att ni har sån exemplariskt bra service!
Jag var tvungen att returnera en extern hårddisk som inte gick att använda med win 8.1 trots att utvecklaren påstådde detta.
Efter "en stunds" användning tappade utforskaren bort enheten. Efter omfattande felsökning kom jag fram till att detta bara uppkom på windows 8/8.1 datorer.

Jag ringde support och supportkillen bad mig felanmäla via hemsidan. Ärendet blev godkänt så jag postade hårddisken sent på onsdag kväll. På fredag eftermiddag blev jag uppringd och fick höra att jag ska få en ny hdd hemskickad (en senare modell av samma hdd)

Inge bråk, bortförklaringar eller ursäkter. Jag köper mina grejer hos er för jag vet att om nåt går fel så kan man lita på er!
(ärendenummer: 133708, så ni kan ge servicekillen beröm!)

BTW, Jag såg inlägget om godis, Glutenfritt godis skulle ju inte vara fel

Härligt att höra! Beröm ska ges.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Vill också tacka för att ni är så mysiga mot era kunder, inhandlat datordelar på Inet i många år, det började när jag fick farsan att köra ner mig till Ringön för att köpa ett par fin-fina högtalare som jag använder än idag... och detta var tio år sedan!

Anyway... tack igen för att ni finns <3

Permalänk
Inet
Skrivet av Chromatic:

Vill också tacka för att ni är så mysiga mot era kunder, inhandlat datordelar på Inet i många år, det började när jag fick farsan att köra ner mig till Ringön för att köpa ett par fin-fina högtalare som jag använder än idag... och detta var tio år sedan!

Anyway... tack igen för att ni finns <3

Tack själv!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena! Sitter här och plockar ihop lite nya delar till datorn och är oerhört intresserad av EVGA Supernova G2 750W som ni dock inte har i lager. Ivrig som jag är så orkar jag inte vänta. Går detta att lösa på något sätt? (Ni har ju den i butik)
http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-...

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta hem ASRock Z97M Anniversary?

Permalänk
Medlem

Varför har ni börjat bli så dyra på hårddiskar? 150 kr skillnad på WD 4TB Red mot cdon är lite för mycket. Gäller även fler diskar ser jag när jag kollar.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

#post 12345 wihoo närå men tack för pingvinstången <3 me love you long time

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är så vitt vi vet ingen utgående modell utan är en riktad insats som vi har gjort för att erbjuda ett riktigt bra pris till våra kunder. Priser svänger från dag till dag i den här branschen och det är speciellt tydligt hos grafikkort.

Just nu kan vi inte svara exakt hur länge vi kommer att kunna köra det här priset utan det är bara att passa på om man är sugen! Imorgon kan det vara ett nytt pris som gäller.

10 dagar senare sänkte ni priset på MSI Lightning 290x med ytterligare 500 kronor , och nu har produkten dessutom utgått i ert sortiment. Är måhända lakritstången utbytt mot en nypa salt

http://www.inet.se/produkt/5411143/msi-radeon-r9-290x-4gb-lightning-hawaii-xt-3-st-spel-gold?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Permalänk
Medlem

Hej. Det är så att jag ska lämna in mitt grafikkort pga diverse fel. Jag är lite fundersam på hur jag bäst skickar in kortet. Duger det att pula i tidningspapper i kartongen? Eller behöver jag införskaffa bubbelplast? Eller finns det tillochmed ett bättre alternativ? Sedan undrar jag också på en till sak som stod i mailet jag fick från support, det stod att jag ska skicka med alla saker som följde med kortet. Jag har noll koll på vad som följde med kortet eftersom att ni har byggt ihop datorn åt mig, och antagligen för att spara utrymme så fick jag inte med kartongen till grafikkortet och det låg blandat i en stor kartong. Vad som hör till grafikkort, moderkort, trådlöst nätverkskort etc etc vet jag ej. Hur viktigt är det att exakt allt följer med? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hej Jag köpte ett obsidan 900D av er och måste fråga,
är det vanligt med problem med detta chassi? tex så flyger luckorna upp nertill hela tiden för ena sidan av dom är för stora,(ser ut som dom sitter snett)
alla hårddiskvaggor ramlar isär (menar verkligen alla) dom tappar låshandtaget hela tiden för den lilla sprinten ramlar ur.
magnet filtret (dammfilter) sluter inte tätt och ramlar bort.
Ena sidoplåten får man bruka rikligt med våld för att få upp. (fönstret)
plåten fram ligger lös och vibrerar som tusan.
moderkorts skruvarna som är monterade vid leverans som md kortet ligger på, Var över hälften defekta då gängorna i var sönder så det inte gick att fästa moderkortet, (fick byta ut dom mot andra)

En annan sak som troligen inte är fel men bör nämnas,
plåten att fästa fläktar i är lövtunna och känns som värsta smäck, (böjer sig löjligt lätt)

Jag kommer från Arc chassi som är ett mer budget chassi men jämfört med detta är det rena stridstanken.
Min tanke är att det kanske har varit ute hos kund innan eller att det blivit tappat? eller är helt enkelt
kvalitén på detta chassi så dåligt? (Tänker om det är någon mening att få det utbytt eller om alla är lika)

/Chali

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inet
Skrivet av Kron!s.:

Tjena! Sitter här och plockar ihop lite nya delar till datorn och är oerhört intresserad av EVGA Supernova G2 750W som ni dock inte har i lager. Ivrig som jag är så orkar jag inte vänta. Går detta att lösa på något sätt? (Ni har ju den i butik)
http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-...

Kommer preliminärt i slutet på nästa vecka.

Skrivet av mnmlmxml:

Kommer ni ta hem ASRock Z97M Anniversary?

Ja, vi väntar på mer information från vår distributör bara - kommer förhoppningvis upp på hemsidan i veckan.

Skrivet av Torach:

Varför har ni börjat bli så dyra på hårddiskar? 150 kr skillnad på WD 4TB Red mot cdon är lite för mycket. Gäller även fler diskar ser jag när jag kollar.

Tack vare avgiften till CopySwede så är det tyvärr så lågt vi kan komma. Att sänka 150kr skulle innebära att vi går back på att sälja hårddiskarna.

Skrivet av DeepBlue:

10 dagar senare sänkte ni priset på MSI Lightning 290x med ytterligare 500 kronor , och nu har produkten dessutom utgått i ert sortiment. Är måhända lakritstången utbytt mot en nypa salt

http://www.inet.se/produkt/5411143/msi-radeon-r9-290x-4gb-lightning-hawaii-xt-3-st-spel-gold?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Det är skakigt på grafikkortsmarknaden för stunden, speciellt med AMD, försäljningen av 290X har helt avstannat och vi valde att agera snabbt och sälja ut det vi hade i lager för att undvika gammalt lager i höst. Tyvärr är det väldigt snabba kast i datorbranschen och svårt för oss att gissa rätt alla gånger, speciellt på komponenter och vi får väldigt dålig information från tillverkarna och går stundtals på magkänslan som i detta fall resulterade i att vi tog en stor förlust med förhoppningen att slippa ta en megaförlust i höst.

Skrivet av pr00f:

Hej. Det är så att jag ska lämna in mitt grafikkort pga diverse fel. Jag är lite fundersam på hur jag bäst skickar in kortet. Duger det att pula i tidningspapper i kartongen? Eller behöver jag införskaffa bubbelplast? Eller finns det tillochmed ett bättre alternativ? Sedan undrar jag också på en till sak som stod i mailet jag fick från support, det stod att jag ska skicka med alla saker som följde med kortet. Jag har noll koll på vad som följde med kortet eftersom att ni har byggt ihop datorn åt mig, och antagligen för att spara utrymme så fick jag inte med kartongen till grafikkortet och det låg blandat i en stor kartong. Vad som hör till grafikkort, moderkort, trådlöst nätverkskort etc etc vet jag ej. Hur viktigt är det att exakt allt följer med? Tack på förhand

Absolut bäst är om du har kvar ESD-påsen, packar ner det i originalkartongen och in en av postens "blå lådor" med extra emballage. Tidningspapper med bubbelplast fungerar som en alternativ nödlösning men vi rekommenderar starkt en ESD-påse fortfarande.

Till just grafikkort så behöver vi inte några tillbehör då det inte är något som är behövs för att kunna funktionstesta. Det är viktigare med t ex nätadaptrar till laptops osv.

Skrivet av aragon:

Hej Jag köpte ett obsidan 900D av er och måste fråga,
är det vanligt med problem med detta chassi? tex så flyger luckorna upp nertill hela tiden för ena sidan av dom är för stora,(ser ut som dom sitter snett)
alla hårddiskvaggor ramlar isär (menar verkligen alla) dom tappar låshandtaget hela tiden för den lilla sprinten ramlar ur.
magnet filtret (dammfilter) sluter inte tätt och ramlar bort.
Ena sidoplåten får man bruka rikligt med våld för att få upp. (fönstret)
plåten fram ligger lös och vibrerar som tusan.
moderkorts skruvarna som är monterade vid leverans som md kortet ligger på, Var över hälften defekta då gängorna i var sönder så det inte gick att fästa moderkortet, (fick byta ut dom mot andra)

En annan sak som troligen inte är fel men bör nämnas,
plåten att fästa fläktar i är lövtunna och känns som värsta smäck, (böjer sig löjligt lätt)

Jag kommer från Arc chassi som är ett mer budget chassi men jämfört med detta är det rena stridstanken.
Min tanke är att det kanske har varit ute hos kund innan eller att det blivit tappat? eller är helt enkelt
kvalitén på detta chassi så dåligt? (Tänker om det är någon mening att få det utbytt eller om alla är lika)

/Chali

Det är jättesvårt att svara något konkret utan att själva kunna testa och inspektera datorlådan men är det så att du flyttar runt den väldigt mycket? Det låter extremt att det skulle i princip falla isär som du beskriver genom att bara stå.. Läser man recensioner, både professionella och från kunder, så blir 900D prisat just för att hålla hög kvalité och skulle bli förvånad om detta gällde alla lådor. Men är som sagt svårt att säga något konkret utan att inspektera lådan själv.

Har du köpt det online så ska det aldrig ha varit hos kund tidigare men kan självklart ha hänt av misstag. Dock borde du se tydliga fysiska skador om det är så och om det t ex blivit tappat.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tack vare avgiften till CopySwede så är det tyvärr så lågt vi kan komma. Att sänka 150kr skulle innebära att vi går back på att sälja hårddiskarna.

Jävla CopySwede.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Absolut bäst är om du har kvar ESD-påsen, packar ner det i originalkartongen och in en av postens "blå lådor" med extra emballage. Tidningspapper med bubbelplast fungerar som en alternativ nödlösning men vi rekommenderar starkt en ESD-påse fortfarande.

Till just grafikkort så behöver vi inte några tillbehör då det inte är något som är behövs för att kunna funktionstesta. Det är viktigare med t ex nätadaptrar till laptops osv.

Om ni har byggt datorn lär han ju inte ha rätt antistatpåse i heller... Rimligen får han skicka in hela burken, eller så får ni skicka honom en antistatpåse...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Hejsan, Inet! Finns det någon som helst möjlighet att ni tar in Ducky Shine 3 med bruna tangentbordsbrytare och röd LED? Det hade varit drömtangentbordet för mig, och jag misstänker att det även gäller andra också. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är skakigt på grafikkortsmarknaden för stunden, speciellt med AMD, försäljningen av 290X har helt avstannat och vi valde att agera snabbt och sälja ut det vi hade i lager för att undvika gammalt lager i höst. Tyvärr är det väldigt snabba kast i datorbranschen och svårt för oss att gissa rätt alla gånger, speciellt på komponenter och vi får väldigt dålig information från tillverkarna och går stundtals på magkänslan som i detta fall resulterade i att vi tog en stor förlust med förhoppningen att slippa ta en megaförlust i höst..

Ingen fara på taket, med tanke på ryktena som florerar att det är en 295X i antågande till hösten, och som tydligen bara kommer att släppas med en eftermarknadskylare så skulle jag inte bli förvånad om det även dyker upp en Lightning variant av denna något senare. Den som lever får se, men att ni agerade på er magkänsla var nog helt rätt i detta fall.

Permalänk
Inet
Skrivet av Shrillwhip:

Hejsan, Inet! Finns det någon som helst möjlighet att ni tar in Ducky Shine 3 med bruna tangentbordsbrytare och röd LED? Det hade varit drömtangentbordet för mig, och jag misstänker att det även gäller andra också. Tack!

Just den kombinationen finns tyvärr inte tillgänglig att få tag på

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Absolut bäst är om du har kvar ESD-påsen, packar ner det i originalkartongen och in en av postens "blå lådor" med extra emballage. Tidningspapper med bubbelplast fungerar som en alternativ nödlösning men vi rekommenderar starkt en ESD-påse fortfarande.

Till just grafikkort så behöver vi inte några tillbehör då det inte är något som är behövs för att kunna funktionstesta. Det är viktigare med t ex nätadaptrar till laptops osv.

ESD-påsen fick jag med när ni skicka datorn till mig, kartongen till grafikkortet fick jag dock inte med. Självklart hade jag tänkt lägga grafikkortet i ESD-påsen. Tänkte mer på hur jag ska paketera så att kortet inte skadas i transporten. ESD-påse, någon kartong, tidningspapper och postens "blå lådor" får duga. Tack för hjälpen.

Permalänk

Hur pass säkra är ni på leveransdatumet för Samsungs 850 PRO-serie? Funderar på att lägga en order på lite saker, och om det datumet stämmer kan jag lika gärna vänta en vecka för att ta allt på samma gång, annars delar jag nog upp det på två beställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrillwhip:

Hejsan, Inet! Finns det någon som helst möjlighet att ni tar in Ducky Shine 3 med bruna tangentbordsbrytare och röd LED? Det hade varit drömtangentbordet för mig, och jag misstänker att det även gäller andra också. Tack!

Hittade något här: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4...

Inte i Sverige å ej i lager.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

Det var ett par veckor sen jag köpte en htpc och då hade jag även beställt med en WD green 1 TB. Den tjöt så jag var tvungen att lämna in den pga oljudet. De bytte ut den vilket jag tyckte var toppen, de hade egentligen inte behövt byta den eftersom att den fungerade, men de gjorde det endå. Jag blev faktiskt glad att jag slapp de oljudet. Jag vet inte vem jag ska tacka men jag är väldigt tacksam och jag gillar er service. Speciellt Killen som svarar när man ringar pratar riktigt go göteborgska haha.

Jag beställer kanske 2 ggr om året bara, men när jag väl gör det så blir det alltid rätt med Inet. Tummen upp, ni har mig som långvarig kund sålänge ni håller detta måttet:).

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Just den kombinationen finns tyvärr inte tillgänglig att få tag på

Åh, okej. Ett annat förslag då. Varför inte beställa in tangentbordshylsor som gör att man kan ändra belysningen på sitt tangentbord? Någonting likt dessa:

http://detail.tmall.com/item.htm?spm=a220o.1000855.w5003-3776...

https://www.massdrop.com/buy/led-color-changer

Permalänk
Skrivet av seville57:

Ah, jo. Finns ju att beställa från t.ex. Tigerimports, dock inte med nordisk layout. Så det är ju lite det som eftertraktas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrillwhip:

Ah, jo. Finns ju att beställa från t.ex. Tigerimports, dock inte med nordisk layout. Så det är ju lite det som eftertraktas.

Jo, det stämmer.

Var visst engelsk layout på detta t - bord.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inet
Skrivet av Adrenochrome:

Hur pass säkra är ni på leveransdatumet för Samsungs 850 PRO-serie? Funderar på att lägga en order på lite saker, och om det datumet stämmer kan jag lika gärna vänta en vecka för att ta allt på samma gång, annars delar jag nog upp det på två beställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det datumet som vi har fått från både vår distributör och Samsung. Det är dock alltid preliminära datum som vi får och tyvärr så händer det alltför ofta att det blir försenat utan att vi får reda på detta i förväg.

Om du lägger ordern så kan vi alltid delleverera om det visar sig att SSDn blir försenad.

Skrivet av Alibaba123:

Det var ett par veckor sen jag köpte en htpc och då hade jag även beställt med en WD green 1 TB. Den tjöt så jag var tvungen att lämna in den pga oljudet. De bytte ut den vilket jag tyckte var toppen, de hade egentligen inte behövt byta den eftersom att den fungerade, men de gjorde det endå. Jag blev faktiskt glad att jag slapp de oljudet. Jag vet inte vem jag ska tacka men jag är väldigt tacksam och jag gillar er service. Speciellt Killen som svarar när man ringar pratar riktigt go göteborgska haha.

Jag beställer kanske 2 ggr om året bara, men när jag väl gör det så blir det alltid rätt med Inet. Tummen upp, ni har mig som långvarig kund sålänge ni håller detta måttet:).

Tummen upp!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram