Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Eftersom man inte kan köpa någon annan "teknik" idag, så får väl pengarna gå till detta i stället. Helt onödigt inköp egentligen. Förmodligen har jag att se fram emot lite bättre bättre temperaturer jämfört med med Ghost S1.

Är det inte vedertaget att Raw har sämre temperaturer än Ghost. Vad jag har förstått från olika "recensioner"/test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr0st:

Räknas det som paket när man beställt ny bil?

Väntar i så fall på min nya Cupra Leon ST 310

För den som vill se exakt spec:
https://bilkonfigurator.cupraofficial.se/model?wf=cupra-se

Tryck på "Ladda upp din konfiguration" och ange SGDUXMRZ

Säljaren sa byggvecka 18+4v leverans, så det blir en riktigt lång vår i år...

Jag hade en Seat Leon ST Cupra 290 (Innan Cupra blev eget bilmärke) för två år sen. Du kommer inte bli missnöjd...

Var så många BMW-förare som försökte köra om och ikapp mig men de hade inte en suck.

Permalänk
Medlem

vet inte om det är någon idé att fortsätta vänta/hoppas på mitt GF3080? 9 månaders väntan nu - ingen leverans i sikte. Tror det är typ kört

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Är det inte vedertaget att Raw har sämre temperaturer än Ghost. Vad jag har förstått från olika "recensioner"/test.

Min tanke, eftersom det är mer luftvolym inne i chassit så borde det få mer fart på luften och kyla ner snabbare. Men efter att jag läst recensionen här så avbeställda jag chassit.
Beställde en 5600x, som nu fanns i lager, för samma pengar.

Permalänk
Medlem

I skrivande stund sitter jag och väntar på mina nya köksknivar! Jag är extremt taggad då jag sedan länge (flera år) har använt trubbiga urusla knivar som varken kunnat skära bröd, lök eller tomater utan att gråtet sitter i halsgropen. Fattar inte att jag väntat så här länge. Kompletterade också med ett knivställ.

Dorre knivställ magnet:
https://www.kitchentime.se/p/knivstall-bambutra-magnet

Fiskars Norr Grönsakskniv:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5181443

Fiskars Norr Brödkniv:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281587

Mest hype är nog denna japanska kniv. Jag tycker den är urläcker och hoppas innerligt att den lever upp till förväntningarna (både grep och skärpa)

Yaxell Y-OU Santoku (olivslipad):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4971468

Permalänk
Medlem

Väntar på en splint till mitt finger och kompressionshandskar pga RSI, dock blivit försenat så om det dröjer 2 dagar får jag pengarna tillbaka även om paketet kommer, så man hoppas

Permalänk
Medlem

väntar på att ha råd att beställa något kul

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

I skrivande stund sitter jag och väntar på mina nya köksknivar! Jag är extremt taggad då jag sedan länge (flera år) har använt trubbiga urusla knivar som varken kunnat skära bröd, lök eller tomater utan att gråtet sitter i halsgropen. Fattar inte att jag väntat så här länge. Kompletterade också med ett knivställ.

Dorre knivställ magnet:
https://www.kitchentime.se/p/knivstall-bambutra-magnet

Fiskars Norr Grönsakskniv:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5181443

Fiskars Norr Brödkniv:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281587

Mest hype är nog denna japanska kniv. Jag tycker den är urläcker och hoppas innerligt att den lever upp till förväntningarna (både grep och skärpa)

Yaxell Y-OU Santoku (olivslipad):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4971468

Ungefär samma ställ som jag har fast Orrefors, bra för knivklingan att sätta de försiktigt med ryggen först. Du borde kanske komplettera med en knivslip? De håller ju väldigt länge om man var tar hand om skärpan i dem. Kan rekommendera följande. Bra och lätt att använda.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5506661

Permalänk
Medlem

En fläkt från Noctua, ligger sedan i lördags i ett strömlöst sköp som Instabox har. Värdelöst att de inte kan fixa något så enkelt som strömförsörjning

Permalänk
Avstängd

Liten beställning.

Bokstativ att ha på skrivbordet (underlättar studier)

Skivstångsdyna

Ett par RCA kablar, 1m

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Ungefär samma ställ som jag har fast Orrefors, bra för knivklingan att sätta de försiktigt med ryggen först. Du borde kanske komplettera med en knivslip? De håller ju väldigt länge om man var tar hand om skärpan i dem. Kan rekommendera följande. Bra och lätt att använda.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5506661

Mm det har jag hört också. Ska säga det till sambon också.

Just nu har jag bara ett skärpstål som jag fått av min kära mor när jag flyttade hemmifrån. Den är säkert 20-30 år gammal och lite halvsliten i handtaget. Man kanske bör satsa på en bra ny knivslip också. Tack för tipset. Har du testat slipsten @FreddeY2K? Har sett vissa använda det.

Permalänk

Väntade i förra veckan, hämtade upp en LG CX65 i fredags.

Permalänk
Medlem

Efter 1 å halv månads väntan befinner sig mitt Xproto L med tillhörande WC module äntligen i Svea rike med hemleverans planerad tills på fredag. Längtar sååå

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Mm det har jag hört också. Ska säga det till sambon också.

Just nu har jag bara ett skärpstål som jag fått av min kära mor när jag flyttade hemmifrån. Den är säkert 20-30 år gammal och lite halvsliten i handtaget. Man kanske bör satsa på en bra ny knivslip också. Tack för tipset. Har du testat slipsten @FreddeY2K? Har sett vissa använda det.

Nu kanske detta är väldigt offtopic men ändå.

Ett skärpstål slipar inte kniven utan rätar bara ut eggen. Det ska inte användas på knivar med hårt stål, tex dyrare japanska knivar. För att räta ut eggen är det bättre att använda en strigel.

För slipning är japanska vattenstenar bäst. Man kommer väldigt långt på en 1000 grit sten och vill man, kan man sen fina till eggen ytterligare på en 3000 sten.

Frihandsslipning kräver dock lite teknik. Vill man inte sätta sig in i det finns det andra alternativet så som apex sharpener, wicked edge och Sharpmaker som är ställningar där du får rätt vinkel.

Jag har använt en apex sharpener men gick ganska snabbt över till frihandsslipning. Stenarna till dessa "ställningar" är ganska små så det tar mycket längre tid att slipa med en sån.

Rekommenderar cleancut för både knivar och stenar. De är också väldigt hjälpsamma

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk
Medlem

Ska hämta upp ett paket på DHL service point under dagen, kommit ifrån Japan. Skickades lördags kväll och framme nu. Rätt imponerande ändå

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Väntar kanske är att ta i, men har väntat på ett mxm grafikkort från ebay i lite över ett år nu xD

Annars så har jag beställt ram minnen från inet som bör dyka upp i morgon

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på två knivar och en skärbräda som jag beställde i helgen.

Yaxell knivar och en lite större Skagerak skärbräda, nästan roligare att vänta på detta än mitt 3080 😁

Permalänk
Medlem

Väntar på en Super Everdrive X6 efter att jag fick min Analogue Super NT förra veckan.
Ska hämtas ut från ombudet nu i veckan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Väntar på Resident Evil 8 som släpps på fredag

Permalänk
Medlem

Väntar på min AC jag beställde och som DHL lyckades tappa bort. Försöker få Mediamarkt att leta rätt på min AC, men de svarar bara att de har mycket att göra. Så det blir att fortsätta vänta eller kräva pengarna tillbaka, suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Väntar på min AC jag beställde och som DHL lyckades tappa bort. Försöker få Mediamarkt att leta rätt på min AC, men de svarar bara att de har mycket att göra. Så det blir att fortsätta vänta eller kräva pengarna tillbaka, suck

Hur fan tappar dom bort en sån pass stor vara som en ac egentligen? Inte direkt det minsta paketet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag väntade på mitt paket från Samsung över helgen som ja fick idag, ett paket med Samsung Smarttag 👍👍

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Kaihl purple pro o massa roliga saker till tangentbordet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

Jag väntar på att paket skall hämtas av ÅF då jag gjorde en ångerrätt - vilket gjordes då grejen paja som jag skulle använda varorna till - på varor i obrutna förpackningar (kan säljas till fullpris igen). Jag undrar om ÅF kommer att försöka med en fuling att låta paketet ligga tills att ångerättstiden löper ut?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Apotea. Det packades och "skickades" under lördagen.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Väntar på en Yamaha MT-09 2021 i över 3 månader nu.
Sitter troligen fast i Suez kanalen så det kommer säkert ta månader innan jag får den om ens det.

Permalänk
Medlem

Louqe Raw S1 från Inet.se samt en presenter jag köpte till dottern som fyllt 6 från Amazon.de och co.uk.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Väntar på en Acer 43" DM431K 4K IPS

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par Oneplus Buds från Webhallen! Det var kanske inte världens bästa rea men det var tillräckligt för att jag skulle ta tummen ur och beställa.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD