Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Mätte batteriet på en gammal dator från runt 1985 - fortfarande 2,7 volt i den cellen. Jag blev litet förvånad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Mätte batteriet på en gammal dator från runt 1985 - fortfarande 2,7 volt i den cellen. Jag blev litet förvånad!

Jag beklagar.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Konstigt, aldrig haft några problem. Android eller iOS?

Android, kom in i appen igen efter att försökt några gånger till, men problemet med att Spotify tycker att det inte finns något internet finns fortfarande kvar.

Skrivet av Zippeer:

jag verkar ha samma bekymmer fast på datorn just nu

Använder inte ens Spotify på datorn längre för att i 9/10 fall går det inte ens för mig att starta musiken där, eller så spelar den 50sek av en låt sen säger den att låten inte går att spela upp. Försöker jag söka på något på datorn så har jag tur om det ens kommer fram något sökresultat inom den närmsta minuten, får oftast vänta iaf 5 minuter på det.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Blev precis singel efter 4 år. Mindre kul.

Fy fan... Har ni djur eller barn tillsammans som kan skapa konflikter?

Må låta pragmatiskt men allt det andra löser sig även om det suger just nu!

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte en sak, jag är med i en grupp på fb som säljer beg dator delar och det är många som har påpekat att säljare säljer en piratkopior och jag sa då till en som har hand om gruppen att det är ett lagbrott att sälja sånt då bliv han sur och kasta ut mig från gruppen.

Och han ge fan i att svara på vad jag gjorde fel, så jag fick kolla upp hans mobil nummer och efter ett tag så svara han mig och var dryg mot mig men han ville ändå inte säga vad jag har gjort fel, sen så hota han att ringa polisen bara för att jag har ringt till han.

FB själva ha regel som säger att man inte ens får sälja sånt, men dom anser att det är okej i deras grupp.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rawrgasm:

Android, kom in i appen igen efter att försökt några gånger till, men problemet med att Spotify tycker att det inte finns något internet finns fortfarande kvar.

Använder inte ens Spotify på datorn längre för att i 9/10 fall går det inte ens för mig att starta musiken där, eller så spelar den 50sek av en låt sen säger den att låten inte går att spela upp. Försöker jag söka på något på datorn så har jag tur om det ens kommer fram något sökresultat inom den närmsta minuten, får oftast vänta iaf 5 minuter på det.

Konstigt. Har aldrig dessa problem, vare sig på android eller windows.

Skrivet av superegg:

Jag fattar inte en sak, jag är med i en grupp på fb som säljer beg dator delar och det är många som har påpekat att säljare säljer en piratkopior och jag sa då till en som har hand om gruppen att det är ett lagbrott att sälja sånt då bliv han sur och kasta ut mig från gruppen.

Och han ge fan i att svara på vad jag gjorde fel, så jag fick kolla upp hans mobil nummer och efter ett tag så svara han mig och var dryg mot mig men han ville ändå inte säga vad jag har gjort fel, sen så hota han att ringa polisen bara för att jag har ringt till han.

FB själva ha regel som säger att man inte ens får sälja sånt, men dom anser att det är okej i deras grupp.

Lite stalkigt att leta upp nummer sådär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Lite stalkigt att leta upp nummer sådär.

Jag har gett han ärliga försök flera gånger, så det är något han får själv skylla på.

Inte mitt fel att man har en omogen mod på en grupp, som inte tål att höra fakta utan hitta på egna regel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Jag har gett han ärliga försök flera gånger, så det är något han får själv skylla på.

Inte mitt fel att man har en omogen mod på en grupp, som inte tål att höra fakta utan hitta på egna regel.

Och du tycker inte du gjort nåt fel i det hela?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Och du tycker inte du gjort nåt fel i det hela?

Napp, allt jag har gjort är ett påpeka att det inte är lagligt att sälja kopior och hänvisa även till källa på det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Napp, allt jag har gjort är ett påpeka att det inte är lagligt att sälja kopior och hänvisa även till källa på det.

Så att leta upp någons mobilnummer och trakassera dom via mobilen är okej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Så att leta upp någons mobilnummer och trakassera dom via mobilen är okej?

Att ta kontakt med en person är inte samma sak som trakassera, för att vara trakasserier så behöver kontakten på något sätt kränka personens värdighet. Och jag anser inte att det kränker någons värdighet ifall en person ringer och säger att något är fel på ett forum.

Känns som allt fler ord börjar bli urvattnade, som chock eller hata.
Tror att många bara slentriant använder dem utan att förstå, eller bry sig om, deras grundinnebörd. Och det gör att helt plötsligt så slätas språket ut och vi behöver hitta på andra sätta att förmedla den kraft som vi vill då de vanliga orden vi tidigare har använt numera används för minsta lilla.

Jag brukar småle när tidningarna skriver i sina rubriker att kändis X är i chock för att de fått höra något.
Svenska wikipedia: "Akut stressreaktion (psykisk chock) är en kortvarig och övergående psykisk störning som reaktion på extrem psykisk eller fysisk belastning. En akut stressreaktion kan övergå i personlighetsförändring och posttraumatiskt stressyndrom. "
Eller https://sv.wiktionary.org/wiki/chock

Nåväl detta är en av mina pet-peeves som jag av någon anledning behövde skriva av mig kring..

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Blev precis singel efter 4 år. Mindre kul.

Vad tråkigt. Vill du berätta vad som hände?

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Så att leta upp någons mobilnummer och trakassera dom via mobilen är okej?

Varför lägger man då ut sitt mobilnummer om man inte vill att någon ska ringa till personen?

Jag har vart artig när jag har ringt honom, så förstår inte varför du skulle se det som jag skulle trakassera honom.

Du måste inte ha det lätt att vare person som ringer till dig anmäler du för trakasserier, hur blir det med försäljer?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Varför lägger man då ut sitt mobilnummer om man inte vill att någon ska ringa till personen?

Jag har vart artig när jag har ringt honom, så förstår inte varför du skulle se det som jag skulle trakassera honom.

Skulle någon okänd person från internet stalka upp och ringa mig och göra som du så skulle jag se det som väldigt obehagligt.
Finns gott om obehagliga människor på internet.

Permalänk
Medlem

Jag inser att det här är ett riktigt i-landsproblem men blir riktigt irriterad över den bristande kvaliteten på datormöss. För 7 månader sedan blev jag tvungen att reklamera min 10 månader gamla G403 efter att scrollhjulet började strula. Provade en Razer Viper istället och nu stötte jag på problem med scrollhjulet även på den musen.

Jag fattar inte hur fan den ens går sönder? Det är inte som att jag slänger runt musen och bankar med den precis.

Vad ska man skaffa för mus för att vara säker på att det är ordentlig kvalitet? Skiter fullständigt i RGB, behöver bara 5-6 knappar, gärna DPI-switch som kan vara via knapp/via mjukvara, bör inte väga mer än 100g som högst. Vill att vänster och höger musknapp ska vara separerade från resten av "muschassit". Nån som har tips? Annars blir det väl att man fortsätter på reklamationsspåret tills man har provat varenda mus i återförsäljarens lager... eller tills musen börjar strula strax efter garantin har löpt ut.

Jävla skräpmöss.

Permalänk
Medlem

Har läst om många som köpt presentkort via Get Gifted/Benify. Jag provade det precis och ser att trots att det såg ut som att presentkortet lades in OK så drogs hela summan från mitt bankkort. Får väl hoppas att supporten hos butiken jag handlat på löser detta, och pengarna är väl skit samma egentligen, men jag blir så jävla förbannad. Hur svårt kan det vara att sälja grejer till mig på ett schysst och enkelt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Jag inser att det här är ett riktigt i-landsproblem men blir riktigt irriterad över den bristande kvaliteten på datormöss. För 7 månader sedan blev jag tvungen att reklamera min 10 månader gamla G403 efter att scrollhjulet började strula. Provade en Razer Viper istället och nu stötte jag på problem med scrollhjulet även på den musen.

Jag fattar inte hur fan den ens går sönder? Det är inte som att jag slänger runt musen och bankar med den precis.

Vad ska man skaffa för mus för att vara säker på att det är ordentlig kvalitet? Skiter fullständigt i RGB, behöver bara 5-6 knappar, gärna DPI-switch som kan vara via knapp/via mjukvara, bör inte väga mer än 100g som högst. Vill att vänster och höger musknapp ska vara separerade från resten av "muschassit". Nån som har tips? Annars blir det väl att man fortsätter på reklamationsspåret tills man har provat varenda mus i återförsäljarens lager... eller tills musen börjar strula strax efter garantin har löpt ut.

Jävla skräpmöss.

Microsoft Intellimouse är det enda rätta för mig, säger jag samtidigt som jag har en billig skrärmus från Targus eller nåt. Borde veta bättre...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Du måste inte ha det lätt att vare person som ringer till dig anmäler du för trakasserier, hur blir det med försäljer?

Jag skulle lätt anmäla telefonförsäljare för trakasseri om man fick! Hatar verkligen att bli uppringd av människor som inte har ett vettigt syfte.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mindfighter:

Jag skulle lätt anmäla telefonförsäljare för trakasseri om man fick! Hatar verkligen att bli uppringd av människor som inte har ett vettigt syfte.

Värsta sorten är de som har ett manus som antyder att de har koll på vem jag är och vad jag har för tidigare produkter, men vid närmare granskning är det bara blaj.
Det var en drive för några veckor sedan med folk som ville sälja TV-paket, och uteslutande inledde med "jag ser här att du är ju kund hos oss idag.."
I hela helvete heller att jag är, har inte haft ett TV-paket sen 2013, så kom inte och tala om för mig vad jag har eller inte har.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Värsta sorten är de som har ett manus som antyder att de har koll på vem jag är och vad jag har för tidigare produkter, men vid närmare granskning är det bara blaj.
Det var en drive för några veckor sedan med folk som ville sälja TV-paket, och uteslutande inledde med "jag ser här att du är ju kund hos oss idag.."
I hela helvete heller att jag är, har inte haft ett TV-paket sen 2013, så kom inte och tala om för mig vad jag har eller inte har.

...eller de som ska "optimera" (=ge en ett riktigt skitpris) ens telefonikostnader (har företagstelefon, så kan inte nix:a mitt nummer)... tack, men jag är kabapel att hitta lägsta pris själv på internet eftersom jag inte är IQ-befriad.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mindfighter:

...eller de som ska "optimera" (=ge en ett riktigt skitpris) ens telefonikostnader (har företagstelefon, så kan inte nix:a mitt nummer)... tack, men jag är kabapel att hitta lägsta pris själv på internet eftersom jag inte är IQ-befriad.

Meh, jag brukar bara inleda med "jag är bunden i 18 månader till, betalar du min slutfaktura?" Då brukar det ta slut rätt fort.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

...eller de som ska "optimera" (=ge en ett riktigt skitpris) ens telefonikostnader (har företagstelefon, så kan inte nix:a mitt nummer)... tack, men jag är kabapel att hitta lägsta pris själv på internet eftersom jag inte är IQ-befriad.

Hade en kille som var direkt otrevlig och hävdade att jag inte kunde räknat rätt när jag sa att abonnemanget jag tecknade förra veckan var mycket billigare för mer än det han erbjöd. Han vägrade ge sig och blev uppjagad. Fick avsluta med att jag ändå pluggat matte på universitet flera år och han är telefonförsäljare, så sannolikt kan jag räkna bättre än han.

Hatar som regel telefonförsäljare eftersom de bara stör och har ju sämre erbjudanden än annars, många vet ju knappt vad de säljer. Hade en som mor hänvisade till mig som hävdade att hon borde byta till digitalTV för det är 25 ggr bättre. När jag frågade vad som var 25 ggr bättre (bitrate, upplösning, färgdjup osv) sa han att han inte kunde sådant, då frågade jag varför jag pratade med honom och inte någon som kunde något om vad de sålde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Meh, jag brukar bara inleda med "jag är bunden i 18 månader till, betalar du min slutfaktura?" Då brukar det ta slut rätt fort.

De har ofta koll på när slutdatum är, numer har jag tröttnat, brukar svara och låta telefonen ligga tills de tröttnar. Bästa var liraren som började skrika om att han "...minsann hörde att jag var där!". (trodde han att jag skulle svara och köpa av han då eller?!)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindfighter:

De har ofta koll på när slutdatum är, numer har jag tröttnat, brukar svara och låta telefonen ligga tills de tröttnar. Bästa var liraren som började skrika om att han "...minsann hörde att jag var där!". (trodde han att jag skulle svara och köpa av han då eller?!)

Haha...! En kompis körde den här "Hallå? Hallå?! Nähä, ingen där" och sen la hon på 😁

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

Jag skulle lätt anmäla telefonförsäljare för trakasseri om man fick! Hatar verkligen att bli uppringd av människor som inte har ett vettigt syfte.

Att lösa ett problem tycker jag är ett vettigt syfte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Lego Master
Skrivet av superegg:

Att lösa ett problem tycker jag är ett vettigt syfte.

Vilket problem är det?
Vi har själva telefonsäljare på jobb, så jag inser att de har en given plats i nästan alla konsumentriktade verksamheter, men med det inte sagt att jag som privatperson önskar att de ringer mig i tid och otid med ovidkommande erbjudanden eller påstår att de kan "lösa mina problem", vilka nu de må vara. Det är provocerande att bli uppringd av någon som menar att de vet exakt vad som är bäst för mig, även om de har rätt i sak så är säljmanusen ofta så klumpigt skrivna att jag blir arg av att bara höra deras tafatta jävla försök att kränga skit de inte vet nåt om.

Ibland önskar jag att de visste MER om mig, så de kunde se att jag sitter precis med de tjänster jag vill ha, till de priser jag anser är rimliga.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Att lösa ett problem tycker jag är ett vettigt syfte.

Att du blir borttagen från en privat facebook grupp, sen letar upp gruppskaparens telefonnummer, ringer upp och ska argumentera om det hela... ursäkta, men det är inte ett vettigt syfte.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Att lösa ett problem tycker jag är ett vettigt syfte.

Var står det i Sverige Rikes Lag att man inte får sälja piratdelar? Piratmjukvara, film och musik är väll förbjudet men delar?
Skall du även anmäla Mekonomen, Jula, Kjell & Company, Teknikmagasinet mfl andra butiker som säljer piratdelar till allt möjligt?

stavfel samt ändring
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Vilket problem är det?
Vi har själva telefonsäljare på jobb, så jag inser att de har en given plats i nästan alla konsumentriktade verksamheter, men med det inte sagt att jag som privatperson önskar att de ringer mig i tid och otid med ovidkommande erbjudanden eller påstår att de kan "lösa mina problem", vilka nu de må vara. Det är provocerande att bli uppringd av någon som menar att de vet exakt vad som är bäst för mig, även om de har rätt i sak så är säljmanusen ofta så klumpigt skrivna att jag blir arg av att bara höra deras tafatta jävla försök att kränga skit de inte vet nåt om.

Ibland önskar jag att de visste MER om mig, så de kunde se att jag sitter precis med de tjänster jag vill ha, till de priser jag anser är rimliga.

Men nu pratar jag inte om säljare.

Skrivet av Mindfighter:

Att du blir borttagen från en privat facebook grupp, sen letar upp gruppskaparens telefonnummer, ringer upp och ska argumentera om det hela... ursäkta, men det är inte ett vettigt syfte.

Så du tycker det är moget att kasta ut personer ur grupper fast dom inte har bryter mot gruppens regel?

Nu var det inte skapar av gruppen, utan någon admin som bliv lättkränkt så fort man rättar honom, samt att jag har läst regel och det finns inget som jag har brutit mot därför så vill jag försöka lösa detta problem.

Men jag får en inställning av att du förespråkar krig än att lösa själva problemet, så att försöker kontakta personen och lösa problemet tycker jag är bättre.

Skrivet av dl380g7:

Var står det i Sverige Rikes Lag att man inte får sälja piratdelar? Piratmjukvara, film och musik är väll förbjudet men delar?
Skall du även anmäla Mekonomen, Jula, Kjell & Company, Teknikmagasinet mfl andra butiker som säljer piratdelar till allt möjligt?

Jag utgick bland annat från denna sida.

https://www.tullverket.se/sv/privat/varormedsarskildaregler/p...

Du blandar ihop patent och saker som inte har det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort i lördags vilket är trevligt men nätagget orkar inte med och det finns ju inte ett ända Seasonic i lager någonstans.. Tillbaka till corsair antar jag men har ingen koll på kvalitén på deras nätagg längre

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2